ترامب والإعتراف بالهزيمة في الإنتخابات | Trump admitting defeat in the elections

ترامب والإعتراف بالهزيمة Trump and admit defeat
ترامب والإعتراف بالهزيمة

إقترب الرئيس دونالد ترامب من الإعتراف بالهزيمة عدة مرات في الأيام الأخيرة ولو بشكل عرضي أو عن غير قصد ولكن يحاول أن يقنع نفسه بذلك ويتقبل الأمر

لكن التركيز والملاحظ على تغريدات الرئيس ترامب يخطئ الهدف. إمتد رفض الرئيس ترامب الإعتراف في الخسارة إلى الانتخابات في الأسبوع الثاني ، وتأتي الآن تحذيرات من عواقب أكثر خطورة جراء عدم الإعتراف بالهزيمة.

يمكن توقع التداعيات السياسية تقريبًا سوف تغير ذلك، زولكنها ليست أقل حدة. قدمت إليه إشتباكات المتظاهرين في واشنطن خلال عطلة نهاية الأسبوع دليلاً دراماتيكيًا وخطيرًا حول ما يعنيه ذلك عندما يتحدى حزب سياسي كامل تقريبًا والعديد من أتباعه الحقائق الأساسية لما حدث في الإنتخابات الرئاسية عام 2020.

بالنسبة للسياسة في أمريكا ، تظهر التحذيرات جنبًا إلى جنب مع الحقائق المروعة الجديدة لوباء COVID-19. يريد الدكتور أنتوني فوسي أن يكون قادرًا على التنسيق مع فريق إدارة بايدن القادم ، ويريد الرئيس المنتخب جو بايدن أن يكون قادرًا على التواصل مع المسؤولين المهنيين ؛ لا يمكن أن تتم هذه الإتصالات حتى تسمح إدارة ترامب بذلك.

عندما نتذكر صورة الرئيس الأمريكي دونالد ترامب وهويلعب الغولف في نادي ترامب الوطني للغولف في ستيرلينج ، فيرجينيا ، الولايات المتحدة ، 15 نوفمبر / تشرين الثاني 2020 ندرك أنه كان غاضبا جدا.

وقال عضو فرقة العمل المعنية بفيروس كورونا في البيت الأبيض الأدميرال بريت جيروير في برنامج “هذا الأسبوع” على شبكة ABC: “أريد أن أكون شفافًا قدر الإمكان مع الجميع – هذه ليست قضية سياسية”.

ومع ذلك ، فقد هيمنت الإعتبارات السياسية على فترة ما بعد الانتخابات. إن السؤال حول متى سيفقد الجمهوريون في الكابيتول هيل صبرهم مع جهود الرئيس ترامب القانونية البعيدة أمر مهم ، رغم أنه لا يزال غير حاسم ويناضل في رفع قضايا في المحكمة بحجة أن الإنتخابات بها تزوير في أوراق الناخبين.

يكاد يكون من المؤكد أن هذا الأسبوع سيضفي مزيدًا من الوضوح القانوني ، إن لم يكن نهائيًا ، على نتائج الإنتخابات الأخيرة عام 2020. ومع ذلك ، فإن الأسئلة الكبرى سوف ستطرح حول الحوكمة للقضايا التي تهم الشعب الأمريكي مع تزايد التحديات للإدارة القادمة.

آخر الأخبار المتعلقة بنتيجة الإنتخابات يتصدر جو بايدن إجمالي الأصوات الشعبية بـ 78،679،763 صوتًا ومن المتوقع أن يحصل على 306 صوتًا انتخابيًا. يتبع الرئيس دونالد ترامب 73116708 صوتًا شعبيًا ومن المتوقع أن يحصل على 232 صوتًا انتخابياً.

من الصعب تخيل قرار منقسم في أمريكا هنا في شهر يناير القادم من العام 2021. من المحتمل أن يفوز المرشحان الجمهوريان أو الديمقراطيان ويقرر مصير مجلس الشيوخ والأغلبية. بالنسبة للناخبين الأساسيين في كلا الحزبين ، فإن المخاطر الكبيرة واضحة وقوية ومحفزة. قد يعني وجود عضوين آخرين في مجلس الشيوخ على جانبي الممر إما الضوء الأخضر للرئيس المنتخب جو بايدن لبدء العمل ، ويتحقق أحلام الإدارة الجديدة.

قال المرشح الديموقراطي جون أوسوف لمراسل ABC يوم الأحد: “ترامب سيغادر ، سواء كان يعلم ذلك أم لا. والسؤال الآن هو كيف سنقوم باحتواء هذا الوباء ، الذي يخرج عن نطاق السيطرة وينتشر في معدل متسارع”.وأضاف متمسكًا بالرسالة والتمحور حول السياسة الوطنية ، “لهذا السبب من المهم جدًا الفوز بهذين السباقين على مجلس الشيوخ حتى تتمكن الإدارة الرئاسية القادمة من الحكم وإدارة شؤون البلاد ، ويمكن أن تقود ويمكن أن تسن الحلول اللازمة لاحتواء هذا الفيروس والاستثمار في التعافي الاقتصادي.

أو سوف ، الذي كان أول من ركض ونظم في إحدى ضواحي أتلانتا المحافظة تقليديًا ، لديه خلفية وشخصية مختلفة تمامًا عن زميله الديمقراطي القس رافائيل وارنوك ، وهو قس كبير في كنيسة إبنيزر المعمدانية التابعة لمارتن لوثر كينغ جونيور.

 في عبارات بسيطة ، فإنهم يمثلون تقريبًا التحالف بين الناخبين في المدن والضواحي الذي دفع حملة بايدن إلى الفوز في الولاية ، وإذا تمكنوا من إستكمال نقاط القوة والضعف لدى بعضهم البعض بنجاح ، فإنهم يتمتعون بفرصة ترسيخ قيادة ديمقراطية جديدة في واشنطن.

مع دخول جو بايدن أسبوعه الثاني كاملاً كرئيس منتخب ، فإنه لا يزال يواجه تحديات إقتصادية وصحية عامة تزداد خطورة مع مرور الوقت ، وأكثر صعوبة مع كل يوم يمر بينما فريقه غير قادر على بدء عمله الإنتقالي رسميًا.

ترامب والإعتراف بالهزيمة Trump and admit defeat
Trump and admit defeat

President Donald Trump has come close to admitting defeat several times in recent days, even if accidentally or not, but he tries to convince himself of that and accept it

But the observed focus on President Trump’s tweets misses the point. President Trump’s refusal to admit the loss extended to the election in the second week, and now there are warnings of more serious consequences from failing to admit defeat.

The political repercussions can roughly be expected to change this, but they are not less severe. The clashes of protesters in Washington over the weekend provided him with dramatic and dangerous evidence of what that means when an almost entire political party and many of its followers challenge the basic facts of what happened in the 2020 presidential election.

For policy in America, the warnings appear alongside the shocking new facts of the COVID-19 pandemic. Dr. Anthony Fauci wants to be able to coordinate with the incoming Biden administration team, and President-elect Joe Biden wants to be able to communicate with career officials; These contacts cannot take place until the Trump administration allows it.

When we remember a picture of US President Donald Trump and he playing golf at Trump National Golf Club in Stirling, Virginia, USA, November 15, 2020. We realize that he was very angry.

“I want to be as transparent as possible with everyone – this is not a political issue,” White House Coronavirus Task Force member Admiral Brett Giroyer said on ABC’s This Week program.

However, political considerations dominated the post-election period. The question of when Republicans on Capitol Hill will lose patience with President Trump’s faraway legal efforts is important, though he remains inconclusive and struggles to bring cases in court on the pretext that the elections contain fraudulent voter papers.

Almost certainly this week will bring more legal clarity, if not definitive, to the results of the recent elections in 2020. However, the big questions will be raised about governance for issues of concern to the American people as challenges mount for the next administration.

Latest news regarding election result Joe Biden tops the total popular vote with 78,679,763 votes and is expected to receive 306 electoral votes. President Donald Trump follows 7,3116,708 popular votes and is expected to receive 232 electoral votes.

It is difficult to imagine a divided decision in America here in January 2021. It is possible that the Republican or Democratic candidates will win and decide the fate of the Senate and the majority. For primary voters in both parties, the stakes are clear, powerful, and motivating.

The presence of two other senators on either side of the aisle could mean the green light for President-elect Joe Biden to start work, and the dreams of the new administration to come true.

“Trump will leave, whether he knows it or not,” Democratic candidate John Oseof told an ABC reporter on Sunday. The question now is how we will contain this epidemic, which is getting out of control and spreading at an accelerating rate. “

That is why it is so important to win these two races in the Senate so that the next presidential administration can govern and manage the affairs of the country, and can lead and enact the necessary solutions to contain this virus and invest in economic recovery. “

Or Will, who was the first to run and organize in a traditionally conservative Atlanta suburb, has a very different background and personality than fellow Democrat Reverend Raphael Warnock, a senior pastor at Martin Luther King Jr.’s Ebenezer Baptist Church.

In simple terms, they roughly represent the alliance between the urban and suburban voters that propelled Biden’s campaign to victory in the state, and if they can successfully complement each other’s strengths and weaknesses, they have a chance to cement new democratic leadership in Washington.

With Joe Biden entering his second full week as president-elect, he continues to face economic and public health challenges that are getting more and more serious with time, and more difficult with each passing day while his team is unable to formally start its transition work.

3 thoughts on “ترامب والإعتراف بالهزيمة في الإنتخابات | Trump admitting defeat in the elections

Comment here

%d مدونون معجبون بهذه: