إعلان سناب شات نسخة على الويب | Snapchat

Snapchat
سناب شات

أعلنت شركة سناب شات Snap يوم الاثنين ١٨ يوليو أنها تقدم سوف نسخة سناب شات للويب للسماح للمستخدمين بإرسال مشاركات والدردشة مع الأصدقاء عبر مكالمات صوتيه ومكالمات الفيديو، كل ذلك من أجهزة الكمبيوتر او اللابتوب الخاصة بهم

حيث أن شركة سناب شات تأخرت كثيرا في القيام بهذه الخطوة حيث سبقتها منصات كثيرة للتواصل الاجتماعي وهي تقوم بهذا التطوير الهام بعد حوالي ١٠ سنوات من إطلاق التطبيق على الموبايل.

والهدف من هذه النسخة هو منح المستخدمين حرية التنقل بين هواتفهم وأجهزة الكمبيوتر الخاصة بهم، كل ذلك أثناء متابعة محادثاتهم علي المنصة. لكن خيار الويب الجديد يمكن أن يساعد سناب شات في مواجهة منافس شرس وهو تطبيق زوم.

بينما يُعرف تطبيق سناب شات بالسماح للمستخدمين بإرسال محادثات وصور تختفي بعد ارسالها بيوم تقريبا، وتسمى snaps، أصبحت مكالمات الفيديو ميزة شائعة للتطبيق، وفقًا للشركة.

المنافسة مع زوم

وقالت سناب شات إن تطبيقها يستضيف أكثر من 100 مليون مكالمة فيديو كل شهر مع ما يصل إلى 15 مشاركًا لكل منهم. الآن، تأمل أن تصبح الخدمة أسهل وأكثر متعة في الاستخدام عندما ينضم الأشخاص إلى تلك المكالمات من سطح المكتب.

وتشبه الفكرة خدمات مكالمات الفيديو مثل Zoom (زوم) ، التي انتشرت بشكل كبير خلال وباء كورونا (320 مليون مستخدم نشط يوميا في الربع الاول 2022).

ولكن مع بعض التميز التي تنفرد بها سناب شات:والتي سوف يتمكن المستخدمون من بدء المكالمات بسرعة وسهولة أكبر لأنهم متصلون بالفعل بالأصدقاء, ويمكنهم معرفة ما إذا كان الآخرون متصلين بالإنترنت الآن.

وصور المستخدمين الذين قاموا بإنشائها باستخدام فلاتر تقنية لينس “Lens Studio” تلك التي يمكن أن تجعل المستخدمين يظهرون وكأنهم لديهم آذان قطط أو نمش على شكل نجوم أو ميزات أخرى – ستتوفر قريبًا لمكالمات الفيديو على إصدار الويب.

كيفية إستخدام سناب شات ويب

للبدء، سوف يكون سناب شات للويب متاحًا لمشتركي سناب شات بلس Snapchat + في الولايات المتحدة والمملكة المتحدة وكندا وأستراليا ونيوزيلندا.

بعد الإطلاق الأولي ، تخطط الشركة لطرح Snapchat للويب لمشتركي Snapchat + في فرنسا وألمانيا والمملكة العربية السعودية والإمارات العربية المتحدة، قبل إتاحته لجميع المستخدمين في جميع أنحاء العالم.

باستخدام سناب شات للويب، يمكنك إرسال الرسائل واللقطات Snaps، وكذلك الدردشة عبر الفيديو والمكالمات العادية.

موقع سناب شات

كما يتيح سناب شات للويب للمستخدمين الاستفادة من ميزات المراسلة المتوفرة على الموبايل، بما في ذلك ردود فعل الدردشة. تقول Snap إنها تخطط لجلب ميزة Lenses الخاصة بها إلى مكالمات الفيديو في المستقبل.

للوصول إلى سناب شات للويب، يحتاج المستخدمون إلى التوجه إلى web.snapchat.com وتسجيل الدخول باستخدام اسم المستخدم وكلمة المرور الخاصين بـ سناب شات. من هناك، سيُطلب منك إكمال التحقق بخطوتين على هاتفك.

مع مجرد فتح سناب شات للويب، يمكنك متابعة محادثاتك من حيث تركتها على الهاتف المحمول. عندما تستخدم سناب شات عبر سطح المكتب.

فسوف يظهر Bitmoji الخاص بك في الدردشات مع جهاز كمبيوتر محمول للإشارة للآخرين أنك تصل إلى الدردشة عبر سناب شات للويب. بالإضافة إلى ذلك، تتضمن تجربة الويب شاشة خصوصية تخفي نافذة سناب شات إذا نقرت بعيدًا لمهمة أخرى.

إختلاف نسخة الجوال عن الويب

على غرار تجربة التطبيق على الموبايل، سيتم حذف الرسائل التي يتم إرسالها عبر سناب شات ويب تلقائيا بعد 24 ساعة. كما تقول الشركة أيضا سناب شات للويب منع الناس من أخذ لقطات للشاشة Screenshots.

ومع ذلك، فإن شركة سناب تعرف أن المستخدمين لا يزال بإمكانهم التقاط صورة للشاشة من هاتفهم، إي أن المنتج ليس مثاليا.

كما هو الحال مع التطبيق، يتم فتح إصدار الويب من سناب شات مباشرة على الكاميرا لتشجيع المستخدمين على إرسال الصور إلى الأصدقاء.

في الشريط الجانبي، سيرى المستخدمون قائمة بمحادثات أصدقائهم الأخيرة، حيث يمكنهم فتح اللقطات أو بدء محادثة.

لن يتضمن إصدار الويب جميع ميزات تطبيق الموبايل، مثل “Snap Map” حيث يمكن للمستخدمين تتبع أصدقائهم

الإصدار الجديد

في إحاطة مع مراسلين، قال متحدث باسم شركة سناب إن المستخدم لتطبيق سناب شات يقضي أكثر من 30 دقيقة يوميا في أجراء مكالمات.

مع ظهور سناب شات للويب لازالت الشركة تري نفسها منصة للموبايل، وهي تري ان الوقت قد حان لتقديم ميزات سناب شات الأساسية إلى الويب بعد الاستماع إلى رغبات المستخدمين.

قالت الشركة “الكثير من مستخدمينا يقضي أوقات طويلة علي الإنترنت، سواء كان ذلك هو في التعلم عن بعد أو العمل أو مجرد تصفح عادي.

حيث شاهدنا فرصة كبيرة لجعل من الأسهل على مجتمع مستخدمينا البقاء على اتصال طوال يومهم، ولا يمكننا الانتظار لإحضار قدراتنا المثالية المفضلة على الويب.”

في الوقت الحالي، تركز الشركة على جلب ميزات التطبيق الأساسية إلى الويب وسوف نواصل التطوير انطلاقا من تجربتنا الأولى.

القصص والذكريات

تخطط الشركة لإحضار ميزات التطبيق الأخرى، بما في ذلك مشاهدة القصص والذكريات Stories and Memories، إلى تجربة سطح المكتب في المستقبل.

يأتي الإطلاق في الوقت الذي تعرضت فيه شركة سناب، الشركة الأم لـ سناب شات، للهجوم في بورصة وول ستريت بعد أن سجلت خسارة أكبر من المتوقع في أحدث تقرير للأرباح لها وتحذير المستثمرين لاحقًا من أنها خفضت توقعاتها ربع السنوية القادمة بسبب تدهور الاقتصاد.

تراجعت أسهم سناب، التي من المقرر أن تعلن عن أرباح الربع الثاني في وقت لاحق من هذا الأسبوع، بنسبة 70 ٪ منذ بداية هذا العام حيث أنخفض سعر السهم من ٤٥ دولار في يناير الي حوالي ١٥ دولار في يوليو.

سناب شات بلس

وبدأت شركة سناب تجربة التطبيق المدفوع “بلس” منذ حوالي اسبوعين وهو يتيح للمستخدمين الحصول علي خدمات إضافية مثل القدرة على تغيير “أيقونة Icon” التطبيق ومعرفة من قام بمشاهدة قصصك.

ومع تكاليف الاشتراك 3.99 دولار شهريا وفتح خدمات خاصة special badge، مثل خيار تعريف صديق كصديق رقم ١ لك، والقدرة على رؤية “الاتجاه العام للسفر إذا انتقل أصدقائك مؤخرا”. تقول الشركة أن الميزة الأخيرة متاحة فقط إذا وافق أصدقاؤك بالفعل على مشاركة موقعهم.

ويأتي إطلاق سناب شات للويب و سناب شات بلس حيث أن منصة الوسائط الاجتماعية تتطلع إلى تنافس أفضل مع منصتي تيك توك وإنستغرام، وكلاهما يمكن الوصول إليه عبر الويب وتقديم اشتراكات إلى حد ما.

المصدر: Egypt14

سناب شات
Snapchat

Snap Inc. announced Monday, July 18, that it is introducing a web version of Snapchat to allow users to send posts and chat with friends via voice and video calls, all from their PC or laptop.

Since Snapchat was very late in taking this step, as it was preceded by many social networking platforms, and it is doing this important development about 10 years after the launch of the application on mobile.

The goal of this version is to give users the freedom to move between their phones and their computers, all while following their conversations on the platform. But a new web option could help Snapchat take on a fierce competitor, the Zoom app.

While the Snapchat app is known for allowing users to send chats and photos that disappear about a day after they are sent, called snaps, video calls have become a popular feature of the app, according to the company.

Competition with Zoom

Snapchat said its app hosts more than 100 million video calls each month with up to 15 participants each. Now, you hope the service becomes easier and more fun to use when people join those calls from their desktop.

The idea is similar to video calling services such as Zoom, which spread widely during the Corona epidemic (320 million daily active users in the first quarter of 2022).

But with some uniqueness that is unique to Snapchat: that users will be able to initiate calls more quickly and easily because they are already connected to friends, and they can see if others are online now.

And photos of users that they’ve created using Lens Studio filters that can make users look like they have cat ears, star freckles, or other features – will soon be available for video calling on the web version.

How to use snapchat web

To start, Snapchat for Web will be available to Snapchat+ subscribers in the US, UK, Canada, Australia and New Zealand.

After the initial launch, the company plans to roll out Snapchat for the web to Snapchat+ subscribers in France, Germany, Saudi Arabia and the United Arab Emirates, before making it available to all users around the world.

With Snapchat for web, you can send messages and Snaps, as well as video chat and regular calls.

snapchat website

Snapchat for Web also allows users to take advantage of the messaging features available on mobile, including chat reactions. Snap says it plans to bring its Lenses feature to video calling in the future.

To access Snapchat for web, users need to head to web.snapchat.com and log in with their Snapchat username and password. From there, you will be asked to complete two-step verification on your phone.

With just open Snapchat for web, you can continue your conversations from where you left them on mobile. When you use Snapchat on your desktop.

Your Bitmoji will appear in chats with a laptop to indicate to others that you are accessing the Snapchat Web Chat. Additionally, the web experience includes a privacy screen that hides the Snapchat window if you tap away for another task.

The mobile version of the web is different

Similar to the mobile app experience, messages sent via Snapchat Web will be automatically deleted after 24 hours. The company also says Snapchat for Web prevents people from taking screenshots.

However, Snap knows that users can still take a screenshot from their phone, so the product isn’t perfect.

As with the app, the web version of Snapchat opens directly to the camera to encourage users to send photos to friends.

In the sidebar, users will see a list of their friends’ recent chats, where they can open Snaps or start a conversation.

The web version will not include all the features of the mobile app, such as “Snap Map” where users can track their friends

New release

In a briefing with reporters, a Snap spokesperson said that a Snapchat user spends more than 30 minutes a day making calls.

With the advent of Snapchat for the web, the company still sees itself as a mobile platform, and it is time to bring the basic features of Snapchat to the web after listening to the wishes of the users.

“Many of our users spend a lot of time online, whether it’s remote learning, work, or just plain browsing,” the company said.

We saw a huge opportunity to make it easier for our community of users to stay connected throughout their day, and we can’t wait to bring our favorite perfect capabilities to the web.”

For now, the company is focused on bringing the core app features to the web and we will continue to develop from our first experience.

Stories and Memories

The company plans to bring other features of the app, including watching Stories and Memories, to the desktop experience in the future.

The launch comes as Snapchat’s parent company, Snap, came under fire on Wall Street after posting a larger-than-expected loss in its latest earnings report and later warning investors that it had cut its next quarterly forecast due to the deteriorating economy.

Shares of Snap, which is due to report second-quarter earnings later this week, have fallen 70% since the beginning of this year as the share price fell from $45 in January to about $15 in July.

snapchat plus

Snap started experimenting with the paid application “Plus” about two weeks ago, and it allows users to obtain additional services such as the ability to change the “Icon” of the application and see who has viewed your stories.

With subscription costs $3.99 per month and the unlocking of special badge services, such as the option to make a friend your #1 friend, and the ability to see “the general travel trend if your friends have moved recently.” The company says that the latter feature is only available if your friends have already agreed to share their location.

The launch of Snapchat for Web and Snapchat Plus comes as the social media platform is looking to better compete with TikTok and Instagram, both of which are accessible across the web and offer subscriptions to some extent.

Source: Egypt14

2 thoughts on “إعلان سناب شات نسخة على الويب | Snapchat”

Leave a comment