أخبار ترامب Trump News

Trump News أخبار ترامب
أخبار ترامب

أعلن الرئيس الأمريكي السابق دونالد ترامب ، الإثنين الماضي ، الافتتاح الرسمي إلى “مكتب الرئيس السابق” في مقاطعة (بالم بيتش) في ولاية فلوريدا، وهو  المكتب المكلف بالإشراف على الأنشطة الرسمية للرئيس الخامس والأربعين في فترة ما بعد الرئاسة.

أنشطة ومصالحة

وقال المكتب في بيان له: “سوف يكون المكتب مسؤولاً عن إدارة مراسلات الرئيس السابق ترامب وبياناته العامة وظهوره وأنشطته الرسمية لتعزيز مصالح الولايات المتحدة وتنفيذ أجندة إدارة ترامب من خلال المناصرة والتنظيم والنشاط العام”. وسوف يكون نصير للشعب الأمريكي.

حيث غادر السيد ترامب والسيدة الأولى السابقة ميلانيا ترامب واشنطن متوجهة إلى فلوريدا صباح يوم 20 يناير ، واختاروا عدم الترحيب بالرئيس جو بايدن والسيدة الأولى الدكتورة جيل بايدن في البيت الأبيض وتخطي تنصيب الرئيس الجديد.

بدون الوصول إلى حسابه على Twitter ، الذي حظرته الشركة في أعقاب هجوم يوم 6 يناير على مبنى الكابيتول الأمريكي وفيسبوك، كان السيد ترامب هادئًا وأجبر على الاعتماد على المزيد من المركبات التقليدية للوصول إلى الجمهور والصحافة في أيامه الأخيرة في مكتب البيت الأبيض.

مواقع التواصل

أعلن موقع Twitter في يوم 8 كانون الثاني (يناير) أنه قرر حظر حساب السيد ترامب “بسبب خطر حدوث مزيد من التحريض على العنف” وقيّد استخدام حسابين رسميين آخرين ، تم نقلهما منذ ذلك الحين إلى السيد بايدن لاستخدامهما.

وأغلق موقع Facebook أيضًا حساب السيد ترامب إلى أجل غير مسمى في أعقاب الهجوم على مبنى الكابيتول. على الرغم من أنه يطلب من مجلس الرقابة المستقل اتخاذ قرار نهائي بشأن ما إذا كان ينبغي على الرئيس السابق استعادة الوصول إلى حسابه على Facebook و Instagram.

العودة للسياسة والمحاكمة

في حين لم يعلن السيد ترامب كيف يخطط لقضاء سنوات ما بعد البيت الأبيض وما إذا كان ينوي العودة إلى السياسة ، فقد أشار إلى أنه لا ينوي الابتعاد عن الجمهور. في تصريحاته الأخيرة كرئيس قبل مغادرته واشنطن ، وحيث قال السيد ترامب لحشد من المؤيدين “سنراكم قريبًا” و “سنعود بشكل ما”.

كما سيحاكم الرئيس السابق في مجلس الشيوخ الشهر المقبل ، حيث إتهمه مجلس النواب للمرة الثانية بالتحريض على العصيان. حيث تلقى مجلس الشيوخ مقالاً وحيداً من مجلس النواب يوم الإثنين الماضي ، ومن المتوقع أن تبدأ المحاكمة في الأسبوع من شهر فبراير الذي يبدأ في يوم 8 فبراير.

Trump News أخبار ترامب
Trump News

Last Monday, former US President Donald Trump announced the official opening of the “former president’s office” in Palm Beach County in Florida, which is the office tasked with overseeing the official activities of the 45th president in the post-presidency.

Activities and reconciliation

“The office will be responsible for managing former President Trump’s correspondence, public statements, appearances.

And official activities to advance the interests of the United States and implement the Trump administration’s agenda through advocacy, organization, and public activity,” the office said in a statement. He will be a champion of the American people.

Mr. Trump and former First Lady Melania Trump left Washington for Florida on the morning of January 20, and chose not to welcome President Joe Biden and First Lady Dr. Jill Biden to the White House and skip the inauguration of the new president.

Without access to his Twitter account, which the company banned in the wake of the January 6 attack on the US Capitol and Facebook, Mr. Trump was quiet and forced to rely on more traditional vehicles to reach the public and the press in his final days in the White House office.

communication Web-sites

Twitter announced on January 8 that it had decided to block Mr. Trump’s account “due to the risk of further incitement to violence” and restricted the use of two other official accounts, which have since been transferred to Mr. Biden for use.

Facebook also shut down Mr Trump’s account indefinitely following the attack on the Capitol Building. Although he is asking the independent oversight board to make a final decision on whether the former president should regain access to his Facebook and Instagram account.

Back to politics and trial

While Mr. Trump has not announced how he plans to spend the post-White House years and whether he intends to return to politics, he has indicated that he has no intention of distancing himself from the public.

In his recent remarks as president before leaving Washington, where Mr. Trump told a crowd of supporters “we’ll see you soon” and “we’ll somehow come back.”

The former president will also be tried in the Senate next month, where the House of Representatives accused him for a second time of inciting disobedience.

The Senate received a single article from the House of Representatives on Monday, and the trial is expected to begin in the week of February that begins on February 8th.

تعليق هنا Comment here

%d مدونون معجبون بهذه: