المسلسلات الخليجية في رمضان | TV Series

Elham Al Fadalah
الهام الفضالة

مع دخول شهر رمضان المبارك تظهر لنا حكاية المسلسلات, حيث هناك ملاحظات على الدراما الخليجية في رمضان, وأصبحت جريئة وأجزاء جديدة ناجحة وتوثيق منها فترات من تاريخ المجتمع الخليجي.

هناك بعض الأطراف إعتبرت المسلسلات الخليجية إستثنائية في رمضان هذا العام, وخاصة مع تسليط الضوء على العديد من القصص الإنسانية المختلفة من المجتمع الخليجي.

القصص الإنسانية

تصدرت المسلسلات الخليجية اهتمام الجمهور الخليجي والعربي من الأسبوع الأول من شهر رمضان، واعتبرها البعض استثنائية هذا العام, وتحديدًا مع تسليط الضوء على العديد من القصص الإنسانية المختلفة في المجتمع الخليجي.

هناك مسلسلات ذات حلقات منفصلة، مثل ( شباب البومب رقم 10 ) و ( مشراق ), حيث نجحت في خطف أنظار الجمهور، وسلطت الضوء على أكبر قدر ممكن من الأزمات والمشاكل الاجتماعية التي قد تواجه الفرد، من أعمار مختلفة.

شباب البومب

مع إحدى حلقات شباب البومب 10 تناولت الحلقة فكرة الشهرة السريعة التي يكتسبها البعض بسبب مواقع التواصل الإجتماعي سوشيال ميديا.

وكيف تتغير حياة الفرد بشكل كبير بسبب مقطع فيديو ينتشر بسرعة البرق على مواقع التواصل الاجتماعي حتى وإن كان غير هادف أو مفيد، وهو ما يحدث بالفعل مؤخرًا.

مشراق

أما مسلسل مشراق فناقشت إحدى حلقاته فكرة انتهاء الحب بين طرفين بسبب فارق السن بينهما، حيث دارت الأحداث حول أستاذ جامعي يتعرف على فتاة شابة ويرتبط بها، لكنهما يكتشفان في النهاية أن الفارق العمري بينهما سيكون عائقا في حياتهما.

ورغم أن البعض يعتبر أن تقديم جزء جديد من عمل ناجح؛ هو أمر غير مضمون النتائج، ومن الممكن ألا يحقق نفس النجاح الذي حققه الجزء الأول.

إلا أن هذا لم يتحقق هذا العام، حيث تصدرت المسلسلات الخليجية ذات الأجزاء الجديدة إعجاب الجمهور مثل مسلسل العاصوف3 للفنان ناصر القصبي، ومسلسل شباب البومب 10.

الهام الفضالة

ومسلسل امينة حاف 2 مع النجمة إلهام الفضالة، التي بات مسلسلها يتصدر الترند مع كل حلقة تعرض منه، كما نجحت في مواصلة تقديم أحداثه بشكل خاطف نال اهتمام الجميع.

كما تنوعت أحداث المسلسل ما بين الإطار الاجتماعي والكوميدي، وتناول المسلسل القضايا التي تمس الجمهور المصري والعربي بشكل عام.

من شارع الهرم إلى

وهناك مسلسلات ذات الطابع الجريء في طرح بعض القضايا, كذلك هي سمة أساسية في بعض المسلسلات التي عرضت هذا العام 2022، وعلى رأسها مسلسل من شارع الهرم إلى الذي تقوم دور البطولة الفنانة الكويتية هدى حسين.

مع مجرد أن تم طرح عرض برومو الرسمي للمسلسل أثار الجدل بين المتابعين، كما أنه خطف أنظار الجمهور مع عرض الحلقات الأولى.

هدى حسين

حيث أصبحت الفنانة الكويتية هدى حسين في مثابة اسم يتكرر يوميا عبر منصات التواصل والأكثر بحثًا بسبب أحداث العمل الجريئة والتي تناقش قضايا وأزمات لافتة تتعرض لها النساء في الوطن العربي.

حياة الفهد

وفي نفس الوقت لم يخل شهر رمضان المبارك 2022 من الأعمال التي تؤرخ مع فترات زمنية هامة، حيث نافست النجمة القديرة الكويتية حياة الفهد.

عبر مسلسل سنوات الجريش الذي تدور أحداثه في فترة الأربعينيات، ومأخوذ من الفترة الصعبة التي مرت بها العديد من الدول العربية وقت الحرب العالمية الثانية.

Amina  alalie
Amina alalie

With the advent of the blessed month of Ramadan, the story of soap operas appears. There are observations on the Gulf drama in Ramadan that have become bold and successful new parts, documenting periods of the history of Gulf society.

There are parties who considered the Gulf series exceptional this year, especially with highlighting many different human stories.

human stories

Gulf series topped the attention of the Gulf and Arab audiences from the first week of Ramadan, and some considered them exceptional this year, specifically highlighting many different human stories in Gulf society.

There are series with separate episodes, such as (Shabab Al-Bomb No. 10) and (Mishraq), which succeeded in capturing the public’s attention, and shed light on the largest possible number of crises and social problems that an individual may face, of different ages.

Bomb youth

With one of the Bomb 10 youth episodes, the episode tackled the idea of​​the rapid popularity that some people gain due to social media sites.

And how an individual’s life changes dramatically because of a video that spreads at lightning speed on social media, even if it is not purposeful or useful, which is what is already happening recently.

bright

As for the Mishraq series, one of its episodes discussed the idea of​​the end of love between two parties due to the age difference between them.

As the events revolved around a university professor who gets to know a young girl and is associated with her, but they eventually discover that the age difference between them will be an obstacle in their lives.

Although some consider introducing a new piece of work to be successful; It is not guaranteed results, and it may not achieve the same success as the first part.

However, this was not achieved this year, as Gulf series with new parts topped the audience’s admiration, such as the Al-Asouf series 3 by the artist Nasser Al-Qasabi, and the series Shabab Al-Bomb 10.

Important Fadalah

And the series Amina Haf 2 with the star Ilham Al-Fadala, whose series has become the trend leader with every episode shown, and she has also succeeded in continuing to present its events in a lightning manner that attracted everyone’s attention.

The series’ events also varied between the social and comedic framework, and the series dealt with issues that affect the Egyptian and Arab audience in general.

From Haram Street to

There are series that have a bold nature in raising some issues, as well as a basic feature in some series that were shown this year 2022, especially the series From Haram Street to the starring actress Huda Hussein.

As soon as the official promo of the series was presented, it sparked controversy among the followers, and it caught the attention of the audience with the presentation of the first episodes.

Huda Hussein

Hoda Hussein has become a name that is repeated daily on communication platforms and is the most searched for because of the bold work events that discuss remarkable issues and crises faced by women in the Arab world.

Hayat Al Fahad

At the same time, the blessed month of Ramadan 2022 was not without works that date with important periods of time, as the able Kuwaiti star competed with Hayat Al-Fahd.

Through the series “Sana’at Al-Jareesh”, which takes place in the forties, and is taken from the difficult period that many Arab countries went through at the time of World War II.

2 thoughts on “المسلسلات الخليجية في رمضان | TV Series”

Leave a comment