ارامكو سعر النفط | Oil Price Saudi

aramco
شركة أرامكو السعودية

مع التطورات العالمية, قامت شركة أرامكو السعودية في رفع أسعار خامات النفط بعد تحدي تحالف أوبك بلس مع الرئيس بايدن, وذلك وفق إلى وكالة بلومبرج.

حيث زادت شركة أرامكو السعودية سعر الخام العربي الخفيف الرئيسي لها إلى عملاء آسيا في ديسمبر بما يُراوح ما بين 1.40 دولار و 2.70 دولار.

وهنا نقول أن السعودية وشركة أرامكو أحدثت هزة قوية في سوق النفط، بعد يوم من تجاهل تحالف أوبك بلس إلى دعوات الرئيس الأمريكي جو بايدن في ضخ المزيد من النفط.

النفط والسعودية

حيث قالت وكالة بلومبرج للأنباء أن المملكة العربية السعودية أحدثت هزة قوية أخرى في سوق النفط، بعد يوم من تجاهل تحالف أوبك بلس، الذي يضم دول منظمة أوبك والمنتجين المتحالفين معها.

ومع دعوات الرئيس الأمريكي بايدن في ضخ المزيد من النفط، حيث رفعت السعودية بشكل رسمي سعر البيع لكل خاماتها من النفط للمشترين كافة.

ووفقا إلى وكالة بلومبرج زادت شركة أرامكو سعر الخام العربي الخفيف الرئيسي له غلى عملاء آسيا في ديسمبر بما يُراوح ما بين 1.40 دولار و 2.70 دولار.

أوبك وبايدن

وتم التوقع من قبل الخبراء في أن السعودية سوف ترفع السعر وكان من المتوقع أن ترفع شركة الإنتاج، بما يراوح بين 50 سنت إلى دولار للبرميل، وفقاً لدراسة الأسبوع الماضي.

حيث إستثناء فترة قصيرة العام الماضي، عندما كانت السعودية وروسيا تنهيان حرب أسعار، تعد الزيادة السعرية على أساس شهري للخام العربي الخفيف إلى قارة آسيا، ثاني أكبر منذ عشرين سنة.

وأوبك بلس والتحالف تجاهل إلى دعوة الرئيس بايدن لتسريع وتيرة زيادة الإنتاج، عقب تقليصه جراء جائحة كورونا العام الماضي, وبدلاً من ذلك، التزم التحالف في خطته في زيادة الإنتاج اليومي مع واقع 400 ألف برميل الشهر المقبل.

وهنا يتوقع أغلب المحللين أن يظل سوق النفط يعاني من نقص المعروض في الفترة المتبقية من العام، عقب قرار أوبك بلس الذي تقوده السعودية وروسيا.

aramco
Saudi Aramco Company

With global developments, Saudi Aramco raised the prices of crude oil after challenging the OPEC Plus alliance with President Biden, according to Bloomberg.

Aramco increased its main Arab Light crude price to Asian customers in December by between $1.40 and $2.70.

Here, we say that Saudi Arabia is causing a strong shake in the oil market, a day after the OPEC Plus alliance ignored US President Joe Biden’s calls to pump more oil.

Oil and Saudi Arabia

Where the Bloomberg news agency said that the Kingdom of Saudi Arabia caused another strong shake in the oil market, a day after it ignored the OPEC Plus alliance, which includes OPEC countries and allied producers.

With US President Biden’s calls to pump more oil, Saudi Arabia officially raised the selling price of all its crude oil to all buyers.

According to Bloomberg, Aramco increased the price of its main Arab light crude to Asian customers in December by between $1.40 and $2.70.

OPEC and Biden

It was expected by experts that Saudi Arabia would raise the price and it was expected that the production company would raise by 50 cents to a dollar a barrel, according to a study last week.

With the exception of a short period last year, when Saudi Arabia and Russia were ending a price war, the monthly price increase for Arab Light crude to Asia is the second largest in twenty years.

And OPEC Plus and the coalition ignored President Biden’s call to accelerate the pace of increasing production, after reducing it due to the Corona pandemic last year. Instead, the coalition committed to its plan to increase daily production with the reality of 400,000 barrels next month.

Here, most analysts expect the oil market to remain in short supply in the remainder of the year, following the decision of OPEC Plus, led by Saudi Arabia and Russia.

2 thoughts on “ارامكو سعر النفط | Oil Price Saudi

your comment

%d مدونون معجبون بهذه: