كيف نحمي انفسنا من كورونا | Public Health

Public Health
الصحة العامة

مع زيادة أعداد المصابين في أغلب دول العالم والخوف من الإصابة بفيروس كورونا, هنا سوف نسأل كيف نستطيع أن نحمي أجسادنا من هذه الفيروسات وخاصة فيروس كورونا.

مع العام الثالث على التوالي حيث ينشغل العالم مع فيروس كورونا والمتحورات المختلفة التي أتت من بعده، والجميع مهتمّون في كيفية مساعدة أجسامهم على مقاومة هذه الفيروسات وخاصة كورونا, إليكم ست طرق لتقوية جهازنا المناعي.

سوف نقدم لكم ست طرق حتى نقوي جهازنا المناعي ومنها منها ترطيب الجسم في شرب الماء, وهنا أبرز الطرق التي يمكننا فعلها حتى نرفع قدرة الجهاز المناعي.

جرعات لقاح كورونا

وهو من المهم في متابعة أبرز التطورات حول لقاحات فيروس كورونا, أو اللقاحات السنوية المتاحة للوقاية من الإنفلونزا ومحاولة أخذ هذه التطعيمات قبل تعرّض الجسم لمسببات المرض.

نظام غذائي صحي

وهنا اتباع نظام غذائي صحي وهو المفتاح الأول في تقوية جهاز المناعة ويعرّف النظام الغذائي الصحي والمتكامل على أنه تناول المصادر الطبيعية للعناصر الغذائيّة الرئيسية الستة بشكل يومي، وهي: النشويات الدهون الصحية الألياف الفيتامينات المعادن والماء.

شرب الماء

وهو ينقل السائل الليمفاوي خلايا الدم البيضاء المسؤولة عن حماية الجسم من العدوى ومسببات الأمراض إلى أجزاء الجسم.

ويتكون هذا السائل من مكونات عديدة منها الماء، وحدوث الجفاف في الجسم يصعّب عملية النقل وبالتالي ضعف عام في قدرة الجهاز المناعي.

وهو دليل علمي على أن شرب الماء ويساعد الجسم على حماية الجسم من تطورات فيروس كورونا فهو يضعف الفيروس من خلال مكونات الماء.

ممارسة الرياضة

وممارسة التمارين الرياضية لها فوائد عديدة في صحة الجسم فهي مهمة في دعم جهاز المناعة, من خلال ممارسة ما لا يقل عن 30 دقيقة يومياً من التمارين المعتدلة إلى الشديدة تساعدك في تنشيط الدورة الدمويّة وبالتالي تحفيز جهاز المناعة.

النوم

وأثناء فترة النوم يحدث العديد من العمليات المهمة داخل أجسامنا ومنها إنتاج الجزيئات المهمة في مكافحة العدوى لذلك النوم لعدد ساعات كافية مهم جداً في صحة أجهزتنا المناعية.

تقليل التوتر

علينا التقليل من التوتّر فهو يساعد على إرتفاع جودة عمل جهاز المناعة وفي المقابل يجب أن يكتشف كل منّا الطرق التي تساعده على خفض التأثير الذي يحدثه التوتر والإبتعاد عنه.

Public Health
Public Health

With the increase in the number of infected people in most countries of the world and the fear of infection with the Corona virus, here we will ask how we can protect our bodies from these viruses, especially the Corona virus.

With the third world in a row, where the world is preoccupied with the Corona virus and the various mutants that came after it, and everyone is interested in how to help their bodies fight these viruses, especially Corona, here are 6 ways to strengthen our immune system.

We will present to you six ways to strengthen our immune system, including moisturizing the body by drinking water, and here are the most prominent ways that we can do to raise the ability of the immune system.

Corona vaccine doses

It is important to follow the most important developments regarding coronavirus vaccines, or the annual vaccines available to prevent influenza, and to try to take these vaccinations before the body is exposed to pathogens.

Healthy diet

Here, a healthy diet is the first key in strengthening the immune system. A healthy and integrated diet is defined as eating natural sources of the six main nutrients on a daily basis, which are: carbohydrates, healthy fats, fibers, vitamins, minerals, and water.

Drinking water

It transports lymph fluid, the white blood cells responsible for protecting the body from infection and pathogens, to the parts of the body.

This fluid consists of many components, including water, and the occurrence of dehydration in the body makes the transportation process difficult, and thus a general weakness in the ability of the immune system.

It is scientific evidence that drinking water helps the body protect the body from the developments of the Corona virus, as it weakens the virus through the components of water.

Playing sports

And exercising has many benefits in the health of the body, as it is important in supporting the immune system, by doing at least 30 minutes a day of moderate to intense exercise that helps you in stimulating blood circulation and thus stimulating the immune system.

Sleep

During the period of sleep, many important processes occur inside our bodies, including the production of molecules important in fighting infection, so sleeping for sufficient hours is very important in the health of our immune systems.

Reduce Stress

We have to reduce stress, as it helps to raise the quality of the immune system’s work, and in return, each of us must discover ways to help him reduce the impact of stress and stay away from it.

2 thoughts on “كيف نحمي انفسنا من كورونا | Public Health

Leave a comment

%d مدونون معجبون بهذه: