تعطل يوتيوب | youtube crash 2020

يوتيوب
youtube

قالت منصة جوجل عبر الإنترنت “يوتيوب” الأربعاء، أنه تم إصلاح عطل منع المستخدمين من مشاهدة المحتوى مع مدة ساعتين، بحسب ما نشرت “الألمانية”.

وذكر فريق إصلاح الأعطال بعد ساعتين من الإقرار بالمشكلة: “لقد عدنا نأسف على الانقطاع. لقد تم إصلاح ذلك في جميع أجهزة وخدمات يوتيوب، شكرا إلى صبركم معنا”.

ماذا حدث

وقال الفريق في أول تعليق أولي: “إذا كنتم تواجهون مشكلة في مشاهدة مقاطع الفيديو على يوتيوب في الوقت الحالي ، فلستم وحدكم فريقنا على دراية بالمشكلة ويعمل على إصلاحها”.

وبحسب موقع “داون دتيكتور” الذي يتتبع حالات المواقع، بدأ المستخدمون يواجهون مشكلات في الموقع بعد الساعة الرابعة مساء الخميس حيث أبلغ نحو 286 ألف مستخدم عن مشكلات في مرحلة ما, ثم عادت خدمات يوتيوب بعد الساعة السادسة مساء.

يوتيوب
youtube

Google online platform “YouTube” said on Wednesday that a bug that prevented users from viewing content with a period of two hours has been fixed, according to what was published by “Al-Almanya”.

“We’re back, sorry for the outage. This has been fixed across all YouTube devices and services, thanks for your patience,” the troubleshooting team said two hours after admitting the issue.

What happened

“If you’re having trouble watching YouTube videos right now, you’re not alone our team is aware of the issue and is working on a fix,” the team said in the first initial comment.

According to Downdetector, which tracks the status of sites, users began experiencing problems with the site after 4 pm Thursday, with about 286,000 users reporting problems at one point, then YouTube services returned after 6 pm.

your comment

%d مدونون معجبون بهذه: