مدينة دبي الذكية | Smart Dubai

Dubai
مدينة دبي

سوف تصبح مدينة دبي أول حكومة لاورقية على مستوى العالم, حيث تمكنت حكومة دبي بكل نجاح من التحول الكامل إلى حكومة لاورقية على مستوى الشرق الاوسط.

وبذلك تصبح دبي الأولى من نوعها على مستوى العالم أجمع, وهو يتماشا مع الهدف الاستراتيجي في حماية البيئة الذي حدده قبل 4 سنوات, ضمن خطط تطوير دبي.

التحول الرقمي

وهذا التحول الرقمي في إمارة دبي تعتبر نقلة نوعية في  جعل دبي أول حكومة رقمية، إذ أصبحت كافة المعاملات والإجراءات الداخلية والخارجية في حكومة دبي رقمية بالكامل.

وهو ما جعل كل المعاملات تدار من خلال منصات خدمات حكومية رقمية شاملة, بدون الحاجة من إستخدام الورق, وهو ووفق إلى إستراتيجية دبي للمعاملات اللاورقية.

وبهذه النقلة لن يحتاج أي موظف أو أي مواطن أو مراجع أو أي مقيم أن يتعامل مع حكومة دبي لطباعة أي ورقة بعد اليوم، إلا من رغب بذلك كخيار فقط يعود للشخص نفسه.

حكومة دبي

وبهذا التحول تخلصت الجهات المعنية والحكومية عبر أتمتة العمليات والخدمات الموجّهة للمتعاملين، من أكثر من 336 مليون ورقة.

كانت تستخدم حتى يتم إنجاز المعاملات، كما وفرت أكثر من 1.3 مليار درهم، إضافة إلى أكثر من 14 مليون ساعة على المستوى الحكومي.

المدينة الذكية

وتم إطلاق الخطة الرقمية في عام  2018، حيث تسعى إلى إثراء تجربة المدينة الذكية لدى جميع سكان إمارة دبي، حيث سوف يوقف عملية تبادل الأوراق مع المتعاملين أو بين الموظفين أنفسهم في الجهات الحكومية.

وبهذا الإنجاز سوف تقدم المدينة تجارب استثنائية إلى سكان دبي من خلال تطبيق “دبي الآن” الذي يشمل أكثر من 130 خدمة لأهم خدمات المدينة في 12 فئة رئيسية.

المصدر: Egypt14

Dubai
The city of Dubai

The city of Dubai will become the first paperless government in the world, as the Dubai government has successfully managed to completely transform into a paperless government.

Thus, Dubai becomes the first of its kind worldwide, which is in line with the strategic goal of protecting the environment, which it set 4 years ago, as part of Dubai’s development plans.

digital transformation

This digital transformation in the Emirate of Dubai is a quantum leap in making Dubai the first digital government, as all internal and external transactions and procedures in the Dubai government have become completely digital.

This made all transactions managed through comprehensive digital government service platforms, without the need to use paper, and it is in accordance with the Dubai strategy for paperless transactions.

With this move, no employee, citizen, reference, or resident will need to deal with the Dubai government to print any paper after today, except for those who wish to do so as an option only for the person himself.

Dubai government

With this transformation, the concerned and government agencies, through the automation of processes and services directed to customers, disposed of more than 336 million papers.

It was used until transactions were completed, and it saved more than 1.3 billion dirhams, in addition to more than 14 million hours at the government level.

smart city

The digital plan was launched in 2018, as it seeks to enrich the smart city experience for all residents of the Emirate of Dubai, as it will stop the process of exchanging papers with customers or between employees themselves in government agencies.

With this achievement, the city will provide exceptional experiences to Dubai residents through the “Dubai Now” application, which includes more than 130 services for the city’s most important services in 12 main categories.

Source: Egypt14

2 thoughts on “مدينة دبي الذكية | Smart Dubai”

Leave a comment