حادث قطار سوهاج | Sohag train accident

Egypt train crash حادث قطار سوهاج
حادث قطار سوهاج

قالت هيئة السكك الحديدية المصرية، إن 32 شخصًا على الأقل قتلوا وأصيب أكثر من 100 شخص في حادث قطار جنوب مصر سوهاج

حيث تجمع الناس في موقع حادث اصطدام قطارين إلى مشاهدة الحادث في سوهاج، ونتج عنه مقتل 32 شخصًا على الأقل وإصابة 108 بجروح، في مدينة محافظة سوهاج.

قطار سوهاج

القطار الأول قطار الفقراء كانت في الأمام والقطار الثاني قطار الأغنياء وكانت خلف قطار الفقراء توقف القطار الأول ثم أتت من الخلف القطار الثاني وكانت مسرعة ووقع الحادث, وخرجت عربتان عن القضبان وانقلبتا عندما اصطدم قطار الأغنياء من خلف قطار الفقراء.

وقالت الهيئة العامة للسكك الحديدية في مصر إن “أفراد مجهولين” قاموا بتشغيل مكابح الطوارئ في القطار الفقراء الذي أمامه، مما تسبب في اصطدام القطار الثاني الذي كان في الخلف.

التحقيق في الحادث

قال الرئيس المصري عبد الفتاح السيسي إنه ستكون هناك عواقب وخيمة لأي شخص تثبت مسؤوليته, حيث غرد على موقع التواصل الإجتماعي تويتر “كل من تسبب في هذا الحادث المؤلم عن طريق الإهمال أو الفساد أو ما شابه ذلك يجب أن ينال عقوبة رادعة دون استثناء أو تأخير”.

وقالت وزارة الصحة المصرية، في بيان لها، إنه بالإضافة إلى الوفيات، أصيب ما لا يقل عن 108 شخص. وقال شخص في موقع الحادث إلى لوكالة رويترز للأنباء “نحتاج إلى مسؤول ليأتي ليرى ما حدث. لا يمكنهم إخراج الأشخاص من تحت القطارات” مضيفا أن هناك حاجة لرافعة للمساعدة في جهود الإنقاذ.

الذاكرة الإنسانية

وذكرت وسائل إعلام رسمية أن رئيس الوزراء المصري مصطفى مدبولي سوف يتوجه إلى موقع التحطم برفقة الوزراء. وشهدت مصر حوادث متكررة على نظام السكك الحديدية بسبب سوء الصيانة ونقص الاستثمار والإهمال.

وقعت إحدى أعنف حوادث القطارات في عام 2002 عندما لقي 373 شخصًا مقتلهم عندما إندلع حريق في عربة مسافرة جنوب القاهرة مصر.

المصدر / بي بي سي

Egypt train crash حادث قطار سوهاج
Egypt train crash

The Egyptian Railways Authority said that at least 32 people were killed and more than 100 injured in a train accident in southern Egypt, Sohag

Where people gathered at the site of the collision of two trains to witness the accident, which resulted in the deaths of at least 32 people and the injury of 108 injuries, in the city of Sohag Governorate.

Sohag train

The first train, the poor’s train, was in the front, and the second train, the rich’s train, and behind the poor’s train. The first train stopped, and then the second train came from behind. It was speeding, and the accident occurred. Two cars left the tracks and overturned when the rich train collided from behind the poor’s train.

The Egyptian Railways Authority said that “unidentified individuals” applied the emergency brakes on the poor train in front of it, causing the second train that was in the back to collide.

Investigate the accident

Egyptian President Abdel Fattah El-Sisi said that there will be dire consequences for anyone who proves his responsibility, as he tweeted on the social networking site Twitter, “Whoever caused this painful incident through negligence, corruption or the like should receive a deterrent punishment without exception or delay.” .

In a statement, the Egyptian Ministry of Health said that in addition to the deaths, at least 108 people were injured. “We need an official to come to see what happened. They can’t get people out from under the trains,” a person at the scene told Reuters news agency, adding that a crane was needed to help the rescue effort.

Human memory

Official media reported that Egyptian Prime Minister Mostafa Madbouly would travel to the crash site, accompanied by the ministers. Egypt has witnessed frequent accidents on the railway system due to poor maintenance, lack of investment and neglect.

One of the most violent train accidents occurred in 2002, when 373 people were killed when a fire broke out in a vehicle traveling south of Cairo, Egypt.

Source / BBC

2 thoughts on “حادث قطار سوهاج | Sohag train accident

your comment

%d مدونون معجبون بهذه: