السعودية من الأوائل ضد كورونا | Saudi Arabia is among the first against Corona

Saudi Arabia
المجتمع في السعودية

خبر مفرح لجميع المواطنين والمقيمين في المملكة العربية السعودية حيث أصبحت السعودية من الدول الأوائل في نسبة الشفاء من فيروس كورونا.

حيث احتلت السعودية وفقًا إلى مؤشر «نيكاي» الياباني، من بين 120 دولة أخرى على المرتبة الثانية عالميًا في نسب الشفاء من فيروس كورونا المستجد.

ولقد أثمر ذلك نتيجة إلى مجهود السعودية في جميع القطاعات وخاصة قطاع الصحة, والاهتمام بكافة الإجراءات الاحترازية في تطبيق قواعد التباعد الاجتماعي، وتوفير اللقاحات للمواطنين.

السعودية 40 مليون جرعة

حيث ورد في آخر إحصاء أن عدد جرعات لقاح فيروس كورونا, والتي قامت في توفيرها السعودية إلى أكثر من 40 مليون جرعة تقريبًا, بمثابة خطوة قوية في مجال الصحة.

ولم يأتي هذا الترتيب إلا على حرص السعودية على الالتزام في كافة التدابير الصحية والوقائية، والتي استطاعت من خلالها أن تقفز وتحتل المرتبة الثانية بين الدول الأخرى في مجال وبا فيروس كورونا.

ووفق أيضا إلى مؤشر نيكاي الياباني في متابعة ورصد حالات الشفاء عالميًا في كل دولة, ومن ضمنها السعودية نجحت في ذلك.

المرتبة الثانية محاربة كورونا

الجدير بالذكر أنها هذه ليست المرة الأولى التي احتلت بها السعودية المرتبة الثانية في نسب الشفاء من فيروس كورونا، فقد إحتفلت السعودية في حصولها على نفس المرتبة في منتصف شهر سبتمبر الماضي وظلت حريصة على الاحتفاظ بتلك المكانة.

من ناحية أخرى كثفت السعودية جهودها من أجل إيصال اللقاح إلى كافة المناطق في أنحاء المملكة لضمان ارتفاع نسبة الشفاء، ومن هذه المناطق الجوف، المدينة المنورة، نجران والحدود الشمالية.

Saudi Arabia
Riyadh, the capital of the Kingdom

Good news for all citizens and residents of the Kingdom of Saudi Arabia, as Saudi Arabia has become one of the first countries in the rate of recovery from the Corona virus.

According to the Japanese Nikkei index, Saudi Arabia ranked second in the world in terms of recovery rates from the emerging corona virus, among 120 other countries.

This has resulted as a result of Saudi Arabia’s efforts in all sectors, especially the health sector, and attention to all precautionary measures in applying the rules of social distancing, and providing vaccinations to citizens.

Saudi Arabia 40 million doses

In the latest statistics, it was stated that the number of doses of the Corona virus vaccine, which Saudi Arabia has provided to more than 40 million doses, is a strong step in the field of health.

This arrangement came only as a result of Saudi Arabia’s keenness to adhere to all health and preventive measures, through which it was able to jump and rank second among other countries in the field of the Corona virus epidemic.

It was also approved by the Japanese Nikkei index in following up and monitoring global recovery cases in every country, including Saudi Arabia.

The second place is the fight against Corona

It is worth noting that this is not the first time that Saudi Arabia ranked second in the rates of recovery from the Corona virus, as Saudi Arabia celebrated obtaining the same rank in mid-September and has been keen to maintain that position.

On the other hand, Saudi Arabia has intensified its efforts to deliver the vaccine to all regions throughout the Kingdom to ensure a high rate of recovery, including Al-Jawf, Medina, Najran and the northern borders.

2 thoughts on “السعودية من الأوائل ضد كورونا | Saudi Arabia is among the first against Corona

Comment here

%d مدونون معجبون بهذه: