فولوديمير زيلينسكي النصر قبل المفاوضات | Ukraine

Volodymyr Zelenskyy
فولوديمير زيلينسكي

في خطوة جريئة قام رئيس أوكرانيا وبعد ما يتحقق النصر على المفاوضات, بطرح شروط إنهاء الحرب والتي تجري على أرض أوكرانيا من خلال غزو روسيا.

مع الرغم من مرور حوالي 4 أشهر على الحرب الأوكرانية إلا أن هذه الحرب والتي أتعبت البلاد لم تضع أوزارها بعد، وسط تعثر طريق المفاوضات.

إنهاء الحرب

وأصبح الحديث عن إنهاء هذه الأزمة شغل الكثير من السياسيين وقادة بعض دول العالم، حيث حدد الرئيس الأوكراني فولوديمير زيلينسكي، شروط وقف الحرب، أبرزها إعلان إنتصار كييف قبل الدخول في المفاوضات.

حيث قال رئيس أوكرانيا في تصريحات إلى صحيفة “فايننشال تايمز”، إنه: “يجب أن يكون النصر قبل كل شيء في ساحة المعركة”، مشيرًا إلى أن بلاده في حاجة إلى كمية من الأسلحة توازي على الأقل تلك المتوافرة للروس”.

فولوديمير زيلينسكي

وقال أيضا زيلينسكي: “في الوقت الحالي، لا يمكننا المضي قدمًا في طريقة قوية” من دون تحمل خسائر فادحة، داعياً حلفاء أوكرانيا الغربيين إلى توفير المزيد من الأسلحة إلى دولة أوكرانيا.

الإنتصار في الحرب

وأثناء الحديث قام رئيس أوكرانيا بالرد على سؤال ما إذا كانت أوكرانيا منتصرة في هذه الحرب؟, يرد فولوديمير زيلينسكي.

أن عودة الوضع إلى ما كان عليه قبل الغزو الروسي في 24 فبراير/ شباط الماضي، سوف يكون إنتصار جدي مؤقت قبل نهاية إحتلال أوكرانيا بالكامل على حد قول فولوديمير زيلينسكي.

المحادثات مع روسيا

ورد على سؤال عن مسألة المحادثات مع روسيا والتي توقفت منذ نهاية شهر مارس/ آذار الماضي، أجاب الرئيس الأوكراني فولوديمير زيلينسكي  بأنه لم يتغير موقفه من حقيقة أن “أي حرب يجب أن تنتهي على طاولة المفاوضات”.

فولوديمير زيلينسكي
Volodymyr Zelenskyy

In a bold step, the President of Ukraine, after the victory over the negotiations was achieved, put forward the conditions for ending the war, which is taking place on the territory of Ukraine and Russia.

Although about 4 months have passed since the Ukrainian war, this war, which tired the country, has not ended yet, amid faltering negotiations.

Ending the war

Talks about ending this crisis became the preoccupation of many politicians and leaders of some countries of the world, as Ukrainian President Volodymyr Zelensky set the conditions for stopping the war, most notably declaring Kyiv’s victory before entering into negotiations.

In statements to the Financial Times, the President of Ukraine said that “victory must be above all on the battlefield,” noting that his country needs an amount of weapons at least equal to those available to the Russians.

Volodymyr Zelensky

“For now, we cannot go forward in a strong way” without incurring heavy losses, Zelensky said, calling on Ukraine’s western allies to provide more weapons to the state of Ukraine.

Victory in the war

During the conversation, the President of Ukraine answered the question: Is Ukraine victorious in this war?, Volodymyr Zelensky replies.

The return of the situation to the way it was before the Russian invasion on February 24, will be a serious temporary victory before the complete end of the occupation of Ukraine, according to Volodymyr Zelensky.

Talks with Russia

In response to a question about the issue of talks with Russia, which have been suspended since the end of last March, Ukrainian President Volodymyr Zelensky replied that he has not changed his position on the fact that “any war must end at the negotiating table.”

2 thoughts on “فولوديمير زيلينسكي النصر قبل المفاوضات | Ukraine

Leave a comment

%d مدونون معجبون بهذه: