ترامب ضد بايدن trump vs biden

رقم قياسي جديد الصراع نحو رئاسة البيت الأبيض الولايات المتحدة الأميركية بين المرشح الديمقراطي جو بايدن والرئيس الحالي من الحزب الجمهوري دونالد ترامب في حجم التصويت والتركيز على بنسلفانيا الأمريكية.

‏أظهرت بيانات وتوقعات يوم السبت أن عدداً قياسياً من الأميركيين، بلغ حوالي 90 مليون ناخب صوتوا مبكراً في الإنتخابات الرئاسية، فيما قام الرئيس الأمريكي دونالد ‎ترامب ومنافسه الديمقراطي المرشح جو ‎بايدن في حملة في مختلف أرجاء البلاد لمحاولة التأثير على الناخبين القلائل الذين لم يحسموا أمرهم من جراء هذا التصويت.

ترامب ضد بايدن trump vs biden
ترامب ضد بايدن trump vs biden

‏ويعكس هذا العدد المرتفع للتصويت المبكر، الذي بلغ نحو 65 في المئة من إجمالي المشاركين في انتخابات عام 2016، الاهتمام الشديد من قبل الشعب الأمريكي بالانتخابات قبل ثلاثة أيام فقط من انتهاء الحملة الانتخابية. وأدت المخاوف من التعرض للإصابة من جائحة بفيروس ‎كورونا في أماكن الإقتراع المزدحمة يوم الثلاثاء القادم إلى إرتفاع عدد الأشخاص الذين يصوتون عن طريق البريد أو يأتون بأنفسهم في مواقع الإقتراع المبكر.

‏وأمضى الرئيس الأمريكي دونالد ترامب الأيام الأخيرة من حملته في توجيه اللوم اللاذع للمسؤولين الحكوميين المعنيين بالتصدي للجائحة فيروس كورونا والعاملين في المجال الطبي. وتظهر استطلاعات الرأي تراجع الرئيس دونالد ترامب خلف المرشح بايدن على مستوى البلاد والولايات، لكن المنافسة محتدمة أكثر في الولايات التي ستقرر نتيجة الانتخابات.

‏وقال المرشح الديمقراطي بايدن في تجمع إنتخابي، حضره الرئيس السابق ‎باراك أوباما في  ولاية ميشيغين، “لا يهمني إلى أي مدى يحاول دونالد ترامب. لا يوجد أي شيء دعوني أقول ذلك مجدداً  ليس بوسعه القيام بأي شيء في منع الشعب الأمريكي في هذا البلد من التصويت بأعداد غفيرة وإسترداد هذه الديمقراطية”.

‏ويقول مسؤولون أمريكيون في عدة ولايات ومنها بنسلفانيا وويسكونسن إن الأمر قد يستغرق أياماً عدة لفرز كل البطاقات المرسلة بالبريد، وهو ما يعني إنعدام اليقين لأيام إذا تعلقت النتيجة على تلك الولايات لأنه يعتمد على الفرز اليدوي.

‏ويركز الرئيس دونالد ترامب والمرشح بايدن على ولايات حاسمة، بما في ذلك ولاية بنسلفانيا، حيث يكثف الرئيس نشاطه بشكل كبير، إذ توقفت حملته أربع مرات فيها، بينما يطل بايدن ورئيسه السابق باراك أوباما معاً للمرة الأولى على أنصاره في ميشيغين مرتين. وبرزت ولاية بنسلفانيا، حيث حقق الرئيس دونالد ترامب فوزاً ضئيلاً على الديمقراطية المرشحة هيلاري كلينتون عام 2016، وواحدة من أهم الولايات التي يمكن كسب ناخبيها هذا العام، سوى بايدن أو ترامب.

‏وفي تصريحات سابقة خلال تجمع في المكان، اعتبر الرئيس ‎ترامب أن نهجه يصب في خدمة الناخبين، منتقداً في الوقت نفسه المرشح بايدن. وقال “إذا لم ألتزم دائماً في قواعد واشنطن ومؤسسة واشنطن العريقة، فذلك لأنني انتخبت لأقاتل من أجلكم، وناضلت من أجلكم بشدة أكبر من أي رئيس في تاريخ بلدنا”.

‏وسخر الرئيس الأمريكي دونالد ترامب من المرشح بايدن لانتقاده سجل الجمهوريين في مكافحة “كوفيد-19″، الذي أودى بعدد كبير من الأرواح في الولايات المتحدة أكثر من أي بلد آخر. وقال للحاضرين “شاهدت جو بايدن وهو يتحدث أمس. كل ما يتحدث عنه هو كوفيد كوفيد. ليس لديه أي شيء آخر ليقوله سوى كوفيد كوفيد”.

‏وقال إن الولايات المتحدة الأمريكية “على بعد أسابيع فقط” من التوزيع الشامل للقاح آمن للوقاية من “كوفيد-19″، الذي يدفع المستشفيات إلى العمل بكل طاقتها ويقتل ما يصل إلى ألف شخص في الولايات المتحدة يومياً. ولم يذكر الرئيس ترامب تفاصيل تدعم تصريحاته بشأن لقاح وشيك وفعال.

‏وتجري الإنتخابات الأمريكية في بلد منقسم بشدة وسط مشاعر متشنجة ومتضاربة لدرجة أن مبيعات الأسلحة النارية ارتفعت في بعض المناطق. وتقوم الشركات في بعض المدن بوضع ألواح خشبية على نوافذها كإجراء احترازي، بينما تستعد وكالات إنفاذ القانون لأعمال عنف محتملة، إذا نجح المرشح الديمقراطي جو بايدن الفوز في الانتخابات الرئاسية ٢٠٢٠.

المصدر/ اندبندنت عربية

ترامب ضد بايدن trump vs biden
ترامب ضد بايدن trump vs biden

Trump vs Biden

A new record in the struggle towards the presidency of the White House, the United States of America, between Democratic candidate Joe Biden and the current President of the Republican Party, Donald Trump, in the size of the vote and the focus on Pennsylvania.

Data and forecasts on Saturday showed that a record number of Americans, nearly 90 million voters, voted early in the presidential election, while US President Donald Trump and his Democratic rival, candidate Joe Biden, campaigned across the country to try to influence the few undecided voters. They are ordered by this vote.

This high number of early voting, which amounted to about 65 percent of all respondents in the 2016 elections, reflects the intense interest of the American people in the elections just three days before the end of the campaign.

Fears of exposure to a coronavirus pandemic at crowded polling stations next Tuesday have led to a rise in the number of people who vote by mail or come by themselves at early polling sites.

US President Donald Trump spent the last days of his campaign directing scathing blame at government officials involved in the response to the Coronavirus pandemic and medical workers. Opinion polls show President Donald Trump lagging behind Biden in the country and state, but competition is fierce in the states that will decide the election result. “I don’t care how much Donald Trump tries. There is nothing. Let me say that again.

He cannot do anything to stop the American people in this country from,” said Democratic candidate Biden at a rally attended by former President Barack Obama in Michigan. Voting in large numbers and recovering this democracy. “

And US officials in several states, including Pennsylvania and Wisconsin, say that it may take several days to sort all cards sent by the mail, which means uncertainty for days if the result is related to those states because it depends on manual sorting.

President Donald Trump and the candidate Biden are focusing on critical states, including Pennsylvania, where the president has intensified his activity dramatically. as his campaign has been halted four times in it, while Biden and his former president, Barack Obama, together for the first time, look to his supporters in Michigan twice.

ترامب ضد بايدن trump vs biden
ترامب ضد بايدن trump vs biden

Pennsylvania, where President Donald Trump scored a narrow victory over Democrat Hillary Clinton in 2016, is one of the most important states that can win voters this year, none other than Biden or Trump.

In previous statements during a gathering at the venue, President Trump considered his approach to be in the service of the electorate, while criticizing the candidate Biden.

“If I did not always abide by the rules of Washington and the ancient Washington establishment, it is because I was elected to fight for you, and I fought for you with greater intensity than any president in the history of our country,” he said.

US President Donald Trump ridiculed Biden for criticizing the Republican record in fighting “Covid-19”, which has claimed more lives in the United States than in any other country.

 “I watched Joe Biden speak yesterday. All he talks about is Covid Covid. He has nothing else to say but Covid Covid,” he told the audience.

He said that the United States of America is “only weeks away” from the comprehensive distribution of a safe vaccine to prevent “Covid-19”, which pushes hospitals to work to their full potential and kills up to a thousand people in the United States every day.

President Trump did not provide details to support his statements about an imminent and effective vaccine. The US elections are taking place in a country so divided, with sentiments so tense and conflicting that firearms sales have soared in some areas.

In some cities, companies are placing wooden panels on their windows as a precaution, while law enforcement agencies are preparing for potential violence, if Democratic candidate Joe Biden wins the 2020 presidential election.

Source / Independent Arabia

تعليق هنا Comment here

%d مدونون معجبون بهذه: