تطبيق تيك توك | tiktok apps

Tik Tok
شعبية تيك توك

تطبيق تيك توك أصبح التطبيق الأكثر تنزيلا في العالم في عام 2020، إذ إحتل المرتبة الأولى قبل تطبيق فيسبوك ماسنجر، وفقا إلى شركة التحليلات الرقمية “آب آني”.

حيث أن تطبيق تيك توك الوحيد ضمن تداول مقاطع الفيديو الصينية الذي لا تملكه شركة فيسبوك الذي يحتل موقعا ضمن أكثر خمس تطبيقات تنزيلا على مستوى العالم.

وتحتل شركة بايت دانس، والتي تمتلك تطبيق تيك توك، في الصين، موطنها الأصلي، الصدارة أيضا من خلال تطبيق الفيديو باللغة الصينية دويين.

صمود تيك توك

وحافظ تطبيق تيك توك على شعبيته حتى بعد أن حاول الرئيس الأمريكي السابق دونالد ترامب حظره في الولايات المتحدة الأمريكية.

حيث تحتل التطبيقات المملوكة إلى شركة فيسبوك صدارة التنزيلات منذ بدء الاستطلاعات بهذا الشأن في عام 2018 وحتى عام 2020.

في المقابل يمثل عملاق مواقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، والذي أسسه مارك زوكربيرج، بقية المراكز الخمسة الأولى من خلال تطبيق فيسبوك الرائد، بالإضافة إلى واتساب وانستجرام، وفيسبوك ماسنجر.

حظر تيك توك

حيث قام الرئيس الأمريكي السابق دونالد ترامب العام الماضي بإصدار أمرا تنفيذيا في حظر التنزيلات الجديدة إلى تطبيق تيك توك في الولايات المتحدة الأمريكية.

وقالت في وقتها إدارة ترامب إن تطبيق تيك توك يشكل خطرا على الأمن القومي الأمريكي لأن الحكومة الصينية لديها إمكانية الوصول إلى بيانات المستخدمين الخاصة به, ولكن نفت الشركة مرارا هذه الادعاءات.

وفي ظل هذا الصراع, كانت هناك صفقة محتملة إلى حل المشكلة في بيع شركة بايت دانس الأم إلى جزء من أعمالها في الولايات المتحدة الأمريكية إلى عملاق التكنولوجيا الأمريكي أوراكل.

وشركة محال التجزئة وولمارت, حيث حصلت الصفقة على الضوء الأخضر مؤقتا من الرئيس ترامب، ولكن الحكومة الصينية لم توافق عليها.

إلغاء حظر تيك توك

وعند حضور الرئيس الحالي بايدن قام في إلغاء هذا الحظر، بعد أن أصبح رئيسا للولايات المتحدة الأمريكية في شهر يناير الماضي من هذا العام، ضد الأمر التنفيذي الذي أصدره ترامب.

حيث ظهر الرئيس السابق ترامب بجانب شعار تطبيق تيك توك, وكانت الشركة الصينية، بالإضافة إلى مواجهة هذا التحدي في الولايات المتحدة الأمريكية، ولكنها سوف تستكشف طرقا جديدة إلى جذب المستخدمين.

وفي نفس السياق ظهر في الأسبوع الماضي أن تطبيق تيك توك قامت بتجربة خاصية جديدة لتلاشي المقاطع مشابهة إلى تلك الموجودة في تطبيقات سناب شات، وفيسبوك، وانستجرام.

ومن هذا المنطلق سوف تسمح تيك توك للمستخدمين في مشاهدة المحتوى المنشور من خلال الحسابات التي يتابعونها إلى مدة 24 ساعة قبل حذفها, وجاء ذلك بعد أن طرح تطبيق واتساب خاصية للمستخدمين في نشر صور أو مقاطع فيديو تختفي بعد مشاهدتها.

المصدر: Egypt14

Tik Tok
Tik Tok headquarters

The Tik Tok application became the most downloaded application in the world in 2020, as it ranked first before the Facebook Messenger application, according to the digital analytics company “App Any”.

As the Tik Tok application is the only Chinese video trading application that is not owned by Facebook, which ranks among the five most downloaded applications in the world.

ByteDance, which owns TikTok in its home country of China, is also taking the lead with its Chinese-language video app Doyen.

Tik Tok endurance

The Tik Tok application maintained its popularity even after former US President Donald Trump tried to ban it in the United States of America.

Facebook-owned apps have been the most downloaded apps since surveys began in 2018 and into 2020.

On the other hand, the giant of social networking sites, Facebook, founded by Mark Zuckerberg, represents the rest of the top five places through the leading Facebook application, in addition to WhatsApp, Instagram, and Facebook Messenger.

ban Tik Tok

Last year, former US President Donald Trump issued an executive order banning new downloads of the Tik Tok application in the United States of America.

At the time, the Trump administration said that the Tik Tok application poses a threat to US national security because the Chinese government has access to its users’ data, but the company has repeatedly denied these allegations.

In the light of this conflict, a possible deal to solve the problem was the sale of the parent company ByteDance to a portion of its business in the USA to the American technology giant Oracle.

and retailer Walmart, where the deal got a temporary green light from President Trump, but was not approved by the Chinese government.

Unblock Tik Tok

And when the current president, Biden, was present, he rescinded this ban, after he became president of the United States of America last January of this year, against Trump’s executive order.

Where former President Trump appeared next to the Tik Tok application logo, the Chinese company, in addition to facing this challenge in the United States of America, will explore new ways to attract users.

In the same context, it appeared last week that the Tik Tok application had experimented with a new feature to fade clips similar to those found in the applications of Snapchat, Facebook, and Instagram.

From this standpoint, Tik Tok will allow users to view the content published through the accounts they follow for a period of 24 hours before deleting it.

And this came after the WhatsApp application introduced a feature for users to publish photos or videos that disappear after viewing them.

Source: Egypt14

2 thoughts on “تطبيق تيك توك | tiktok apps

your comment

%d مدونون معجبون بهذه: