تشافي عودة ميسي إلى برشلونة مستحيلة | Xavi

xavi messi
تشافي ميسي

كشفت تقارير صحافية أسبانية أن مدرب فريق برشلونة تشافي هيرنانديز طلب من رئيس النادي خوان لابورتا إعادة نجم فريق برشلونة السابق الأرجنتيني ليونيل ميسي مرة أخرى للفريق.

وقالت صحيفة “سبورت” الأسبانية إن المدرب تشافي يحافظ على علاقة ممتازة مع النجم الأرجنتيني ميسي، ومقتنع بأن عودة ميسي يمكن أن تساهم في قوة الفريق، على الصعيدين المالي والرياضي، حيث يرى أن ميسي لا يزال لديه الكثير ليقدمه.

وأوضحت التقارير الصحفية أن التوقيع مع ميسي يمكن أن يؤدي أيضًا إلى إيقاف الخلافات التي نشأت بعد رحيله من الفريق، بحيث يمكن أن يعتزل اللاعب مع قميص فريق برشلونة.

مغادرة ميسي

وترك ميسي فريقه برشلونة, والذي أتم 35 عامًا، في شهر يونيو الماضي، من صيف عام 2021، من الباب الخلفي، بسبب العقبات الاقتصادية، والهيكلية التي تشهدها الدوري الأسباني.

وقالت صحيفة ”سبورت“ الأسبانية إن رحيل ميسي أثَّر على برشلونة في جميع المجالات، ففي المجال الاقتصادي تُرك برشلونة في حالة ركود إقتصادي وإعلاني.

عقود الرعاية

وأيضا بدون علامة تجارية، في الوقت الذي حصل فيه فريق باريس سان جيرمان على العديد من عقود الرعاية التي ساعدته على زيادة دخله التجاري والمالي.

وبحسب صحيفة ”سبورت“ فإن تشافي أوجد جوا جديدا للفريق، ويعتقد المدرب الشاب أنه من الممكن أن يعود ميسي لقيادة مشروع فريق برشلونة، صيف العام القادم.

وإلتحق الأرجنتيني ميسي إلى فريق باريس سان جيرمان بعقد يمتد إلى سنتين، بحيث ينتهي مع نهاية الموسم الجديد 2023، ولكن تقارير صحفية قالت إن باريس سان جيرمان أبلغ ميسي رغبته في تمديد عقده إلى ما بعد عام 2023.

تشافي ميسي
xavi messi

Spanish press reports revealed that Barcelona coach Xavi Hernandez asked club president Joan Laporta to return the former Barcelona star Lionel Messi to the team.

The Spanish newspaper “Sport” said that coach Xavi maintains an excellent relationship with Argentine star Messi, and is convinced that Messi’s return can contribute to the strength of the team, both financially and athletically, as he believes that Messi still has a lot to offer.

And press reports indicated that signing with Messi could also lead to stopping the differences that arose after his departure from the team, so that the player could retire with the Barcelona team shirt.

Leaving Messi

Messi left his Barcelona team, who turned 35, last June, in the summer of 2021, through the back door, due to the economic and structural obstacles in La Liga.

The Spanish newspaper “Sport” said that Messi’s departure affected Barcelona in all areas. In the economic field, Barcelona was left in an economic and advertising stagnation.

Sponsorship Contracts

And also without a brand, at a time when the Paris Saint-Germain team obtained several sponsorship contracts that helped him increase his commercial and financial income.

According to the newspaper “Sport”, Xavi created a new atmosphere for the team, and the young coach believes that it is possible for Messi to return to lead the Barcelona team project, the summer of next year.

Argentine Messi joined Paris Saint-Germain on a two-year contract that ends at the end of the new season 2023, but press reports said that Paris Saint-Germain informed Messi of his desire to extend his contract beyond 2023.

2 thoughts on “تشافي عودة ميسي إلى برشلونة مستحيلة | Xavi”

Leave a comment