مواصفات آيفون ١٣ | iphone 13

iPhone 13
جهاز آيفون 13 الجديد

من المتوقع أن يحصل هاتف iPhone القادم من شركة Apple ، والذي سوف يطلق عليه اسم iPhone 13 ، على بعض الترقيات الرائعة هذه السنة لعام 2021

حيث يشاع أن الهاتف الذكي المرتقب سوف يتميز بتصميم جديد بشاشة لا تشوبها شائبة ، وعمر بطارية أطول ، ومعدل تحديث متزايد مدهش.

ضجة آيفون 13

منها مواصفات الكاميرا المتزايدة وخيارات الألوان الجديدة (ربما حتى اللون الوردي الزاهي) والمزيد, وهو مع اقترابنا من تاريخ الإصدار المحتمل لهاتف iPhone 13 ، حيث تستمر التكهنات حول iPhone الجديد في الظهور.

على الرغم من الضجة الناتجة عن لقطات الهاتف، فمن المرجح أن يكون عيبًا عابرًا في CGI في مرحلة ما بعد الإنتاج أكثر من نظرة خاطفة على iPhone 13 الجديد.

وتستمر الضجيج الخاص بالهاتف الذكي الجديد من شركة Apple في النمو والترقب ، مع اقترابنا أكثر فأكثر من الكشف عن هاتف iPhone الجديد من شركة Apple.

الإصدار المرتقب

وفق إلى مسحة بحثية أجرته SellCell ، تم الإبلاغ عنه بواسطة MacRumors ، حيث تقول بأن هناك من يخطط 44 ٪ من مستخدمي iPhone الحاليين للترقية إلى أحد طرازات iPhone 13 عندما يصبح متاحًا في السوق.

حيث أننا سمعنا أن تشكيلة iPhone 13 سوف تضم أربعة هواتف – iPhone 13 و iPhone 13 Mini و iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max – كما تنبأت بها محلل Apple Ming-Chi Kuo.

حيث تتطابق هذه التشكيلة مع طرازات iPhone 12 الأربعة من العام الماضي, لكن هذا ليس كل ما تبقى على حاله: قد يكون سعر وتصميم iPhone 13 مألوفين أيضًا.

ولقد قمنا بجمع هذه الشائعات وكل شيء سمعناه أدناه ، بما في ذلك التكهنات حول تاريخ إصدار iPhone 13 (تقول الشائعات في شهر سبتمبر ، كالمعتاد) ، والسؤال هنا كيف يمكن مقارنة iPhone 13 بـ iPhone 12.

آيفون 13 والمواصفات

أمامنا بضعة أسابيع قليلة من التكهنات قبل أن تكشف Apple عن موقعها الرائد التالي ، لذا دعونا نربط حزام الأمان واستمر في القراءة والتشويق لهذه الأخبار حول أيفون 13 وعلاقته بالفضاء.

وحيث أشارت شائعة من منصة التواصل الاجتماعي الصينية Weibo في أوائل يونيو الماضي إلى أن تشكيلة iPhone 13 سوف تحتوي على بطاريات أكبر من تشكيلة iPhone 12.

وهي مواصفات، والتي تمت مشاركتها على Twitter بواسطة leaker @ L0vetodream ، تطالب ببطارية سعة 2406 مللي أمبير في الساعة لجهاز iPhone 13 Mini.

حتى يصل إلى 3095 مللي أمبير في الساعة لجهاز iPhone 13 و iPhone 13 Pro ، و 4325 مللي أمبير في الساعة لجهاز iPhone 13 Pro Max.

عمر البطارية

ومع جميع أحجام البطاريات هذه عبارة عن ترقيات تفوق السعات الخاصة بـ iPhone 12 (على الرغم من أن Apple لا تكشف عن مواصفات البطارية الرسمية).

ومع ذلك ، فإن عمر البطارية يختلف عن سعة البطارية ، لذلك من المحتمل ألا تترجم الزيادة في حجم بطارية iPhone 13 إلى عمر أطول للبطارية, وكل هذا يتوقف على ترقيات الهاتف الأخرى ومدى تحسين برامجه لعمر البطارية.

لكن مقارنةً بالهواتف المتميزة من العلامات التجارية الأخرى ، فإن بطاريات آبل ضعيفة, وعلى سبيل المثال ، تتراوح البطاريات في تشكيلة Galaxy S21 من Samsung من 4000 إلى 5000 مللي أمبير في الساعة.

شحن عكسي أو لاسلكي

عندما يتعلق الأمر بشحن بطارية أي مستخدم ، يمكن أن يكون لدى iPhone 13 بعض الحيل الجديدة مع شحن لاسلكي أسرع وقدرات شحن عكسي محتملة، وفقًا لفيديو من EverythingApplePro على YouTube عبر المتسرب Max Weinbach.

الشحن العكسي هو ميزة تسمح لك بشحن أجهزة Qi الأخرى في الجزء الخلفي من هاتفك, ويتوقع Weinbach أن يتمتع iPhone 13 القادم بهذه الميزة نظرًا لوجود ملف شحن لاسلكي أكبر ومجموعة أقوى من المغناطيس الموجود في الجزء الخلفي من الهاتف.

منافسة سامسونج جالكسي

العديد من منافسي شركة iPhone بما في ذلك Samsung Galaxy S21 و Samsung Galaxy S20 و Samsung Galaxy Note 20 Ultra و OnePlus 8 Pro لديهم بالفعل شحن لاسلكي عكسي, ولكن ، لم تقدم Apple الميزة إلى أجهزة iPhone الخاصة بها بعد.

وحتى لحظة كتابة المقال، لا توجد عبارة رسمية أو غير رسمية حول الوقت الذي يمكننا فيه توقع رؤية iPhone القادم من Apple, وأشار تقرير والذي صدر في أبريل إلى أن تصنيع رقائق iPhone الجديدة كان يعمل قبل الموعد المحدد.

الموعد المحدد

حيث وضع تاريخ إصدار iPhone 13 مرة أخرى في الجدول الزمني إلى شركة Apple قبل انتشار الوبا, عادة ، يمكننا التنبؤ بدرجة معينة من الدقة مع موعد حدوث أحداث iPhone الخاصة بشركة Apple واستقراء تاريخ الإصدار بناءً على ذلك.

ولكن عام 2020 كان قصة مختلفة, فقد كان أول حدث إلى شركة Apple في سبتمبر منذ ثماني سنوات بدون جهاز iPhone بفضل التأخير في الإنتاج بسبب جائحة فيروس كورونا, ولكن هذا العام إختلف ، ومع ذلك ، يتوقع Kuo أيضًا العمل كالمعتاد لسلسلة التوريد الخاصة بـ Apple.

قبل بضع سنوات ، غطت شبكة CNET بعمق في الجدول الزمني إلى حدث Apple وظهرت بفرضية مقنعة بمناسبة عيد العمال ، والتي يمكنك أن تقرأ عنها هنا, بناءً على تقويم عام 2021.

الحدث إفتراضي

بغض النظر عن التاريخ ، يمكن أن يكون حدث iPhone القادم من Apple افتراضيًا تمامًا مثل العام الماضي, في رسالته الإخبارية Power On.

حيث قال مارك جورمان من بلومبرج إن الحدث سوف يكون افتراضيًا تمامًا بسبب قرار عملاق التكنولوجيا بتأجيله, للعمل شخصيًا بسبب ارتفاع حالات COVID-19.

وقالت شركة Apple في الأصل إنه سوف يطلب من جميع الموظفين القدوم إلى المكتب ثلاثة أيام في الأسبوع بدءًا من سبتمبر الحالي.

ويقول Gurman أنه إذا التزمت شركة Apple بالإطار الزمني إلىى شهر سبتمبر، فسو يكون حدث iPhone 13 شخصيًا “معقولاً”, وإلى الأن يتوقع الحدث أن يكون عبر الإنترنت.

iPhone 13
New iPhone 13

Apple’s upcoming iPhone, which will be called the iPhone 13, is expected to get some great upgrades this year.

It is rumored that the upcoming smartphone will feature a new design with a flawless screen, longer battery life, and an amazing increased refresh rate.

iPhone 13 buzz

These include increased camera specs, new color options (maybe even a bright pink), and more, and as we get closer to the potential iPhone 13 release date, speculation about the new iPhone continues to emerge.

Despite the hype over the phone footage, it’s more likely to be a passing CGI flaw in post-production than a sneak peek at the new iPhone 13.

And the hype for Apple’s new smartphone continues to grow, as we get closer and closer to the unveiling of Apple’s new iPhone.

Upcoming release

According to a SellCell survey, reported by MacRumors, 44% of current iPhone users plan to upgrade to an iPhone 13 model when it becomes available in the market.

We heard that the iPhone 13 lineup will feature four phones – iPhone 13, iPhone 13 Mini, iPhone 13 Pro and iPhone 13 Pro Max – as predicted by Apple analyst Ming-Chi Kuo.

This lineup matches the four iPhone 12 models from last year, but that’s not all that remains the same: the iPhone 13’s price and design may also be familiar.

And we’ve rounded up these rumors and everything we’ve heard below, including speculation about an iPhone 13 release date (rumors say September, as usual), and the question here is how the iPhone 13 compares to the iPhone 12.

iPhone 13 and Specifications

We have a few more weeks of speculation before Apple reveals its next flagship, so let’s buckle up and keep reading and suspense this news about the iPhone 13 and its relationship to space.

A rumor from the Chinese social media platform Weibo in early June indicated that the iPhone 13 lineup will contain larger batteries than the iPhone 12 lineup.

A specification, which was shared on Twitter by leaker @L0vetodream, claims a 2,406mAh battery for the iPhone 13 Mini.

Up to 3095mAh for the iPhone 13 and iPhone 13 Pro, and 4325mAh for the iPhone 13 Pro Max.

Battery life

And with all of these battery sizes being upgrades beyond the capacities of the iPhone 12 (although Apple doesn’t reveal official battery specifications).

However, battery life differs from battery capacity, so an increase in iPhone 13 battery size likely won’t translate into longer battery life, and it all depends on other phone upgrades and how well its software improves battery life.

But compared to premium phones from other brands, Apple’s batteries are weak. For example, the batteries in Samsung’s Galaxy S21 lineup range from 4,000 to 5,000 mAh.

Reverse or wireless charging

When it comes to charging any user’s battery, the iPhone 13 could have some new tricks with faster wireless charging and potentially reverse charging capabilities, according to a video from EverythingApplePro on YouTube via leaker Max Weinbach.

Reverse charging is a feature that allows you to charge other Qi devices on the back of your phone. 

Weinbach expects the upcoming iPhone 13 to have this feature due to a larger wireless charging coil and a stronger array of magnets located on the back of the phone.

Samsung Galaxy competition

Several of the iPhone company’s competitors including the Samsung Galaxy S21, Samsung Galaxy S20, Samsung Galaxy Note 20 Ultra, and OnePlus 8 Pro already have reverse wireless charging, but Apple has yet to bring the feature to its iPhones.

At the time of writing, there is no official or unofficial statement about when we can expect to see Apple’s next iPhone, and a report released in April indicated that manufacturing of new iPhone chips was running ahead of schedule.

specific time

Where the iPhone 13 release date was put back in the timeline back to Apple before the pandemic hit, normally, we can predict with some degree of accuracy when Apple’s iPhone events will occur and extrapolate the release date based on that.

But 2020 was a different story. It was Apple’s first event in September in eight years without an iPhone thanks to production delays due to the coronavirus pandemic. This year, however, Kuo also expects business as usual for Apple’s supply chain.

A few years ago, CNET delved deeply into the schedule to an Apple event and came up with a compelling Labor Day premise, which you can read about here, based on the 2021 calendar.

default event

Regardless of the date, Apple’s upcoming iPhone event could be as virtual as last year, per his Power On newsletter.

Mark Gorman of Bloomberg said the event will be entirely virtual due to the tech giant’s decision to postpone it to work in person due to the spike in COVID-19 cases.

Apple originally said it would require all employees to come to the office three days a week starting this September.

Gurman says that if Apple sticks to the September timeframe, an in-person iPhone 13 event would be “reasonable.” So far he expects the event to be online.

2 thoughts on “مواصفات آيفون ١٣ | iphone 13

your comment

%d مدونون معجبون بهذه: