القبض على المصرية سلمى الشيمي | The arrest of the Egyptian Salma El-Shimy

Arrested the model Salma Al-Shimi
القبض على العارضة سلمى الشيمي

ألقي القبض على عارضة الأزياء المصرية سلمى الشيمي، يوم الاثنين الماضي ، بسبب جلسة تصوير في منطقة سقارة الأثرية البارزة في مدينة الجيزة، وقامت الشيمي وهي 26 عامًا، بإلتقاط مجموعة من الصور في ثوب فرعوني على غرار الملابس المصرية القديمة الفرعونية.

سلمى الشيمي إحالتها إلى النيابة العامة في مصر

 وأعتبر المسؤولون في وزارة السياحة والآثار في مصر هذا الزي “غير لائق”، ولا يليق مع تراث وحضارة مصر الفرعونية، وأكدت الوزارة في بيان لها أن الأمين العام للمجلس الأعلى للآثار المصرية مصطفى وزيري أحال الواقعة إلى النيابة العامة للتحقيق فيها. ونقلت عن الوزير تحذيره من أن “كل من يتهاون في الآثار أو حضارتنا المصرية الفريدة فسوف يعاقب”.

عارضة الأزياء سلمى الشيمي تقف في موقع سقارة الأثري ، في الجيزة ، مصر ، أثناء جلسة تصوير مع المصور حسام محمد والذي تم القبض عليهما ووجهت إليهما تهمة التصوير بدون تصريح للتصوير، من قبل وزارة السياحة والأثار المصرية.

وأن هناك إثنين من موظفي الوزارة وأربعة من أفراد الأمن الذين يعملون في الموقع أحيلوا أيضاً إلى النيابة العامة للتحقيق الإداري، ونفى المسؤول ما تردد عن إعتقال هؤلاء الستة. وطالبت النيابة العامة من تحريات مباحث شرطة السياحة والآثار، إستكمال التحقيقات في القضية ضد سلمى الشيمي، واتخاذ الإجراءات القانونية اللازمة ضد هذا العمل الغير لائق.

وأكد الدكتور مصطفى وزيري حرص وزارة السياحة والآثار في مصر وهو الدائم على الحفاظ على الأماكن الأثرية وتاريخ الحضارة المصرية القديمة، وأن أي شخص مقصر في ذلك فسوف يعاقب.

وكانت عارضة الأزياء والناشطة على مواقع التواصل الإجتماعي، المصرية المودل سلمى الشيمي، قد أشعلت مواقع التواصل في مصر بعدما نشرت صوراً لها في منطقة الأهرامات، وصفتها وزارة السياحة والآثار في مصر وكثير من المستخدمين لهذه المواقع بأن هذا العمل وهذه الصور غير لائقة أبداً.

القبض على العارضة سلمى الشيمي
Arrested the model Salma Al-Shimi

Salma El-Shimi referred to the Public Prosecution in Egypt

The Egyptian model, Salma El-Shimi, was arrested last Monday, due to a photo session in the archaeological area of Saqqara, which is prominent in the city of Giza, and El-Shimi, 26, took a group of pictures in a pharaonic dress, similar to the ancient Egyptian Pharaonic clothes.

Officials in the Ministry of Tourism and Antiquities in Egypt considered this dress “inappropriate” and not befitting the heritage and civilization of Pharaonic Egypt.  The ministry confirmed in a statement that the Secretary General of the Egyptian Supreme Council of Antiquities, Mostafa Waziri, referred the incident to the Public Prosecution Office for investigation.

It quoted the minister as warning that “whoever neglects antiquities or our unique Egyptian civilization will be punished.”

Model Salma El-Shimi stands at the Saqqara archaeological site, in Giza, Egypt, during a photo session with photographer Hossam Mohamed, who was arrested and charged with filming without a permit for filming by the Egyptian Ministry of Tourism and Antiquities.

And that there are two Ministry employees and four security personnel working at the site, they were also referred to the Public Prosecution Office for administrative investigation. The official denied the reports of arresting these six.

The Public Prosecution demanded from the investigations of the Tourism and Antiquities Police Investigations to complete investigations in the case against Salma Al-Shimi, and to take the necessary legal measures against this inappropriate act.

Dr. Mustafa Waziri affirmed that the Ministry of Tourism and Antiquities in Egypt is constantly keen to preserve the archaeological sites and the history of the ancient Egyptian civilization, and that anyone who fails to do so will be punished.

The model and activist on social networking sites, Egyptian model Salma El-Shimi, ignited the communication sites in Egypt after she posted pictures of her in the pyramids area, and the Ministry of Tourism and Antiquities in Egypt and many users of these sites described this work and these pictures as absolutely inappropriate.

Comment here

%d مدونون معجبون بهذه: