اليوم العالمي للصحة النفسية World Mental Health Day

يحيي العالم من كل سنة اليوم العالمي للصحة النفسية منذ عام 1992 في العاشر من تشرين أول من كل عام كل سنة اليوم العالمي للصحة النفسية، حيث يكرَس للتوعية من مخاطر التوتر النفسي والأمراض النفسية والإجتهاد الذي يصيب الإنسان من هموم ومصائب الحياة

وبحسب الاتحاد العالمي للصحة النفسية، فإن “نصف الاعتلالات النفسية إجمالا تبدأ من سن 14 عاماً” وتبدأ في الزيادة مع تقدم العمر، في ظل الكثير من المتغيرات التي تطرأ على الفرد في هذه المرحلة قد يشوبها الكثير من الأوقات العصيبة والتوتر والهواجس وهموم العيش، والتي يمكن أن تؤدي إلى حدوث “اعتلال نفسي”، كما يعيش الملايين من مختلف الفئات العمرية حول العالم تقلبات نفسية ومزاجية، نتيجة نفس هذه الظروف الخارجية بكثير من الأحيان؛ الحروب، اللجوء، الوضع الاقتصادي والاجتماعي.

وهذه الرعاية الصحة النفسية. يجب أن يكون حقًا لجميع الناس، وليس فقط لمن يستطيع تحمله. لا بأس أن لا تكون على ما يرام. إنه عالم صعب هناك ونحن بحاجة إلى أن نكون هنا لبعضنا البعض. إذا كنت تكافح ، يرجى التواصل مع صديق أو فرد من العائلة أو أي شخص صحتك العقلية مهمة وأنت مهم في هذا العالم.

إذا كنت تعاني من اضطراب في الصحة العقلية ، فلا تخف من طلب المساعدة ، فأنت لست وحدك. أنا هنا من أجلك. الصحة العقلية أو النفسية هي شيء نحتاج جميعًا إلى الحديث عنه ، وعلينا أن نزيل وصمة العار عنها. لذلك دعونا نزيد الوعي. دعونا نجعل الجميع يعرفون أنه لا بأس من الإصابة بمرض عقلي.

والصحة النفسية جزء مهم من الصحة العامة، ولا تكتمل الصحة دون الصحة النفسية. وتشمل السلامة العاطفية، والنفسية والاجتماعية التي تؤثر في طريقة التفكير والتفاعل، والشعور، والعمل، والتواصل مع الآخرين.

 كما أنها تساعد على تحديد كيفية التعامل مع الإجهاد والضغوط الحياتية، وإتخاذ قرارات صائبة. والصحة النفسية مهمة في كل مرحلة من مراحل الحياة، من الطفولة والمراهقة حتى مرحلة البلوغ والشيخوخة.

اليوم العالمي للصحة النفسية

World Mental Health Day

The world commemorates the World Mental Health Day every year since 1992, on the tenth of October of each year, the World Mental Health Day is devoted to raising awareness of the dangers of psychological tension, mental illnesses and diligence that afflicts a person from the worries and misfortunes of life.

According to the World Federation for Mental Health, “half of all mental illnesses in total start from the age of 14 years” and begin to increase with age, in light of many of the variables that occur to the individual at this stage may be marred by a lot of stressful times.

Stress, concerns and worries of living, which can be Lead to the occurrence of “mental illness”, just as millions of different age groups around the world experience psychological and mood swings, often as a result of these same external conditions; Wars, asylum, economic and social situation.

This is mental health care. It should be a right for all people, not just those who can afford it.

It’s okay to not be so good. It’s a tough world out there and we need to be here for each other. If you are struggling, please reach out to a friend, family member or someone your mental health is important and you are important in this world.

If you have a mental health disorder, don’t be afraid to seek help, you are not alone. I am here for you.

Mental or psychological health is something we all need to talk about, and we have to remove the stigma about it. So let’s raise awareness. Let’s let everyone know that it’s okay to have a mental illness.

Mental health is an important part of public health, and health is not complete without mental health. It includes emotional, psychological and social well-being that affects the way we think, interact, feel, act, and communicate with others.

 It also helps to determine how to deal with stress and stress in life, and to make good decisions. Mental health is important at every stage of life, from childhood and adolescence through adulthood and old age.

One thought on “اليوم العالمي للصحة النفسية World Mental Health Day

أترك تعليق هنا Leave a comment here

%d مدونون معجبون بهذه: