هاتف سوني آيفون ١٣ | Sony iPhone 13

Xiaomi phone
هاتف شاومي

مجموعة أخبار ومعلومات في عالم التقنية والعلوم ولدينا خبر بطاقة stc pay مع موسم الرياض, وتسريبات هاتف شاومي, والمركبة الطائرة, وخبر تغيير اسم فيسبوك إلى ميتا, والرئيس التنفيذي آبل غير راضي عن آيفون 13, والرياض الخضراء, وخبر نقل 40 شركة مقرها الإقليمي إلى السعودية.

وخبر إطلاق جهاز تيلو الجديد, وهايبر اكس يبيع اكثر من 20 مليون نسخة,وخبر سامسونج والواجهة الجديدة, نقل واتساب بين آيفون وأجهزة أندرويد صار أسرع, وخبر هاتف سوني القادم, وما هو جديد آيفون SE  لعام 2021, إليكم التفاصيل:

موسم الرياض بطاقة stc pay

وقعت الهيئة العامة للترفيه مع شركة الإتصالات السعودية stc  اتفاقية وتعاون بين فعاليات موسم الرياض وبين خدمة المحفظة الرقمية بطاقة stc pay  في تيسير وتسهيل الدفع للزوار ضمن موسم الرياض, وسوف تسهل هذه الطريقة للجميع الإستمتاع والدفع بطرق آمنة بدون الحاجة إلى استخدام البطاقات العادية أو النقدي.

تسريبات شاومي الهاتف القادم

كشفت آخر التسريبات, تصميم ومواصفات هاتف شاومي Xiaomi 12 والمحتمل إصداره خلال هذا  شهر 11، حيث يعتبر الهاتف تحفة فنية ونقلة نوعية إلى خليفته هاتف Xiaomi Mi 11 الذى حقق إلى شركة شاومي مبيعات هائلة.

وحسب حديث موقع GSMArena فإن هاتف Xiaomi 12 سوف يأتى مع نوتش صغير للغاية مع حواف نحيفة فى الأعلى والجوانب ولكن أكثر سمكا عند نهاية الهاتف بطريقة متناسقة من كل الجوانب.

حيث من المتوقع أن يكون تصميم هاتف Xiaomi 12 هو الأكثر تميزا حيث أن نوتش موجود في أعلى الشاشة هو الأصغر على الإطلاق فى أى هاتف رائد من شاومي، كما سوف يحصل الهاتف على مستشعر للبصمة تحت الشاشة ومعدل تحديث 120 هرتز ، مع مقاومة للماء والغبار.

المركبة الطائرة

خطوات متسارعة مع سيارة طائرة شبيهة بالطائرة بدون طيار حيث تم تطوريها شركة ناشئة في اليابان, وهي خطوة مهمة نحو التسويق التجاري بعد حصولها على شهادة سلامة من الحكومة اليابانية.

حيث كشفت شركة SkyDrive ومقرها طوكيو النقاب عن نسخة مبكرة من المركبة الكهربائية ذات الإقلاع والهبوط العمودي (eVTOL) في عام 2018، قبل تحقيق أول رحلة تجريبية لها العام الماضي وفقا لما نقله موقع Digitartlends.

التصميم الحالي للسيارة الطائرة SD-03 من SkyDrive له مقعد واحد بجسم يقارب حجم سيارة صغيرة، تشبه طائرة بدون طيار كبيرة، فهي تطير مع استخدام ثمانية مراوح في نهاية أربعة أذرع.

شركة فيسبوك تغيير اسمها إلى ميتا

أعلن مارك زوكربيرغ، رئيس شركة فيسبوك عن تغيير اسم شركته، إلى “ميتا” (Meta)، في خطوة تأخذ شركته نحو عالم جديد للتواصل الاجتماعي.

وسوف يظل اسم تطبيق “فيسبوك” كما هو دون تغيير، لكنه اسم الشركة الأم هو الذي أصبح “ميتا”، وذلك على غرار موقع “جوجل” الذي يعود إلى شركتها الأم “ألفا بت”.

وتضم مجموعة التواصل الاجتماعي التابعة إلى مارك زوكربيرغ، كل من فيسبوك وإنستغرام وواتساب, وإسم ميتا مأخوذ، من تقنية جديدة تعمل عليها فيسبوك اسمها “ميتافيرس” (metaverse) والتي سوف تغير شكل مواقع التواصل الإجتماعي.

ستيف وزنياك غير راضي عن آيفون 13

يقول ستيف وزنياك، المؤسس لشركة Apple ، أن هاتف iPhone 13 الذي تم إصداره مؤخرًا لا يمكن تمييزه تقريبًا عن الهواتف السابقة وخاصة آيفون 12.

وقال وزنياك “لا أستطيع معرفة الفرق حقًا”. “البرنامج الموجود فيه ينطبق على أجهزة iPhone الأقدم، على ما أفترض.”

وتم تلقى أحدث هاتف آيفون 13 من Apple استقبالًا إيجابيًا إلى حد ما بشكل عام ، على الرغم من أن بعض المراجعين انتقدوا الركود الملحوظ في المميزات والتحسينات الجديدة لهواتف آيفون

وحتى أيضا المراجعات الإيجابية للمنتج أشارت إلى عدم وجود تغيير جذري عن أجهزة iPhone السابقة, وجاء في مراجعة من موقع أخبار وسائل الإعلام Cnet: “يعد iPhone 13 ترقية رائعة إلى عائلة iPhone 12 الرائعة بالفعل من العام الماضي”.

الرياض الخضراء

برنامج الرياض الخضراء أحد مشاريع الرياض الأربعة الكبرى التي أطلقها خادم الحرمين الشريفين الملك سلمان بن عبدالعزيز آل سعود.

في يوم الثلاثاء 12 رجب 1440هـ (19 مارس 2019) للمساهمة في تحقيق أحد أهداف “رؤية المملكة 2030” برفع تصنيف مدينة الرياض بين نظيراتها من مدن العالم.

ويشتمل برنامج “الرياض الخضراء”، على زراعة أكثر من 7,5 مليون شجرة، في كافة أنحاء العاصمة، بما يشمل: الحدائق العامة وحدائق الأحياء والمتنزهات والمساجد والمدارس والمنشآت والمرافق الأكاديمية والصحية والعامة.

والأحزمة الخضراء الواقعة على امتداد خطوط المرافق العامة، إضافة إلى مطار الملك خالد الدولي، وشبكة الطرق والشوارع إضافة إلى مسارات النقل العام ومواقف السيارات والأراضي الفضاء، والأودية وروافدها.

نقل 44 شركة مقرها الاقليمي للمملكة

تسلمت 44 شركة عالمية تراخيص مقراتها الإقليمية, حتى يتم مزاولة نشاطها في المملكة العربية السعودية، اليوم، وذلك ضمن برنامج جذب المقرات الإقليمية للشركات العالمية الذي تشرف عليه وزارة الاستثمار والهيئة الملكية لمدينة الرياض.

وجاء تسليم تراخيص المقرات الإقليمية إلى ممثلي الشركات العالمية على هامش جلسة حوارية خاصة مع البرنامج، وذلك خلال فعاليات اليوم الثاني من النسخة الخامسة إلى مبادرة مستقبل الاستثمار.

ويعد المقر الإقليمي كيان تابع إلى الشركة العالمية، حيث يؤسس مع موجب الأنظمة المطبقة في المملكة العربية السعودية لأغراض الدعم والإدارة والتوجيه الاستراتيجي إلى فروعها وشركاتها التابعة العاملة لها في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.

اطلاق هاتف تيلو الجديد

عقدت العزم شركة UCC وبالتعاون مع شركة  Lenovo لإطلاق جهازها الأول كلياً، والذي يعد الأقوى على على مستوى العالم المخصص للألعاب, وهو جهاز Telo Gamez والنسخة العالمية سوف تكون تحت اسم Lenovo Legion.

حيث يحتوي على العديد من المميزات التي تتنافس مع اقوى وأفضل الأجهزة العالمية؛ لكفاءته وقدرته العالية في الاستهلاك والأداء،

وتصميمه الداخلي الهندسي العالي الأداء, بالإضافة إلى، التصميم الخارجي الذي تم مراعاته بعناية فائقة، ليضفي طابع أنيق وجمالي للمستخدم.

حيث يمتاز الجهاز مع واجهة خلفية قد صممت بتصميم مختلف عن بقية الأجهزة، حيث أنه قد احتوى على شعار Legion (وبعض الدول شعار telo) في المنتصف، وقد ألحقت بإضاءة يُمكن للمستخدم تغيير ألوانها بحسب ما يناسبه.

أما الواجهة الأمامية فجاءت بشاشة كاملة مزودة بطبقة حماية Corning Gorilla 6، كما تم تزويد الهاتف بأزرار جانبية R1-L1 لكنها.

هايبر اكس تبيع اكثر من 10 مليون سماعة

أعلنت هايبر إكس، القسم المتخصص بالألعاب في شركة كينغستون التقنية، والعلامة الرائدة في عالم الألعاب والألعاب الإلكترونية، أنها باعت أكثر من 10 ملايين سماعة ألعاب،

حيث بدأت بشحن أحدث طراز من سماعات لايف ستايل من نوع Cloud MIX Rose Gold Edition, ومنذ تطوير أول سماعة ألعاب من طراز HyperX Cloud في عام 2014، أنتجت هايبر إكس 30 طرازًا من سماعات الرأس،

وهذا ما جعلها العلامة التجارية الرائدة في إنتاج السماعات المخصصة لألعاب الكمبيوتر وأجهزة الألعاب، كما انتقلت إلى عالم اللايف ستايل من خلال إطلاق مجموعة سماعات Cloud MIX الخاصة بها.

سامسونج تعلن عن الواجهة الجديدة

قررت شركة سامسونج القفز مباشرة إلى واجهة المستخدم الجديدة One UI 4.0 المبنية على نظام تشغيل اندرويد 12، وقد بدأت الشرطة بالفعل في دعوة مجموعة من المختبرين للبدء في اختبار نسخة Beta التجريبية من الواجهة الجديدة.

وكانت قد نشرت سامسونج بيانًا دعت فيه مستخدمي مجموعة هواتف Samsung Galaxy S21 والتي تتضمن هواتف Samsung Galaxy S21 وSamsung Galaxy S21 Plus وSamsung Galaxy S21 Ultra

بالنسبة للنسخة التجريبية من واجهة مستخدم One UI 4.0 والتي سوف يتم طرحها قريبًا، ولكن هذه الدعوة موجهة فقط لملاك تلك الهواتف في كوريا الجنوبية سواء كانوا يمتلكون الهواتف منزوعة شريحة الاتصال أو التي تتضمن شرائح اتصال.

نقل واتساب من آيفون إلى أندرويد

أتاح تطبيق واتساب WhatsApp، أخيرا طريقة نقل رسائل واتساب من آيفون إلى اندرويد، حيث أصبح بإمكان مستخدمي هواتف آيفون،

حيث يتم نقل محفوظات الدردشة الخاصة بهم إلى هاتف ذكي يعمل بنظام أندرويد بطريقة سهلة وأسرع, والتي كان يطلب من المستخدمين أداة خاصة لترحيل الدردشة عبر الأنظمة الأساسية.

خبر هاتف سوني الجديد

أعلنت شركة سوني Sony اليابانية عن هاتفها الذكي الجديد XPERIA PRO-I الذي سوف يستهدف المصورين المحترفين، أو المستخدمين الذين يبحثون عن تجربة تصوير احترافية.

حيث قالت شركة سوني أن اسم الهاتف الجديد XPERIA PRO-I تشير إلى التصوير من خلال الجمع بين جودة التصوير الاحترافية اعتمادا على وجود مستشعر بحجم 1 بوصة على غرار الكاميرات الاحترافية، مع دعم شبكات الجيل الخامس 5G.

حيث أن هاتف سوني الجديد Xperia PRO-I مع مثابة كاميرا مدمج بها هاتف ذكي، حيث زودت سوني هاتفها الذكي الجديد بمستشعر 1 بوصة يدعم ميزة التركيز التلقائي المتقدم بفتحة عدسة متغيرة (F2.0 / F4.0) بحجم بكسل كبير 2.4 ميكرون.

وقالت شركة سوني أن اكسبيريا برو آي الجديد يعتمد على نفس تقنية التصوير المتقدمة في كاميرات Alpha التي تطورها، مع وجود مستشعر الصور المتقدم BIONZ X، مما يتيح خيارات أوسع لتصوير المشاهد المختلفة في ظروف الإضاءة المختلفة.

آيفون SE 2022

حافظ إطلاق iPhone الرائد السنوي من Apple على استمرار الشائعات على مدار العام ، حيث أحدثت تشكيلة iPhone 13 موجات غاضبة بسبب قائمة من التعديلات الصغيرة.

ولكن ماذا عن iPhone الآخر من Apple؟ قد لا يحصل iPhone SE منخفض الميزانية على تحديث سنوي ، ولكن هذا ما يجعل طراز 2022 المشاع أكثر إثارة.

ويتفوق iPhone SE في كونه خيار الهاتف الذكي القوي، ولكن مع أسعار معقولة من شركة Cupertino العملاقة للتكنولوجيا، حتى أكثر من iPhone 13 mini الأخير من نوعه.

ومع السعر المنخفض، نفس A13 Bionic الذي يعمل على تشغيل iPhone 11 Pro Max، وعامل شكل حنيني يتميز بمعرف اللمس الذي فاتته بشدة، فإن أحدث iPhone SE 2020 هو سلاح Apple السري.

Facebook meta
Meta

A group of news and information in the world of technology and science, and we have the news of the stcpay card with the Riyadh season, the leaks of the Xiaomi phone, the flying car, the news of changing the name of Facebook to Meta.

CEO of Apple is not satisfied with the iPhone 13, and the green Riyadh, and the news of the transfer of 40 companies with their regional headquarters to Saudi Arabia.

news of the launch of the new Tello device, and HyperX that sells more than 20 million copies, and the news of Samsung and the new interface, the transfer of WhatsApp between iPhone and Android devices has become faster.

the news of the upcoming Sony phone, and what is new for the iPhone SE for 2021, here are the details:

Riyadh Season stc pay card

The General Entertainment Authority and the Saudi Telecom Company stc signed an agreement and cooperation between the activities of the Riyadh season and the digital wallet service stc pay card to facilitate.

And facilitate payment for visitors during the Riyadh season, and this method will facilitate for everyone to enjoy and pay in safe ways without the need to use regular cards or cash.

Xiaomi phone leaks next

The latest leaks revealed the design and specifications of the Xiaomi phone 12, which is likely to be released during this month.

According to the GSMArena website, the Xiaomi 12 phone will come with a very small notch with thinner edges on the top and sides, but thicker at the end of the phone in a consistent way on all sides.

Where the design of the Xiaomi 12 phone is expected to be the most distinctive as the notch at the top of the screen is the smallest ever in any flagship phone from Xiaomi, and the phone will also get a fingerprint sensor under the screen and a refresh rate of 120 Hz, with water and dust resistance.

flying vehicle

Accelerating steps with a flying car similar to a drone developed by a startup in Japan, an important step towards commercialization after obtaining a safety certificate from the Japanese government.

Tokyo-based SkyDrive unveiled an early version of its electric vertical take-off and landing (eVTOL) vehicle in 2018, before achieving its first test flight last year, according to Digitartlends.

The current design of the SD-03 Flying Car from SkyDrive has a single seat with a body roughly the size of a small car, resembling a large drone, flying with eight propellers at the end of four arms.

Facebook changed its name to Meta

Facebook CEO Mark Zuckerberg has announced the change of his company’s name to Meta, in a move that takes his company into a new world of social networking.

The name of the “Facebook” application will remain unchanged, but it is the name of the parent company that has become “dead”, similar to the “Google” site that belongs to its parent company “Alpha Bit”.

The social networking group affiliated with Mark Zuckerberg includes Facebook, Instagram and WhatsApp, and the name Meta is taken from a new technology that Facebook is working on called “metaverse”, which will change the look of social networking sites.

Steve Wozniak is not satisfied with the iPhone 13

Steve Wozniak, founder of Apple, says that the recently released iPhone 13 is almost indistinguishable from previous phones, especially the iPhone 12.

“I can’t really tell the difference,” Wozniak said. “The software in it applies to older iPhones, I suppose.”

Apple’s latest iPhone 13 has received a fairly positive reception overall, although some reviewers have criticized the noticeable slack in the iPhone’s new features and improvements.

Even the positive reviews of the product indicated that there was no fundamental change from the previous iPhone devices, and a review from the media news site Cnet stated: “The iPhone 13 is a wonderful upgrade to the already great iPhone 12 family from last year.”

Green Riyadh

The Green Riyadh Program is one of the four major Riyadh projects launched by the Custodian of the Two Holy Mosques, King Salman bin Abdulaziz Al Saud.

On Tuesday, Rajab 12, 1440 AH (March 19, 2019) to contribute to achieving one of the objectives of the “Kingdom’s Vision 2030” by raising the city’s classification among its peers in the world.

The “Green Riyadh” program includes planting more than 7.5 million trees throughout the capital, including: public parks, neighborhood parks, parks, mosques, schools, academic, health and public facilities and facilities.

And the green belts located along the public utility lines, in addition to King Khalid International Airport, the road and street network, in addition to public transport paths, parking lots, vacant lands, valleys and their tributaries.

The transfer of 44 companies with its regional headquarters to the Kingdom

44 international companies received licenses for their regional headquarters, in order to carry out their activities in the Kingdom of Saudi Arabia, today, as part of the program to attract the regional headquarters of international companies, which is supervised by the Ministry of Investment and the Royal Commission for the City of Riyadh.

The delivery of licenses for regional headquarters to representatives of international companies came on the sidelines of a special dialogue session with the program, during the activities of the second day of the fifth edition of the Future Investment Initiative.

The regional headquarters is a subsidiary entity of the global company, which is established under the regulations applied in the Kingdom of Saudi Arabia for the purposes of support, management and strategic direction to its branches and subsidiaries operating in the Middle East and North Africa.

New Telo phone launched

UCC, in cooperation with Lenovo, decided to launch its first device entirely, which is the most powerful in the world dedicated to gaming, the Telo Gamez, and the global version will be under the name Lenovo Legion.

It contains many features that compete with the strongest and best global devices; For its high efficiency and capacity in consumption and performance,

And its high-performance engineering interior design, in addition to its carefully considered exterior design, adds an elegant and aesthetic feel to the user.

The device has a back interface that has been designed with a different design than the rest of the devices, as it contained the Legion logo (and some countries the telo logo) in the middle, and it was attached to a lighting that the user can change its colors according to what suits him.

As for the front end, it came with a full screen with a Corning Gorilla 6 protection layer, and the phone was also equipped with R1-L1 side buttons, but they.

HyperX sells more than 10 million headphones

HyperX, the gaming division of Kingston Technology, the leading brand in the world of gaming and electronic games, announced that it has sold more than 10 million gaming headsets,

It started shipping the latest model of the Cloud MIX Rose Gold Edition Lifestyle Headset, and since developing the first HyperX Cloud gaming headset in 2014, HyperX has produced 30 models of headphones,

This made it the leading brand of gaming headsets for PC and consoles, and it has also taken the lifestyle world by storm with the launch of its Cloud MIX range of headsets.

Announces the new interface

Decided to jump straight to the new user interface One UI 4.0 based on the Android 12 operating system, and the police have already started inviting a group of testers to start testing the beta version of the new interface.

Had published a statement in which it invited users of the Samsung Galaxy S21 range of phones, which includes the Samsung Galaxy S21, Samsung Galaxy S21 Plus and Samsung Galaxy S21 Ultra.

As for the beta version of the One UI 4.0 user interface, which will be released soon, but this invitation is directed only to owners of those phones in South Korea, whether they own phones without SIM or that include SIM cards.

Transfer WhatsApp from iPhone to Android

WhatsApp has finally made it possible to transfer WhatsApp messages from iPhone to Android, where iPhone users can,

As their chat history is transferred to Android smartphone in an easy and faster way, which was asking users a special tool to migrate chat across platforms.

Sony’s new phone

Sony Corporation of Japan has announced its new smartphone XPERIA PRO-I that will target professional photographers, or users who are looking for a professional photography experience.

Where Sony said that the name of the new phone XPERIA PRO-I refers to photography by combining professional imaging quality based on the presence of a 1-inch sensor similar to professional cameras, with support for 5G networks.

Whereas, the new Sony Xperia PRO-I phone with a built-in camera is a smartphone. Sony has equipped its new smartphone with a 1-inch sensor that supports the advanced autofocus feature with a variable lens aperture (F2.0 / F4.0) with a large pixel size of 2.4 microns.

Sony said that the new Xperia Pro Eye is based on the same advanced imaging technology in the Alpha cameras it develops, with the advanced BIONZ X image sensor, allowing wider options for shooting different scenes in different lighting conditions.

iPhone SE 2022

Apple’s annual flagship iPhone launch has kept the rumors going throughout the year, with the iPhone 13 lineup making angry waves with its slate of small tweaks.

But what about the other iPhone from Apple? The budget iPhone SE may not get an annual update, but that’s what makes the rumored 2022 model even more exciting.

The iPhone SE excels at being a powerful smartphone option, but with more affordable prices from the Cupertino tech giant, even more than the latest iPhone 13 mini of its kind.

And with the low price tag, the same A13 Bionic that powers the iPhone 11 Pro Max, and a nostalgic form factor that features Touch ID you’ve missed so badly, the latest iPhone SE 2020 is Apple’s secret weapon.

2 thoughts on “هاتف سوني آيفون ١٣ | Sony iPhone 13

your comment

%d مدونون معجبون بهذه: