ترامب لعبة التايكوندو | Trump Taekwondo

Trump Taekwondo
ترامب الحزام الأسود لعبة التايكوندو

قام رئيس الأكاديمية العالمية لرياضة لعبة التايكوندو في زيارة إلى الرئيس الأمريكي السابق, دونالد ترامب في منزل ترامب مدينة بمار لاغو في ولاية فلوريدا الأمريكية.

حيث حصل الرئيس الأميركي السابق، دونالد ترامب، على الحزام الأسود في رياضة التايكوندو التي لم يمارسها في حياته أبدا، والحزام الأسود في لعبة التايكوندو هي أعلى شهادة في هذه الرياضة القتالية.

لعبة التايكوندو

حيث أصارت شبكة “سكاي نيوز” البريطانية، اليوم الثلاثاء، بأن الرئيس السابق دونالد ترامب تسلم هذه الشهادة الفخرية من رئيس الأكاديمية العالمية لهذه الرياضة، الكوري الجنوبي، لي دونغ سوب.

وتم إجراء تسليم الشهادة والحزام الأسود في حفل أقيم في منزل ترامب في مدينة بمار لاغو بولاية فلوريدا الأميركية، والشهادة التي حصل عليها الرئيس السابق ترامب تعرف باسم “دان تسعة”.

صفحة فيسبوك

حيث قامت الأكاديمية للتايكوندو على صفحتها في موقع “فيسبوك” نقلا عن ترامب أنه قال لدى استلام الشهادة: “إنه لشرف لي أن أحصل على شهادة دان الفخرية وأعتقد أن التايكوندو فن قتالي رائع للدفاع عن النفس”.

حيث أحدثت صور ترامب مع الحزام الأسود للتايكوندو انتقادات على مواقع شبكات التواصل الإجتماعي، خاصة من ممارسي رياضة التايكوندو.

وقام أحدهم وكتب بصفته ممارس لهذه الرياضة وحاصل على الحزام الأسود فيها، فإنه غير سعيد بهذه الأخبار، خاصة أن المرتبة التاسعة كبيرة جدا.

Trump Taekwondo
Trump with the President of Taekwondo

The President of the World Taekwondo Academy visited former US President Donald Trump at Trump’s home in Mar-a-Lago, Florida, USA.

Where the former US President, Donald Trump, obtained a black belt in taekwondo, which he had never practiced in his life, and a black belt in taekwondo is the highest certificate in this combat sport.

taekwondo game

The British “Sky News” network reported, today, Tuesday, that former President Donald Trump received this honorary certificate from the President of the World Sports Academy, South Korea, Lee Dong Sub.

The certificate and black belt were handed over at a ceremony held at Trump’s home in Mar-a-Lago, Florida, USA, and the certificate obtained by former President Trump is known as “Dan Nine”.

Facebook page

As the Taekwondo Academy posted on its Facebook page, Trump said upon receiving the certificate: “It is an honor for me to receive Dan’s honorary degree. I believe that Taekwondo is a wonderful martial art for self-defense.”

Pictures of Trump with a taekwondo black belt caused criticism on social networking sites, especially from taekwondo practitioners.

One of them wrote, as a practitioner of this sport and a holder of a black belt in it, that he is not happy with this news, especially that the ninth place is very big.

2 thoughts on “ترامب لعبة التايكوندو | Trump Taekwondo

your comment

%d مدونون معجبون بهذه: