فيروس نيوكوف الجديد يهدد العالم | Neocov Virus

Neocov Virus
فيروس نيوكوف

مع ظهور أول فيروس كورونا في العالم من خلال ووهان، عادت مدينة ووهان الصينية مرة أخرى حتى تثير مخاوف العالم، بسبب اكتشاف العلماء سلالة جديدة من فيروس تدعى “نيوكوف”.

وبهذا التطور في مدينة ووهان أرسلت موجة صدمة جديدة إلى جميع أنحاء العالم، بعدما اكتشف علماؤها سلالة جديدة وهو نيوكوف تحت اسم “NeoCov” نيوكوف, حيث تشير النتائج المبكرة إلى أن هذه السلالة لها القدرة على أن تكون أكثر فتكا من “كوفيد-19”.

ما هو نيوكوف

حسب علماء وباحثين في الصين، إن “نيوكوف” هو سلالة جديدة من فيروس كورونا ترتبط ارتباطا وثيقا مع “ميرس-كوف”، أي متلازمة الشرق الأوسط التنفسية

وحسب الورقة التحضيرية التمهيدية، التي لم تتم مراجعتها من قبل الأقران والتي تم نشرها على موقع “bioRxiv”، ذكر الباحثون أن هذا فيروس نيوكوف يتشارك سماته مع كل من “MERS-CoV” و”COVID-19″.

حسب المعلومات يعتقد أن “نيوكوف” يسبب معدل وفيات مرتفع مقارنة مع كورنا كوفيد-19، حيث يمكن أن يقتل في المتوسط واحدا من كل 3 أشخاص.

مكان عثور نيوكوف

تم إكتشاف علماء باحثون صينيون هذا النوع من فيروس كورونا من خلال الخفافيش في دولة جنوب إفريقيا، وتعتبر هذه الثدييات الطائرة مصدرا طبيعيا للعديد من فيروسات كورونا، بما فيها “كوفيد-19”.

وحسب ما قالته بعض منسوبي منظمة الصحة العالمية، فإن الحيوانات البرية تعدّ مصدرا لأكثر من 75 في المئة من جميع الأمراض المعدية الناشئة لدى البشر.

خطورة نيوكوف للبشر

ولقد أجابت موقع “ويذر” على هذا السؤال بالقول: “ليس بعد، ولكن من المحتمل أن يكون كذلك”، وقد ذكر الباحثون الصينيون، في ورقتهم البحثية التمهيدية، أن الفيروس الجديد نيوكوف على بعد “طفرة واحدة حتى يصبح خطيرا على البشر”.

منظمة الصحة العالمية

ورغم كل هذا، أشارت منظمة الصحة العالمية أن “التهديد الدقيق الذي يشكله هذا الفيروس الجديد على البشر يتطلب مزيدا من الدراسة”.

وقالت أيضا منظمة الصحة العالمية أنها تعمل بشكل وثيق مع المنظمة العالمية لصحة الحيوان ومنظمة الأغذية والزراعة وبرنامج الأمم المتحدة للبيئة من أجل المراقبة والاستجابة إلى تهديدات الفيروسات الحيوانية الناشئة.

Neocov Virus
Neocov Virus

With the emergence of the first Corona virus in the world through Wuhan, the Chinese city of Wuhan returned again to raise the world’s fears, due to the discovery by scientists of a new strain of a virus called “Neukov”.

With this development in the city of Wuhan, a new shock wave was sent to all parts of the world, after its scientists discovered a new strain of the Corona virus under the name “NeoCov” Neukov, where early results indicate that this strain has the ability to be more deadly than “Covid-19”.

What is Neukov

Accord to scientists and researchers in China, “Neukov” is a new strain of the Corona virus closely related to “Mers-Cove”, that is, the Middle East respiratory syndrome.

To the introductory paper, which has not been peer-reviewed and published on the bioRxiv website, the researchers stated that this Niukov virus shares features with both MERS-CoV and COVID-19.

The information, it is believed that “Nukov” causes a high death rate compared to Corona Covid-19, as it can kill on average one out of every 3 people.

Niukov’s whereabouts

Chinese researchers have discovered this type of corona virus through bats in the country of South Africa, and these flying mammals are a natural source of many corona viruses, including “Covid-19”.

According to some employees of the World Health Organization, wild animals are the source of more than 75 percent of all emerging infectious diseases in humans.

Dangerous Niukov for humans

And the “Weather” website answered this question by saying: “Not yet, but it probably is.” In their introductory research paper, Chinese researchers mentioned that the new virus Neukov is “one mutation until it becomes dangerous to humans.”

World Health Organization

Despite all this, the World Health Organization indicated that “the exact threat this new virus poses to humans requires further study.”

The World Health Organization also said it is working closely with the World Organization for Animal Health, the Food and Agriculture Organization and the United Nations Environment Program to monitor and respond to emerging animal virus threats.

2 thoughts on “فيروس نيوكوف الجديد يهدد العالم | Neocov Virus”

Leave a comment