ذكرى هجمات سبتمبر | September 11 Attacks

September attacks
النار من برج التجارة العالمي

لقد كانت هجمات 11 سبتمبر، التي يشار إليها غالبًا باسم 11 سبتمبر، من اللحظات التاريخية في القرن الحادي والعشرين, والتي حدثت في نيويورك وواشنطن

وهي عبارة عن سلسلة من أربع هجمات إرهابية منسقة شنتها جماعة إرهابية إسلامية متشددة تابعة إلى تنظيم القاعدة ضد الولايات المتحدة الأمريكية, بإستخدام طائرات مدنية من صباح يوم الثلاثاء 11 سبتمبر 2001.

صباح الثلاثاء

في ذلك الصباح ، اختطف 19 إرهابيا من تنظيم القاعدة أربع طائرات تجارية مدنية مسافرة من شمال شرق الولايات المتحدة إلى كاليفورنيا, وفي منتصف هذه الرحلة.

تم تنظيم الخاطفين في ثلاث مجموعات من خمسة مختطفين ومجموعة واحدة من أربعة, وكان لكل مجموعة خاطف واحد تلقى تدريبات على الطيران وتولى السيطرة على الطائرة.

كان هدفهم الواضح هو اصطدام كل طائرة مع مبنى أمريكي بارز ، مما يتسبب في وقوع إصابات جماعية وتدمير جزئي أو كامل للمباني المستهدفة.

أول طائرة

كانت أول طائرة ضربت هدفها هي رحلة الخطوط الجوية الأمريكية رقم 11, وقد تم نقلها إلى البرج الشمالي مع مجمع مركز التجارة العالمي في مانهاتن السفلى عند الساعة 8:46 صباحًا.

وبعد مرور سبعة عشر دقيقة وعند الساعة 9:03 صباحًا، أصيب البرج الجنوبي إلى مركز التجارة العالمي مع رحلة طيران يونايتد رقم 175.

ثاني طائرة

وعند هذه اللحظة انهار كلا البرجين المكونين من 110 طابق في غضون ساعة واثنين وأربعين دقيقة، مما أدى إلى انهيار هياكل مركز التجارة العالمي الأخرى بما في ذلك مركز التجارة العالمي، وإلحاق أضرار كبيرة بالمباني المحيطة.

ثالث طائرة

وبعد ذلك تم اختطاف الرحلة رقم ثالثة ، وهي رحلة الخطوط الجوية الأمريكية رقم 77 ، من مطار دالاس الدولي ، فوق أوهايو.

وفي الساعة 9:37 صباحًا ، تحطمت في الجانب الغربي من البنتاغون (مقر الجيش الأمريكي) وزارة الدفاع الأمريكية في مقاطعة أرلينغتون، فيرجينيا ، مما تسبب في انهيار جزئي من جانب المبنى.

رابع طائرة

وهي الرحلة الرابعة والأخيرة ، رحلة الخطوط الجوية المتحدة رقم 93 ، تم نقلها باتجاه واشنطن العاصمة, وهي كانت الهدف البيت الأبيض.

ولكن كانت هذه الرحلة هي الطائرة الوحيدة التي لم تصطدم بالهدف المقصود ، وبدلاً من ذلك تحطمت في حقل بالقرب من شانكسفيل بولاية بنسلفانيا في الساعة 10:03 صباحًا.

حيث حاول ركاب الطائرة الأخيرة استعادة السيطرة على الطائرة بعيدًا عن الخاطفين وحولوا الرحلة في النهاية عن الهدف المقصود, حيث قرر المحققون أن هدف الرحلة 93 الأخيرة كان إما البيت الأبيض أو الكابيتول الأمريكي ( الكونغرس).

تنظيم القاعدة

في أعقاب الهجمات المباشرة، سرعان ما توجهت الشكوك إلى تنظيم القاعدة, حيث ردت الولايات المتحدة الأمريكية رسميًا بشن الحرب على الإرهاب وغزو أفغانستان لإسقاط حركة طالبان.

والتي لم تمتثل إلى مطالب الولايات المتحدة في طرد القاعدة من أفغانستان وتسليم زعيم القاعدة أسامة بن لادن, على الرغم من أن بن لادن نفى في البداية أي تورط له, ولكن أعلن رسميًا في عام 2004 مسؤوليته عن الهجمات.

وأشار تنظيم القاعدة وبن لادن إلى دعم الولايات المتحدة لإسرائيل ، ووجود القوات الأمريكية في المملكة العربية السعودية، والعقوبات ضد العراق كدوافع.

مركز التجارة العالمي

بعد التهرب من الأسر لما يقرب من عقد من الزمان، كان بن لادن موجودًا في مخبأ في أبوت آباد ، باكستان وقُتل لاحقًا خلال عملية نبتون سبير.

أضر تدمير مركز التجارة العالمي والبنية التحتية المجاورة بشكل خطير في اقتصاد مدينة نيويورك وخلق ركودًا اقتصاديًا عالميًا.

وفي نفس الوقت عززت العديد من الدول تشريعاتها الخاصة مع مكافحة الإرهاب ووسعت سلطات إنفاذ القانون ووكالات الاستخبارات لمنع الهجمات الإرهابية.

حيث تم إغلاق المجالين الجويين المدنيين للولايات المتحدة وكندا حتى 13 سبتمبر ، بينما تم إغلاق تداول وول ستريت حتى 17 سبتمبر.

وتبع ذلك العديد من عمليات الإغلاق والإجلاء والإلغاء مع دافع الاحترام أو الخوف من المزيد من الهجمات, تم الانتهاء من تنظيف موقع مركز التجارة العالمي في مايو 2002.

إصلاح المباني والضحايا

وتم إصلاح البنتاغون في غضون عام, وبدأ بناء استبدال مجمع مركز التجارة العالمي في نوفمبر 2006، وافتتح المبنى في نوفمبر 2014.

حيث أسفرت الهجمات عن 2977 حالة وفاة ، وأكثر من 25000 إصابة، وعواقب صحية خطيرة طويلة الأجل، بالإضافة إلى ما لا يقل عن 10 مليارات دولار في البنية التحتية والأضرار في الممتلكات.

ذكرى الهجمات والنصب

لا يزال الهجوم الإرهابي الأكثر دموية في تاريخ البشرية والحادث الأكثر دموية مع رجال الإطفاء وضباط إنفاذ القانون في تاريخ الولايات المتحدة الأمريكية ، حيث قُتل 340 و 72 على التوالي.

حيث تم بناء العديد من النصب التذكارية، بما في ذلك النصب التذكاري الوطني في 11 سبتمبر والمتحف في مدينة نيويورك.

وأيضا وضع نصب البنتاغون التذكاري في مقاطعة أرلينغتون ، فيرجينيا ، والنصب التذكاري الوطني إلى رحلة 93 في موقع تحطم الطائرة في ولاية بنسلفانيا.

September attacks
The moment the plane crashes

The September 11 attacks, often referred to as 9/11, were historical moments of the 21st century.

It is a series of four coordinated terrorist attacks launched by a radical Islamic terrorist group affiliated with Al-Qaeda against the United States of America, using civilian aircraft, on the morning of Tuesday 11 September 2001.

Tuesday morning

That morning, 19 al-Qaeda terrorists hijacked four civilian commercial airliners traveling from the northeastern United States to California, midway through that flight.

The hijackers were organized into three groups of five hijackers and one group of four, and each group had one hijacker who received flight training and took control of the plane.

Their apparent goal was for each aircraft to collide with a prominent American building, causing mass casualties and partial or complete destruction of the targeted buildings.

first plane

The first plane to hit its target was American Airlines Flight 11, and it was flown to the North Tower with the World Trade Center complex in Lower Manhattan at 8:46 AM.

Seventeen minutes later, at 9:03 a.m., the South Tower into the World Trade Center was hit with United Flight 175.

second plane

At this point, both 110-story towers collapsed within an hour and forty-two minutes, collapsing other World Trade Center structures including the World Trade Center, and causing significant damage to the surrounding buildings.

third plane

And then a third flight, American Airlines Flight 77, was hijacked from Dulles International Airport, over Ohio.

At 9:37 a.m., the U.S. Department of Defense crashed into the West Side of the Pentagon in Arlington County, Virginia, causing a partial collapse of the side of the building.

fourth plane

The fourth and final flight, United Airlines Flight 93, was flown toward Washington, D.C. It was the target of the White House.

But this flight was the only plane that did not hit its intended target, and instead crashed into a field near Shanksville, Pennsylvania, at 10:03 a.m.

As the passengers of the last flight tried to regain control of the plane away from the hijackers.

And eventually diverted the flight from its intended target, investigators determined that the target of the last flight 93 was either the White House or the US Capitol (Congress).

Al-Qaida organization

In the immediate aftermath of the attacks, suspicion soon turned to Al-Qaeda, as the United States formally responded by launching the War on Terror and invading Afghanistan to bring down the Taliban.

Which did not comply with US demands to expel al-Qaeda from Afghanistan and hand over al-Qaeda leader Osama bin Laden, although bin Laden initially denied any involvement, but officially claimed in 2004 responsibility for the attacks.

Al-Qaeda and bin Laden cited US support for Israel, the presence of US forces in Saudi Arabia, and sanctions against Iraq as motives.

World Trade Center

After evading captivity for nearly a decade, bin Laden was located in a bunker in Abbottabad, Pakistan and was later killed during Operation Neptune Spear.

The destruction of the World Trade Center and adjacent infrastructure seriously damaged the economy of New York City and created a global economic recession.

At the same time, many countries have strengthened their own anti-terror legislation and expanded the powers of law enforcement and intelligence agencies to prevent terrorist attacks.

The civilian airspace of the United States and Canada was closed until September 13, while Wall Street trading was closed until September 17.

Numerous closures, evictions and cancellations followed, out of respect or fear of further attacks. The clean-up of the World Trade Center site was completed in May 2002.

Repair of buildings and victims

The Pentagon was repaired within a year, construction to replace the World Trade Center complex began in November 2006, and the building opened in November 2014.

The attacks resulted in 2,977 deaths, more than 25,000 injuries, and serious long-term health consequences, as well as at least $10 billion in infrastructure and property damage.

Memory of attacks and fraud

It remains the deadliest terrorist attack in human history and the deadliest incident with firefighters and law enforcement officers in the history of the USA, with 340 and 72 killed, respectively.

It is where many memorials have been built, including the National September 11 Memorial and Museum in New York City.

He also placed the Pentagon Memorial in Arlington County, Virginia, and the National Memorial to Flight 93 at the crash site in Pennsylvania.

2 thoughts on “ذكرى هجمات سبتمبر | September 11 Attacks

your comment

%d مدونون معجبون بهذه: