متحور دلتا مفهوم جديد من الفيروسات | Mutant delta new concept of virus

mutated delta
الجرعة واللقاح في أفريقيا

دراسة جديدة من جامعة أكسفورد ومكتب الإحصاءات الوطنية في بريطانيا أظهرت أن لقاحات “كوفيد-19” أقل فعالية في الحماية من متحور دلتا، مقارنة بالمتحورات الأخرى.

والجدير بالذكر أن هذه الدراسة شملت أكثر من 3 ملايين اختبار PCR جرى تحليلها حتى يتم رسم خريطة لأنماط العدوى.

متحور دلتا

ووجدت الدراسة أن الأشخاص الملقحين المصابين مع متحور دلتا لديهم نفس مستويات الفيروس الموجودة لدى غير المطعمين.

حيث تدعم معها الأدلة السابقة بأن متحور دلتا أسرع في الانتشار مقارنة بالمتحورات الأخرى من الفيروس، حتى بين الأشخاص الملقحين.

الخطر قائم

وأكدت الدراسة على أن اللقاحات هي أفضل حماية ضد “كوفيد-19”, بعد أربعة شهور ونصف الشهر من تلقي الجرعة الثانية، تعطي لقاحات فايزر وأسترازينيكا حماية مماثلة من العدوى من الحمل الفيروسي العالي.

وهنا يدل أن هذا سوف يكون دليلا آخر يدعم إمكانية الخلط بين لقاحي فايزر وأسترازينيكا، واللذين يعتمدان على تقنيتين مختلفتين، وفقا للدراسة.

المناعة ومفهوم القطيع

حيث تقوم هذه السلالة على تحفيز انتشار فيروس كورونا في دول مثل الولايات المتحدة الأمريكية والمملكة المتحدة التي أصابها الفيروس بشدة من قبل، وأن لديها قدرًا من المناعة الطبيعية بالإضافة إلى معدلات التطعيم التي تزيد عن 50 ٪.

وأن سلالة دلتا تصيب أيضًا الدول التي تمكنت حتى الآن من الفضاء علي الفيروس بالكامل تقريبًا، مثل أستراليا والصين.

وقامت الحكومات بتروج في جميع أنحاء العالم للأمل في فكرة “مناعة القطيع”، علي انها الأرض الموعودة حيث يتوقف الفيروس عن الانتشار بشكل كبير لأن عددًا كافيًا من الناس محصنين ضده, وهذا يبدو الآن وكأنه خيال.

إعتقاد إنحسار الوباء

وكان الإعتقاد أن الوباء سوف ينحسر ثم يتلاشى في الغالب, مع مجرد تلقيح جزء من السكان، ربما 60٪ إلى 70٪ ، أو المقاومة من خلال الأجسام المضادة نتيجة عدوى سابقة.

ولكن سلالة دلتا، هي أكثر قابلية للانتقال وثبت أنها تتجنب هذه الحماية في بعض الحالات، تعمل على تحريك نسبة مناعة القطيع بالقرب من مستويات عالية وربما مستحيلة.

وهنا يبين النتائج بصدمة أخرى لفكرة الوصول إلى مناعة القطيع، إذ سوف يظل هناك سباق محموم بين تحورات جديدة للفيروس أعلى قدرة على الانتشار، وبين معدلات المناعة بين البشر، حسبما يقول أحد الخبراء في معهد مايو كلينيك.

إستمرار اللقاح العالمي

وهنا تواجه فيه البلدان التي لديها إمدادات كافية من اللقاحات مخاوف بشأن موجات جديدة من العدوة، فإن خطط إعطاء لقاحات معززة، تثير انتقادات بشأن قيام الدول المتقدمة مع تكديس اللقاحات لديها.

حيث يخطط إدارة الرئيس الأمريكي جو بايدن في إعطاء جرعة ثالثة من اللقاح إلى سكان الولايات المتحدة الأمريكية الشهر المقبل، بعد أن حذر العلماء من خطر تفشي بؤر جديدة مصابة مع متحور دلتا، حسبما ذكرت صحيفة فايننشال تايمز.

المصدر: Egypt14

mutated delta
Continuation of the vaccine in Israeli clinics

A new study from Oxford University and the Office for National Statistics in Britain showed that “Covid-19” vaccines are less effective in protecting against the delta mutant, compared to other mutant ones.

It is worth noting that this study included more than 3 million PCR tests that were analyzed in order to map the infection patterns.

mutated delta

The study found that vaccinated people with the delta mutant had the same levels of virus as the unvaccinated.

It supports previous evidence that the delta mutate spreads faster than other virus mutants, even among vaccinated people.

The danger exists

The study confirmed that vaccines are the best protection against “Covid-19.” Four and a half months after receiving the second dose, the Pfizer and AstraZeneca vaccines give similar protection against infection from a high viral load.

Here, it indicates that this will be another evidence that supports the possibility of confusion between the Pfizer and AstraZeneca vaccines, which depend on two different technologies, according to the study.

Immunity and the concept of the herd

This strain stimulates the spread of the Corona virus in countries such as the United States of America and the United Kingdom that have been hit hard by the virus before, and that it has a degree of natural immunity in addition to vaccination rates of more than 50%.

And that the Delta strain also infects countries that have so far managed to space the virus almost completely, such as Australia and China.

Governments around the world have been promoting hope in the idea of​​“herd immunity,” as the promised land where the virus stops spreading dramatically because enough people are immune to it. This now seems like a fantasy.

Belief that the epidemic has receded

The belief was that the epidemic would recede and then mostly fade away, with just a portion of the population vaccinated, perhaps 60% to 70%, or resistance through antibodies as a result of a previous infection.

But the Delta strain, which is more transmissible and has been shown to evade this protection in some cases, drives herd immunity close to potentially impossible levels.

Here, he shows the results with another shock to the idea of ​​reaching herd immunity, as there will remain a frantic race between new mutations of the virus with a higher ability to spread, and rates of immunity among humans, says one of the experts at the Mayo Clinic Institute.

Continuation of the global vaccine

Here, when countries with sufficient supplies of vaccines face concerns about new waves of infection, plans to give booster vaccines raise criticism about the developed countries with their vaccines stockpiling.

Where the administration of US President Joe Biden plans to give a third dose of the vaccine to the residents of the United States of America next month, after scientists warned of the risk of new foci infected with the delta mutant, the Financial Times reported.

Source: Egypt14 

2 thoughts on “متحور دلتا مفهوم جديد من الفيروسات | Mutant delta new concept of virus

Comment here

%d مدونون معجبون بهذه: