وفاة مخترع صاحب شريط الكاسيت | The death of the inventor of the cassette tape

Cassette tape inventor dies وفاة مخترع شريط الكاسيت
لو أوتينس

توفي المهندس الهولندي لو أوتينس، صاحب إختراع شرائط الكاسيت عن عمر ناهز 94 عاما, يذكر أن شريط الكاسيت ظهر لأول مرة عام 1964 وتم بيع أكثر من 100 مليار شريط حول العالم.

الذي يُنسب إليه الفضل في إختراع شريط الكاسيت الصوتي حيث تم بيع ما يقارب 100 مليار شريط كاسيت في جميع أنحاء العالم منذ طرحها في الستينيات من القرن العشرين وعمل في شركة Philips طوال حياته المهنية.

شركة فيليبس

تم التعاون مع شركة فيليبس، وأوتينس في تطوير تقنية الأقراص المدمجة للسوق الاستهلاكية، وتقدم مع مساعدة فريق العمل والضغط إلى معيار صناعي للأقراص المدمجة الاستهلاكية.

حيث أُعلنت أمس وفاة المهندس الهولندي لو أوتينس 94 عام الذي توفي قبل أيام، وإليه يُنسب الفضل في إختراع شريط الكاسيت الصوتي في الستينيات. حيث تم بيع المليارات من هذه الأشرطة حول العالم، ويعتبرها البعض جزءاً أساسياً من ذكريات الطفولة.

البداية

بدأ أوتينس العمل في شركة فيليبس للتصنيع الإلكتروني في عام 1952، ولكن لمع نجمه في الستينيات عندما كان رئيسا في تطوير المنتجات في فرع هاسيلت البلجيكي إلى شركة فيليبس في أيندهوفن. وكان هناك حيث إبتكر شريط الكاسيت الصوتي، والذي تم إطلاقه رسميا في عام 1963 في معرض برلين للراديو للإلكترونيات.

وهو أكبر إنجاز له في الستينيات من القرن الماضي مع إختراع مسجلات شرائط أكثر إحكاما من استخدام شريط كاسيت الصوت. ونقلت صحيفة عن مقابلة سابقة أجروها مع أوتينس: “تم إختراع شريط الكاسيت مع دافع الإنزعاج من جهاز التسجيل الحالي، إنه بهذه البساطة”.

أوتينس والكاسيت

تقاعد أوتينس في عام 1986، بعد أن غيّر بشكل دائم الطريقة التي يستمع بها العالم إلى الموسيقى. ومع ذلك، في مقابلة مع المنتج الإعلامي الهولندي إن آر سي، قال أوتينس إنه لا يفخر في عمله، قائلا إن الكاسيت والقرص المضغوط صنعهما فريق وليس هو فقط.

وعلى الرغم من تطور التكنولوجيا وشبه إنقراض الشرائط إلا إن الكثيرين لا يزالون يتذكرون هذا الإختراع الذي نال شهرة واسعة حول العالم.

المصدر: التقنية بلا حدود / المصدر: كويت نيوز / المصدر: Rappler / المصدر: Loudwire / المصدر: Inquirer

Cassette tape inventor dies وفاة مخترع شريط الكاسيت
Le Autens

The Dutch engineer, Le Autens, who invented the cassette tapes, died at the age of 94. It is noteworthy that the cassette tape appeared for the first time in 1964 and has sold more than 100 billion tapes around the world.

He is credited with inventing the audio cassette tape, which has sold nearly 100 billion cassette tapes worldwide since their introduction in the 1960s and has worked for Philips throughout his career.

Philips Corporation

Collaborated with Philips and OTINS, in developing CD technology for the consumer market, progressing with teamwork and compression into an industry standard for consumer CDs.

As it was announced yesterday the death of the 94-year-old Dutch engineer, Lou Autence, who died days ago, and to whom he is credited with inventing the audio cassette tape in the 1960s. Billions of tapes have been sold around the world, and some consider them an essential part of childhood memories.

the beginning

Otense began working at Philips in the electronics manufacturing company in 1952, but his star shone in the 1960s when he was head of product development at the Belgian branch of Hasselt to Philips in Eindhoven. And it was there that he invented the audio cassette tape, which was officially launched in 1963 at the Berlin Radio Electronics Show.

It was his biggest achievement in the 1960s with the invention of tape recorders that were more compact than using audio cassette tape. “The cassette tape was invented with the annoyance of the current tape recorder. It’s that simple,” a newspaper quoted a previous interview with Utens.

Utens and Cassette

Utens retired in 1986, after permanently changing the way the world listens to music. However, in an interview with Dutch media producer NRC, Utens said he does not take pride in his work, saying that the cassette and CD were made by a team and not just him.

Despite the advancements in technology and the near-extinction of tape, many people still remember this invention, which won wide fame around the world.

Source: Technology Without Borders / Source: Kuwait News / Source: Rappler / Source: Loudwire / Source: Inquirer

Comment here

%d مدونون معجبون بهذه: