سيارة شاومي ونظارة آبل Xiaomi car and Apple glasses

Xiaomi car and Apple glasses سيارة شاومي ونظارة آبل
نظارة آبل

شركة شاومي طورت شعار شركتها, وأيضا مؤتمر آبل مع نظارة خرافية رقمية, وكمية المعلومات والبيانات التي تجمعها شركة جوجل عنا غير منطقية ولكنها شركة بيانات, سوف نتطرق لهذه المواضيع وأخبار أخرى في هذه المقالة من عالم التقنية والعلوم.

تحديث تطبيق أبشر

تم تحديث تطبيق خدمات أبشر في المملكة العربية السعودية مع المزايا والخدمات المنوعة في هذا التطبيق, حبث تم إضافة مزايا جديدة أخرى, منها تعديل الإسم باللغة الإنجليزية وتعديل الموهل الدراسي التعليمي وكذك ربط السجلات المدنية إلى الأبناء وأبناء الأم السعودية وهذه التحسينات أصبحت متوفرة على تطبيق أبشر.

والميزة الجديدة تم ربطها وتطوريها مع تطبيق ميدان في شبكة واحدة مع كل الوزارات والحكومات والدوائر الحكومية في المملكة العربية السعودية, فالتطبيق أصبح شي جيدا رائع وقوي ومميز, ويستطيع أي شخص الإستفادة منه سوى المواطنيين أو المقيميين, وهناك أيضا تطبيق أبشر أعمال إلى أصحاب المؤسسات التجاربة والخدمات والمؤسسات الفردية  وأصحاب السجلات التجارية.

برنامج لينكد ان مثل كلوب هاوس

أصدر تطبيق وبرنامج لينكد ان ميزة جديدة مثل تطبيق كلوب هاوس وهي خيار الغرف والتحدث الصوتي ضمن الخيارات الجديدة على نفس المنصة, وهنا نقول بأن الصورة إكتملت وأصبحت جميع التطبيقات تضيف ميزة التحدث والغرف الصوتية مثل تويتر عن طريق سبيس وبعض التطبيقات.

لم يتبقى غير محلات الكوفي شوب ومحلات القهوة والمكتبات والمطاعم تضيف ميزة ونسخ الغرف الصوتية مثل تطبيق كلوب هاوس في تطبيقات الطلبات الخاصة بهم, من ناحية أخرى نضيف معلومة هو أن تطبيق كلوب هاوس أكبر تطبيق في تاريخ التطبيقات يتم أخذ نفس الفكرة منه وعمل نسخ في كل تطبيقات ومواقع التواصل الإجتماعي.

بمعنى عند دخولنا إلى تطبيق كلوب هاوس حاليا أصبح فقير والزوار قليل, أكبر غرفة في الغرف العربية كان عدد أفرادها لا يتجاوز 14 شخص, من ناحية أخرى كثير من الأشخاص ومطوري تطبيق كلوب هاوس يتحدثون عن كيفية أحياء التطبيق ولكن نقول رصاصة الرحمة أتت على هذا التطبيق.

شاومي شعار جديد

أحدث خبر وهو إعلان شركة شاومي للأجهزة عن إطلاق شعار جديد للشركة, شعار شاومي تم تطويره وأصبحت مثل الأيقونة, ولكن الإسم أصبح ألطف وأجمل من النظر إليه عكس ما كان قبل, ولماذا قامت شركة شاومي بتطوير الشعار؟ أعتقد هو له علاقة بالهوية حيث قبل أربع سنوات ومع صعود عالم الأجهزة الذكية.

تم دراسة الموضوع من ناحية كبر السوق وإنتشار الشركة خارج الصين وأصبحت عالمية سبق ذلك بالهوية, وعند إستقرار الشركة وبروزها العالمي جعل من تغير الشعار أمر حتمي وهذا الشيء إستتقر في عقول العملاء.

خرائط جوجل

نتحدث عن خرائط جوجل الجديدة في نظام الصور والمواقع التفصيلية حيث تم إضاقة مزايا وخدمات جديدة وبها إستفادة مفيدة خاصة في الدول العربية  مع وصول التحديث لأغلب هذه المناطق.

ولكن كمية البيانات والمعلومات في الدول العربية لا تقارن في كمية البيانات والمعلومات في الدول الأوروبية أو الولايات المتحدة الأمريكية أو كندا أو حتى أستراليا, لأن الوضع في الدول العربية يفتقر إلى كمية المعلومات.

بما في ذلك تحسين الواقع الحقيقي مقارنة بالواقع الإفتراضي على خرائط جوجل من خلال المنظر المباشر لأي منطقة أو شارع أو عمارة أو بنك أو مطعم وإعطاء تفاصيل أكثر من ناحية حجم ومساحة المكان الداخلي وأيضا الخارجي.

وهو تعزيز الواقع المعزز بأدق التفاصيل سوى كنت داخل مسجد أو داخل مول يظهر التنبيهات والإرشادات, وأيضا خدمة مستويات الأرض في داخل البناية أو المبنى من خلال معرفة أين أنت سوى كنت في الدور الأرضي أو الدور العلوي, وهذا الأمر جيدا ممتاز ومفيد مع خرائط جوجل وتحديثاتها.

يوتيوب إخفاء الديسلايك

شركة يوتيوب للمشاهدة المرئية أعلنت عن دراسة وإختبار إخفاء زر عدم الإعجاب بالفيديو لكل صناع المحتوى على موقعها وكل القنوات في اليوتيوب, زر عدم الإعجاب هو زر يظهر على صناع المحتوى في اليوتيوب والذي يظهر عدم إعجاب المشاهدين بهذا الفيديو وهذا المحتوى.

وهو قد يؤدي إلى إحباط لكل من يصنع محتوى على اليوتيوب, وينتج عنه قلة في المشاهدات ومنها قلة نشر المحتوى لبقية المشاهدين وعدم تصدر الفيديو في محركات البحث إلى المراكز المتقدمة.

وإذا تحدثنا عن زر الديسلايك مثل الخاصية وهو فقط يعبر عن إعجاب أو غير إعجاب بهذا المحتوى, وليس بها جني أرباح فقط تفائل لهذا الفيديو, ولكنه يعطي مؤشر على خوازيميات اليوتيوب بأن فيديو عجب الناس أو العكس.

وعند إخفاء هذه الميزة على المشاهدين وفقط تكون ظاهرة لصناع المحتوى نفسه فسوف يكون الأمر جيدا إيجابي, ولكن الناس عندما يرون الديسلايك بكثرة لهذا الفيديو فسوف يتجنبون مشاهدة هذا الفيديو, وممكن يكون هذا الفيديو به محتوى جيد ومفيد فلا يحرموا أنفسهم منه, وهي مفيدة وخبر مفرح لصناع المحتوى.

جوجل تأخذ بياناتك أكثر من آبل

هناك تحقيق صحفي تم هو أن شركة جوجل تجمع  بيانات المستخدمين والعملاء أكثر بعشرين مرة من شركة آبل عن طريق أجهزة الآيفون ونظام IOS , من خلال التقرير الصحفي تم إختبار بعض الأجهزة من بينها نظام IOS الأيفون, وأيضا مجموعة هواتف شركة جوجل بنظام الأندرويد.

وعند فحص وإختبار النظامين إكتشفوا أن البيانات التي تأخذها شركة جوجل والتابعة لها أكثر من عشرين مرة مقارنة بالبيانات التي تأخذها شركة آبل مع أجهزتها بنظام IOS.

هل نستطيع أن نحد من ذلك؟ نعم نستطيع عن طريق الذهاب إلى إعدادات في نظام جوجل وإخفاء البيانات, ولكن إظهار هذه البيانات قد يكون مفيد إلى حجم الاعلانات والشركات والمنتجات وكمية حجم الإعلانات ومعرفة الإعلان المناسب لكل عميل, وهو يعتمد على التوازن والقرار يرجع لكل مستخدم.

والتقرير الصحفي وضح أن شركة جوجل تأخذ بيانات العملاء أكثر بكثير من بقية الشركات, وهنا يبرز حجم وأهمية البيانات في صناعة الخطط وأيضا المال.

شاومي والهاتف القابل للطي

أعلنت شركة شاومي للأجهزة الذكية والهواتف عن إطلاق جهازهم الجديد القابل للطي, وهذا الجهاز يأتي بشاشتين, شاشة كبيرة خارجية وشاشة أضخم داخلية وهي التي يتم طيها, ولقد تم تجربة هذا الهاتف الموبايل وخضع إلى الإنحناء والطي أكثر من مائتان ألف مرة.

وأيضا تم توضيح بعض الخصائص الكثيرة والموجودة مع هذا الجهاز, ونحن متشوقين في تجربة هذا الجهاز عن طريق الصناع المحتوى في العالم عبر مواقع التواصل الإجتماعي, وخاصة في الوطن العربي.

ولكن بعض الخصائص الموجودة منها شاشة داخلية بتردد 60 هرتز, وتردد اللمس 120 هرتز, مع دعم HDR10+ مع قدرة سطوح للشاشة 900 NITs , وشاشة خارجية أقوى من 90 هرتز, وتردد لمس 180 هرتز, مع دعم HDR10+, مع أشياء جميلة وخرافية من ناحية التصميم واللون والسماكة, مع توفرها في المملكة العربية السعودية.

حيث كان لدى شركة شاومي مؤتمر وأعلن في هذا المؤتمر عن إستثمار الشركة في قطاع السيارات الكهربائية بقيمة عشر مليارات دولار خلال العشر سنوات القادمة, ومن هذا الإستثمار سوف يكون لدى شاومي سيارة خاصة فيها ومن تطويرها في مجال السيارات من خلال المحرك الذي يعمل بالكهرباء.

وإذا إستخدموا نفس خصائص الهواتف من حيث الإمكانيات والسعر ووضعوها في صناعة السيارات الكهربائية فسوف يكتسحون السوق العالمي, ولكنهم في نفس الوقت سوف يحاربون شركات السيارات الصينية الأخرى من دون لا يعلمون.

مؤتمر آبل سبعة أبريل

وهو مؤتمر للمطورين وهذا المؤتمر تفعله شركة آبل كل سنة توضح  فيه الأمور والتحديثات عن أنظمتهم التشغيلية منها WatchOS, TVOS,  MacOS, IOS وأيضا سوف يعلن عن منصات جديدة ومنها قد يكون منصة الواقع المعزز الإفتراضي من خلال نظارة بنظام WWWDC21 والمستقبل وجانب مشرق لكثير من الناس.

وهو جانب لم يستثمر فيه شركة آبل لحد الأن بعكس بقية الشركات, لماذا نحن متحمسين إلى دخول شركة آبل مجال فرضية الواقع المعزز عن طريق نظارات؟ رغم أن هناك الكثير من الشركات دخلت هذا المجال منها: شركة مايكروسوفت وشركة سامسونج دخلوا هذا المجال بشكل كبير وواقعي.

مما أدى إلى تطور التقنيات لدى مايكروسوفت وسامسونج والإستثمار, هنا سوف يكون لدى شركة آبل نفس التطور والمزايا والإستثمار لأن لديها منظومة متكاملة خاصة فيها مع سقف كبير من التطوير.

ويتم إظهاره إلى مستخدمي منظومة آبل سوف يكون لها قيمة مضافة قوية وخصائص خرافية ولكن مع سعر عالي في نفس الوقت, وأعتقد أنه سوف يفتح باب ضخم إلى الشركات حول العالم الأخرى ومنها الشركات الصينية الرقمية إنهم يتبعوا نهج شركة آبل في هذا المجال مع الواقع الممزوج للنظارات.

وإن صحت هذه التوقعات سوف نشهد ثورة ضخمة في عالم التقنية والعلوم لم نكن نعلمها أو ندركها في فضاء العالم والمعزز الإفتراضي للمنصة الجديدة, ونتمنى إطلاقها في مؤتمر المطورين في سبعة أبريل القادم, وأيضا نتمنى إطلاق منتجات وأجهزة جديدة.

Xiaomi car and Apple glasses سيارة شاومي ونظارة آبل
Xiaomi car

Xiaomi has developed its company logo, and also the Apple conference with digital fairy glasses, and the amount of information and data that Google collects about us is not logical, but it is a data company, we will address these topics and other news in this article from the world of technology and science.

Update the Absher application

The Absher services application in the Kingdom of Saudi Arabia has been updated with the various advantages and services in this application, so other new features have been added, including the amendment of the name in the English language and the amendment of the educational study term as well as linking civil records to the children and children of the Saudi mother, and these improvements have become available on the Absher application.

The new feature has been linked and developed with the Maidan application in one network with all ministries, governments and government departments in the Kingdom of Saudi Arabia, so the application has become a good thing, wonderful, strong and distinctive, and anyone can benefit from it except for citizens or residents, and there is also an application of Absher works to owners of experience and services institutions Sole proprietorships and commercial registry holders.

Linkedin program like Club House

The LinkedIn application and program have released a new feature such as the Clubhouse application, which is the option of rooms and voice talk among the new options on the same platform, and here we say that the image has been completed and all applications add the feature of speaking and voice rooms such as Twitter through Space and some applications.

There is nothing left but coffee shops, coffee shops, libraries and restaurants that add a feature and copies of voice rooms, such as the Club House application in their order applications, on the other hand we add information that the Clubhouse application is the largest application in the history of applications. The same idea is taken from it and making copies in all applications And social networking sites.

Meaning, when we entered the Club House application, now it became poor and the visitors were few, the largest room in the Arab rooms was the number of its members did not exceed 14 people, on the other hand many people and the developers of the Club House application talk about how to revive the application, but we say the bullet of mercy came on this application.

Xiaomi new logo

The latest news, which is the announcement by the Xiaomi Devices Company of the launch of a new logo for the company, the Xiaomi logo was developed and became like an icon, but the name became nicer and more beautiful than looking at it unlike before, and why did Xiaomi develop the logo? I think it has something to do with identity four years ago and with the rise of the smart device world.

The topic was studied in terms of the market’s growth and the spread of the company outside China and it became global preceded by the identity, and upon the stability of the company and its global prominence, it made the change of the logo inevitable and this thing settled in the minds of customers.

Google Maps

We are talking about the new Google Maps in the image system and detailed sites, as new features and services have been added and have a useful benefit, especially in the Arab countries, with the arrival of the update to most of these areas.

But the amount of data and information in the Arab countries is not comparable in the amount of data and information in European countries, the United States of America, Canada, or even Australia, because the situation in the Arab countries lacks the amount of information.

Including improving the real reality compared to the virtual reality on Google Maps through the direct view of any area, street, building, bank or restaurant, and giving more details in terms of the size and area of ​​the internal place and also the exterior.

It is the enhancement of augmented reality with the smallest details except you are inside a mosque or inside a mall that shows alerts and instructions, and also serving ground levels inside the building or building by knowing where you are other than you are on the ground floor or the upper floor, and this matter is well excellent and useful with Google Maps and its updates.

YouTube hide the dislikes

YouTube Video Viewing Company announced a study and testing of hiding the dislike video button for all content makers on its site and all channels on YouTube, the do not like button is a button that appears on the content creators on YouTube, which shows that viewers do not like this video and this content.

It may lead to frustration for everyone who creates content on YouTube, and results in a lack of views, including a lack of content dissemination to the rest of viewers, and the video not topping in search engines to advanced centers.

And if we talk about the Dislik button, such as the feature, it only expresses admiration or dislike of this content, and it does not have profits only to be optimistic for this video, but it gives an indication of the algorithms of YouTube that the video people wonder or vice versa.

And when this feature is hidden on viewers and only it is visible to the content makers themselves, it will be good and positive, but when people see a lot of dislikes for this video, they will avoid watching this video, and it is possible for this video to have good and useful content, so they do not deprive themselves of it, and it is useful and joyful news for makers Content.

Google takes your data more than Apple

There is a press investigation that was conducted is that Google collects twenty times more user and customer data than Apple via iPhone devices and the IOS system. Through the press report, some devices have been tested, including the iPhone iOS system, and also Google’s Android phone group.

Upon examining and testing the two systems, they discovered that the data that Google and its affiliate were taking more than twenty times compared to the data that Apple took with its IOS devices.

Can we reduce that? Yes, we can by going to the settings in the Google system and hiding the data, but showing this data may be useful to the size of ads, companies and products, the amount of advertisements size, and knowing the appropriate advertisement for each customer, and it depends on the balance and the decision is up to each user.

The press report clarified that Google takes customer data much more than other companies, and here highlights the size and importance of data in making plans, as well as money.

Xiaomi and foldable phone

Xiaomi smartphones and phones company announced the launch of their new foldable device, and this device comes with two screens, a large external screen and a larger internal screen, which is the T is folded, and this mobile phone has been tested and has undergone bending and folding more than two hundred thousand times.

And also some of the many features that exist with this device have been clarified, and we are excited to try this device through the content makers in the world through social networking sites, especially in the Arab world.

But some of the existing features, including an internal screen at a frequency of 60 Hz, a touch frequency of 120 Hz, with support for HDR10 + with a capacity of 900 NITs, an external screen stronger than 90 Hz, a touch frequency of 180 Hz, with support for HDR10 +, with beautiful and fairy things in terms of design and color And thickness, with availability in the Kingdom of Saudi Arabia.

Where Xiaomi had a conference and announced at this conference the company’s investment in the electric car sector worth ten billion dollars over the next ten years, and from this investment, Xiaomi will have a special car in it and from its development in the automotive field through the electric-powered engine.

And if they use the same features of phones in terms of capabilities and price and put them in the electric car industry, they will sweep the global market, but at the same time they will fight other Chinese car companies without knowing it.

Apple conference seven April

It is a conference for developers and this conference is done by Apple every year in which it clarifies matters and updates about their operating systems, including WatchOS, TVOS, MacOS, IOS and also will announce new platforms, including the virtual augmented reality platform through WWWDC21 glasses and the future and a bright side for many people.

And it is an aspect in which Apple has not invested so far, unlike other companies, why are we so excited about Apple entering the field of the hypothesis of augmented reality through glasses? Although there are many companies that have entered this field, including: Microsoft and Samsung have entered this field in a large and realistic way.

Which led to the development of technologies at Microsoft and Samsung and investment, here Apple will have the same development, advantages and investment because it has an integrated system in its own with a large ceiling of development.

And it is shown to the users of the Apple system, it will have a strong added value and superstitious characteristics, but with a high price at the same time, and I think it will open a huge door to other companies around the world, including Chinese digital companies, they follow Apple’s approach in this field with the mixed reality of glasses.

If these expectations are correct, we will witness a huge revolution in the world of technology and science that we did not know or realize in the world space and the virtual booster for the new platform, and we hope to launch it at the developer conference on next April 7, and we also hope to launch new products and devices.

تعليق هنا Comment here

%d مدونون معجبون بهذه: