ويندوز ١١ وتحديث واتساب | Windows 11 and WhatsApp update

NBA 2K22
لعبة NBA 2K22

مجموعة أخبار ومعلومات في عالم التقنية والعلوم, ومنها لدينا خبر إطلاق نظام التشغيل ويندوز 11 في المملكة, وأيضا خبر خدمة واتس اب سوف تختفي من بعض أجهزة الهواتف

ولعبة كرة السلة الأمريكية NBA 2K22, ونظرية المؤامرة مع عملاق مواقع التواصل فيسبوك, وأخيرا آخر أخبار ساعة آبل 7 الجديدة, إليكم التفاصيل في هذه المقالة.

إطلاق ويندوز 11 في السعودية

بدأ من يوم الثلاثاء الخامس من شهر أكتوبر الحالي في السعودية عبر مركز إثراء، إطلاق ويندوز 11 عن طريق شركة “مايكروسوفت”، وتوفير وتنزيل تحديثات نظام التشغيل Windows 11.

وتأتي الخدمة من خلال الترقية المجانية عبر أجهزة الكمبيوتر الشخصية المؤهلة التي تعمل بنظام Windows 10 بالإضافة إلى أجهزة الكمبيوتر الجديدة المثبتة مسبقًا مع Windows 11.

حيث يعد برنامج Windows 11 القوة الدافعة للابتكار، لذلك يمنح المستخدمين تجربة ملهمة، للقيام بالأعمال بشكل أفضل، وذلك لتلبية احتياجات الأشخاص من صناع المحتوى والمطورين والطلاب والمعلمين والأعمال ولاعبي الألعاب الإلكترونية.

نسخة منتظرة

وتم تصميم ويندوز 11 من قبل مايكروسوفت Windows 11 من أجل راحة المستخدمين، وذلك من خلال قائمة “ابدأ” الجديدة وشريط المهام المدرج في نظام التشغيل، بالإضافة إلى صوت وخط وأيقونة دعم به النظام.

حيث يسمح لهم مع إمكانية الوصول السريع إلى المحتوى والتطبيقات التي يهتمون بها, ومن خلال قوة السحابة وMicrosoft 365.

ويمكن لهم رؤية الملفات الحديثة التي تم العمل عليها بغض النظر عن الجهاز المُستخدم، حتى لو كان من أجهزة تعمل مع نظامي Android أو iOS.

مزايا ويندوز 11

من أهم المزايا في برنامج Windows 11 وهي التجارب القوية الجديدة التي تساعد المستخدمين على الإنتاجية بشكل أفضل من السابق؛ وذلك بفضل المهام المتعددة وعلامات تبويب المتصفح لتحرير الوثائق في وورد أو باور بوينت، وهو ما يسهم في التركيز والبقاء تدفق الافكار.

وأيضا من خلال استخدام مجموعات Snap التي تقدم تخطيطات جديدة من ثلاثة أعمدة للشاشات الكبيرة؛ مع إمكانية إنشاء أجهزة سطح المكتب الفردية التي تعرض مجموعات مختلفة من التطبيقات، إلى مساعدتهم على التنظيم بشكل دقيق.

من ناحية أخرى, أكد المهندس ثامر الحربي، رئيس مايكروسوفت العربية، على أن تحديث Windows11 جاء في الوقت المناسب.

خاصة مع تصاعد تنفيذنا إلى جميع مهام حياتنا الإلكترونية سواًء في العمل، والتعلم، واللعب، والابتكار، لذلك يدعم ويندوز 11 جميع المستخدمين في إنجاز أعمالهم بشكل أفضل من السابق.

هواتف راح تفقد واتساب آب

سوف يقوم واتساب مع نهاية هذا العالم بتحديث الحد الأدنى من متطلبات النظام لتشغيل تطبيق المراسلة على العديد من الأنظمة الأساسية للهواتف.

وهي عادةً ما يسقط واتساب دعم بعض الأجيال القديمة من الهواتف ويتطلب من المستخدمين الترقية إلى إصدار أحدث من نظام التشغيل أو الحصول على جهاز جديد يلبي المتطلبات الأساسية لتطبيق واتساب.

آبل وسامسونج

أجهزة آبل : جهاز iPhone SE الجيل الأول، و iPhone 6s، و iPhone 6s Plus.

أجهزة سامسونج : جهاز Samsung Galaxy Trend Lite، و Galaxy Trend II، و Galaxy S2، و Galaxy S3 mini، و Galaxy S3 mini، و Galaxy Xcover 2.

و Galaxy Xcover 2، و Galaxy Xcover 2، و Galaxy Xcover 2، و Galaxy Xcover 2، و Galaxy Core، و Galaxy Ace 2.

أجهزة LG : جهاز LG Lucid 2، وOptimus F7، و Optimus F5، و Optimus L3 II Dual، و Optimus L3 II Dual، و Optimus L5، و Optimus L5 II.

و Optimus L5 Dual، و Optimus L3 II، و Optimus L7، و Optimus L7، و Optimus L7 II Dual، Optimus L7 II.

هواوي وسوني

و Optimus F6، Enact، و Optimus L4 II Dual، و Optimus F3، و Optimus F3، و Optimus L4 II، و Optimus L4 II، و Optimus L4 II، و Optimus L2 II، و Optimus Nitro HD and 4X HD، و Optimus F3Q.

ZTE : جهاز ZTE Grand S Flex، و ZTE V956، و Grand X Quad V987، و Grand Memo.

هواوي : جهاز Huawei Ascend G740، و Ascend Mate، و Ascend Mate، و Ascend D Quad XL، و Ascend D1 Quad XL، و Ascend P1 S، و Ascend D2.

سوني : جهاز Sony Xperia Miro، و Sony Xperia Neo L، و Xperia Arc S.

لعبة NBA 2K22

لعبة حماسية حيث تستطيع أن تعيش التجربة الاحترافية في MyCAREER وخض تجربة صعودك الشخصية إلى NBA, سوف تستعين بمهاراتك الإدارية بصفتك لاعب في MyGM وMyLEAGUE, ويستطيع أي شخص ومن أي مكان الدخول إلى NBA 2K22.

وهي من أفضل التصاميم البصرية ولاعب الذكاء الاصطناعي والقوائم المحدثة والفرق الأسطورية، حيث أصبحت اللعبة حقيقية ومتكاملة أكثر من أي وقت مضى في NBA 2K22.

وفي وقت سابق من هذا الشهر قامت شركة 2K بالكشف الرسمي عن لعبة كرة السلة NBA 2K22 والتي تم إصدارها رسميًا في 10 سبتمبر من هذا الشهر عبر أجهزة PS5و PS4و Xbox Oneو Xbox Seriesو Nintendo Switch.

إعلان لعبة NBA 2K22

حيث قامت الشركة عبر حساب اللعبة الرسمي في موقع “تويتر” في مشاركة أولى الصور من داخل اللعبة، والذي تشاهد من خلاله لاعب كرة السلة السولفيني “لوكا دونتشيتش” من فريق ” دالاس مافريكس”.

وأيضا سوف كما تُشاهدون في الأعلى، بالإضافة إلى لاعبة كرة السلة النسائية “كانداس باركر” من نادي “لوس أنجلوس سباركس” بالأسفل, وبالطبع نُشاهد مدى تَحسن رسوم اللعبة، حيث تبدو الصور وكأنها واقعية وليس مُجرد تَجسيد لهما.

حقيقة تعطل فيسبوك

الجميع دخل في نظرية المؤامرة في عطل فيسبوك ومنها إشاعة أن طفل صيني في 13 من العمر تحول إلى نجم عالمي، وتحول اسمه وحياته إلى الرقم 1 عالميا على محركات البحث بعد اتهامه بالوقوف خلف عطل كبير الذي اصاب تطبيقات مجموعة فيسبوك.

حيث انتشرت شائعة عالمية أن الصبي الصيني وإسمه سن جي سو، هو من اخترق فيسبوك، وتم نسب الخبر إلى وكالة «رويترز العالمية»، التي سارعت لاحقا إلى نفي الامر، لكن هذا النفي لم يمنع تحول هذه الشائعة إلى فقاعة شعبية على نطاق عالمي.

وعبر موقع سبوتنك, ووسائل إعلام عربية، عدة نشرت شائعة تسبب هاكر صيني عمره 13 عاما في تعطيل خدمات «فيسبوك»، و«إنستغرام» و«واتساب»، ونسبوا الخبر إلى وكالة «رويترز».

وانتشر الخبر كالنار في الهشيم على مواقع التواصل الاجتماعي، مستعجبين من قدرة الطفل الصيني من اختراق أكبر شركة في العالم وهي فيسبوك.

حقيقة الصورة

ولكن هذه الصورة المنتشرة على مواقع التواصل الاجتماعي ليست لسن جي سو، وإنما للطفل وانج زهينجيانج، الذي صنف عام 2014، كأصغر هاكر في العالم.

حيث تمكن وقتها من اختراق نظام مدرسته من أجل الحصول على إجابات واجباته المدرسية التي يحتاج إليها، على عكس ما يفعل زملاؤه الذين لا يستطيعون القيام بواجباتهم المنزلية.

ساعة آبل 7 قادمة

إقتربت شركة آبل من الكشف عن ساعتها القادمة Apple Watch Series 7 الجديدة، حيث حرصت آبل على احتواء التسريبات إلى حد بعيد لتجنب عرض صورها في العالم الحقيقي، لكن إحدى المجموعات في فيسبوك تمكنت من عرض صورة لها بحسب ما نقله موقع Macrumors.

وزعمت هذه الجهة أنها تعود إلى ساعة Apple Watch Series 7، لكن تلك الصورة تم حذفها عقب نشرها في وقت قصير.

وبناء على هذه الصورة المسربة، فإن ساعة Apple Watch Series 7 لا تحتوي على حواف مسطحة على عكس الشائعات، ولكنها منحنية على الجانبين بدلاً من ذلك.

وأيضا أشارت التسريبات إلى أن وحدة المعالجة المركزية لا تزال كما هي في النسخة السابقة، إلا أن هناك تحسينات كبيرة على الشاشة، وتحسين تصنيف IP6X وهي مقاومة الغبار والماء.

Apple Watch 7
Apple Watch 7

A group of news and information in the world of technology and science , including the news of the launch of the Windows 11 operating system in the Kingdom , and also the news of the WhatsApp service that will disappear from some phones.

The game of American basketball NBA 2K22 And the conspiracy theory with Facebook , and finally the latest news of the new Apple Watch 7 , here are the details in this article.

Windows 11 launched in Saudi Arabia

Began on Tuesday , the fifth of the month of October in Saudi Arabia through the current enrichment, the launch of the center of Windows 11 by the company ” Microsoft ” , providing and download operating system updatesWindows 11.

The service comes with a free upgrade across eligible PCs Windows 10 Plus new PCs pre-installed with Windows 11.

Where is the program Windows 11 The driving force for innovation, giving users an inspiring experience, to do business better, to meet the needs of people from content creators, developers, students, educators, business and gamers.

waiting version

Windows 11 was designed by MicrosoftWindows 11 For the convenience of users, through a list of ” Start ” new taskbar inserted into the operating system, in addition to voice support line and an icon by the system.

It allows them with quick access to the content and apps they care about , and through the power of the cloud andMicrosoft 365.

They can see recent files that have been worked on regardless of the device used, even if it is from devices that work with my system Android or iOS.

Advantages of Windows 11

One of the most important advantages of the program Windows 11 These are powerful new experiences that help users be more productive than ever before; Thanks to the multitasking and browser tabs for editing documents in Word or PowerPoint, it helps focus and keep ideas flowing.

And also through the use of groups Snap which introduces new three-column layouts for large screens; With the ability to create individual desktops displaying different sets of applications, helping them organize neatly.

On the other hand , Eng. Thamer Al-Harbi, President of Microsoft Arabia, confirmed that the updateWindows11 It came at the right time.

Especially with the escalation of our implementation to all the tasks of our electronic life, whether in work, learning, playing, and innovation, so Windows 11 supports all users in doing their work better than before.

Phones will lose WhatsApp

At the end of the world, WhatsApp will update the minimum system requirements to run the messaging app on many mobile platforms.

It usually drops WhatsApp support for some older generations of phones and requires users to upgrade to a newer version of the operating system or get a new device that meets the basic requirements of the WhatsApp application.

Apple and Samsung

Apple devices : device iPhone SE first generation, and iPhone 6s, and iPhone 6s Plus.

Samsung devices : device Samsung Galaxy Trend Lite, and Galaxy Trend II, and Galaxy S2, and Galaxy S3 mini, and Galaxy S3 mini, and Galaxy Xcover 2.

And Galaxy Xcover 2, andGalaxy Xcover 2, and Galaxy Xcover 2, and Galaxy Xcover 2, and Galaxy Core, andGalaxy Ace 2.

devices LG: deviceLG Lucid 2, and Optimus F7, and Optimus F5, and Optimus L3 II Dual, and Optimus L3 II Dual, and Optimus L5, and Optimus L5 II.

And Optimus L5 Dual, and Optimus L3 II, and Optimus L7, and Optimus L7, and Optimus L7 II Dual, Optimus L7 II.

Huawei and Sony

And Optimus F6, Enact, and Optimus L4 II Dual, and Optimus F3, and Optimus F3, and Optimus L4 II, and Optimus L4 II, and Optimus L4 II, and Optimus L2 II, and Optimus Nitro HD and 4X HD, and Optimus F3Q.

devices ZTE: deviceZTE Grand S Flex, and ZTE V956, and Grand X Quad V987, and Grand Memo.

Huawei devices : device Huawei Ascend G740, and Ascend Mate, and Ascend Mate, and Ascend D Quad XL, and Ascend D1 Quad XL, and Ascend P1 S, and Ascend D2.

Sony devices : device Sony Xperia Miro, and Sony Xperia Neo L, and Xperia Arc S.

Game NBA 2K22

An exciting game where you can live the professional experience in MyCAREER Experience your own personal ascent to NBA, you will use your management skills as a player in MyGM And My LEAGUE Anyone, from anywhere , can access the NBA 2K22.

One of the best visual designs, AI player, updated rosters and legendary teams, the game is more real and integrated than ever before in the world NBA 2K22.

Earlier this month, the company 2K The official reveal of the basketball game NBA 2K22 Which was officially released on September 10 of this month across devicesPS5 And PS4 And Xbox OneAnd Xbox Series And Nintendo Switch.

Game ad NBA 2K22

Where the company through the official game account in the site ” Twitter ” share the first images from inside the game, which you see through basketball player Alsolveni ” Luca Donicech ” of the team , ” Dallas Mavericks “.

And also, as you can see above, in addition to the women’s basketball player ” Candace Parker ” from the ” Los Angeles Sparks ” club below.

And of course we will see how much the game’s graphics have improved, as the images look realistic and not just embodiment of them.

The fact that Facebook crashes

Everyone entered into a conspiracy theory about the Facebook malfunction, including a rumor that a 13 -year-old Chinese child turned into a global star.

And his name and life became number 1 globally on search engines after he was accused of being behind a major malfunction that hit the Facebook group’s applications.

Where the spread of global rumor that the Chinese boy and his name age Ji Su, is hacked Facebook, was the news attributed to the agency « Reuters World » , which hastened later to deny it, but this denial did not prevent this rumor turned into a bubble popular on a global scale.

Through site Sputnik , and Arab media, several published a common cause hacker Chinese old 13 – year – old disabled services in « Facebook » , and « Instagram » and « WhatsApp » , and attributed to the news agency « Reuters ».

The news spread like wildfire on social networking sites, astonished by the ability of the Chinese child to penetrate the largest company in the world, Facebook.

Real picture

But this picture spread on social networking sites is not of Sun Ji Soo, but of the child Wang Zhengyang, who was ranked in 2014 , as the youngest hacker in the world.

Where he was then able to hack his school system in order to get the answers to his homework he needs, unlike what his classmates do who can’t do their homework.

Apple Watch 7 is coming

Apple is close to revealing its next watch Apple Watch Series 7 The new one, as Apple was keen to contain the leaks to a large extent to avoid displaying its images in the real world.

But one of the groups on Facebook managed to display a picture of it, according to what was reported by the site. Macrumors.

This side claimed that it dates back to an hour Apple Watch Series 7, But that image has been deleted after publication in a short time.

Based on this leaked image, the watch Apple Watch Series 7 It doesn’t have flat edges unlike rumors, but is curved on the sides instead.

The leaks also indicated that the CPU is still the same as in the previous version, but there are significant improvements on the screen, and an improved rating IP6X It is dust and water resistant.

2 thoughts on “ويندوز ١١ وتحديث واتساب | Windows 11 and WhatsApp update

Comment here

%d مدونون معجبون بهذه: