ميسي يقترب من رقم بيليه Messi approaches Pele’s number

ميسي يقترب من رقم بيليه Messi approaches Pele's number
ميسي يقترب من رقم بيليه

ميسي يقترب من تحطيم رقم بيليه في عدد الأهداف

‏يملك النجم الأرجنتيني اللاعب ليونيل ميسي حافزاً إضافياً اليوم في مواجهة القمة التي ستجمع فريقه نادي برشلونة بمتصدر الدوري الإسباني مع نادي ريال سوسيداد.

ويحتاج ميسي إلى هدف وحيد حتى يعادل بيليه كأفضل هداف في التاريخ مع نادٍ واحد، وهدفين لتحطيمه. (موندو ديبورتيفو). ووقع الأسطورة البرازيلية بيليه على 643 هدفاً مع قميص نادي سانتوس البرازيلي، بينما سجل ميسي 642 هدفاً حتى الآن مع قميص النادي الكتالوني نادي برشلونة.

وبدأ العد التنازلي مسلسل تحطيم ميسي إلى رقم بيليه القياسي في انطلاقة هذا الموسم، الذي بدأه بسجل 634 هدفاً مع البارسا النادي الكتالوني. وفي المباريات الجولة 15 من الدور الأول، سجل ميسي 8 أهداف، 5 منها في الدوري، كان آخرها هدف الفوز على نادي ليفانتي.

‏وسجل اللاعب الأرجنتيني ميسي حتى الآن 642 هدفاً في 744 مباراة مع قميص نادي برشلونة، فيما سجل اللاعب البرازيلي بيليه على 643 هدفاً في 757 مباراة مع نادي سانتوس البرازيلي.

بيليه، الذي يعتبره الفيفا أفضل لاعب في القرن الـ20، لعب مع نادي سانتوس مدة 18 عاماً، وبقي رقمه صامداً منذ رحيله في عام 1974 إلى نادي نيويورك كوزموس الأمريكي.

‏وهو رقم من المنتظر أن يضيفه ميسي إلى سجل أرقامه القياسية العديدة، مثل اللاعب الأكثر تتويجاً في جائزة هداف الليغا (7 مرات)، والأكثر حصولاً على الحذاء الذهبي الأوروبي (6 مرات)، والهداف التاريخي لليغا، وصاحب أكبر عدد من الأهداف في الدوري في موسم واحد (50 هدفاً، في عام 2011ـ2012).

أرقام ميسي في سجل الأهداف يجعله قاب قوسين او أدنى من تحقيق حلم أعظم لاعب يسجل الأهداف، ولكن لا يمكنه تحقيق أعظم لاعب في التاريخ لأن مارادونا سبقه إلى هذا المجد في القرن العشرين.

ميسي يقترب من رقم بيليه Messi approaches Pele's number
Messi approaches Pele’s number

Messi is close to smashing Pele’s number of goals

The Argentine star, Lionel Messi, has an additional incentive today in the face of the summit that will bring his team Barcelona to the leaders of the Spanish League with Real Sociedad.

Messi needs one goal to equal Pele as the best goalscorer in history with one club, and two goals to destroy him. (Mundo Deportivo). Brazilian legend Pele signed 643 goals with the Brazilian club Santos shirt, while Messi scored 642 goals so far with the Catalan club Barcelona shirt.

And the countdown began the series of Messi smashing Pele’s record at the start of this season, which began with a record 634 goals with the Catalan club Barca. In the matches of the 15th round of the first round, Messi scored 8 goals, 5 of them in the league, the last of which was the victory over Levante.

Argentine Messi scored 642 goals so far in 744 matches with the Barcelona shirt, while the Brazilian player Pele scored 643 goals in 757 matches with the Brazilian club Santos.

Pele, who is considered by FIFA as the best player of the 20th century, played for Santos for 18 years, and his record has remained steady since his departure in 1974 to the American club New York Cosmos.

It is a number that Messi is expected to add to his many record numbers, such as the most crowned player in the La Liga top scorer award (7 times). The most to win the European Golden Boot (6 times), the historic goalscorer of La Liga, and the highest number of goals in the league in One season (50 goals, 2011-2012).

Messi’s goalscoring numbers make him close to realizing the dream of the greatest player to score goals, but he cannot achieve the greatest player in history because Maradona preceded him to this glory in the twentieth century.

Comment here

%d مدونون معجبون بهذه: