تيك توك تطلق خدمة فيديو ١٠ دقائق | TikTok Videos

TikTok
تيك توك

بدأت منصة تيك توك في طرح إمكانية تحميل مقاطع فيديو تصل مدتها إلى 10 دقائق، ويأتي الإطلاق الرسمي بعد أن اختبرت تيك توك التغيير على مدار الأشهر العديدة الماضية.

حيث كان من الممكن في السابق تيك توك أن تصل مدة مقاطع فيديو تيك توك إلى 3 دقائق بعد التغيير في شهر يوليو عام 2021. بينما كان الحد قبل ذلك 60 ثانية بعد التوسع الأولي من 15 ثانية.

تجربة تيك توك

وقال متحدث رسمي في منصة تيك توك في بيان شفهي: نحن نفكر دائمًا في إحداث طرق جديدة لإضفاء قيمة على مجتمعنا وإثراء تجربة على مستخدمي تيك توك.

وأضاف أيضا: قدمنا في العام الماضي مقاطع فيديو أطول، مما يمنح مجتمعنا مزيدًا من الوقت لإنشاء المحتوى والاستمتاع به.

ونحن متحمسون الآن لبدء في طرح إمكانية تحميل مقاطع فيديو تصل مدتها إلى 10 دقائق. ونأمل أن تطلق العنان لمزيد من الإمكانيات الإبداعية لصناع المحتوى حول العالم.

محتوى ترفيهي

حيث تتيح المدة الزمنية الموسعة للفيديو إلى صناع المحتوى مزيدًا من الوقت والمرونة عند تصوير أشياء مثل عروض الطهي، ودروس الجمال، والمحتوى التعليمي، والرسومات الكوميدية.

وفي وقت سابق حاول صناع المحتوى الالتفاف على قيود المنصة قبل زيادة مدة الفيديو عبر تشجيع المشاهدين على متابعة الأجزاء الأخرى من سلسلة الفيديو.

وبالرغم من أن الطريقة نجحت في بعض الأحيان, ولكن قد يكون من المحبط بالنسبة للمستخدمين أن يضطروا إلى البحث خلال “خلاصة creator’s feed” صانع المحتوى للعثور على الفيديو الذي ييبحثون عنه في القائمة.

مقاطع فيديو

حيث يقول تطبيق تيك توك إن خيار تصوير مقاطع فيديو أطول على التطبيق سوف يتم طرحه للمستخدمين في مختلف أنحاء العالن خلال الأسابيع المقبلة.

سوف يتم إخطار المستخدمين عندما يكون التحجيث متاحا لهم. سيحتاجون أيضًا إلى التأكد من أنهم يستخدمون أحدث إصدار من تيك توك قبل تجربة الميزة الجديدة.

تنافس مع يوتيوب

ومن خلال هذا الإعلان من قبل تيك توك سوف يدخل تيك توك منافسًا أكبر إلى موقع يوتيوب، الذي حقق 28.8 مليار دولار من عائدات الإعلانات في عام 2021.

وفي نفس الوقت واجه موقع يوتيوب تهديدات بسبب نمو منصة تيك توك مما دفعه لإطلاق تطبيق YouTube Shorts الذي يعرض الفيديوهات القصيرة للمستخدمين.

ومع ذلك، فإن استضافة مقاطع فيديو قصيرة ليست الميزة الوحيدة للمنصة الصينية، وذلك لأنها معروفة مع المزيج من المميزات، بما في ذلك مكتبة المؤثرات الخاصة وأدوات الواقع المعزز وقائمة الموسيقى.

تهديد انستجرام

وليس فقط يوتيوب من يشعر بالخطر ضمن التطبيق الاجتماعي الوحيد الذي لاحظ تهديد تيك توك، حيث أطلق تطبيق انستجرام نسخة تيك توك من خلال تطبيق “انستجرام ريلز Instagram Reels”، في عام 2020.

ومنذ ذلك الوقت، طرحت منصة انستجرام العديد من المميزات “ريلز Reels” التي تشبه تلك الموجودة على منصة تيك توك ، مثل ميزة duet-like Remix feature.

وانطلقت كذلك Reels إلى شبكة فيسبوك, والذي شجع أيضا تطبيقات سناب شات و باينتريست Pinterest أيضًا في إضافة مميزات فيديو تشبه تيك توك.

المصدر: Egypt14

TikTok
TikTok

TikTok has started rolling out the ability to upload videos up to 10 minutes in length, and the official launch comes after TikTok has tested the change over the past several months.

Previously, TikTok videos could be up to 3 minutes long after the change in July 2021. Before that, the limit was 60 seconds after the initial expansion from 15 seconds.

tik tok experience

In an oral statement, a TikTok spokesperson said: “We are always thinking of creating new ways to add value to our community and enrich the experience for TikTok users.

He also added: “Last year we’ve introduced longer videos, which gives our community more time to create and enjoy content.

We’re now excited to start rolling out the ability to upload videos up to 10 minutes in length. We hope it will unleash more creative possibilities for content creators around the world.

ENTERTAINMENT CONTENT

Extended video duration allows content creators more time and flexibility when filming things like cooking shows, beauty classes, educational content, and comedy sketches.

Earlier, content makers tried to get around the platform’s restrictions before increasing the length of the video by encouraging viewers to follow the other parts of the video series.

Although the method works sometimes, it can be frustrating for users to have to search through the creator’s feed to find the video they are looking for in the list.

Video clips

Tik Tok says that the option to shoot longer videos on the app will be rolled out to users around the world in the coming weeks.

Users will be notified when the upgrade is available to them. They will also need to make sure that they are using the latest version of TikTok before trying out the new feature.

Compete with YouTube

With this announcement by TikTok, TikTok will enter a larger competitor to YouTube, which generated $28.8 billion in advertising revenue in 2021.

At the same time, YouTube faced threats due to the growth of the Tik Tok platform, which prompted it to launch the YouTube Shorts application, which displays short videos to users.

However, hosting short videos is not the only advantage of the Chinese platform, as it is known for its mix of features, including a library of special effects, augmented reality tools and a music menu.

Instagram threat

And it is not only YouTube who feels at risk within the only social application that has noticed the threat of Tik Tok, as the Instagram application launched a version of Tik Tok through the “Instagram Reels” application, in 2020.

Since that time, the Instagram platform has introduced many “Reels” features that are similar to those on the Tik Tok platform, such as the duet-like Remix feature.

Reels also took off to Facebook, which also encouraged Snapchat and Pinterest to add video features similar to TikTok.

Source: Egypt14

2 thoughts on “تيك توك تطلق خدمة فيديو ١٠ دقائق | TikTok Videos

Leave a comment

%d مدونون معجبون بهذه: