أدوات الكلمات المفتاحية Keyword research tools

الكلمات المفتاحية
الكلمات المفتاحية

الكلمات المفتاحية هو مصطلح يتم به إستخدام أدوات معينة لظهور المقال ضمن الأوائل في محرك البحث, والتعريف هي عبارة عن كلمات أساسية يتم بناء المقالة حولها، ولكن الأمر به بعض التفاصيل الأخرى، وهناك الكثير الذي سوف نوضحه في هذا المقال.

عندما يتم تصدر نتائج البحث عن طريق الكلمات المفتاحية هنا يكمن السر في كتابة المقال أو عند التفكير عموماً في الحصول على ترتيب وتصدر في محركات البحث، وبدون هذه الكلمات، لن يكون لديك طريق واضح عند كتابة تلك المقال أو وضع خطة واستراتيجية SEO إلى موقعك.

الأمور الأساسية في كتابة المقال

عندما تريد كتابة مقال في مجال ما، فعليك بتأكيد اختيار تصنيف الموضوع وتحديد العنوان الرئيسي له، مثل الموضوع الذي تقرأه الآن بعنوان “ما هي الكلمات المفتاحية؟ وما هي أنواعها؟ ولماذا هي مهمة؟” وهنا بالفعل قمت بتحديد موضوع واحد سوف أقوم بالكتابة عنه.

من خلال استهداف جمهور معين أكثر وتحديداً في التصنيف فهو يعطي فرصة للظهور في نتائج البحث عندما يلجاً المستخدم إلى استخدام أحد محركات البحث للوصول إلى معلومات متعلقة بهذا الموضوع.

وليس من العقول أن نقوم بكتابة مقال حول عدد من المواضيع المختلفة، ويجب كتابة مقال معين وموضوع واحد وليست عدة مواضيع مثل كيفية شراء دومين، ومهارات التدوين، وأساسيات تحسين محركات البحث، وأفضل استضافة للمواقع الصغيرة والمتوسطة.

وهذا يدل أن الكلمة المفتاحية هنا تجعل من المقال أكثر تحديداً وتوضح للزائر المقالة التي سوف يقرأها، وهذا يعني أن كل كلمة مفتاحية سوف يتم إنشاء مقالة أو صفحة خاصة بها.

أسرار الكلمات المفتاحية

هي كلمات وعبارات تقوم بوصف الموضوع بشكل أفضل، وهي عبارة عن كلمات بحثية يقوم المستخدمون بالبحث عنها في محركات البحث.

ويتم استخدامها في المقالات للظهور في نتائج البحث عندما يبحث الزوار عنها, ويمكننا القول بأن الكلمات المفتاحية عبارة عن كلمات بسيطة وقصيرة تلخص موضوع المقالة.

أشكال معينة

الكلمات المفتاحية لها عدة أشكال ويتم اختيارها بناءً على عدد من العوامل الأخرى، مثل متوسط عمليات البحث الشهرية، ومستوى صعوبة المنافسة على هذه الكلمة في نتائج البحث وغيرها، وهذه العملية تسمى دراسة الكلمات المفتاحية Keyword Research.

هناك عدد من الأشكال المختلفة للكلمات المفتاحية، وتختلف الصعوبة في المنافسة ومتوسط عمليات البحث لكل نوع من هذه الأنواع، كما أن استخدام كل نوع يكون له سبب محدد.

أنواع الكلمات المفتاحية

هناك كلمات مفتاحية قصيرة, وهناك كلمات مفتاحية طويلة, ويختلف حسب نوعية المقال حسب التصنيفات لكل قسم, وهناك أنواع أخرى ولكن لم يتم الإتفاق والإجماع عليها.

الكلمات المفتاحية القصيرة

هي كلمات تتكون من كلمة إلى ثلاث كلمات، وتكون عبارة عن كلمات عامة، ومعدل عمليات البحث الشهرية عليها مرتفع جداً والمنافسة كذلك على هذه الكلمات تكون صعبة ودائماً ما تكون المواقع الكبيرة جداً هي المتصدرة والمحتلة للنتائج الأولى.

الكلمات المفتاحية الطويلة

هي كلمات أكثر تخصصاً وتتكون من أكثر من ثلاث كلمات، ويكون معدل عمليات البحث الشهرية عن هذه الكلمات أقل من الكلمات القصيرة، ولكن تكون المنافسة فيها أسهل بكثير من الكلمات العامة القصيرة.

وسوف تجد العديد من النصائح التي تخبرك بأن تبدأ بالمنافسة على الكلمات الطويلة أولاً لتعزيز فرصتك في المنافسة على الكلمات القصيرة مستقبلاً، على سبيل المثال يمكنك البحث عن “تعليم الطبخ في المنزل للمبتدئين” أو “كيفية طبخ الأرز بالدجاج”، وبذلك سوف تكون استهدفت مجال أكثر تخصصاً.

كيفية الإستخدام

إذا قمت بدراسة الكلمات المفتاحية المستهدفة وقمت بتحديدها بالفعل، فهناك عدة طرق واستراتيجيات تساعدك في استخدام هذه الكلمات، ولكن بشكل عام يجب أن يكون كل جزء في موقعك يستهدف كلمة مفتاحية فريدة، بمعنى آخر لا تستهدف نفس الكلمة المفتاحية في أكثر من مكان واحد أو صفحة واحدة في موقعك.

الكلمات المفتاحية يتم استخدامها في عدد من الأماكن داخل الصفحة كما يلي: عنوان المقالة, وصف المقالة, رابط المقالة, جسم المقالة والمقدمة والخاتمة والترويسات أو العناوين الرئيسية والفرعية للموضوع, العنوان والنص البديل للصورة الرئيسية للمقالة وكذلك الصور المرتبطة التي يتم استخدامها داخل المقالة.

كيفية الحصول على الكلمات المفتاحية

إستخدام أداة مخطط الكلمات الرئيسية من جوجل Google Adwords Keyword Planner Tool، وسوف تساعدك في الحصول على كلمات جديدة، بالإضافة إلى متوسط معدلات البحث الشهرية لكل كلمة.

إستخدم أدوات مشرفي المواقع Google Search Console، من خلال تبويب الأداء، سوف تجد الكلمات التي استخدمها الزائرون في بحث جوجل والتي من خلالها ظهر موقعك في نتائج البحث، وسوف تجد العديد من الكلمات والأفكار الجديدة التي يمكنك بناء مقالات جديدة حولها.

إستخدم الإكمال التلقائي لمحركات البحث، وهي عبارة عن قائمة اقتراحات تظهر لك عند الكتابة في صندوق البحث، وهذه الكلمات يتم استخدامها بكثرة من طرف مستخدمي محركات البحث تلك.

عند البحث في جوجل عن أي كلمة، إنتقل إلى أسفل الصفحة وسوف تجد قائمة صغيرة بعنوان عمليات بحث ذات صلة وسوف تجد عدد من الكلمات والعبارات المرتبطة بما بحثت عنه، وهي أيضاً كلمات وعبارات يبحث عنها مستخدمي محركات البحث.

بحث جودادي

ليست تفصيلية كما ينبغي، ولكنها كافية لوضعك على أول الطريق، ويمكنك الحصول على كلمات مفتاحية باستخدام طريقة أو أكثر منها، كما يمكنك إستخدام أداة مخطط الكلمات الرئيسية بعد ذلك للحصول على متوسط معدل عمليات البحث الشهرية لهذه الكلمات.

ابتعد عن حشو الكلمات المفتاحية Keyword stuffing بشكل مزعج داخل الصفحة حتى لا تتعرض إلى تطبيق إجراء يدوي من محركات البحث، أو حذف موقعك من النتائج، وفي أفضل الأمور لن تظهر في النتائج الأولى، ولذلك يجب عليك الكتابة بشكل طبيعي حتى لا تزعج المستخدم.

مرادفات الكلمات المفتاحية

إبحث بنفسك عن الكلمات التي تستهدفها وشاهد النتائج وتعرف على الكلمات الأخرى المرتبطة بالكلمة الرئيسية والتي يبحث عنها المستخدمين.

وسوف نضيف معلومة أخيرة بأن الكلمات المفتاحية إذا أحسنت إختيارها وقمت بدراستها جيداً فأنت بالفعل قطعت نصف الطريق، لأن بدون الكلمات المفتاحية لن تكون لديك خطة SEO واضحة، ولن يكون لديك طريق محدد للظهور في نتائج محركات البحث.

Keyword tools
Keyword tools

Keywords is a term by which certain tools are used for the article to appear among the first in the search engine, and the definition are keywords around which the article is built, but the matter has some other details, and there is much that we will explain in this article.

When the search results are issued by keywords, here the secret lies in writing the article or when thinking in general about getting a ranking and being issued in the search engines, and without these words, you will not have a clear path when writing that article or developing an SEO plan and strategy to your site.

The basic things in writing the article

When you want to write an article in a field, you must confirm choosing the topic category and specify its main title, such as the topic you are reading now with the title “What are the keywords? And what are its types? Why is it important? And here I have actually identified one topic that I will write about.

By targeting a specific audience more and specifically in the classification, it gives an opportunity to appear in the search results when the user uses a search engine to access information related to this topic.

It is not unreasonable to write an article on a number of different topics, and you should write a specific article and one topic and not several topics such as how to buy a domain, blogging skills, SEO basics, and the best hosting for small and medium sites.

This indicates that the keyword here makes the article more specific and clarifies to the visitor the article that he will read, and this means that each keyword will create its own article or page.

Keyword secrets

Words and phrases that better describe the topic, They are search words that users search for in search engines.

Are used in articles to appear in the search results when visitors search for them, and we can say that keywords are simple and short words that summarize the topic of the article.

Certain shapes

Keywords come in many forms and are chosen based on a number of other factors, such as the average monthly searches, the level of difficulty of competition for this word in the search results, etc., and this process is called Keyword Research.

There are a number of different variations of keywords, and the difficulty in the competition and average searches for each of these types varies, and the use of each type has a specific reason.

Types of keywords

There are short keywords, and there are long keywords, and it differs according to the type of article according to the categories for each section, and there are other types, but there is no agreement and consensus on them.

Short keywords

They are words that consist of one to three words, and they are general words, and the rate of monthly searches on them is very high, and the competition for these words is also difficult, and very large sites are always the frontrunners and the occupants of the first results.

Long keywords

They are more specialized words and consist of more than three words, and the average monthly searches for these words is less than short words, but the competition in them is much easier than general short words.

You will find many tips that tell you to start competing for long words first to enhance your chance of competing for short words in the future, for example you can search for “Teaching Home Cooking for Beginners” or “How to cook rice with chicken”, and by doing this you will be targeting more As a specialty.

How to use

If you study the target keywords and have already identified them, there are several ways and strategies to help you use these words, but in general every part of your site should be targeting a unique keyword, in other words, do not target the same keyword in more than one place or one page. At your site.

Keywords are used in a number of places within the page as follows: article title, article description, article link, article body, introduction and conclusion, headers or subheadings of the topic, title and alt text of the main image of the article, as well as the associated images that are used within the article.

How to get keywords

Using the Google Adwords Keyword Planner Tool, it will help you get new words, in addition to the average monthly search rates for each word.

Use the Google Search Console webmaster tools, through the performance tab, you will find the words that your visitors used in Google searches through which your site appeared in the search results, and you will find many new words and ideas that you can build new articles around.

Use autocomplete for search engines, which is a list of suggestions that appear to you when you type in the search box, and these words are frequently used by users of these search engines.

When searching on Google for any word, scroll to the bottom of the page and you will find a small list titled Related Searches and you will find a number of words and phrases related to what you searched for, which are also words and phrases that search engine users search for.

GoDaddy Research

It is not detailed as it should be, but it is enough to put you on the road, and you can get keywords using one or more of them, and you can also use the Keyword Planner tool afterward to get an average monthly search rate for these words.

Avoid annoying keyword stuffing on the page so that you will not be subjected to a manual action from the search engines, or to delete your site from the results, and in the best things it will not appear in the first results, so you should write naturally so as not to disturb the user.

Keyword synonyms

Do your own search for the words you’re targeting, see results, and learn about other keyword-related words that users are searching for.

We will add one final piece of information that if the keywords are well chosen and studied well then you are already halfway there, because without the keywords you will not have a clear SEO plan, and you will not have a specific path to appear in the search engine results.

Comment here

%d مدونون معجبون بهذه: