نتفليكس ومستقبل المشتركين Netflix the future of subscribers

Netflix and the future of subscribers
Netflix and the future of subscribers

قالت شركة نتفليكس، عملاق البث المرئي عبر الإنترنت، إن نمو المشتركين شهد تباطؤا، الأمر الذي أدى إلى تهاوي أسهمها, حيث اشترك نحو 3.98 ملايين شخص في نتفليكس ما بين يناير ومارس من هذا العام، وهو عدد أقل بكثير من النمو المتوقع المتمثل في ستة ملايين مشترك.

وقالت نتفليكس إن قلة تقديم عروض جديدة ربما ساهم في حدوث الانكماش، مضيفة أنه من المتوقع أن يحدث التعافي في ظل إطلاق نشاطات وأجزاء جديدة من عروض تحظى بالشعبية.

تراجع سهم نتفليكس

وتراجعت أسهم نتفليكس بنسبة 11% في تعاملات ما بعد الإغلاق لتستقر عند 489.28 دولار أمريكي، الأمر الذي أدى إلى تناقص رأس مال الشركة في السوق بنسبة 25 مليار دولار.

وأن خدمة البث عن طريق الإنترنت أضافت 15.8 مليون مشترك جديد السنة الماضية إلى سجلها، في ظل إجبار الناس في مناطق مختلفة من العالم على البقاء في منازلهم بسبب وباء جائحة كورونا.

وحدث معظم النمو الذي شهدته نتفليكس، حيث أضافت الشركة 9.3 مليون مشترك جديد في عام 2020، وهي زيادة بنسبة 65% مقارنة بالعام الماضي.

تنوع المحتوى

وقالت الشركة في رسالتها في الربع سنوية الموجهة للمساهمين: أنها “تساهم هذه الديناميكيات أيضا في إنتاج قائمة محتوى أخف في النصف الأول من عام 2021، وبالتالي، هناك اعتقاد يفيد في تحقيق نمو أبطأ فيما يخص العضوية”.

وتوقعت الشركة نموا ضعيفا في اكتساب عملاء جدد مستقبلا، إذ أشارت نتفليكس إلى أنها إستقطبت مليون عميل إضافي في البث على الإنترنت في الربع الثاني من العام، أي أقل بكثير من التوقعات السابقة التي كانت تقضي بتحقيق نمو يبلغ 5 ملايين مشترك.

وحققت ديزني، وهي شركة حديثة العهد مقارنة مع نتفليكس، مائة مليون مشترك مقارنة بعدد المشتركين في نتفليكس وهم 207.6 مليون مشترك.

زيادة في النمو

وفي ظل النمو البطيء للعملاء، ذكرت نتفليكس أنها حققت إيرادات بقيمة 7.16 مليار دولار وصافي دخل بقيمة 1.71 مليار دولار.

وتتوقع نتفليكس تحقيق نمو أكبر في النصف الثاني من العام عندما تطلق عروضا جديدة خلال الموسم القادم الذي يشمل مسلسل “يو” والدراما الإسبانية “موني هايست” والمسلسل التلفزيوني “ذي ويتشر” وفيلم الأكشن “ريد نوتيس” وأعمال أخرى.

وذكر تقرير من قبل وكالة الأنباء الفرنسية نقلا عن كبير المديرين التنفيذيين في نتفليكس، ريد هايسين، خلال مكالمة بشأن الإيرادات قوله “إننا استطعنا خلال هذه السنوات العشر أن نحقق نموا سلسا مثل الحرير”.

المصدر: بي بي سي / Egypt14

Netflix and the future of subscribers
Netflix and the future of subscribers

The Internet video broadcasting giant, said that subscriber growth has slowed, which led to a decline in its shares, as about 3.98 million people participated in Netflix between January and March of this year, which is much less than the expected growth of six million Mutual.

Said the lack of new shows may have contributed to the downturn, adding that the recovery is expected to occur with the launch of new activities and parts of popular shows.

The stock fell

Netflix’s shares fell by 11% in after-closure trading to settle at $ 489.28, which led to the company’s decline in the company’s capital in the market by $ 25 billion.

And that the Internet broadcasting service added 15.8 million new subscribers last year to its record, in light of forcing people in different regions of the world to stay at home due to the Corona pandemic.

Most of Netflix’s growth has occurred, as the company added 9.3 million new subscribers in 2020, an increase of 65% compared to last year.

Diversity of content

“These dynamics also contribute to the production of a lighter content list in the first half of 2021,” the company said in its quarterly letter to shareholders. “Consequently, there is a belief that it will achieve slower growth in membership.”

The company expected a weak growth in the acquisition of new customers in the future, as Netflix indicated that it attracted an additional million customers in broadcasting on the Internet in the second quarter of the year, much less than the previous expectations of achieving a growth of 5 million subscribers.

Disney, a young company compared to Netflix, has achieved a hundred million subscribers compared to the number of subscribers to Netflix, which is 207.6 million.

An increase in growth

Amidst slow customer growth, Netflix reported that it had revenues of $ 7.16 billion and net income of $ 1.71 billion.

Netflix expects to achieve greater growth in the second half of the year when it launches new shows during the next season that includes the series “U”, the Spanish drama “Money Heist”, the TV series “The Witcher”, the action movie “Red Note” and other works.

“During these 10 years, we managed to achieve smooth growth like silk,” said a report by Agence France-Presse, citing Netflix’s chief executive, Reed Heisen, during a revenue call.

Source: BBC / Egypt14

تعليق هنا Comment here

%d مدونون معجبون بهذه: