الإختلاف بين كورونا وضربة الشمس | Heat Stroke

Heat Stroke
ضربة الشمس

كيف تفرق بين الإصابة بفيروس كورونا أو ضربة الشمس مع أجواء فصل الصيف لهذا العام؟ هناك إختلاف بين أعراض كورونا وضربة الشمس وكيف يستطيع المصاب بالإجهاد الحراري أو ضربة الشمس التعامل السريع مع الإصابة.

هناك بعض التداخل مع أعراض الأمراض الخاصة بالحرارة وضربة الشمس وبين كورونا، بما في ذلك ارتفاع درجة حرارة الجسم والصداع وفقدان الشهية والتعب.

إذا كان أي شخص يعاني من الإجهاد الحراري، فقد يشعر بالدوار والارتباك والعطش الشديد ويمكن أن يؤدي ذلك أيضاً إلى التعرق المفرط وتشقق الجلد وسرعة في التنفس والنبض السريع إلى جانب حرارة وصداع وتشنجات في الجسم.

الإنهاك الحراري

الأعراض التي تظهر مع تعرض الشخص للإنهاك الحراري يمكن التعامل معها عن طريق تبريد الشخص في غضون 30 دقيقة، على سبيل المثال عن طريق الانتقال إلى منطقة أكثر برودة، وشرب كثير من الماء والاستلقاء مع رفع قدميه قليلاً إلى الأعلى.

حيث ضربة الشمس أكثر خطورة من الإنهاك الحراري، ويجب التعامل معها كحالة طارئة، وتحدث عندما لا يعود الجسم قادراً على تبريد نفسه مما يؤدي إلى الدوار, وقد تصل درجة حرارة الجو إلى 40 درجة مئوية أو أعلى حسب كل منطقة.

وتشمل أعراض ضربة الشمس الصداع، والشعور بالضيق أو الارتباك، ونبض ممتلىء، ويصبح الشخص أقل استجابة وأكثر سخونة.

أعراض كورونا

في حين أن هناك بعض التداخل مع أعراض فيروس كورونا, حيث يمكن أن يسبب قشعريرة وسعالاً مستمراً، وفقدان حاستي الشم والتذوق أو تغيرهما معا.

وتشمل أعراض كورونا الأخرى أيضاً التهاب الحلق وسيلان أو انسداد الأنف والإسهال، وهو ما لا نراه مع ضربة الشمس في العادة,

وهنا ينصح بعمل اختبار الكشف عن فيروس كورونا إذا كان الشخص يريد التحقق مما إذا كان مصابا بكورونا أو لديه ضربة الشمس.

المصدر: صحيفة الشرق الأوسط

ضربة الشمس
heat stroke

How do you differentiate between infection with the Corona virus or heat stroke with the summer atmosphere for this year? There is a difference between the symptoms of corona and heat stroke and how a person with heat stress or heat stroke can quickly deal with the injury.

There is some overlap with the symptoms of heat and corona, including high body temperature, headache, loss of appetite and fatigue.

If a person experiences heat stress, they may feel dizzy, confused, and very thirsty. This can also lead to excessive sweating, cracked skin, rapid breathing and rapid pulse, along with heat, headache, and body spasms.

heat exhaustion

Symptoms that occur with heat exhaustion can be managed by cooling the person down within 30 minutes, for example by moving to a cooler area, drinking plenty of water and lying down with feet slightly raised.

Heatstroke is more dangerous than heat exhaustion, and it must be treated as an emergency, and it occurs when the body is no longer able to cool itself, leading to dizziness, and the air temperature may reach 40 degrees Celsius or higher depending on each region.

Heatstroke symptoms include headache, feeling restless or confused, a full pulse, and the person becoming less responsive and hotter.

Corona symptoms

While there is some overlap with the symptoms of the Corona virus, as it can cause chills, a persistent cough, and a loss of or change in the senses of smell and taste together.

Other symptoms of corona also include sore throat, runny or stuffy nose, and diarrhea, which we don’t usually see with heat stroke.

Here, it is recommended to do a test to detect the “Corona” virus if the person wants to check whether he has corona or has heat stroke.

Source: Asharq Al-Awsat newspaper

2 thoughts on “الإختلاف بين كورونا وضربة الشمس | Heat Stroke”

Leave a comment