باريس سان جيرمان | Paris Saint-Germain

Cristiano Ronaldo
اللاعبان رونالدو ومبابي

في خبر ناري ذكرت صحيفة “آس” الإسبانية أن نادي باريس سان جيرمان الفرنسي يسعى ويخطط للتعاقد مع نجم فريق يوفنتوس الإيطالي، البرتغالي كريستيانو رونالدو، بعد أيام قليلة من ضم  اللاعب الأرجنتيني ليونيل ميسي.

حيث أضافت الصحيفة أيضا أن “رئيس باريس سان جرمان الشيخ ناصر الخليفي، حدد البديل المناسب في حالة رحيل مبابي وهو كريستيانو رونالدو، ولكنه لن يبيع الفرنسي وإنما يجهز للتعاقد مع من يعوضه.

عقد ميسي

يذكر أن ميسي انضم إلى فريق باريس سان جيرمان بعقد يمتد مدة عامين حتى يونيو عام 2023، وينتهي عقد رونالدو مع ناديه الإيطالي يوفنتوس في يونيو من عام 2022، لذلك يرى ناصر الخليفي في رونالدو صفقة مجانية.

وبحسب قول الصحيفة ، يحاول النادي الفرنسي الضغط على مبابي من جميع الجهات من أجل الاستمرار والتوقيع على العقود الجديدة من خلال الصفقات القوية التي حصل عليها فريق باريس سان جيرمان.

اللاعب مبابي

وحسب معلومات وتسريبات صحيفة “ليكيب” الفرنسية، أن اللاعب مبابي لا يرغب في اللعب مع جانب ليونيل ميسي، وهو ما يعد مفاجأة حزينة إلى جماهير فريق باريس سان جيرمان خلال فترة الانتقالات الصيفية الجارية.

وذكرت الصحيفة أيضا أن اللاعب “مبابي تقدم بطلب الرحيل رسميا من فريق باريس سان جيرمان خلال هذا الصيف ورفضه تجديد العقد الذي ينتهي مع نهاية الموسم المقبل أو الصيف القادم دون مقابل”.

Cristiano Ronaldo
Ronaldo with the Juventus coach

In a fiery news, the Spanish newspaper “AS” reported that the French club Paris Saint-Germain is seeking and planning to sign the star of the Italian Juventus team, Cristiano Ronaldo, a few days after the inclusion of Argentine player Lionel Messi.

The newspaper also added that “Paris Saint-Germain President, Sheikh Nasser Al-Khelaifi, has identified the appropriate alternative in the event of Mbappe’s departure.

Which is Cristiano Ronaldo, but he will not sell the Frenchman, but is preparing to contract with someone who will compensate him.

Messi contract

It is noteworthy that Messi joined Paris Saint-Germain on a two-year contract until June 2023, and Ronaldo’s contract with his Italian club Juventus expires in June of 2022, so Nasser Al-Khelaifi sees Ronaldo in a free deal.

According to the newspaper, the French club is trying to pressure Mbappe from all sides in order to continue and sign new contracts through the strong deals obtained by the Paris Saint-Germain team.

Mbappe player

According to information and leaks of the French newspaper L’Equipe, the player does not want to play with Lionel Messi, which is a sad surprise to the fans of the Paris Saint-Germain team during the current summer transfer period.

The newspaper also stated that the player, “Mbappe, submitted an official request to leave Paris Saint-Germain during this summer and refused to renew the contract that expires at the end of next season or next summer for free.”

2 thoughts on “باريس سان جيرمان | Paris Saint-Germain

your comment

%d مدونون معجبون بهذه: