جيف بيزوس الفضاء | Jeff Bezos

Jeff Bezos
مجموعة فريق جيف بيزوس

تمكن رجل الأعمال الأمريكي الملياردير جيف بيزوس من السفر إلى الفضاء, والعودة صباح اليوم الثلاثاء إلى مركبة “نيو شيبرد” للإنطلاق إلى الفضاء على متنها، في رحلة حققت في الوقت نفسه رقمين قياسيين لأكبر وأصغر شخصين السفر في الفضاء.

وكان جيف بيزوس على متن صاروخ “نيو شيبرد” من شركة “بلو أوريجن”، مع رفقة رائدة الطيران والي فونك، 82 عاما، وشقيقه مارك بيزوس، وأوليفر دايمن البالغ من العمر 18 عاما.

وهو طالب فيزياء من دولة هولندا كان والده الفائز النهائي في مزاد للحصول على مقعد في الرحلة الافتتاحية المأهولة للمركبة الفضائية الخاصة.

نجاح رحلة جيف بيزوس

حيث تمكنت كبسولة “بلو أوريجين” التي تحمل رجل الأعمال الملياردير جيف بيزوس وثلاثة آخرين في صحراء غرب تكساس بعد عبورها حدود الفضاء وعودتها إلى الأرض مع رحلة استغرقت قرابة 11 دقيقة.

وتفاصيل الأحدث حيث إنطلقت مركبة نيو شيبرد عند الساعة الواحدة ظهرا بتوقيت أمريكا تكساس, من يوم الثلاثاء من موقع معزول في الصحراء الغربية إلى ولاية تكساس.

ورافق بيزوس في هذه الرحلة شقيقه مارك، ورائدة الفضاء والي فونك البالغة 82 عاماً، إضافة إلى أول زبائن الشركة الهولندي أوليفييه دايمن البالغ 18 عاماً.

شركة جيف بيزوس

وهذه الرحلة مع جيف بيزوس يصبح مع برانسون في 11 يوليو أول ملياردير يصل إلى الفضاء الخارجي بواسطة مركبة تابعة إلى شركته الفضائية الخاصة.

وهنا تحقق هدف جيف بيزوس في بلوغ الفضاء وهو في ارتفاع قدره 106 كيلومترات تقريبًا، أي أعلى بأكثر من 10 أميال (16 كيلومترًا) من رحلة ريتشارد برانسون، الذي انطلق إلى الفضاء على متن مركبة من صنع شركته “فيرجن غالاكتيك” في 11 يوليو.

Jeff Bezos
Jeff Bezos

Billionaire American businessman Jeff Bezos managed to travel to space, and return Tuesday morning to the “New Shepard” spacecraft on board, in a trip that simultaneously set two records for the largest and smallest two people to travel in space.

Jeff Bezos was aboard a New Shepard rocket from Blue Origin, with pilot Wally Funk, 82, his brother Mark Bezos, and 18-year-old Oliver Damon.

A physics student from the Netherlands, his father was the final winner in an auction for a seat on the inaugural manned flight of the private spacecraft.

Jeff Bezos Journey Success

As the “Blue Origin” capsule carrying billionaire businessman Jeff Bezos and three others managed to in the West Texas desert after crossing the boundaries of space and returning to Earth with a flight that took about 11 minutes.

And the latest details, as the New Shepard vehicle set off at one o’clock in the afternoon, Texas time, from Tuesday, from an isolated location in the Western Desert to Texas.

Bezos was accompanied on this trip by his brother Mark, 82-year-old astronaut Wally Funk, as well as the company’s first customer, 18-year-old Dutch Olivier Daemen.

Jeff Bezos Company

And this trip with Jeff Bezos becomes, with Branson, on July 11, the first billionaire to reach outer space by a vehicle belonging to his private space company.

Here, Jeff Bezos’ goal of reaching space was achieved at an altitude of about 106 km, more than 10 miles (16 km) higher than the flight of Richard Branson, who blasted off into space aboard a Virgin Galactic vehicle on July 11.

2 thoughts on “جيف بيزوس الفضاء | Jeff Bezos

your comment

%d مدونون معجبون بهذه: