قراصنة محطة المياة Water Station Pirates

Water Station Pirates قراصنة محطة المياة
قراصنة محطة المياة Water Station Pirates

أعلنت سلطات ولاية فلوريدا الأميركية يوم الإثنين 8 فبراير، أن محطة معالجة المياه في مدينة أولدسمار، تعرضت لإختراق إلكتروني، وزاد القراصنة إلى فترة وجيزة كمية الغسول المستخدم في معالجة المياه إلى مستوى خطير.

قائد الشرطة

وقال قائد شرطة مقاطعة بينيلاس، بوب جوالتيري، في مؤتمر صحفي يوم الإثنين 8 فبراير حول الحادث: “أنظمة المياه، مثل أنظمة المرافق العامة الأخرى، هي جزء من البنية التحتية الحيوية للدولة ويمكن أن تكون أهدافًا معرضة للخطر عندما يرغب شخص ما في التأثير سلبًا على السلامة العامة”.

وأضاف جوالتيري أن القرصنة بدأت صباح الجمعة يوم 5 فبراير في محطة مدينة أولدسمار، وهي مدينة يقطنها حوالي 15 ألف شخص في منطقة تامبا باي، وأن مشغل المحطة لاحظ أن شخصًا ما قد تمكن من الوصول عن بُعد إلى نظام كمبيوتر يتحكم في المواد الكيميائية المستخدمة في معالجة المياه بالإضافة إلى الوظائف الأخرى.

هجوم القراصنة

وأشار إلى أن القراصنة قاموا بتغير مستوى هيدروكسيد الصوديوم أو الغسول، وهو مكون رئيسي في منظفات الصرف الصحي التي تستخدم أيضًا للتحكم في حموضة المياه وإزالة المعادن من مياه الشرب، من حوالي 100 جزء في المليون إلى 11100 جزء في المليون، وقال جوالتيري “من الواضح أن هذه زيادة كبيرة وربما خطيرة”.

قال بوب جوالتيري ، قائد شرطة مقاطعة بينيلاس ، إن وحدة الطب الشرعي الرقمي تحاول اكتشاف كيفية حدوث الاختراق في محطة معالجة المياه ومن المسؤول.

الأدلة الجنائية

وأكد جوالتيري أن مكتب عمدة المدينة بدأ تحقيقًا جنائيًا، كما تحاول وحدة الأدلة الجنائية الرقمية معرفة كيفية حدوث الخرق ومن المسؤول. وقال إنه من غير الواضح ما إذا كان الإقتحام قد نشأ في الولايات المتحدة أو خارج البلاد، أو لماذا تم استهداف محطة أولدسمار.

كما أشار إلى أن مكتب التحقيقات الفيدرالي والخدمة السرية الأميركية يحققان أيضًا. وقال مسؤول أميركي مطلع على الأمر إنه من السابق لأوانه القول ما إذا كان الإختراق من عمل فاعل إجرامي أو مرتبط بدولة أجنبية.

المصدر/ وول ستريت جورونال

Water Station Pirates قراصنة محطة المياة
قراصنة محطة المياة Water Station Pirates

Florida authorities announced on Monday, February 8th, that the water treatment plant in Oldsmar was hacked, and hackers briefly increased the amount of lye used to treat the water to a dangerous level.

Police chief

“Water systems, like other public utility systems, are part of the vital infrastructure of the state and can be vulnerable targets when someone wants to adversely affect them,” Pinellas County Sheriff Bob Gualtieri said at a Monday 8 February press conference about the accident. Public Safety”.

Gualtieri added that the piracy began on Friday morning, February 5, at Oldsmar Station, a city of about 15,000 people in the Tampa Bay area, and that the station operator noticed that someone had remote access to a computer system that controls the chemicals used in the processing Water is in addition to other functions.

Pirate attack

He noted that the hackers had changed the level of sodium hydroxide or lye, a key ingredient in sanitation cleaners that are also used to control the acidity of water and remove minerals from drinking water, from about 100 parts per million to 11100 parts per million. This is a large and possibly dangerous increase. ”

Pinellas County Sheriff Bob Gualtieri said the digital forensic unit is trying to figure out how the water treatment plant hack happened and who is responsible.

Criminal Evidence

Gualtieri confirmed that the city’s mayor’s office has launched a criminal investigation, and the digital forensic unit is trying to find out how the breach occurred and who is responsible. 

He said it was unclear whether the intrusion originated in the United States or outside the country, or why the Oldsmar station was targeted.

He also noted that the FBI and the US Secret Service are also investigating. A US official familiar with the matter said it was too early to say whether the hack was the work of a criminal actor or linked to a foreign country.

Source / Wall Street Juron

أترك تعليق هنا Leave a comment here

%d مدونون معجبون بهذه: