ساعة آبل هاتف هونر | Honor Apple Watch

Honor for phones
جهاز هاتف هونر

مجموعة أخبار متفرقة في عالم التقنية والعلوم, ولدينا خبر السعودية تتفوق عالميا في النضج الرقمي, وتعريف بسيط عن تطبيق سكني, والشريحة المدمجة, والطلب من أمريكا صار أسهر بدون ضرائب, وتوعية المستهلكين, ومصير جالكسي فان اديشن وعودة النوت قريبا.

وأغلب الناس تحب الايفون أكثر من جالكسي, وحقيقة تصميم آيفون 14 القادم وأيضا ساعة آبل القادم, وهونر للهواتف وصناعة المستقبل, وخبر آمازون تعلن روبوت حقيقي للمنازل, وأخيرا جهاز آيباد مع شاشة oled  قريبا إليكم التفاصيل.

المملكة تتفوق رقميا في مؤشر النضج الرقمي

حققت السعودية تفوقاً رقمياً جديداً في قطاع الاتصالات وتقنية المعلومات، بتصنيفها في المرتبة الثانية عالمياً بين دول مجموعة العشرين ضمن تقرير التنافسية الرقمية للعام الجاري.

وبحسب بعض المصادر، فإن المملكة تقدمت 20 درجة في المؤشر العام مقارنة بالعام السابق، كما تقدمت 86 درجة في محور النظام البيئي الرقمي متصدرة دول مجموعة العشرين، محققة المركز الثالث في محور القدرات الرقمية بين دول المجموعة.

وفي هذا السياق قال الدكتور سالم العلياني رئيس مركز الذكاء الاصطناعي في جامعة الملك خالد، إن تقرير التنافسية الرقمية الذي أظهر تقدم المملكة إلى المرتبة الثانية بين دول مجموعة العشرين، مؤشر عالمي يحظى باحترام كبير في الأوساط التقنية.

إذ يقتبس معلوماته من المنظمات الرصينة، مثل البنك الدولي ومنتدى الاقتصاد العالمي وهو يقيس معايير مهمة مثل البنية التحتية ورأس المال البشري، إضافة إلى استقطاب الكفاءات وتطور ريادة الأعمال كما يقيس أيضاً الخطط المطروحة.

ما هو تطبيق سكني

هو برنامج تطبيق هاتف مقدم من قبل وزارة الإسكان وصندوق التنمية العقارية أطلق في عام 2017م وتم خلاله تخصيص 280 ألف منتج سكني في جميع أنحاء المملكة بمنتجات سكنية.

وهذا البرنامج يسعى لتقديم العديد من الحلول السكنية للسعوديين، ذلك عن طريق طرح وحدات عقارية متنوعة في مشاريع سكني في مناطق متعددة بالمملكة، يأتي هذا من منطلق دعم الحكومة للمواطنين في تملك منازل خاصة بهم، وإتاحة أنظمة دفع ميسرة.

وفي نفس الوقت، يُعد برنامج سكني خطوة كبيرة في المجال العقاري، وفرصة للمطورين لإقامة مشروعات متعددة؛ لتنشيط السوق العقاري والاقتصاد في المملكة.

ومنها على النحو التالي: تخصيص 120 ألف وحدة سكنية جاهزة وتحت الإنشاء، توزيع 75 ألف أرض سكنية، وإصدار 85 ألف رقم جديد لصندوق التنمية العقارية ابتداءً من شهر فبراير 2017م.

حيث خصص في العام 2018م أكثر من 300 ألف منتج سكني في جميع أنحاء المملكة وهي كالتالي: 125 ألف وحدة سكنية، و75 ألف أرض سكنية (مجانية)، و 100 ألف تمويل سكني (مدعوم الأرباح).

شرح موضوع الشريحة المدمجة

هي بإختصار شريحة إلكترونية أو eSIM، عبارة عن تقنية تمكنك من تفعيل باقات مفوتر وباقات مسبق الدفع وكويك نت, شريحة eSIM مدمجة ضمن الجهاز، ستحصل على قسيمة تحتوي على رمز (QR Code).

حيث يتطلب فقط منك مسح هذا الرمز كي تستطيع تحميل الشريحة على جوالك، بينما الشريحة التقليدية قابلة للإزالة والاستبدال في أي وقت.

الشراء من أمريكا صار أسهل مع العناوين الأمريكية

إن حصول الشخص على عنوان أمريكي شيء مُهم جداً لأي شخص يتسوق من على الإنترنت وهُناك عدد كبير جداً من الناس يبحثون عن طُرق لإنشاء عنوان أمريكي حتى يتمكنوا من شراء المنتجات التي يرغبون فيها من المواقع الأمريكية. 

ومثال على ذلك موقع أمازون لأنه كما يعلم الجميع فموقع أمازون للأسف لا يُوفر خدمة الشحن إلى الدول العربية في مُعظم المنتجات الموجودة عليه وهُنا في هذه الحالة تحتاج لأن تستخدم وسيط يُقدم لك عنوان أمريكي للشحن عليه.

وهنا يبرز أهمية وجود عنوان أمريكي تظهر دائماً عند مُحاولة شراء مُنتج ما من موقع مثل أمازون وتظهر لك علامة تُشير بأن هذا المنتج لا يدعم الوصول لبلدك وفي هذه الحالة لا بُد أن تعتمد على شركة شحن تُوفر لك عنوان أمريكي.

لا تكونوا مستهلكين

وهي ثقافة مجتمع رغم أن هناك منتجاتٍ لا حصر لها متاحة أمام المرء؛ فإنه لا يُنظر سوى للقليل منها على أنه “لا غنى عن اقتنائه”، وهو ما يطرح سؤالا مفاده: ما الذي يحوّل منتجا بعينه إلى ظاهرة تثير ضجة واسعة؟

والإنتظار أمام متجر حيث الواقفون في هذه الصفوف كانوا منتظرين طرح تلك السلسلة اليابانية، العاملة في مجال البيع بالتجزئة، مجموعة جديدة من الكمامات، تحمل اسم “آيرِزم”، وأصبحت على الفور من أكثر منتجات الشركة مبيعا.

حيث تتألف كل كمامة من طبقتيْن تسمحان بالتنفس من خلالهما، بجانب مُرشِح (فلتر) يمكن غسله. وطُرِح هذا النوع الجديد في أكثر من 10 دول، ونفدت الكميات المَبيعة منه في الكثير من الحالات.

مع إستهداف هذا المنتج تلبية مطالب المستهلكين، الذين كانوا يريدون شراء قناع وجه أقل وزنا، وذلك كي يتسنى لهم استخدامه لحماية أنفسهم، في خضم تفشي وباء كورونا.

جالكسي فان اديشن؟ وحقيقة عودة النوت

وأخيرا ممكن أن نقول إننا سوف نحصل على هاتف سامسونج جالكسي نوت 22 – Samsung Galaxy Note 22 خلال عام 2022 أم أنها مجرد أحلام؟

ندرك دائما أننا لن نحصل على جالكسي Note 21، ولكن هناك بصيص من الأمل يشير إلى أن شركة سامسونج تخطط بالفعل لإطلاق جالكسي Note 22 خلال العام القادم.

حيث تم الكشف عن مجموعة Samsung Galaxy S21 في أوائل عام 2021 ، فقد لا تكون السلسلة الكاملة ، حيث من المحتمل أن تتبع Samsung الثلاثي الأولي مع Samsung Galaxy S21 FE (أو Galaxy S21 Fan Edition كما قد يطلق عليه) بعد شهور عديدة.

ولكن نحن الآن على يقين من أنه قادم ، حيث ذكرت شركة Samsung نفسها عن طريق الخطأ الهاتف بالاسم – وفي هذه العملية اقترحت أيضًا أن وصوله وشيك.

سوف يكون هذا بديل أرخص وأقل سعرًا لـ S21 ، تمامًا مثل Samsung Galaxy S20 Fan Edition مع جهاز Samsung Galaxy S20.

ورغم ذلك ، من المرجح أن يكون الانخفاض في التكلفة والمواصفات في حده الأدنى ، حيث لا يزال من المحتمل أن يكون S21 Fan Edition متطورًا إلى حد ما – ويتم تسعيره وفقًا لذلك.

ميول الناس للايفون أكثر من جالكسي

أظن تقرير شركة أبحاث السوق Gartner لمبيعات الربع الأخير أن أبل كانت الشركة الأولى في مبيعات الهواتف الذكية على مستوى العالم لتتجاوز سامسونج لأول مرة منذ 2016 (القياس هنا للربع الأخير فقط لكن سامسونج الأولى في 2020).

والبعض قد يقول أننا متحيزون لأبل لذا قام فريق من المحررين بأحد أكبر المواقع المتخصصة بعمل تقييم كل مجال بمقياس من 10 فدعونا نرى ما تم في المقارنة بين العملاق الكوري سامسونج والأمريكي أبل.

ممكن أن نناقش طوال اليوم حول تلك النقطة لأنها شخصية حيث أفضل أنا نظام iOS ولكن سامسونج أجرت العديد من التحسينات الكبيرة لذا سيقول شخص آخر أن الأندرويد أفضل.

ولكن لو قمنا في ملاحظة تطور كل نظام على مدار السنوات الماضية، بكل صراحة شديدة، نشعر بأن المنصتين متشابهتين بشكل كبير من منظور تجربة المستخدم، لذا هناك تعادل في تجربة المستخدم للشركتين.

حقيقة تصميم آيفون 14 و ساعة آبل القادمة

مع ظهور سلسلة iPhone 13 بالكاد متوفرة في المتاجر حول العالم، لكن هذا لا يمنع التسريبات المحيطة بطراز العام المقبل، كما يلاحظ 9to5Mac.

حيث ادعى مارك جورمان من بلومبرج، أن iPhone 14 سيمثل “إعادة تصميم كاملة” – وهو الأول منذ وصول iPhone X في عام 2017.

وأن شركة Apple سوف تبدأ في إسقاط الشاشة بالكامل في عام 2022، بدءًا من iPhone 14 Pro الذي سوف يستخدم كاميرا أمامية مثقبة مثل العديد من هواتف Android.

من ناحية أخرى, أعلنت شركة آبل Apple رسميا عن watchOS 8 مع مستخدمي ساعاتها الذكية، وهو الإصدار الجديد من نظام التشغيل أو التحديث الجديد الذي يجلب لمستخدمي ساعات آبل ووتش الذكية العديد من المميزات والتحسينات الجديدة.

حيث أضافت تحسينات على المميزات الأساسية لتتبع عوامل الصحة والنشاط، بالإضافة لتعزيز مميزات المحفظة والتحكم في أجهزة المنزل الذكية.

إلى جانب تطبيق جديد للتأمل باسم Mindfulness، مع إمكانية استخدام صور البورتريه كوجه للساعة ضمن العديد من المميزات الجديدة الأخرى.

هونر في قمة صناعة الهواتف

قالت بعض المصادر في الوكالات الفيدرالية في الولايات المتحدة إنها إنقسمت حول قرار إضافة شركة تصنيع الهواتف الذكية هونر إلى القائمة السواء، إلى جانب مالكتها السابقة هواوي، بحسب ما نشرته واشنطن بوست.

وأوضح وزارة البنتاجون ووزارة الطاقة الأميركية أنهما تؤيدان قرار الحظر، بينما عارضت كل من وزارتي الخارجية والتجارة القرار، وذلك خلال اجتماع جمعهم جميعاً الأسبوع الماضي لمناقشة قرار الحظر.

ولكن في حال إضافة هون إلى قائمة الحظر السوداء سوف يصبح من المحظور على الشركة الصينية التعامل مع أيٍّ من الشركات الأميركية.

وكذلك محظور عليها الاستفادة من أي منتج أميركي أو منتج يدخل في تصنيعه مكونات تصنعها شركات أميركية، إلا برخصة رسمية من وزارة التجارة الأميركية.

وتعتبر هذه التطورات في مثابة تهديد حقيقي إلى مستقبل هواتف الشركة الصينية، حيث إنها سيتم حرمانها من العديد من المكونات الرئيسية للمنافسة في سوق الهواتف الذكية، مثل معالجات شركة كوالكوم وإنتل، وكذلك قلب هواتف هونر، وهو نظام تشغيل أندرويد الخاص بشركة جوجل.

آمازون تعلن روبوت حقيقي للمنازل

أعلنت شركة Amazon عن عدد من المنتجات خلال حدث إطلاق منتجاتها في فترة الخريف الحالي، بحيث تم تجهيز الروبوت المنزلي Astro مع شاشة دوارة يتم تثبيتها على قاعدة بعجلات.

حيث صممت Amazon الروبوت ليبدو متحركًا وودودًا، بعيون وحركات جسدية معبرة تستجيب لتفاعل المستخدم وفقا لما نقله موقع CNBC.

ويمكن للروبوت المنزلي أن يتحرك بمفرده من غرفة إلى أخرى ويكون قادرًا على التنقل حول الأشياء الموجودة على الأرض، ويحتوي الروبوت أيضًا على ميزات الأمان والسلامة.

وأيضا من خلال التكامل مع شركة Ring الأمنية المنزلية الذكية التابعة لشركة Amazon، سوف تستطيع Astro القيام بدوريات ذاتية في منزل المستخدم أثناء تواجده بعيدًا.

ويمكنه أيضا الإبلاغ عن الدخلاء المحتملين والاستماع إلى أشياء مثل الزجاج المكسور أو أجهزة إنذار الدخان عبر ميزة تسمى Alexa Guard.

آيباد قريبا مع شاشة OLED 

أوضح  تقرير جديد عن خطة شركة آبل إلى تغيير بعض شاشات آيباد الصغيرة المستقبلية إلى نوع OLED، وذلك بدءاً من عام 2022.

يأتي هذا التقرير من صحيفة ETNews الكورية، والتي ذكرت أن أبل سوف تطور أجهزة آيباد في عام 2022، وستكون هذه من أوائل أجهزة آبل اللوحية التي لا تستخدم نوعًا من شاشات LCD.

ومن ناحية أخرى بدأت آبل في التحول إلى شاشات LED بالفعل مع جهاز آيباد برو 12.9 لعام 2021 ، والآن قد تستخدم الموديلات الأصغر شاشات OLED.

وتشير الأخبار إلى أن شركتي سامسونج و LG هما الموردون المحتملون إلى شاشات OLED المذكورة، حيث تعمل كلتا الشركتين حالياً على تصنيع شاشات OLED مع جهاز iPhone 13، بنسبة 65% لشركة سامسونج، و30% لشركة LG، بينما تحصل شركة BOE على نسبة صغيرة فقط 5%.

ولكن هناك ملاحظة إن شاشات بحجم الجهاز اللوحي نادرة، حتى وإن كانت بعض الأجهزة اللوحية العاملة مع نظام أندرويد سوف يستخدم هذا النوع من الشاشات إلا أنها سوف تظل نسبة قليلة مقارنة بخطة آبل.

home robots
Amazon home robot

A scattered news group in the world of technology and science, and it has the news of Saudi Arabia that excels globally in digital maturity, and a simple definition of a residential application, the integrated chip.

And the demand from America has become sleepless without taxes, consumer awareness, and the fate of the Galaxy Fan Edition and the return of the Note soon.

Most people love the iPhone more than the Galaxy, and the fact that the next iPhone 14 is designed, as well as the next Apple Watch, Honor phones.

The industry of the future, and the news of Amazon announces a real robot for homes, and finally an iPad with an OLED screen, soon to you the details.

The Kingdom outperforms digitally in the Digital Maturity Index

Saudi Arabia has achieved a new digital superiority in the communications and information technology sector, ranking it second in the world among the G20 countries in the Digital Competitiveness Report for the current year.

According to some sources, the Kingdom advanced 20 degrees in the general index compared to the previous year.

And advanced 86 degrees in the digital ecosystem axis, topping the G20 countries, achieving third place in the digital capabilities axis among the group’s countries.

In this context, Dr. Salem Al-Olayani, Head of the Artificial Intelligence Center at King Khalid University, said that the digital competitiveness report.

Which showed the Kingdom’s progress to the second place among the G20 countries, is a global indicator that is highly respected in technical circles.

It quotes its information from reputable organizations, such as the World Bank and the World Economic Forum.

And it measures important parameters such as infrastructure and human capital, in addition to attracting talent and developing entrepreneurship, as well as measuring plans.

What is a residential application

It is a mobile application program provided by the Ministry of Housing and the Real Estate Development Fund that was launched in 2017, during which 280,000 housing products were allocated throughout the Kingdom with housing products.

This program seeks to provide many housing solutions for Saudis, by offering various real estate units in residential projects in multiple regions in the Kingdom.

At the same time, the sakani program is a big step in the real estate field, and an opportunity for developers to set up multiple projects; To stimulate the real estate market and the economy in the Kingdom.

Including as follows: the allocation of 120,000 ready-made and under-construction housing units, the distribution of 75,000 housing lands, and the issuance of 85,000 new numbers for the Real Estate Development Fund starting from February 2017.

In 2018, more than 300,000 housing products were allocated throughout the Kingdom, as follows: 125,000 housing units, 75,000 residential lands (free of charge), and 100,000 housing finances (subsidized by profits).

Explanation of the topic of the embedded slide

In short, it is an electronic chip or eSIM. It is a technology that enables you to activate postpaid packages, prepaid packages and Kwiknet packages. The eSIM is integrated into the device, and you will get a voucher containing a QR code.

It only requires you to scan this code in order to be able to download the SIM to your mobile phone, while the traditional SIM is removable and replaceable at any time.

Buying from America just got easier with American addresses

Having a US address is very important for anyone shopping on the Internet and there are a very large number of people looking for ways to create an American address so that they can buy the products they want from American sites.

An example of this is the Amazon site, because as everyone knows, the Amazon site unfortunately does not provide shipping service to Arab countries in most of the products on it, and here in this case you need to use an intermediary that provides you with an American address to ship to.

Here, the importance of having an American address always appears when you try to buy a product from a site such as Amazon and a sign appears indicating that this product does not support access to your country, and in this case you must rely on a shipping company that provides you with an American address.

Don’t be a consumer

It is the culture of a society even though there are countless products available to one; Only a few of them are seen as “indispensable to own”, which raises the question: What turns a particular product into a phenomenon that causes a sensation?

Waiting in front of a store where those in line were waiting for the Japanese retail chain to launch a new set of gags, called Airism, and it immediately became one of the company’s best-selling products.

Each mask consists of two layers that allow breathing through, along with a filter (filter) that can be washed. This new type was launched in more than 10 countries, and in many cases sold out of it.

With this product targeting to meet the demands of consumers, who wanted to buy a face mask that weighed less, so that they could use it to protect themselves, in the midst of the outbreak of the Corona epidemic.

Galaxy Fan Edition? And the fact that the Notes are back

Finally, can we say that we will get the Samsung Galaxy Note 22 during 2022, or are they just dreams?

We are always aware that we will not get the Galaxy Note 21, but there is a glimmer of hope that indicates that Samsung is already planning to launch the Galaxy Note 22 next year.

Where the Samsung Galaxy S21 range was revealed in early 2021, it may not be the full series, as Samsung will likely follow the initial trio with the Samsung Galaxy S21 FE (or Galaxy S21 Fan Edition as it may be called) many months later.

But now we’re so sure it’s coming, as Samsung itself mistakenly mentioned the phone by name – and in the process also suggested its arrival was imminent.

This will be a cheaper and cheaper alternative to the S21, just like the Samsung Galaxy S20 Fan Edition with the Samsung Galaxy S20.

The drop in cost and specs, though, is likely to be minimal, as the S21 Fan Edition is still likely to be fairly high-end – and priced accordingly.

People are more inclined to the iPhone than the Galaxy

Market research firm Gartner’s fourth-quarter sales report showed that Apple was the number one company in smartphone sales globally, surpassing Samsung for the first time since 2016 (measurement here is for the last quarter only, but Samsung is first in 2020).

And some may say that we are biased towards Apple, so a team of editors at one of the largest specialized websites evaluated each area on a scale of 10, so let’s see what was done in the comparison between the Korean giant Samsung and the American Apple.

We can debate all day about that point because it’s a personal one where I prefer iOS but Samsung has made a lot of big improvements so someone else will say Android is better.

But if we observe the evolution of each system over the past years, very frankly, we feel that the two platforms are very similar from a user experience perspective, so there is a parity in the user experience of the two companies.

The truth about the design of the iPhone 14 and the upcoming Apple Watch

With the iPhone 13 series barely available in stores around the world, that doesn’t prevent leaks surrounding next year’s model, 9to5Mac notes.

Mark Gorman of Bloomberg claimed that the iPhone 14 would represent a “complete redesign” – the first since the arrival of the iPhone X in 2017.

And that Apple will start dropping the entire screen in 2022, starting with the iPhone 14 Pro which will use a punch-hole front camera like many Android phones.

On the other hand, Apple officially announced watchOS 8 with its smart watch users, which is the new version of the operating system or a new update that brings Apple Watch users many new features and improvements.

It added improvements to the basic features for tracking health and activity factors, in addition to enhancing wallet features and controlling smart home devices.

In addition to a new meditation app called Mindfulness, with the ability to use portraits as a watch face, among many other new features.

Honor is at the top of the phone industry

Some sources in US federal agencies said they were divided over the decision to add smartphone maker Honor to the list, along with its former owner Huawei, according to the Washington Post.

The Pentagon and the US Department of Energy indicated that they support the ban, while the Departments of State and Commerce opposed the decision, during a meeting that brought them all together last week to discuss the ban.

But if Hoon is added to the blacklist, the Chinese company will be prohibited from doing business with any American companies.

It is also prohibited from benefiting from any American product or product that includes components manufactured by American companies, except with an official license from the US Department of Commerce.

These developments are a real threat to the future of the Chinese company’s phones, as it will be deprived of many key components of competition in the smart phone market, such as Qualcomm and Intel processors, as well as the heart of Honor phones, Google’s Android operating system.

Amazon announces a real robot for homes

Amazon announced a number of products during its product launch event this fall. The Astro home robot is equipped with a rotating screen that is installed on a wheeled base. 

Amazon designed the robot to appear mobile and friendly, with expressive eyes and body movements that respond to user interaction, according to what CNBC reported.

The home robot can move on its own from room to room and be able to move around objects on the floor, and the robot also has safety and security features.

Also, through integration with Amazon’s smart home security company Ring, Astro will be able to self-patrol the user’s home while they are away.

It can also report potential intruders and listen for things like broken glass or smoke alarms via a feature called Alexa Guard.

iPad with OLED screen coming soon

A new report has clarified Apple’s plan to change some future iPad mini screens to OLED, starting in 2022.

This report comes from the Korean newspaper ETNews, which stated that Apple will develop iPads in 2022, and these will be among the first Apple tablets that do not use some kind of LCD screen.

On the other hand, Apple started switching to LED screens already with the iPad Pro 12.9 for 2021, and now smaller models may use OLED screens.

The news indicates that Samsung and LG are the potential suppliers to the mentioned OLED screens, as both companies are currently working.

On manufacturing OLED screens with the iPhone 13, with 65% for Samsung, 30% for LG, while BOE gets only a small percentage 5 %.

But there is a note that tablet-sized screens are rare, and even if some Android tablets will use this type of screen, it will still be a small percentage compared to Apple’s plan.

your comment

%d مدونون معجبون بهذه: