عائلة سعودية في نجران تعفو عن القاتل | Najran

Najran
عائلة سعودية في نجران

عائلة سعودية في جنوب السعودية نجران تعفو عن القاتل بعد 20 عاما على وقوعها, وهو العفو عن قاتل في جريمة شهيرة في المملكة العربية السعودية.

حيث وقعت هذه الجريمة قبل 20 عام في السعودية، عندما نشب خلاف بين الجاني محمد صالح أبو خشم والمجني عليه، مهدي بن سالم بن شثين، انتهى إلى مقتل الأخير بعدة طلقات نارية من مسدس.

عائلة سعودية

في خبر مفرح أعفت عائلة سعودية في جنوب السعودية نجران يوم الأحد أمس عن قاتل ابنها في نهاية غير متوقعة إلى جريمة قتل شهيرة وقعت قبل نحو 20 عاما، وفشلت خلالها محاولات عديدة للحصول على الصفح.

حيث أشارت بعض وسائل الإعلام السعودية إلى أن حكم الإعدام لم ينفذ في الجاني الذي قام بهذه الجريمة قبل عشرين عام في جنوبب السعودية نجران.

جرائم القتل

حيث تنص القوانين في السعودية على جرائم القتل بالقصاص، والذي يعني معاقبة الجاني في فعلته أي إعدامه، لكن عفو ذوي المقتول عن القاتل في بعض تلك الأحكام يجنبه مواجهة ذلك المصير.

ولكن عائلة القتيل وهم مهدي بن سالم بن شثين آل معجبه، حيث أتت مجموعة من القبائل إلى مكان إقامتهم في وادي يتم في محافظة ثار (مسافة 140 كم شمال نجران)، وقررت العفو عن القاتل محمد بن صالح أبو خشم آل مطلق.

مقاطع فيديو

وأظهرت مقاطع فيديو تجمع عدد كبير من وجهاء القبائل مع ذوي القتيل ووجهاء قبيلته، وحوارا بين الطرفين قبل الإعلان عن العفو الذي أعقبته الأهازيج والصراخ والدعاء تعبيرا عن الفرح مع هذه النهاية.

مواقع التوصل الإجتماعي

حيث تداول مغردون سعوديون هذه المقاطع وسط تأييد وإشادات من قرار عائلة القتيل التي جاءت بعد عدة محاولات مماثلة في السنوات الماضية، قبل أن تستجيب عائلة القتيل وتعفو عن القاتل.

الجريمة

ووقعت جريمة القتل قبل 20 عام في السعودية وتحديدا منطقة نجران، عندما نشب خلاف بين الجاني محمد صالح أبو خشم والمجني عليه، مهدي بن سالم بن شثين، انتهى هذا الخلاف بقتل الأخير بعدة طلقات نارية أودت بحياته فورا.

Najran
Saudi family in Najran

A Saudi family in southern Saudi Arabia, Najran, pardons the murderer 20 years after its occurrence, which is the pardon of a murderer in a famous crime in Saudi Arabia.

Where this crime occurred 20 years ago in Saudi Arabia, when a dispute arose between the perpetrator, Muhammad Salih Abu Khashem, and the victim, Mahdi bin Salem bin Shetheen, which ended with the latter’s death by several shots from a pistol.

Saudi family

In a happy news, a Saudi family in southern Saudi Arabia pardoned yesterday, Sunday, the killer of their son, in an unexpected end to a famous murder that took place about 20 years ago, during which many attempts to obtain forgiveness failed.

Some Saudi media indicated that the death sentence had not been carried out for the perpetrator who committed this crime twenty years ago in southern Saudi Arabia, Najran.

Murders

Where the laws in Saudi Arabia stipulate murder by retribution, which means punishing the offender for his act, i.e. his execution, but the pardon of the murdered’s family about the killer in some of these provisions avoids facing that fate.

But the family of the dead man, Mahdi bin Salem bin Shateen Al-Amjabah, where a group of tribes came to their place of residence in Wadi Yam in Thar Governorate (140 km north of Najran), and decided to pardon the killer, Muhammad bin Saleh Abu Khashem Al Mutlaq.

Video clips

Video clips showed the gathering of a large number of tribal notables with the families of the dead man and his tribe’s dignitaries, and a dialogue between the two parties before announcing the amnesty, which was followed by chants, screams and prayers as an expression of joy with this end.

social networking sites

Where Saudi tweets circulated these clips amid support and praises from the decision of the dead man’s family, which came after several similar attempts in the past years, before the family of the dead man responded and pardoned the killer.

the crime

The murder took place 20 years ago in Saudi Arabia, specifically the Najran region, when a dispute arose between the offender, Muhammad Salih Abu Khashem, and the victim, Mahdi bin Salem bin Shateen, and this dispute ended with the latter’s killing with several gunshots that killed him immediately.

2 thoughts on “عائلة سعودية في نجران تعفو عن القاتل | Najran”

Leave a comment