فوز الطلبة السعويين بجائزة معرض آيسف | Talent

Talent
محمد بن سلمان يستقبل الطلبة

ولي العهد سمو الأمير محمد بن سلمان يستقبل وفد مؤسسة “موهبة” للمواهب والإبداع والطلبة الفائزين في معرض آيسف والذي أقيم في أمريكا الأسبوع الماضي.

استقبل سمو سيدي الأمير محمد بن سلمان ولي العهد المملكة العربية السعودية, ونائب رئيس مجلس الوزراء ووزير الدفاع في مكتبه في الرياض.

وفد من مؤسسة الملك عبدالعزيز ورجاله للموهبة والإبداع “موهبة” مع رئاسة الأمين العام المكلف الدكتورة آمال بنت عبدالله الهزاع، والطلبة الموهوبين والموهوبات الفائزين في آيسف 2022م.

مؤسسة موهبة

حيث عبر سمو سيدي ولي العهد عن فرحته وسعادته وفخره بما حققه الطلبة السعوديين الموهوبون في المسابقة العالمية والظهور المشرف بهذا الإنجاز الرائع.

وهو المحفز لغيرهم من أبناء السعودية، مشيرًا إلى أن هذا الإنجاز يعتبر خطوة في بداية حياتهم مع مستقبل زاهر، متمنياً لهم التوفيق في مسيرتهم القادمة العلمية والعملية.

معرض آيسف

ويذكر أن أعضاء فرقة السعودية للعلوم والهندسة والرياضيات قد فازوا 22 جائزة في معرض آيسف لعام 2022، وقد صل الفريق إلى الرياض السعودية.

مع رفقة رئيس مجلس إدارة مؤسسة “موهبة” المهندس فيصل الدويش، وسط استقبال حافل في مطار الملك خالد الدولي في الرياض من مسؤولي التعليم ورجال موهبة والأهالي.

تاريخ معرض آنتل

الجديد بالذكر أن معرض آيسف الدولي “ISEF” أو كما يطلق عليه في أمريكا معرض إنتل الدولي للعلوم والهندسة “Intel International Science and Engineering Fair“.

هو عبارة عن مسابقة أقيمت في البداية على شكل منافسة محلية في الولايات المتحدة الأمريكية في عام 1950 م، ثم أصبحت مسابقة دولية في عام 1958م.

حيث يضم المعرض أكثر من 18000 مشارك من أكثر من 75 دولة حول العالم، والذي يسلط المعرض الضوء على مشاركة الطلبة من شتى أنحا العالم في مجال في مجال العلوم والتكنولوجيا والهندسة والرياضيات.

والذي يتيح لهم إطلاق العنان والخيال العلمي لهم في إظهار المواهب والإبداع والمكتشفات إلى النور عبر تعزيز المهارات في العديد من المجالات العلمية.

Talent
Mohammed bin Salman receives students

Crown Prince Mohammed bin Salman receives the delegation of the “Mawhiba” Foundation for Talents and Creativity and the winning students at the ISEF exhibition, which was held in America last week.

His Highness, Prince Mohammed bin Salman, Crown Prince of the Kingdom of Saudi Arabia, Deputy Prime Minister and Minister of Defense received in his office in Riyadh.

A delegation from the King Abdulaziz and His Companions Foundation for Giftedness and Creativity “Mawhiba”, headed by the Acting Secretary-General, Dr. Amal bint Abdullah Al-Hazzaa, and the talented and talented students who won the ISEF 2022.

Mawhiba Foundation

His Highness, the Crown Prince, expressed his joy, happiness and pride in what the talented Saudi students have achieved in the international competition and the honorable appearance of this wonderful achievement.

He is the catalyst for other Saudis, noting that this achievement is a step in the beginning of their lives with a prosperous future, wishing them success in their upcoming scientific and practical journey.

It is reported that members of the Saudi Science and Engineering Troupe won 22 awards at ISEF 2022, and the team arrived in Riyadh, Saudi Arabia.

Accompanied by the Chairman of the Board of Directors of the “Mawhiba” Foundation, Eng. Faisal Al-Duwaish, amid a great reception at King Khalid International Airport in Riyadh from education officials, talent men and parents.

History of the intel exhibition

It is worth noting that the ISEF International Fair, or as it is called in America, is the Intel International Science and Engineering Fair.

It is a competition that was initially held in the form of a local competition in the United States of America in 1950 AD, then it became an international competition in 1958 AD.

The exhibition includes more than 18,000 participants from more than 75 countries around the world, which highlights the participation of students from all over the world in the field of science, technology, engineering and mathematics.

Which allows them to unleash their scientific imagination in bringing talents, creativity and discoveries to light by enhancing skills in many scientific fields.

3 thoughts on “فوز الطلبة السعويين بجائزة معرض آيسف | Talent”

Leave a comment