تقرير اعادة مباراة السنغال ومصر | Senegal Egypt

منتخب مصر
منتخب مصر

تقرير جديد من الإتحاد الدولي لكرة القدم الفيفا يجدد الأمال في إعادة مباراة مصر والسنغال, حيث هذا التقرير سوف يحيي أحلام مصر من جديد.

لجنة الإنضباط في الإتحاد الدولي لكرة القدم الفيفا عن تقارير صادرة أنه تقرر تشكيل لجنة لحسم شكوى الاتحاد المصري بشأن إعادة مباراة السنغال ومصر.

وقالت وسائل الإعلام المصرية أن لجنة الإنضباط في الفيفا قد شكل لجنة من ثلاثة للبحث في الشكوى المقدمة من الاتحاد المصري لكرة القدم بشأن إعادة مباراة مصر والسنغال.

مندوب لجنة المسابقات

حيث بدأت أعمال اللجنة يوم الأحد، 17 أبريل الحالي، حيث تضم في العضوية مسؤولين من لجنة الانضباط في الفيفا وذلك عن صفتهم المحققين في الشكوى، بالإضافة إلى مندوب من لجنة المسابقات في الفيفا بالفيفا ومندوب لجنة الحكام.

ويوم الخميس المقبل 21 أبريل هو الموعد النهائي لإصدار قرار الفيفا بشأن شكوى مصر، من جانبه شدد جمال علام رئيس الاتحاد المصري لكرة القدم على ثقته في توقيع عقوبات على منتخب السنغال بسبب توثيق كافة التجاوزات بالصور والفيديوهات.

وقال أيضا: ” مع مجرد صدور عقوبات لجنة الانضباط سوف يتم إسناد ملف القضية لأفضل المحامين في التعامل مع الفيفا حتى يتم ضمان حصول منتخب مصر على كافة الحقوق”.

مراقب المباراة

وفي نفس السياق, طلب الفيفا من مراقب مباراة السنغال تقارير الأم, والذي أعد من الأمن المرافق مع بعثة منتخب مصر عن خط سير المنتخب من الفندق إلى ملعب المباراة ثم عودتهم إليه مرة أخرى.

حيث أشارت تقارير في وقت سابق إلى أنه حال إظهار تلك الفيديوهات تعدياً على بعثة المنتخب المصري فإنه سوف يتم إعادة المباراة من جديد.

إعتداء السنغال

حيث تمثلت هذه الإعتداءات من قبل السنغال على مصر في 4 مخالفات وهي تعطيل الجمهور السنغالي للبعثة في طريقها للوصول إلى ملعب المباراة.

وهو ما أثر على أداء تمارين الإحماء قبل المباراة بوقت كاف، والاعتداء والرمي بالزجاجات على اللاعبين وخصوصاً حارس المرمى محمد الشناوي.

الاعتداء أيضا على الصحفي المصري المرافق للبعثة المصرية، وأخيراً الاستعانة مع مجموعة من المحترفين لاستخدام أشعة الليزر للتأثير على لاعبي المنتخب المصري.

وهي أثناء لعب ركلات الترجيح بين المنتخبين، وكانت قرعة كأس العالم لعام 2022 وضعت منتخب السنغال في المجموعة الأولى بجانب منتخب قطر مستضيف البطولة.

Senegal Egypt
Egypt vs Senegal match

A new report from the International Football Association, FIFA, renews hopes for a replay of the Egypt-Senegal match, as this report will revive Egypt’s dreams again.

The FIFA Disciplinary Committee announced that it was decided to form a committee to resolve the complaint of the Egyptian Federation regarding the replay of the match between Senegal and Egypt.

And the Egyptian media said that the FIFA Disciplinary Committee had formed a committee of three to look into the complaint submitted by the Egyptian Football Association regarding the replay of the Egypt-Senegal match.

Competition Committee delegate

The committee’s work began on Sunday, 17 April, and the membership includes officials from the FIFA Disciplinary Committee as the investigators of the complaint, in addition to a delegate from the FIFA Competition Committee and a representative of the Referees Committee.

Next Thursday, April 21, is the deadline for issuing FIFA’s decision regarding Egypt’s complaint. For his part, Gamal Allam, head of the Egyptian Football Association, stressed his confidence in imposing penalties on the Senegalese team because of documenting all the abuses with pictures and videos.

He also said: “As soon as the disciplinary committee sanctions are issued, the case file will be assigned to the best lawyers in dealing with FIFA in order to ensure that the Egyptian national team obtains all rights.”

match watcher

In the same context, FIFA asked the Senegal match observer for the mother’s reports, which was prepared by the security accompanying the Egyptian team’s delegation about the team’s itinerary from the hotel to the match stadium and then back to it again.

Earlier reports indicated that if these videos showed an infringement on the Egyptian team’s mission, the match would be played again.

Senegal attack

As these attacks by Senegal against Egypt were represented in 4 violations, the Senegalese public disrupted the mission on its way to the match stadium.

This affected the performance of warm-up exercises well before the match, and the assault and throwing of bottles at the players, especially goalkeeper Mohamed El-Shennawy.

The attack also on the Egyptian journalist accompanying the Egyptian mission, and finally the help of a group of professionals to use laser beams to influence the players of the Egyptian team.

While playing penalty kicks between the two teams, the 2022 World Cup draw put Senegal in Group A alongside Qatar, the host of the tournament.

2 thoughts on “تقرير اعادة مباراة السنغال ومصر | Senegal Egypt

Leave a comment

%d مدونون معجبون بهذه: