تسلا للسيارات واتساب | Tesla cars whatsapp

Instagram
تطبيق انستجرام

لدينا مجموعة أخبار ومعلومات وتسريبات في عالم التقنية والعلوم, منها سرقة هواتف جوجل وهي في الصيانة, تطبيق إنستجرام يتراجع مقابل تطبيق تيك توك, وخبر هل ساعات قياس الضغط والسكر متوفرة في السعودية, وإشاعة خبر سامسونج اس 22 الترا, وسامسونج نوت 22.

وخبر من شركة تسلا للسيارات الكهربائية مع تغير الشكل إيلون ماسك, وخبر إضافة ميزة جديدة في تطبيق واتساب, ولدينا خبر جوال يشحن من صفر إلى مائة في المائة في 25 دقيقة فقط, وأخيرا آيفون 13 أصبح صناعة هندية, إليكم التفاصيل:

سرقة هواتف جوجل وهي متجهة للصيانة

أبلغ مستخدمو هواتف Google Pixel أنه تم اختراق هواتفهم بعد أن أرسلوها إلى متجر Google الشريك الرسمي لإصلاحها.

حيث يزعم اثنان من المستخدمين الذين رفعوا ناقوس الخطر حتى الآن أن صورهم الفاضحة سُرقت وتم تسريبها, حيث ادعى أحدهم أنه تم أيضًا تحويل مبلغ صغير من المال عبر PayPal وتم الوصول إلى حساب بريده الإلكتروني.

وتم الإبلاغ عن حالتي الاختطاف هاتين بعد أن أرسل المستخدمون هاتف جوجل Pixel الخاص بهم إلى منشأة إصلاح في تكساس عبر خيار البريد.

ولم يتمكن المستخدمون من إعادة ضبط أجهزتهم بسبب التلف واتُهم الأشخاص الذين قاموا بالإصلاح في المنشأة بالاستفادة من ذلك.

وجاءت الشكوى الأولى من مصممة اللعبة والمؤلفة جين ماكغونيغال, ولقد نصحت متابعيها على Twitter بعدم إرسال هواتف Google الخاصة بهم لإصلاح الضمان أو استبداله.

قالت McGonigal إن هاتفها استخدمه شخص ما أثناء الإصلاح لتسجيل الدخول إلى Gmail و Google Drive وحساب البريد الإلكتروني الاحتياطي الخاص بصور Google وحتى Dropbox.

وأثناء التحقق من سجلات نشاطها، قالت إن المتسلل فتح مجموعة من صور السيلفي “على أمل العثور على صور عارية شخصية”.

إعادة مزايا قديمة إلى إنستغرام

أعلن تطبيق Instagram مؤخرًا أنه يعمل على إعادة ميزة الخلاصة الزمنية القديمة, في سلسلة من قصص QandA، يوم الجمعة الماضي.

حيث أجاب آدم موسيري رئيس Instagram على استفسارات الناس حول عودة الخلاصة الزمنية وذكرها أيضًا أثناء الإدلاء بشهادتها أمام الكونجرس، في 8 ديسمبر الحالي ، فيما يتعلق بقضايا سلامة الأطفال على منصة التواصل الاجتماعي.

عندما تم إطلاق تطبيق Instagram في عام 2010 ، كان يحتوي على موجز زمني ولكن الشركة تحولت إلى موجز قائم على الخوارزمية في عام 2016 وكانت ثابتة في متابعتها حتى وقت قريب.

حيث أعطت الخوارزمية الجديدة الأولوية للمحتوى بناءً على نشاط المستخدمين لتحقيق التخصيص, على الرغم من تأكيد الشركة على مزاياها ،

ولم يكتسب الخوارزميات قوة جذب من غالبية المستخدمين, حيث يقول Instagram الآن إنه يعمل على إحياء موجز التسلسل الزمني وسيصدره في أوائل العام المقبل عام 2022.

هل ساعات قياس السكر متوفرة؟

أوضح موقع Mac Rumors إن الشركات التابعة إلى آبل تعمل على تطوير مكونات مع مستشعرات الجيل القادم من ساعة آبل Apple Watch Series 8 والتي سوف تسمح للمستخدمين في قياس مستوى السكر في الدم.

حيث ذكر التقرير أن شركة آبل والشركات الموردة لها قد بدأت على مستشعرات أشعة تحت الحمراء قصيرة الموجات، وهو نوع من المستشعرات المستخدمة بشكل واسع في الأجهزة الصحية.

وهو ما سوف يوضع المستشعرات الجديدة في الجهة الخلفية من ساعة آبل، وأن تمكن الهاتف من قياس مقدار السكر في الدم.

حيث دعمت ساعة آبل على مر السنوات مزايا صحية أكثر شمولاً، وجاءت آخرها في ساعة آبل Apple Watch Series 6 التي أضافت مستشعر لقياس الأكسوجين في الدم.

جالكسي اس 22 الترا و اس 22 نوت

قد يتم طرح أجهزة Samsung Galaxy S22  و اس 22 نوت في الشهرين المقبلين ، حيث نتطلع بالفعل إلى ما سوف يقدمه الهاتف الذكي.

حيث تقول الشائعات أن الهاتف الرائد الجديد قد يظهر لأول مرة في شهر فبراير مع دعم محتمل لقلم S Pen ، وترقيات للكاميرا ونظام Android 12.

وقد حصلنا على لمحة عما يمكن أن يخبئه هاتف Galaxy S22 Ultra في المتجر بفضل المواد التسويقية التي حصلت عليها من مدونة LetsGoDigital.

ولقد أثار حدث شركة Samsung في هر أغسطس حماسةً مع هاتفين جديدين قابلين للطي ، وهما Galaxy Z Fold 3 و Z Flip 3 ، جنبًا إلى جنب مع أحدث ساعة ذكية للشركة ، Galaxy Watch 4 ، و Galaxy Buds 2.

في شهر أكتوبر، عرضت شركة Samsung المزيد من الخيارات لتخصيصها القابلة للطي الهواتف, وعلى الرغم من أننا ما زلنا لا نعرف بالضبط متى ستأخذ Samsung الأغطية عن Galaxy S22 المشاع.

وتم الكشف عن تشكيلة Galaxy S21 لهذا العام في شهر يناير ، مما قد يعني أننا سوف نرى الهاتف الجديد لشركة Samsung في وقت مبكر من الشهر المقبل.

تغير شكل سيارة تسلا

إنتعشت مبيعات سيارات Tesla بسبب قوة الطلب على طراز 3 سيدان و موديل Y SUV المدمجة, حيث ارتفعت الأسعار، وأوقات انتظار الطلبات طويلة، ولكن لا يبدو أن العملاء يمانعون.

حيث إن الرغبة في استخدام سيارات Teslas لا مثيل لها بين السيارات الكهربائية (EVs), حيث إنهم يشاركون في القيادة، محملين بأحدث التقنيات، وملائمون نسبيًا لامتلاكهم ، نظرًا لنطاقهم السخي وشبكة Supercharger المتزايدة باستمرار من أجهزة الشحن السريع DC.

وعلى عكس الشركات المصنعة الأخرى، لا تلتزم Tesla بصرامة بسنوات طراز السيارة، على الرغم من تغيير أرقام تعريف السيارة (VINs) على السيارات.

بالنسبة لعام 2022 ، تواصل الشركة طرح تحديثات عبر الهواء من أجل المساعدة في القيادة الذاتية للقيادة الذاتية (FSD) المستوى 2 شبه المستقلة المثير للجدل، والتي تعد جزءًا من حزمة الطيار الآلي لأنظمة مساعدة القيادة المتقدمة ( أداس).

بالإضافة إلى ذلك، تطلب Tesla الآن من المالكين المسجلين في برنامج اختبار FSD Beta السماح لها باستخدام الفيديو المسجل داخل السيارة وخارجها في حالة حدوث تصادم أو أي حادث آخر شديد الخطورة.

وأجرت الشركة أيضًا تحديثات مهمة لتطبيقها للجوال, أثناء القيادة ، ستلاحظ أن نظام الملاحة في المصنع يشتمل الآن على نقاط مسار ، وأن تطبيق Tidal هو خيار جديد لبث الموسيقى.

عادةً ما تحتوي Teslas على لوحة ألوان خارجية محدودة ، ولكن يتم العمل حاليًا على Deep Crimson Multicoat و Abyss Blue Multicoat و Mercury Silver Metallic. كما هو متوقع ، يؤثر النقص العالمي في الرقائق الدقيقة على تسلا.

ويعمل الطرازان لعام 2022 والموديل Y بدون تعديل أسفل الظهر مع مقعد الراكب ، وهناك تقارير عن فقدان منافذ USB-C وشحن الهاتف اللاسلكي غير النشط في هذه الطرازات.

واتساب وميزة الاستماع للمقطع الصوتي

ميزة جديدة من قبل تطبيق واتساب وهي تتيح إلى مستخدميه الاستماع إلى الرسائل الصوتية قبل إرسالها، وذلك تجنباً لأي خطأ غير مقصود يمكن أن يكون قد وقع في أثناء تسجيل الرسالة.

وذلك ما تم ذكره صحيفة «ديلي ميل» البريطانية، فقد أصدر تطبيق واتساب الشهير بياناً بخصوص هذا الأمر قال فيه: «يمكنك الآن معاينة رسالتك الصوتية على (واتساب) قبل إرسالها، وذلك يتم ضمان توصيل كلامك بالشكل الصحيح».

وقال أيضا واتساب: «الرسائل الصوتية تجعلك أقرب إلى الأصدقاء والعائلة أكثر من الرسائل النصية، وعلى عكس المكالمة، فإنها تمنحك حرية الإرسال في الوقت المناسب لك».

وأضاف تطبيق واتساب: «إنها أيضاً الطريقة الأسهل والأسرع للتواصل عند أدائك إلى مهام أخرى، مثل حمل طفل أو التسوق أو حمل البقالة».

وحتى يتم الوصول إلى الميزة الجديدة، قم بالضغط على زر التسجيل الصوتي في الركن الأيمن السفلي من تطبيق واتساب، ثم حرك إصبعك لأعلى.

وقم في نفس الوقت تسجيل الرسالة التي تريد إرسالها، وعندها سوف تجد زر «إيقاف» أحمر اللون، فقم بعد ذلك بالضغط عليه عند انتهائك من تسجيل أي صوت.

هاتف يشحن من 0 الى 100 في 25 دقيقة

حصل هاتف Vivo iQOO 7 لقب أسرع هاتف شحن في العالم حتى الآن في عام 2021, حيث يتميز الهاتف بسرعات شحن سريعة تبلغ 120 واط وبطارية 4000 مللي أمبير يتم شحنها بالكامل من 0 إلى 100٪ في 18 دقيقة فقط.

ثم يأتي هاتف Xiaomi 11T Pro مع شاحن سريع 120 واط في الصندوق ويستغرق شحنه بالكامل حوالي 25 دقيقة.

ومن بين العلامات التجارية المباعة في الولايات المتحدة الأمريكية والدول الغربية الأخرى، يأتي هواتف OnePlus الشحن الأسرع في العالم.

حيث يستغرق هاتف OnePlus 9 Pro بتقنية 65W Warp Charge 30 دقيقة لشحن كامل للبطارية التي تبلغ 4500 مللي أمبير في الساعة بداخله.

وبالمقارنة، مع سامسونج فإن جهاز هاتف Galaxy S21 Ultra يستغرق حوالي ساعة و 5 دقائق لشحنه بالكامل ، بينما يستغرق آيفون 13 iPhone 13 Pro Max من Apple حوالي ساعتين للشحن الكامل

ومع إستخدام  محول بقوة 20W الخاص من شركة Apple ، وهو ما يقل كثيرًا عن سرعات العلامات التجارية الأخرى خارج الصين.

آيفون 13 صناعة هندية

ممكن قريبا أن يتم صنع iPhone 13 من شركة Apple في الهند حيث أشارت التقارير إلى أن هاتف آيفون 13 بدأ الإنتاج التجريبي للأجهزة في منشآته الهندية، وفقًا إلى تقرير صادر عن ET.

حيث كشف اثنان من المديرين التنفيذيين في مجال الصناعة أن هاتف iPhone 13s يخضع إلى عملية إنتاج تجريبية في مصنع Foxconn في تشيناي بالهند.

حيث أنهم يهدفون إلى الإنتاج التجاري إلى هواتف iPhone 13 في الهند لكل من الأسواق المحلية وللتصدير بحلول فبراير 2022.

ويعد أحد الأسباب الرئيسية وراء إمكانية تحقيق ذلك هو تأمين شركة Apple إلى توريد رقائق أشباه الموصلات، والتي عانى من نقصها الصناعات في جميع أنحاء العالم.

سوف يساعد بدء تصنيع iPhone 13 في الهند شركة Apple على تحسين العرض في الأسواق العالمية حيث يتم تصدير 20 إلى 30 بالمائة من أجهزة iPhone المصنوعة في الهند، وفقًا للمديرين التنفيذيين.

وهنا تخطط شركة Apple فقط لصنع هاتف iPhone 13 في الهند، بينما سوف يستمر تصنيع iPhone 13 Pro و Pro Max في مصانع الصين.

TikTok
TikTok

We have a group of news, information and leaks in the world of technology and science, including the theft of Google phones while they are in maintenance, the Instagram application is regressing against the Tik Tok application.

The news of whether the watches for measuring blood pressure and sugar are available in Saudi Arabia, and the rumor of the Samsung S22 Ultra, and Samsung Note 22.

And news from the Tesla company for electric cars with the change of shape, Elon Musk, and the news of adding a new feature in the WhatsApp application.

And we have news of a mobile phone that charges from zero to one hundred percent in just 25 minutes, and finally the iPhone 13 has become an Indian industry, here are the details:

Google phones were stolen while they were going for maintenance

Google Pixel phone users have reported that their phones have been hacked after they sent it to the official partner Google Store for repair.

Two users who have raised the alarm so far claim that their explicit photos have been stolen and leaked, with one claiming that a small amount of money was also transferred via PayPal and his email account was accessed.

These two cases of hijacking were reported after users sent their Google Pixel phone to a repair facility in Texas via the mail option.

Users were unable to reset their devices due to the damage and the repairers at the facility were accused of taking advantage of it.

The first complaint came from game designer and author Jane McGonigal, who advised her Twitter followers not to send in their Google phones for warranty repair or replacement.

McGonigal said her phone was used by someone during the repair to log into Gmail, Google Drive, Google Photos backup email account, and even Dropbox.

While checking her activity logs, she said the hacker opened a batch of selfies “in the hope of finding nude selfies”.

Bringing old features back to Instagram

Instagram recently announced that it’s bringing back the old timeline feed feature, in a series of QandA Stories, last Friday.

Adam Mosseri, head of Instagram, answered people’s queries about the timeline’s return and also mentioned it while testifying before Congress, on December 8, regarding child safety issues on the social media platform.

When the Instagram app was launched in 2010, it had a time feed but the company switched to an algorithm-based feed in 2016 and has been consistent in following it until recently.

The new algorithm prioritized content based on user activity to achieve personalization, although the company emphasized its advantages,

The algorithms have not gained traction with the majority of users, with Instagram now saying it is reviving the timeline feed and releasing it early next year in 2022.

Are glucose meters available

Mac Rumors says Apple affiliates are working on components with the next-generation Apple Watch Series 8 sensors that will allow users to measure blood glucose levels.

The report stated that Apple and its suppliers have started on short-wave infrared sensors, a type of sensor widely used in health devices.

Which will put the new sensors on the back of the Apple Watch, and enable the phone to measure the amount of sugar in the blood.

Over the years, the Apple Watch has supported more comprehensive health benefits, the latest of which came in the Apple Watch Series 6, which added a sensor to measure oxygen in the blood.

Galaxy S22 Ultra and S22 Note

The Samsung Galaxy S22 and S22 Note may be coming out in the next couple of months, as we are already looking forward to what the smartphone will offer.

Rumor has it that a new flagship phone could debut in February with possible S Pen support, camera upgrades and Android 12.

We got a glimpse of what the Galaxy S22 Ultra might have in store thanks to marketing materials from the LetsGoDigital blog.

Samsung’s August event got its feet up with two new foldable phones, the Galaxy Z Fold 3 and Z Flip 3, along with the company’s latest smartwatch, the Galaxy Watch 4, and the Galaxy Buds 2.

Back in October, Samsung showed off more options to customize its foldable phones, although we still don’t know exactly when Samsung will take the wraps off the rumored Galaxy S22.

And this year’s Galaxy S21 lineup was revealed in January, which could mean we’ll see Samsung’s new phone as early as next month.

Change the look of a Tesla car

Tesla car sales rebounded on strong demand for the Model 3 sedan and Model Y SUV, with prices soaring and ordering times long, but customers don’t seem to mind.

The desire for Teslas is unparalleled among electric vehicles (EVs), as they are co-drivers, loaded with the latest technology, and relatively convenient to own, given their generous range and ever-growing Supercharger network of DC fast chargers.

Unlike other manufacturers, Tesla does not strictly adhere to vehicle model years, although VINs change on cars.

For 2022, the company continues to roll out over-the-air upgrades for the controversial Level 2 Autonomous Driving Assistance (FSD) Level 2 semi-autonomous autonomous driving assistance package, which is part of the Advanced Driving Assistance Systems (ADAS) Autopilot package.

In addition, Tesla is now requiring owners registered in the FSD Beta testing program to allow it to use the recorded video inside and outside the vehicle in the event of a collision or other high-risk accident.

The company has also made significant updates to its mobile app. While you’re driving, you’ll notice that the factory navigation system now includes track points, and the Tidal app is a new music-streaming option.

Teslas usually has a limited exterior color palette, but Deep Crimson Multicoat, Abyss Blue Multicoat and Mercury Silver Metallic are currently in the works. As expected, the global shortage of microchips is affecting Tesla.

The 2022 Model and Model Y work without lumbar adjustment with the passenger seat, and there are reports of missing USB-C ports and inactive wireless phone charging on these models.

WhatsApp and the feature to listen to the audio clip

A new feature by the WhatsApp application, which allows its users to listen to voice messages before sending them, in order to avoid any unintended error that may have occurred while recording the message.

This is what was mentioned by the British newspaper “Daily Mail”. The famous WhatsApp application issued a statement regarding this matter, in which it said: “You can now preview your voice message on (WhatsApp) before sending it, and this is to ensure that your speech is delivered correctly.”

WhatsApp also said: “Voice messages bring you closer to friends and family than text messages, and unlike a call, it gives you the freedom to send at a time that’s right for you.”

WhatsApp added, “It is also the easiest and fastest way to communicate when you are performing other tasks, such as carrying a child, shopping or carrying groceries.”

To access the new feature, tap the audio recording button in the lower right corner of the WhatsApp app, then slide your finger up.

At the same time, record the message you want to send, and then you will find a red “Stop” button, then press it when you finish recording any sound.

A phone that charges from 0 to 100 in 25 minutes

The Vivo iQOO 7 phone won the title of the fastest charging phone in the world so far in 2021, as the phone features fast charging speeds of 120 watts and a 4000 mAh battery that is fully charged from 0 to 100% in just 18 minutes.

Then the Xiaomi 11T Pro comes with a 120W fast charger in the box and it takes about 25 minutes to fully charge it.

Among the brands sold in the USA and other western countries, OnePlus phones are the fastest charging in the world.

The OnePlus 9 Pro with 65W Warp Charge technology takes 30 minutes to fully charge the 4,500mAh battery inside.

In comparison, with Samsung, the Galaxy S21 Ultra takes about an hour and 5 minutes to fully charge, while the iPhone 13 iPhone 13 Pro Max from Apple takes about two hours to fully charge.

And with Apple’s own 20W transducer, it’s significantly lower than other brands’ speeds outside of China.

iPhone 13 made in India

The iPhone 13 may soon be made by Apple in India as reports indicated that the iPhone 13 has begun trial production of the devices at its Indian facilities, according to a report by ET.

Two industry executives have revealed that the iPhone 13s is undergoing a trial production process at the Foxconn factory in Chennai, India.

As they are aiming for commercial production of iPhone 13 phones in India for both the local markets and for export by February 2022.

One of the main reasons this can be achieved is Apple’s supply of semiconductor chips, which industries around the world have been in short supply.

Starting iPhone 13 manufacturing in India will help Apple improve supply in global markets where 20 to 30 percent of iPhones made in India are exported, according to the executives.

Here, Apple plans only to make the iPhone 13 in India, while the iPhone 13 Pro and Pro Max will continue to be manufactured in China.

2 thoughts on “تسلا للسيارات واتساب | Tesla cars whatsapp

Your Comment

%d مدونون معجبون بهذه: