هواوي واتش جي تي ٣ برو | Huawei Watch GT 3 Pro

Huawei Watch GT 3 Pro
هواوي واتش جي تي 3 برو

أعلنت شركة هواوي الصينية عن ساعة واتش Watch GT 3 Pro ، أحدث إضافة لها إلى نظام هواوي HarmonyOS المتوافق مع البيئة.

حيث تأتي الساعة هواوي واتش جي تي 3 برو الذكية الجديدة مع نسختين: Titanium و Ceramic، وتتطلع إلى التنافس ضد أمثال Apple و Samsung من خلال المواد الفاخرة وكتالوج من أوضاع اللياقة البدنية وتقنية المراقبة الصحية.

ساعة هواوي واتش

وبشكل أكثر تحديدًا ، حيث تهدف ساعة هواوي GT 3 Pro إلى أن تكون أفضل ساعة ذكية للغوص المجاني والأنشطة تحت الماء.

الحجم

وساعة هواوي واتش Watch GT 3 Pro لا يوجد سوى حجم واحد لكل إصدار ساعة ؛ التيتانيوم له هيكل 46.6 ملم ، والسيراميك أصغر 42.9 ملم.

السعر

ومع ذلك ، فإن الاختيار بين الاثنين ليس بهذه البساطة مثل تفضيل الحجم. حيث تُباع الساعة الخزفية عالية الجودة مقابل 1998.19 ريال سعودي 532.67 دولار أمريكي.

مقارنةً بإصدار التيتانيوم ، والذي يكلف 1394.07 ريال سعودي 371.62 دولار أمريكي, ويمكن طلب كلا الساعتين مسبقًا عن طريق الموقع شركة هواوي.

ومع ذلك ، في حين أن شركة Huawei لن تبيع الساعات في الولايات المتحدة ، فقد قمت باختبار كلا النوعين من GT 3 Pro, وهذه هي أفكاري الأولية وما أحبه (ولا لا يعجبني) حول أحدث الأجهزة القابلة للارتداء.

التصميم

على الرغم من أن خط إنتاج GT كان دائمًا مخصصًا إلى مستخدمي نمط الحياة النشطين واللياقة البدنية ، فإن سلسلة GT 3 Pro – خاصة إصدار السيراميك – تبدو أشبه بالساعات الفاخرة أكثر من أي شيء آخر.

منذ اللحظة الأولى والنظرة الأولى التي جربت فيها طرازي التيتانيوم والسيراميك ، كان التدريب بالتأكيد آخر شيء لم أفكر فيه.

الساعات الكلاسيكية

وساعة هواوي واتش, يزن نموذج التيتانيوم 54 جرامًا ، والسيراميك 50 جرامًا ، وهذا لا يحسب وزن أحزمة الساعة المرتبطة بثلاث قطع.

من أجل اللياقة البدنية ، أفضل استخدام مادة أخف تسمح مع مرورتها وتنفسها بما يكفي لتلائم بشرتي مع ارتفاع درجة حرارتها.

المواصفات

تأتي كلتا الوحدتين مع تاج دوار ثلاثي الأبعاد ، وهو نفس المسجل الذي تجده في الساعات التقليدية لضبط الوقت.

صُممت خصيصًا للساعات الذكية ، حيث يمكنك التدوير أو الضغط على المقبض للتنقل في قوائم الإعدادات والقيم والواجهات.

مع الحفاظ على إدخالات اللمس عند الحد الأدنى, ويوجد أيضًا زر مخطط كهربية القلب (ECG) يعمل كمفتاح وظيفي عندما لا يكون قيد الاستخدام.

على الرغم من أنني قادر على تعيينه لسحب قائمة من أوضاع التمرين أو قياس معدل ضربات القلب ، إلا أنني أحب أن أرى أنه قادر على العمل فقط كمفتاح خلفي عادي. بهذه الطريقة ، لن أضطر إلى اللجوء إلى إيماءات التمرير للتنقل عبر الساعة.

إصدار تيتانيوم

تحتوي ساعة هواوي واتش على شاشة لوحة مع  AMOLED مقاس 1.43 بوصة مع إصدار Titanium و AMOLED مقاس 1.32 بوصة مع السيراميك.

ولطيف النظر إليهما ، ومخزون تحت طبقة من زجاج الياقوت, وبالمثل ، توجد المادة شديدة المقاومة للخدش والكسر في جزء المستشعر من الغلاف الخلفي.

وتحتوي على مستشعر الإضاءة المحيطة في GT 3 Pro ، حيث يقوم بالاتصال بشكل مناسب بمستوى السطوع في البيئات المختلفة.

المقاوم للماء

واحدة من أكبر ترقيات GT 3 Pro لهذا العام هي متانتها ومقاومتها للماء, وتم اعتماد كلا الإصدارين من الساعة لـ IP68 و 5ATM ، مما يعني أنهما يمكنهما تحمل الغمر في 1.5 متر من المياه العذبة لمدة تصل إلى 30 دقيقة.

لرفع مستوى الأمور ، يتوافق GT 3 Pro أيضًا مع EN 13319 لدعم الغوص الحر (أو الغوص السطحي) حتى عمق 30 مترًا. لا يوجد الكثير من الساعات الذكية المتوافقة مع الغوص المجاني والتي تبدو جيدة مثل هذه.

إصدار السيراميك

نظرًا لأن كل مصنع تقريبًا لديه الآن خطه الخاص من الساعات الذكية في سوق مشبع ، فإن إصدار GT 3 Pro Ceramic يحمل جمالية دائرية خاصة بها, وهناك زخارف ذهبية تبرز أجزاء مختلفة من الساعة بطريقة خفية وفخورة.

ووفقًا إلى شركة هواوي Huawei ، فإن الإطار المصمم على شكل صدف “يرمز إلى 24 ساعة و 24 مصطلحًا شمسيًا ، مما ينتج عنه تأثيرات تموج في الوقت الذي تدور فيه عقارب الساعة.” أيضًا ، نادرًا ما نقوم بعمل أغلفة بيضاء تمامًا للساعات ، ناهيك عن الساعات الذكية.

البرمجة

إن اختبار ساعة هواوي Watch GT 3 Pro يعني أنه كان عليّ تحميل Huawei AppGallery على الجهاز الذي يعمل مع نظام Android.

وتنزيل تطبيق Huawei Health من هناك ، ثم أخيرًا سوف نتمكن من مسح رمز الاستجابة السريعة على الساعة للإقران.

النظام

مع مجرد الاقتران والتنقل حول HarmonyOS ، يكون برنامج الساعة واضحًا جدًا. يؤدي التمرير سريعًا لأسفل من الشاشة الرئيسية إلى عرض تبديلات سريعة مثل الإعدادات ، وتشغيل الشاشة ، والتنبيه ، والعثور على الهاتف.

هناك أيضًا استنزاف ، وهو جهاز إهتزاز أنيق ومنارة صوتية تهدف إلى التخلص من أي مياه تتسرب إلى الساعة.

ويؤدي التمرير سريعًا إلى يسار الشاشة الرئيسية إلى إحضار أداة الطقس ، ووجدت مع درجة الحرارة المعروضة بالفهرنهايت, مع اللوحة اليسرى هي المكان أيضًا.

حيث يتم عرض الإشعارات من الساعة والهاتف ، بما في ذلك الرسائل النصية وتذكيرات التقويم ورسائل البريد الإلكتروني والمزيد.

إشعارات ساعة هواوي

المشكلة الوحيدة مع الإشعارات على HarmonyOS هي أن التفاعلات من الساعة محدودة, على عكس WearOS و watchOS ، تمنحك تطبيقات معينة فقط مثل WeChat القدرة على إرسال رد سريع.

بالنسبة للتطبيقات غير المدعومة، والتي تشمل Slack ومجموعة Google و Microsoft Outlook ، يمكنك فقط إلقاء نظرة على الإشعار ولا شيء آخر.

التمرير السريع

أخيرًا ، يؤدي التمرير سريعًا إلى الجانب الأيمن من الشاشة الرئيسية من ساعة هواوي واتش إلى إظهار شرائح من الأدوات.

بما في ذلك معدل ضربات القلب وشاشة Sp02 ونسبة إضاءة القمر وجهاز تعقب النوم والمزيد. يمكنك بالطبع إضافة أو إزالة أو تبديل أماكن شرائح عنصر واجهة المستخدم حسب رغبتك.

متجر التطبيقات

في النهاية ، تزدهر ساعة هواوي Watch GT 3 Pro في متجر التطبيقات الخاص مع شركة Huawei, وهذا يعني أن معظم واجهات الساعة والحاجيات متوفرة.

ومن المحتمل ألا تكون تطبيقات الجهات الخارجية التي اعتدت عليها على Apple Watch أو Android القابلة للارتداء موجودة في AppGallery. بدلاً من ذلك ، سوف يتعين عليك البحث عن بديل والاستقرار به.

أوضاع اللياقة

يعتمد ساعة Huawei GT 3 Pro على هذه القيم مع ميزة خطة التشغيل الذكية الجديدة ووضع الغوص الحر, بسبب الكم الهائل من ميزات اللياقة البدنية والمقاييس.

كما تستخدم خطة الجري الذكية التعلم الآلي لإنشاء خطة لياقة بدنية مستهدفة للاستفادة من سجل التمرين الشخصي والبيانات البدنية ونوع الجسم.

يتضمن ذلك مستوى الشدة ووقت الركض وركوب الدراجات والتمارين في المنزل والمزيد, وسوف نرى كيف يتم ضبط هذه الميزة بدقة مع مرور الوقت.

الغوص في الماء

كذلك يستخدم وضع الغوص المجاني مقياس العمق الجديد لجهاز GT 3 Pro لرسم معدل صعود الغطس ، والعمق في الوقت الفعلي ، والعمق الأقصى.

وأيضا وقت راحة سطح الماء، والمزيد منها, وعلى الرغم من أنني لست غواصًا ، فسوف يكون من الرائع تسجيل كل هذه المواصفات إذا كنت كذلك.

ويعد وضع Free Dive ، بالطبع ، من بين مئات أوضاع اللياقة البدنية الموجودة على الساعة بما في ذلك المشي لمسافات طويلة والمشي والترياتلون والتزلج والتجديف وتسلق الجبال والمزيد.

مراقبة مخطط القلب

لا تعاني الساعات الذكية اليوم من نقص في ميزات المراقبة الصحية, ولكن في حين أن العديد من المستشعرات لمعدل ضربات القلب البصري ومستشعرات مخطط كهربية القلب ، إلا أن الأفضل فقط هو المعتمد من قبل الشركة المصنعة الحكومية منها.

أما في حالة ساعة هواوي Huawei Watch GT 3 Pro ، تم اعتماد كل من ساعات التيتانيوم والسيراميك كأجهزة طبية من الدرجة الثانية من إدارة المنتجات الطبية الوطنية في الصين.

ومع ذلك ، لم يتم اعتمادها من قبل المنظمات في المملكة المتحدة أو أوروبا أو أمريكا الشمالية, لذلك ، يمكن فقط لمستخدمي البلدان المحددة في آسيا وأمريكا الجنوبية وأفريقيا استخدام ميزة ECG المدمجة.

المزايا الأخرى

من خلال وحدة استشعار ECG الخاصة بها ، تقول أن ساعة هواوي  Huawei أن GT 3 Pro يمكنها “توفير قياسات ECG أحادية الرصاص.

وتحليل في الوقت الفعلي ، وإيقاع الجيوب الأنفية ، والرجفان الأذيني ، وتذكيرات نبضات الأذين والبطين المبكرة للبقاء على اطلاع واستباقي بشأن صحة القلب الرئيسية- المخاطر ذات الصلة.

عمر البطارية

تدعي شركة هواوي  Huawei أن ساعة Watch GT 3 Pro Titanium سوف تستمر لمدة 14 يومًا قبل الحاجة إلى الشحن اللاسلكي.

بينما سوف تستمر النسخة الأصغر من السيراميك لمدة سبعة أيام, بما أنني لم أستخدم الساعات لأكثر من أسبوع ، لا أستطيع أن أشهد على تلك الوعود.

ومع ذلك ، سوف نقول إن إصدار Titanium الذي كنت أستخدمه خلال الأيام الأربعة الماضية يبلغ حاليًا 56٪ ، لذلك ستحتاج إلى بعض سحر البطارية لتستمر عشرة أعوام أخرى وتطابق أرقام Huawei.

خلاصة التجربة

الإنطباع الأولي إلى ساعات هواوي Huawei GT 3 Pro كانت إيجابية ، وسوف نحتفظ بالتقييم حتى المراجعة النهائية مدة أسبوع أو أسبوعين على طريق الإستخدام.

وواضح بالنسبة لي هو أن شركة هواوي  Huawei قامت ببناء ساعة ذكية تلبي احتياجات أولئك الذين يبحثون عن جماليات الساعة التقليدية، بالإضافة إلى الفوائد المعلوماتية للساعة الذكية.

Huawei Watch GT 3 Pro
Huawei Watch GT 3 Pro

Chinese company Huawei has announced the Watch GT 3 Pro, its latest addition to Huawei’s eco-friendly HarmonyOS platform.

The new smartwatch comes with two versions: Titanium and Ceramic, and looks to compete against the likes of Apple and Samsung with its premium materials and catalog of fitness modes and health monitoring technology.

Huawei Watch

More specifically, the Huawei Watch GT 3 Pro aims to be the best smartwatch for free diving and underwater activities.

the size

And the Huawei Watch GT 3 Pro There is only one size per watch version; Titanium has a 46.6 mm body, and ceramic is 42.9 mm smaller.

price

However, choosing between the two is not as simple as preferring size. The high-quality ceramic watch sells for SAR 1998.19, $532.67.

Compared to the titanium version, which costs 1394.07 SAR, 371.62 US dollars, both watches can be pre-ordered through the Huawei website.

However, while Huawei won’t sell the watches in the US, I’ve been testing both variants of the GT 3 Pro, and these are my initial thoughts and what I like (and don’t like) about the latest wearables.

the design

While the GT line has always been dedicated to active lifestyle and fitness users, the GT 3 Pro series – especially the ceramic version – looks more like a luxury watch than anything else.

From the very first moment and first look I tried my titanium and ceramic models, training was definitely the last thing I didn’t think of.

classic watches

And the Huawei Watch, the titanium model weighs 54 grams, and the ceramic 50 grams, which does not count the weight of the watch straps attached to three pieces.

For fitness, I prefer to use a lighter material that allows it to pass through and breathes enough to fit my skin as it warms up.

Specifications

Both units come with a 3D rotating crown, the same dial you find in traditional timekeeping watches.

Designed specifically for smartwatches, you can rotate or tap the knob to navigate the settings, values, and interfaces menus.

Keeping touch inputs to a minimum, there is also an electrocardiogram (ECG) button that acts as a function key when not in use.

Although I am able to set it to pull up a menu of exercise modes or measure heart rate, I like to see that it is only able to function as a normal back key. This way, I won’t have to resort to swipe gestures to move through the watch.

Titanium Edition

The Huawei Watch has a 1.43-inch AMOLED panel display with Titanium version and a 1.32-inch AMOLED panel with ceramic.

They are pleasant to look at, and stored under a layer of sapphire glass. Likewise, the highly scratch- and chip-resistant material is found in the sensor portion of the back cover.

It houses the GT 3 Pro’s ambient light sensor, appropriately communicating the level of brightness in different environments.

Water Resistant

One of the GT 3 Pro’s biggest upgrades this year is its durability and water resistance, and both versions of the watch are IP68 and 5ATM certified, meaning they can withstand immersion in 1.5m of fresh water for up to 30 minutes.

To raise matters further, the GT 3 Pro also complies with EN 13319 to support free diving (or snorkeling) up to 30 metres. There aren’t a lot of free diving compatible smartwatches that look as good as this one.

Ceramic Edition

With almost every manufacturer now having their own line of smartwatches in a saturated market, the GT 3 Pro Ceramic Edition carries its own circular aesthetic, and there are gold trims that highlight different parts of the watch in a subtle and proud way.

According to Huawei, the seashell-shaped bezel “symbolizes the 24 hours and 24 solar terms, producing ripple effects as the clock rotates.” Also, we rarely do completely white cases for watches, let alone smartwatches.

programming

Testing the Huawei Watch GT 3 Pro meant that I had to download the Huawei AppGallery on my Android device.

And download the Huawei Health app from there, then finally we will be able to scan the QR code on the watch to pair.

the system

With just pairing and navigating around HarmonyOS, the software for the watch is pretty straightforward. Swiping down from the home screen brings up quick toggles like settings, turn on screen, wake up, and find phone.

There’s also a drain, which is a neat vibrating device and an acoustic beacon meant to eliminate any water that seeps into the watch.

A swipe to the left of the home screen brings up the weather widget, and found with the temperature displayed in Fahrenheit, the left panel is also where it is.

It displays notifications from the watch and phone, including text messages, calendar reminders, emails, and more.

Huawei watch notifications

The only problem with notifications on HarmonyOS is that interactions from the watch are limited. Unlike WearOS and watchOS, only certain apps like WeChat give you the ability to send a quick reply.

For unsupported apps, which include Slack, Google suite, and Microsoft Outlook, you can just look at the notification and nothing else.

swipe

Finally, swiping to the right side of the Home screen of the Huawei Watch will reveal slides of widgets.

Including heart rate, Sp02 monitor, moonlight percentage, sleep tracker, and more. You can, of course, add, remove or swap the locations of the widget slides as you wish.

App Store

Ultimately, the Huawei Watch GT 3 Pro thrives in the app store with Huawei, which means that most watch faces and widgets are available.

And it’s possible that the third-party apps that you’re used to on your Apple Watch or Android wearables aren’t in the AppGallery. Instead, you will have to look for an alternative and settle with it.

Fitness Modes

The Huawei GT 3 Pro watch builds on these values ​​with the new Smart Playing Plan and Free Dive Mode feature, due to the massive amount of fitness and metrics features.

The Smart Running Plan also uses machine learning to create a targeted fitness plan that leverages personal exercise history, physical data and body type.

This includes intensity level, time for running, cycling, workout at home, and more, and we’ll see how finely this feature adjusts over time.

Diving in the water

Free Dive mode also uses the GT 3 Pro’s new depth gauge to plot dive ascent rate, real-time depth, and maximum depth.

Also, water surface rest time, and more, and although I’m not a diver, it would be great to score all these specs if you were.

Free Dive is, of course, among hundreds of fitness modes on the watch including hiking, walking, triathlon, skiing, rowing, mountaineering, and more.

ECG monitoring

Today’s smartwatches do not suffer from a lack of health monitoring features, but while many optical heart rate and ECG sensors are available, only the best are government-approved ones.

In the case of the Huawei Watch GT 3 Pro, both titanium and ceramic watches have been certified as Class II medical devices by the National Medical Products Administration of China.

However, it is not approved by organizations in the UK, Europe or North America, so only users of select countries in Asia, South America and Africa can use the built-in ECG feature.

Other advantages

With its own ECG sensor module, the Huawei Watch says the GT 3 Pro can “provide single-lead ECG measurements.

And real-time analysis of sinus rhythm, atrial fibrillation, atrial and ventricular premature beat reminders to stay informed and proactive about key heart health-related risks.

Battery life

Huawei claims that the Watch GT 3 Pro Titanium will last 14 days before wireless charging is needed.

While the smaller ceramic version will last for seven days, since I haven’t used the watches for over a week, I can’t vouch for those promises.

However, we’ll say the Titanium version I’ve been using for the past four days is currently at 56%, so you’ll need some battery magic to last another ten years and match Huawei’s numbers.

Experiment summary

The initial impression of the Huawei GT 3 Pro watch was positive, and we will keep the evaluation until the final review for a week or two on the road to use.

What’s clear to me is that Huawei has built a smartwatch that meets the needs of those looking for the aesthetics of a traditional watch, as well as the informational benefits of a smartwatch.

3 thoughts on “هواوي واتش جي تي ٣ برو | Huawei Watch GT 3 Pro

Leave a comment

%d مدونون معجبون بهذه: