آيفون ١٣ الفضاء وجالكسي إف إي | iPhone 13 Space and Galaxy FE

Mercedes electric car
سيارة مرسيدس من الداخل

مجموعة أخبار ومعلومات في عالم التقنية والعلوم ومنها خبر السيارات الكهربائية من مرسيدس, والمملكة تحتل المركز الثاني في عالم التنافسية الرقمية, والأخبار الكاذبة تتروج أكثر في منصة فيسبوك, وشركة آمازون تريد دخول عالم التلفزيونات.

وشركة آبل تؤجل خاصية حماية الطفل, وهواوي توصل إلى حل مع أمريكا, والحكومة الألمانية تشجع على زيادة التحديثات في الأجهزة, وأخيرا سوق آمازون في مصر يفتتح, وهاتف جالكسي FE  القادم, وسامسونج تطرح الجيل الثالث من زي فليب و زي فولد.

ونظام اندرويد من شركة جوجل غير مهتمين بالإصدار من آيفون 13, وآخر خبر في مجموعتنا لهذه السلسلة هو أن جهاز هاتف آيفون 13 سوف يتصل بالفضاء عن طريق الأقمار الصناعية, إليكم التفاصيل في هذا المقال التقني.

معرض السيارات الكهربائية مرسيدس

تواصل شركة مرسيدس للسيارات جاهدة في مواكبة العصر الكهربائي للسيارات وتحويل نسخها إلى سيارات كهربائية ، ومن بين هذه السيارات سيارتها المعروفة باسم G-Class.

حيث سوف تأتي مع نسخة كهربائية EQG مع حلول عام 2025 ، نقلة نوعية في تاريخ تصميم هذه السيارة منذ إطلاقها الأول عام 1979 تم الكشف عن النسخة الجديدة.

حيث كشفت شركة مرسيدس بنز الألمانية عن سيارتها سيدان الكهربائية موديل AMG 2023 ، والتي سوف تتوفر مع محركات قوية ذات أداء رياضي عالي.

والتي تم نشر صورها على الإنترنت، قبل الإعلان عنها رسميًا في معرض ميونيخ الدولي للسيارات ، والذي بدأ من يوم 5 سبتمبر إلى 12 سبتمبر.

المملكة تحتل المركز الثاني في تقرير التنافسية الرقمية

تم تصنيف المملكة العربية السعودية الثانية عالميا بين دول مجموعة العشرين ضمن تقرير التنافسية الرقمية لعام 2021 الصادر من المركز الأوروبي للتنافسية الرقمية.

حيث بنى التقرير بياناته وفقا إلى مؤشر التنافسية العالمي الصادر من المنتدى الاقتصادي العالمي، ومن البيانات الداعمة المقدمة من البنك الدولي والاتحاد الدولي للاتصالات.

وهنا تقدمت المملكة 20 نقطة في مؤشر العام مقارنة بالعام الماضي، وكما تقدمت 86 درجة في محور النظام البيئي الرقمي متصدرة دول مجموعة العشرين.

وأيضا حققت المركز الثالث في محور القدرات الرقمية بين دول مجموعة العشرين؛ ويمثل هذا التقدم الريادة الرقمية المستمرة للمملكة ومحافظتها الدائمة على التقدم في مختلف المؤشرات والمراكز.

للاسف نحن نتفاعل مع الاخبار الكاذبة أكثر من الحقيقة

أكدت دراسة بحثية أن الأخبار الزائفة والتي تنتشر في موقع فيسبوك أسرع من الأخبار الحقيقية, وعلى عكس ما هو شائع فإن روبوتات الويب لم تكن السبب فقط وراء عامل إنتشار هذه الأخبار الكاذبة في هذا المقال تتعرف عن المسؤول على انتشارها.

حيث أنجز باحثون أمريكيون في دراسة علمية حول ظاهرة انتشار الأخبار والمحتويات الزائفة عبر صفحات فيسبوك على موقع التواصل الاجتماعي. 

حيث تهدف هذه الدراسة إلى معرفة سبب انتشار الرسائل الزائفة أسرع ووصولها إلى عدد أكبر من الأشخاص مقارنة بالمواقع الأخرى التي تتضمن معلومات صحيحة.

آمازون تستعد لدخول عالم التلفزيونات

كشفت بعض التقارير التقنية، عن استعداد شركة “أمازون” الأمريكية إلى إقتحام ودخول عالم التلفزيونات لأول مرة في مسيرة الشركة.

حيث تخطط شركة آمازون إلى طرح أول تلفزيون يحمل علامتها التجارية خلال شهر أكتوبر/ تشرين أول المقبل داخل الولايات المتحدة الأمريكية، وذلك حسب تقرير موقع “بيزنس إنسايدر”.

ونقل الموقع عن أشخاص مطلعين على هذا الموضوع أن إطلاق التلفزيون كان قيد العمل منذ ما يقارب سنتين، وشارك فيه فرق من “Amazon Devices” و”Lab126″.

وأوضوح الموقع كذلك إلى أن أول تلفزيون من شركة آمازون سوف يتم تشغيله بواسطة المساعد الصوتي “أليكسا”، ويتم تصميمه وتصنيعه حاليا من قبل أطراف ثالثة، أحدها شركة “TCL” الصينية.

آبل تؤجل خاصية حماية الاطفال

قامت شركة آبل في تأجيل الخطة لإطلاق تكنولوجيا جديدة والتي تمسح بها هواتف آيفون بحثا عن مواد جنسية مسيئة للأطفال وحمايتهم.

حيث جاء ذلك عقب تعرض آبل إلى انتقادات على نطاق واسع من جماعات تدافع عن الخصوصية وغيرها من الجماعات الحقوقية،

وهم معبرين عن قلقهم من أن استخدام تكنولوجيا تتبع على أجهزة الهاتف الذكي يُعد سابقة خطيرة, وقالت أبل إنها “استمعت لوجهات النظر السلبية في هذا الشأن، وإنها تعيد النظر فيه في الوقت الراهن”.

هواوي حصلت حل لمشكلة أمريكا

طالب رين جينغفي صاحب شركة هواوي الصينية من إدارة الرئيس الأمريكي الجديد جو بايدن إلى اعتماد “سياسة انفتاح” تجاه شركته، وحل المشاكل مع أمريكا, حيث تعود بالفائدة على الولايات المتحدة.

حيث عانت شركة “هواوي” الصينية تحت طائل عقوبات أمريكية فرضها دونالد ترامب تمنعها من الحصول على تكنولوجيا أمريكية ضرورية لصناعة الهواتف الذكية.

حيث تم وضعها في قائمة سوداء للاشتباه في نفوذ النظام الحاكم في الصين على المجموعة التكنولوجية العملاقة, وحيث تريد هواوي الوصول إلى حل المشكلة مع أمريكا.

الحكومة الالمانية تشجع على زيادة سنوات التحديثات للأجهزة

أظهرت تقارير تقنية أن هناك ضغطاً كبيراً من الحكومة الفدرالية الألمانية على الاتحاد الأوروبي إلى فرض شروط قاسية على شركات الهواتف.

حيث تتمحور مطالب الحكومة الألمانية في إرغام مصنعي الهواتف الذكية على تقديم التحديثات (الأمنية على الأقل) إلى سبع سنوات قادمة.

وأن هناك مطالب إضافية في توفير الأجزاء والقطع المستخدمة في صيانة هذه الهواتف أيضاً لنفس المدة, فيما نادراً ما تحصل هواتف أندرويد على التحديثات بعد أكثر من عامين من صدورها.

وفي حالة بعض شركات الهواتف لا تصدر آلية تحديثات على الإطلاق, ولكن ومن منظور الحكومة الألمانية فهذا الأمر غير مناسب ويجب تغيير هذا الواقع.

موقع سوق أصبح آمازون المصري

أعلنت شركة آمازون يوم الأربعاء الماضي عن إطلاق موقعها الإلكتروني الجديد “أمازون مصر Amazon.eg”، وهو بديل إلى موقع “سوق دوت كوم” المملوك للشركة.

وأوضحت الشركة في بيان إنها تعتزم عرض ملايين من المنتجات والماركات عالية الجودة عبر موقع Amazon.eg كما سوف يقدم الموقع الجديد للعملاء تجربة تسوق مميزة مع أسعار تنافسية وخيارات دفع سهلة.

ولا ننسى خدمة التوصيل السريع والمعتمد, وكان الدكتور مصطفى مدبولي، رئيس مجلس الوزراء، شهد يوم الأربعاء الماضي افتتاح مُستودع شركة “أمازون” في مدينة العاشر في محافظة الشرقية.

هاتف جالكسي FE القادم

توقعنا أنه سوف يتم الإعلان عن هاتف جالكسي S21 FE جنباً إلى جنب مع أجهزة الشركة القابلة للطي خلال حديث سامسونج جالكسي Unpacked الذي أقيم في 11 أغسطس الماضي.

ولكن لم يظهر هاتف جالكسي S21 FE خلال الحدث بأي شكل من الأشكال، ويبدو أن شركة سامسونج لم تكن مستعدة “ربما” بسبب النقص الحاصل في سوق الرقائق.

ويبدو أن شركة سامسونج لم تحصل على عدد كافي من رقائق Snapdragon 888، وهو ما أدى إلى ظهور هاتف جالكسي S21 FE على منصة GeekBench.

حيث يحتوي على شريحة Exynos 2100, وهذا يعني أنه سوف يتم إطلاق الهاتف مع معالج Exynos في أسواق أوروبا وشرق آسيا.

سامسونج وهواتف قابله للطي على دفعتين

كشفت شركة سامسونج عن هاتفين جديدين من الهواتف القابلة للطي، في وقت تواجه كوريا الجنوبية الرائدة في القطاع منافسة محتدمة من شركات صينية في سوق سريعة النمو

حيث يقدم هاتف جالاكسي زي فولد 3 وجالاكسي زي فليب 3 بتصاميم أكثر سلاسة ومقاومة أفضل للمياه وشاشة أكثر تفاعلية.

ويمكن طلب الهاتف من الآن، على أن يسلّم في فترة لاحقة من قبل شهر في الولايات المتحدة وأوروبا وكوريا الجنوبية.

ويأتي الهاتفان في وقت تواجه شركة سامسونج منافسة محتدمة شركات صينية، وعلى رأسهم شاومي التي احتلت المرتبة الثانية في السوق في الربع الثاني من العام.

وسوف يتم طرح فليب 3 الذي تمتد شاشاته على 6,7 إنش مع سعر 999 دولارا، تماشيا مع غيره من الهواتف عالية الطراز، مقابل 1799 دولارا إلى هاتف فولد 3 الممتدة شاشته على 7,6 إنش.

آندرويد مو مهتمين في آيفون 13

قام موقع Cult of Mac في نشر تصور تخيلي إلى هاتف آيفون 13 برو، متخيلاً لو جاء الهاتف مع شاشتين بدلاً من شاشة واحدة.

ويتصور الموقع قدوم الهاتف مع شاشة ثانية في الجهة الخلفية منه حيث تسمح للمستخدم في رؤية الإشعارات الواردة حتى عندما يكون الهاتف مقلوباً.

وأيضا قدوم  آيفون 13 بدون منافذ شحن، وكذلك وجود نوتش أصغر من الذي في هاتف آيفون 12 الحالي, ويبدو التصميم جميلاً حتى وإن كان مجرد حلم يصعب تحقيقه.

ولكن في الواقع يبدا تصميم آيفون 13 برو الافتراضي هذا شبيهاً إلى حد كبير بالهاتف الحالي آيفون 12 من النظرة الأولى، ولكن مع بعض الخصائص الجديدة والتي سوف تظهر في المؤتمر السنوي إلى آبل.

آيفون 13 يتصل بالاقمار الصناعية الفضاء

قد يكون هاتف آيفون 13 القادم من شركة آبل له القدرة على إجراء مكالمات عبر الأقمار الصناعية، وفقا إلى أحدث التسريبات.

وحسب ما تم ذكره في تقرير موقع بلومبرغ، سوف تسمح هذه التقنية إلى هاتف آيفون 13 في إرسال رسائل نصية وإجراء مكالمات دون أي إشارة, مع نظام البرج الأبراج.

وأوضحت بلومبرغ إن قدرات الهاتف الفضائي سوف تخصص إلى حالات الطوارئ, وسوف تتيح هذه الميزة الاتصال بالمستجيبين الأوائل في المناطق ذات الاستقبال السيئ.

ويشاع أيضا أن إحدى الأدوات سوف تسمح للمستخدمين في إرسال رسائل نصية إلى خدمات الطوارئ وجهات الاتصال في حالات الطوارئ عبر الأقمار الصناعية عندما لا يكون لديهم تغطية خلوية للمنطقة.

Amazon TV
Amazon TV

A group of news and information in the world of technology and science, including the news of electric cars from Mercedes, and the Kingdom occupies the second place in the world of digital competitiveness, and false news promotes more on the Facebook platform, and Amazon wants to enter the world of televisions.

And Apple postpones the child protection feature, Huawei has reached a solution with America, the German government encourages more updates in devices, and finally the Amazon market in Egypt opens, the next Galaxy FE phone, and Samsung introduces the third generation of Z Flip and Z Flip.

And the Android system from Google is not interested in the version of the iPhone 13, and the latest news in our group for this series is that the iPhone 13 will connect to space via satellite, here are the details in this technical article.

Mercedes electric car exhibition

Mercedes continues to strive to keep pace with the electric age of cars and convert their versions to electric cars, and among these cars is its G-Class.

Where it will come with an electric version EQG by 2025, a quantum leap in the history of the design of this car since its first launch in 1979, the new version was revealed.

Where the German company Mercedes-Benz revealed its electric sedan model AMG 2023, which will be available with powerful engines with high sports performance.

Photos were published online, before it was officially announced at the Munich International Motor Show, which runs from September 5 to September 12.

Kingdom ranks second in the Digital Competitiveness Report

Kingdom of Saudi Arabia was ranked second globally among the G20 countries in the Digital Competitiveness Report for the year 2021 issued by the European Center for Digital Competitiveness.

Report based its data according to the Global Competitiveness Index issued by the World Economic Forum, and the supporting data provided by the World Bank and the International Telecommunication Union.

Here, the Kingdom advanced 20 points in the index of the year compared to last year, and also advanced 86 degrees in the digital ecosystem axis, topping the G20 countries.

It also achieved third place in the digital capabilities axis among the G20 countries; This progress represents the Kingdom’s continuous digital leadership and its permanent preservation of progress in various indicators and centers.

Unfortunately, we react more to false news than to the truth

A research study confirmed that fake news that spreads on Facebook is faster than real news, and contrary to what is common, web bots were not the only reason behind the spread of this fake news. In this article, you know who is responsible for its spread.

Where American researchers have completed a scientific study on the phenomenon of the spread of false news and content through Facebook pages on the social networking site.

The aim of this study is to find out why fake messages spread faster and reach more people than other sites that contain correct information.

Amazon prepares to enter the world of television

Some technical reports revealed that the American company “Amazon” is ready to storm and enter the world of televisions for the first time in the company’s march.

Amazon plans to launch its first branded TV this October in the United States, according to a Business Insider report.

According to people familiar with the matter, the TV launch has been in the works for nearly two years, with teams from Amazon Devices and Lab126 participating.

The site also indicated that the first Amazon TV will be powered by the voice assistant “Alexa”, and is currently designed and manufactured by third parties, one of which is the Chinese company “TCL”.

Apple delays child protection feature

Apple has delayed a plan to launch a new technology that scans iPhones for child sexual abuse and protects them.

This came after Apple was widely criticized by privacy groups and other rights groups.

They express concern that the use of tracking technology on smartphone devices is a dangerous precedent, and Apple said it “heard negative views in this regard, and is reconsidering it at the moment.”

Huawei got a solution to the problem of America

Ren Jingfei, the owner of the Chinese company Huawei, called on the administration of the new US President Joe Biden to adopt an “openness policy” towards his company, and to solve problems with America, as it would benefit the United States.

Where the Chinese company “Huawei” suffered under US sanctions imposed by Donald Trump preventing it from obtaining US technology necessary for the manufacture of smartphones.

Where it has been placed in a blacklist on suspicion of the influence of the ruling regime in China on the giant technology group, and where Huawei wants to reach a solution to the problem with America.

The German government encourages more years of hardware updates

Technical reports showed that there is great pressure from the German federal government on the European Union to impose harsh conditions on phone companies.

The German government demands that smartphone manufacturers submit updates (at least security) for the next seven years.

And that there are additional demands in providing the parts and parts used in the maintenance of these phones also for the same period, while Android phones rarely get updates more than two years after their release.

In the case of some phone companies, they do not issue an update mechanism at all, but from the perspective of the German government, this is not appropriate and this reality must be changed.

Souq site has become the Egyptian Amazon

Last Wednesday, Amazon announced the launch of its new website, “Amazon Egypt, Amazon.eg”, which is an alternative to the company’s “Souq.com” website.

The company said in a statement that it intends to offer millions of high-quality products and brands on Amazon.eg New customers have a unique shopping experience with competitive prices and easy payment options.

And do not forget the express and certified delivery service, and Dr. Mustafa Madbouly, the Prime Minister, witnessed last Wednesday the opening of the warehouse of the “Amazon” company in the city of Asher in the Sharkia Governorate.

Next Galaxy FE phone

We expected that the Galaxy S21 FE would be announced along with the company’s foldable devices during the Samsung Galaxy Unpacked talk on August 11th.

However, the Galaxy S21 FE did not appear during the event in any way, and it seems that Samsung was not ready “maybe” due to the shortage in the chip market.

It seems that Samsung did not get enough Snapdragon 888 chips, which led to the appearance of the Galaxy S21 FE on GeekBench.

Where it contains an Exynos 2100 chip, this means that the phone will be launched with an Exynos processor in the European and East Asian markets.

Samsung and foldable phones in two batches

Samsung has unveiled two new foldable phones, at a time when industry leader South Korea faces stiff competition from Chinese companies in a fast-growing market.

It introduces the Galaxy ZFold 3 and Galaxy Z Flip 3 with smoother designs, better water resistance, and a more interactive screen.

Phone can be ordered from now, to be delivered a month later in the United States, Europe and South Korea.

Two phones come at a time when Samsung is facing fierce competition from Chinese companies, led by Xiaomi, which ranked second in the market in the second quarter of the year.

Flip 3 which has a screen of 6.7 inches, will be launched at a price of $ 999, in line with other high-end phones, compared to $ 1,799 for the Fold 3, which has a screen of 7.6 inches.

Android not interested in iPhone 13

Cult of Mac has published a rendering of the iPhone 13 Pro, imagining if the phone came with two screens instead of one.

The site envisions the coming of the phone with a second screen at the back of it that allows the user to see incoming notifications even when the phone is upside down.

And also the arrival of the iPhone 13 without charging ports, as well as the presence of a notch smaller than the one in the current iPhone 12, and the design looks beautiful even if it is just a dream that is difficult to achieve.

But in fact, this default iPhone 13 Pro design looks very similar to the current iPhone 12 at first sight, but with some new features that will appear at Apple’s annual conference.

iPhone 13 connects to space satellites

Apple’s upcoming iPhone 13 may have the ability to make satellite calls, according to the latest leaks.

And according to what was mentioned in a Bloomberg report, this technology will allow the iPhone 13 to send text messages and make calls without any signal, with the tower system.

Bloomberg explained that the capabilities of the satellite phone will be allocated to emergency situations, and this feature will allow contacting first responders in areas with poor reception.

It is also rumored that one of the tools will allow users to send text messages to emergency services and emergency contacts via satellite when they do not have cellular coverage of the area.

4 thoughts on “آيفون ١٣ الفضاء وجالكسي إف إي | iPhone 13 Space and Galaxy FE

Comment here

%d مدونون معجبون بهذه: