شركة هوندا للسيارات | Honda Motor Company

هوندا تخترع كمامة للسيارة Honda invents a mask for the car
هوندا تخترع كمامة للسيارة

‏نجحت شركة هوندا اليابانية للسيارات في تطوير قناع أو ( كمامة ) جديدة خاصة بالسيارات، تتم إضافتها لمرشحات الهواء بطريقة رائعة وذكية تشبه كمامة الوجه التي يرتديها الناس.

‏وقالت شركة هوندا إن قناع Kurumask، سيكون قادراً على تصفية 99.8% من الفيروسات المحمولة جواً في غضون خمسة عشر دقيقة فقط., تم تطويرها والتي تشبه قناع الإنسان.

شركة هوندا للسيارات تبتكر كمامة تمنع دخول الفيروسات

‏في الإختبار الذي قامت به شركة هوندا، والذي يقيس وجود جزيئات البكتيريا الإشريكية القولونية، تمكن القناع الكمامة من إزالة 99.8% من الفيروسات والبكتيريا المنتشرة في الهواء في غضون خمسة عشر دقيقة.

‏و99.9% منها في غضون 24 ساعة. ولم تتمكن شركة هوندا من إكتشاف مدى قدرة القناع على تنقية الجو من كوفيد-١٩ فيروس كورونا. ويعمل Kurumask على تنقية الهواء من خلال تركيبه ببساطة على مرشح المقصورة، ووفقاً إلى شركة هوندا، فإنه يعمل بشكل فعال لمدة عام تقريباً.

‏ويقوم القناع بتنقية الهواء بإستخدام مسامير مجهرية على سطحه لإلتقاط وإتلاف الفيروسات التي تمر عبره، وهي فكرة مستوحاة من حشرة اليعسوب الذي يستخدم مسامير مشابهة في تنظيف أجنحته.

هوندا تخترع كمامة للسيارة Honda invents a mask for the car
Honda invents a mask for the car

The Japanese car company Honda has succeeded in developing a new mask or “muzzle” for cars, which are added to air filters in a wonderful and smart way similar to the face mask that people wear.

Honda said the Kurumask mask will be able to filter 99.8% of airborne viruses in just fifteen minutes. In Honda’s test, which measures the presence of Escherichia coli bacteria, the mask was able to remove 99.8% of the viruses and bacteria in the air within fifteen minutes.

Honda Motor Company innovates a muzzle that prevents viruses from entering

And 99.9% of them are within 24 hours. Honda was unable to discover the ability of the mask to purify the air from Covid 19 Corona virus.

The Kurumask purifies the air by simply attaching it to a cabin filter, and according to Honda, it has been working effectively for about a year.

The mask purifies the air by using microscopic nails on its surface to capture and destroy viruses that pass through it, an idea inspired by a dragonfly that uses similar nails to clean its wings.

One thought on “شركة هوندا للسيارات | Honda Motor Company

your comment

%d مدونون معجبون بهذه: