ستيفن هوكينج ونظريات تأسيس الكون | Stephen Hawking’s founding theories

Stephen Hawking
ستيفن هوكينج

عندما نريد أن نتحدث عن العلوم الكونية الفيزياء والنظريات النسبية والفضاء وعلم الكون والمجرة سوف نتذكر مجموعة من العلماء ومنهم العالم البريطاني ستيفن هوكينج.

هذا العالم هو ستيفن هوكينج استطاع وهو على كرسي كهربائي وحاسب آلي ساعده على الكتابة والمحادثة مع الأشخاص وهذا ما جعله يقوم بحفر أهم روايات النجاح والإبداع في هذا العصر الذي نعيشه حاليا.

سوف نسلط الضوء على أهم مراحل من حياة العالم البريطاني ستيفن هوكينغ هيا بنا:

الولادة والتربية

ولد العالم البريطاني ستيفن هوكينج في مدينة اكسفورد في دولة انجلترا في تاريخ 8 يناير 1942 من عائلة جميع أفرادها متعلمين, والده هو فرانك درس علوم الطب والبحوث الطبية, وأما أمه أيزوبيل فقد درست الفلسفة والاقتصاد وعانت هذه الأسرة من ضائقة مالية صعبة بسبب ظروف الحرب العالمية الثانية وقصف لندن من قبل الجيش الألماني في ذلك الوقت.

الدراسة والتعلم

لم يكن يحب العلم في المدارس ولم يكن مستواه الدراسي في المرحلة الإبتدائية أو حتى المرحلة الثانوية جيدا والسبب في ذلك يعود إلى إهتمامه في امور حياتية متعلقة بالحياة خارج الفصول الدراسية والمقررات.

وبعد التخرج من المرحلة الثانوية إلتحق في جامعة كامبريدج حتى يدرس مادة الفيزياء والتي كان يحبها, مع أن والده يريد له أن يدرس الطب.

أنهى دراسته الجامعية في جامعة كامبريدج مع مرتبة الشرف الأولى في مادة الفيزيا وبعد ذلك تمكن من الحصول على درجة الدكتوراه في علم الكون ونظريات الفضاء.

الإصابة والمرض

وهو في سن 21 سنة شعر العالم ستيفن هوكينغ بأنه بين فترة وأخرى يسقط على الأرض بدون أي سبب مقنع وهذا ما جعله يذهب إلى الطبيب وتم تشخيص حالته فتبين أن لديه مرض نادر وهو ما يعرف بإسم التصلب الجانبي العصبون الحركي, وأخبره الطبيب أنه لن يعيش سوى سنتين.

ثم بدأت الأعراض معه بالتزايد فأصبحت أطرافه على تقوى على الحركة والمشي مع جعله تستخدم الإعكاز ما تبقى من عمره, ولكن سرعان ما توقف عن الكتابة وإلقاء المحاضرات في الجامعة.

لم يستلم العالم ستيفن هوكينغ فعتمد على نفسه وحضر له كرسي كهربائي مع سماعات إلكترونية وشاشة ذات مستوى عالي.

المؤلفات والكتب العلمية

نظرية أينشتاين والثقوب السوداء عام 1971, نظرية بأن الثقوب السوداء تصدر شعاع وميض وهو شعاع هوكينج عام 1974, تطوير نظرية اللاحدود للكون عام 1980, تم نشر كتاب تاريخ موجز للزمن عام 1988, كتاب كتب لللأطفال شرح بسيط عن الكون مع ابنته عام 2007, تم نشر كتاب الكون بإيجاز عام 2001, وتم نشر كتاب التصميم الكبير عام 2010.

التكريم والجوائز

وسام الجمعية الملكية, القلادة الذهبية ألبرت أينشتاين, القائد الإمبراطورية البريطانية, جائزة الأكاديمية للعلوم, القلادة الذهبية الفلكية الملكية, الجائزة الفيزيائية وولف, وجائزة كونكورد أمير أستورياس.

الموت والوفاة

توفي العالم ستيفن هوكينج في يوم 14 مارس عام 2018 في جامعة أكسفورد في منزله في كامبريدج في إنجلترا عن عمر يناهز 76 عاماٌ وبعد معاناة وصراع مع المرض ولكن مع الصبر والاصرار توصل إلى أهم النظريات الفيزيائية في هذا العالم وهذه المجرة الكون.

نقاش النظرية

حسب حديث العالم ستيفن هوكينغ عالم الفيزياء أن من أسباب تكوين الكون هو الصراع بين المادة والمادة المضادة في الكون والذي يؤدي هذا الصراع بينهما الى فنائهما.

وتوليد قوة مشعة (الفوتونات) وإلى حسن الحظ أن هذه المادة هي التي انتصرت على المادة المضادة وكانت اكثر بقليل منها مع نسبة تبلغ جزء من المليار من ذرات جزئيات الكون وهذه النسبة من المادة هي التي كونت الكون.

Stephen Hawking
Stephen Hawking

When we want to talk about cosmological sciences, physics, theories of relativity, space, cosmology and the galaxy, we will remember a group of scientists, including the British scientist Stephen Hawking.

This scientist, Stephen Hawking, was able while he was in an electric chair and a computer that helped him to write and talk with people, and this is what made him dig up the most important stories of success and creativity in the era in which we live today.

We will highlight the most important stages of the life of the British scientist Stephen Hawking.

Birth and upbringing

The British scientist Stephen Hawking was born in Oxford, England, on January 8, 1942, from a family of all educated members. His father, Frank, studied medicine and medical research, and his mother, Isobel, studied philosophy and economics.

And this family suffered from difficult financial hardship due to the conditions of World War II. London was bombed by the German army at that time.

Study and learn

He did not like science in schools, and his educational level in the primary stage or even the secondary stage was not good, and the reason for this was due to his interest in life matters related to life outside the classroom and courses.

After graduating from high school, he joined Cambridge University to study physics, which he loved, although his father wanted him to study medicine.

He finished his undergraduate studies at Cambridge University with first class honors in Physics, after which he was able to obtain a Ph.D. in cosmology and space theories.

Injury and disease

At the age of 21, the scientist Stephen Hawking felt that from time to time he fell to the ground without any convincing reason, and this made him go to the doctor and his condition was diagnosed. 

It was found that he had a rare disease, which is known as lateral sclerosis, the motor neuron, and the doctor told him that he would only live two years .

Then his symptoms began to increase with him, and his limbs became strong in movement and walking, while making him use the crutch for the remainder of his life, but soon he stopped writing and lecturing at the university.

The scientist did not receive Stephen Hawking, so he relied on himself and prepared an electric chair for him with electronic headphones and a high-level screen.

Scientific literature and books

Einstein’s theory and black holes in 1971 A theory that black holes emit a flickering ray, the Hawking ray in 1974, Development of the infinite theory of the universe in 1980 A brief history of time book was published in 1988 A book written for children A simple explanation of the universe with his daughter in 2007 Published The Universe in a nutshell was published in 2001, and The Big Design Book was published in 2010.

Honors and Awards

Medal of the Royal Society, Gold Collar Albert Einstein, Commander of the British Empire, Academy of Sciences Prize, Royal Astronomical Gold Collar, Wolf Physical Prize, Concorde Prince of Asturias Prize.

death and death

The scientist Stephen Hawking died on March 14, 2018 at Oxford University at his home in Cambridge, England, at the age of 76, and after suffering and struggle with illness, but with patience and determination, he reached the most important physical theories in this world and this galaxy the universe.

Theory discussion

According to Stephen Hawking, a physicist, one of the reasons for the formation of the universe is the conflict between matter and antimatter in the universe, and this conflict between them leads to their annihilation.

And the generation of radiant force (photons). Fortunately, it was this substance that triumphed over antimatter and was a little more than it, with a proportion of one billionth of atoms in the particles of the universe, and this proportion of matter is what formed the universe.

4 thoughts on “ستيفن هوكينج ونظريات تأسيس الكون | Stephen Hawking’s founding theories

Comment here

%d مدونون معجبون بهذه: