ترامب يعترف بالهزيمة | trump admits defeat

ترامب إعتراف بالهزيمة trump latest news
ترامب إعتراف بالهزيمة

الحزب الجمهوري إلى ترامب الإعتراف بالهزيمة شرف وروح رياضية، سوف يشوه إرثه السياسي  مالم يخرج بروح رياضية بعد الهزيمة في الإنتخابات الأمريكية عام 2020.

قال مصدر جمهوري في الكونجرس الأمريكي ( سوف يكون من المستحيل على دونالد ترامب أن يخوض الإنتخابات الأمريكية المقبلة مجدداً عام 2024 إذا أعتبر خاسراً وعليه تقبل الهزيمة).

الإعتراف بالهزيمة روح رياضية

‏بعد الإعلان الرسمي عن فوز الديمقراطي جو بايدن بالسباق الرئاسي إلى البيت الأبيض، اتفق الرئيس الجمهوري دونالد ترامب وحلفاؤه على شيء واحد: أنه لا يعتزم الإعتراف بالهزيمة في الوقت الحاضر. وقال الرئيس ترامب في بيان أصدرته حملته: «الحقيقة المجردة هي أن هذه الإنتخابات أبعد ما تكون عن الحسم.

 لم يتم التصديق على فوز جو بايدن بأي ولاية، ناهيك عن الولايات التي شهدت منافسة حامية والتي تتجه إلى إعادة الفرز الإلزامي، أو الولايات التي قدمت حملتنا طعوناً قانونية سليمة ومشروعة فيها».

‏وأقر حلفاء ومستشارو الرئيس في أحاديث خاصة بأن فرصة في قلب نتيجة الإنتخابات والبقاء في البيت الأبيض ضئيلة. وبينما يستعدون للإعتراف بالهزيمة في نهاية المطاف، فقد دعوا إلى مزيد من الوقت حتى إستنفاد الطعون القانونية الحالية.

‏وحذر جمهوريون من خارج البيت الأبيض من أن الرئيس ترامب يمكن أن يشوه إرثه إذا لم يخرج في النهاية بشكل مشرف، ويقوض نفوذه السياسي في المستقبل. وقال مصدر جمهوري في الكونغرس «سيكون من المستحيل بالنسبة له أن يخوض الانتخابات مجدداً في 2024 إذا اعتبر خاسراً يفتقر للروح الرياضية».

‏وقال آري فلايشر الذي كان السكرتير الصحفي للبيت الأبيض في إدارة جورج بوش الابن: «من حق الرئيس ترامب أن يقضي الوقت الذي يريده لاستيعاب هذا. لقد كان سباقاً متقارباً ومن غير المفيد المطالبة بإقرار فوري بالهزيمة».

‏وأضاف «أفضل ما يمكن عمله للحفاظ على تماسك هذا البلد هو إعطاء الرئيس فترة زمنية معقولة للقبول بالنتائج». وقال مستشار سابق في البيت الأبيض إن نائب الرئيس مايك بنس سيتولى مهمة إبلاغ الرئيس عندما يحين وقت الإقرار بالهزيمة أو سيفعل ذلك صهره وكبير مستشاريه جاريد كوشنر.

‏وخسرت حملة ترامب الإنتخابية بالفعل معارك قضائية في ولايات إحتدمت فيها المنافسة مثل جورجيا ونيفادا لكنها حققت نجاحاً في ولاية بنسلفانيا، الجمعة، عندما أمرت محكمة مسؤولي الانتخابات بإبطال أصوات أدلى بها في يوم الانتخابات ناخبون صوتوا بالبريد أو عن طريق الإنترنت ووصلت أصواتهم متأخرة.

‏وأمضى الرئيس ترامب صباح أمس السبت في نادي الغولف الخاص به في فيرجينيا، عندما أعلنت وسائل الإعلام الكبرى فوز منافسه جو بايدن بالرئاسة، والتقى بعروس فالتقط معها الصور. بعد الإعلان عن فوز الديمقراطي جو بايدن بالسباق إلى البيت الأبيض، اتفق الرئيس الجمهوري دونالد ترامب وحلفاؤه على شيء واحد: أنه لا يعتزم الاعتراف بالهزيمة قريباً.

وعاد الرئيس ترامب منذ ذلك الحين للبيت الأبيض بينما يحتشد عدد كبير من الأشخاص في الشوارع المجاورة بواشنطن للاحتفال بفوز بايدن. و‏رفض الرئيس الأمريكي المنتهية ولايته دونالد ترامب، أمس السبت، الإقرار بخسارته في الانتخابات الرئاسية، مصراً على إنه الفائز، وأشار إلى وجود مخالفات.

ترامب إعتراف بالهزيمة
trump latest news

Admitting defeat is sportsmanship

The Republican Party to Trump to admit defeat is an honor and sportsmanship, his political legacy will be tarnished unless he emerges in sportsmanship after the defeat in the US elections in 2020

A Republican source in the US Congress said (It will be impossible for Donald Trump to contest the next US elections again in 2024 if he is considered a loser and he must accept defeat).

After the official announcement that Democrat Joe Biden had won the presidential race to the White House, Republican President Donald Trump and his allies agreed on one thing: He has no intention of conceding defeat for the time being.

“The simple truth is that these elections are far from decisive,” President Trump said in a statement released by his campaign.

Joe Biden’s victory has not been certified in any state, let alone states that witnessed intense competition and are heading to the mandatory recount, or states that our campaign submitted sound and legitimate legal challenges to.

And the president’s allies and advisors acknowledged in private conversations that there is little chance of reversing the election result and staying in the White House. As they prepare to concede ultimately defeat, they have called for more time until the current legal challenges are exhausted.

Republicans outside the White House have warned that President Trump could tarnish his legacy if he does not finally emerge honorably and undermine his political influence in the future.

A Republican source in Congress said, “It will be impossible for him to run again in 2024 if he is considered a loser who lacks sportsmanship.”

“President Trump has the right to spend as much time digesting this as he wants,” said Ari Fleischer, who was the White House press secretary in the George W. Bush administration. It was a close race and it was useless to demand an immediate admission of defeat.

“The best thing that can be done to preserve the cohesion of this country is to give the president a reasonable period of time to accept the results,” he added.

A former White House adviser said Vice President Mike Pence would be tasked with informing the president when the time came to concede defeat or his son-in-law and senior adviser Jared Kushner.

Trump’s campaign has already lost court battles in hotly contested states such as Georgia and Nevada, but it was successful in Pennsylvania on Friday, when a court ordered election officials to nullify votes cast on Election Day by voters who voted by mail or via the Internet and their votes came late.

President Trump spent Saturday morning at his golf club in Virginia, when the major media announced that his rival Joe Biden had won the presidency, and he met a bride and took pictures with her. President Trump has since returned to the White House as scores of people gather in the streets around Washington to celebrate Biden’s victory.

Yesterday, Saturday, outgoing US President Donald Trump refused to acknowledge his loss in the presidential elections, insisting that he was the winner, and pointed to the existence of irregularities.

After announcing Democrat Joe Biden had won the race to the White House, Republican President Donald Trump and his allies agreed on one thing: He has no intention of admitting defeat anytime soon.

your comment

%d مدونون معجبون بهذه: