نيكولا تسلا مخترع الكهرباء | Nikola Tesla inventor of the electrical system

Nikola Tesla
نيكولا تسلا

مهندس أمريكي هو نيكولا تسلا عالم ومهندس كرواتي أمريكي الجنسية عرف عنه في تصميم النظام الكهربائي للتيار المتردد (AC)، وهو النظام الكهربائي السائد المستخدم في جميع أنحاء العالم اليوم.

الولادة

ولد نيكولا تسلا في ليلة من 9 إلى 10 يوليو 1856 في Smiljan (كرواتيا) ثم اعتمد على الإمبراطورية النمساوية المجرية, حيث توفي مسكين, في 7 يناير 1943, في غضون ذلك ، كان أحد أكثر الباحثين المحبطين والأكثر إلهاما، وواحد من أكثر العقول المثمرة في البشرية جمعاء, ألف ما يقرب من 1000 براءة اختراع عن الطاقة الكهربائية.

الحياة والطفولة

المهندس تسلا كان واحدًا من خمسة أطفال ، بما في ذلك الأشقاء داين وأنجلينا وميلكا وماريكا, وأثار اهتمام تسلا بالاختراع الكهربائي والدته ، دجوكا مانديك ، التي اخترعت الأجهزة المنزلية الصغيرة في وقت فراغها بينما كان ابنها يكبر, وكان والد تسلا، ميلوتين تسلا متدين، ودفع لابنه للانضمام إلى الكهنوت, ولكن مصالح نيكولا تكمن بشكل مباشر في العلوم.

نيكولا تسلا وتوماس أديسون

انتقل تسلا ، المولود في كرواتيا الحديثة ، إلى الولايات المتحدة عام 1884 وعمل إلى فترة وجيزة مع توماس إديسون, في عام 1884، قدم تسلا إلى الولايات المتحدة ورسالة تعريف للمخترع الشهير وقطب الأعمال توماس إديسون ، الذي أصبحت أعماله الكهربائية القائمة في العاصمة واشنطن.

حيث حدثت مشاكل بين الطرفين بسبب العلاقة المتعارضة بين الأعمال والعلمية ، ونسبها المؤرخون إلى شخصياتهم المختلفة بشكل لا يصدق بينما كان إديسون شخصية قوية ركزت على التسويق والنجاح المالي.

الدراسة والإختراعات

حقق تسلا من خلال تجاربه الخاصة من دقة معادلات جيمس ماكسويل وأيد فكرته بأن الضوء هو موجة كهرمغنطيسية ، وهو ما ينكره معظمهم العلماء المعاصرين العظماء.

اكتشف نيكولا تسلا الراديو قبل إديسون، التيار المتردد ، مصباح بيليه الكربون، أساسيات الروبوتات ، التحكم عن بعد, وقام بتجربة سفينة يتم التحكم فيها عن بعد ، ووصف الطائرة ذات الإقلاع والهبوط العمودي ، الصاروخ ، ووضع مفهوم المجهر الإلكتروني ، واكتشف قوة الرنين من الاهتزازات التوافقية ، ومبدأ الرادار ، والبث الإذاعي العالمي ، المتخيلة والمنتجة الاختبارات الأولى لنقل الطاقة الكهربائية اللاسلكية.

وفاة نيكولا تسلا

توفي نيكولا تسلا بانسداد شرايين القلب في 7 كانون الثاني/ يناير 1943 في مدينة نيويورك وهو في عمر السادسة والثمانين، حيث عاش فيها ما يقرب من 60 عاما حيث أن إرث أعماله ما يزال يعيش حتى يومنا هذا.

وبعد أشهر من وفاة نيكولا تسلا، في عام 1943، ألغت المحكمة العليا في الولايات المتحدة براءة اختراع ماركوني الإذاعية، واعترفت في وقت متأخر إلى حد ما بأسبقية أعمال تسلا وأوليفر لودج وجون ستون, وفي نفس الوقت لم يتزوج نيكولا تيسلا.

واستولى مكتب التحقيقات الفيدرالي على جميع أوراقه ونقلها إلى واشنطن حيث تم ختمها وتصنيفها سري للغاية, جرت جنازته في 12 يناير 1943 بكاتدرائية  نيويورك Saint-Jean-le-Divin شمال سنترال بارك.

الخلاصة

أن حلم نيكولا تسلا في أقل من قرن من الزمن لرؤية الأجهزة النظيفة التي تطير من قارة إلى أخرى باستخدام الطاقة المجانية قد تحققت، وأن تسلا تم استماد الطاقة الرخيصة من البرق.

Nikola Tesla
Nikola Tesla

An American engineer, Nikola Tesla, is a Croatian-American scientist and engineer best known for designing the alternating current (AC) electrical system, the predominant electrical system used worldwide today.

Birth

Nikola Tesla was born on the night of July 9 to 10, 1856 in Smiljan (Croatia) and then depended on the Austro-Hungarian Empire, where Miskin died, on January 7, 1943, in the meantime, he was one of the most frustrated and most inspiring researchers, and one of the most fruitful minds in As a whole, mankind has authored nearly 1,000 patents on electrical energy.

life and childhood

Engineer Tesla was one of five children, including siblings Dane, Angelina, Milka, and Marika. Tesla’s interest in electrical invention was sparked by his mother, Djoka Mandyk, who invented small household appliances in her spare time while her son was growing up.

Tesla’s father, Milutin Tesla, was religious, and paid his son to join the priesthood, but Nikola’s interests lay squarely in science.

Nikola Tesla and Thomas Edison

Born in modern Croatia, Tesla moved to the United States in 1884 and worked for a brief period with Thomas Edison. In 1884, he introduced Tesla to the United States and introduced a letter to famous inventor and business magnate Thomas Edison, whose electrical business became based in Washington, DC.

Where problems occurred between the two parties due to the conflicting relationship between business and science, historians have attributed them to their incredibly different personalities while Edison was a strong figure focused on marketing and financial success.

Study and invention

Tesla through his own experiments achieved the accuracy of James Maxwell’s equations and supported his idea that light is an electromagnetic wave, which most of the great modern scientists deny.

Nikola Tesla discovered radio before Edison, alternating current, carbon pellet lamp, basics of robotics, remote control, experimented with a remotely controlled ship, described vertical take-off and landing aircraft, rocket, developed the concept of electron microscopy, discovered the resonance force of harmonic vibrations , the radar principle, and global radio broadcasting, imagined and produced the first tests of wireless electric power transmission.

The death of Nikola Tesla

Nikola Tesla died of coronary artery disease on January 7, 1943, in New York City at the age of eighty-six, where he lived for nearly 60 years and where the legacy of his works still lives on to this day.

Months after Nikola Tesla’s death, in 1943, the US Supreme Court overturned Marconi’s radio patent, recognizing somewhat belatedly the primacy of the works of Tesla, Oliver Lodge, and John Stone, and at the same time he did not marry Nikola Tesla.

All his papers were seized by the FBI and taken to Washington, where they were stamped and classified Top Secret. His funeral took place on January 12, 1943 at New York’s Saint-Jean-le-Divin Cathedral, north of Central Park.

Conclusion

That Nikola Tesla’s dream in less than a century to see clean appliances flying from one continent to another using free energy came true, and that Tesla drew cheap energy from lightning.

2 thoughts on “نيكولا تسلا مخترع الكهرباء | Nikola Tesla inventor of the electrical system

Comment here

%d مدونون معجبون بهذه: