سنة جديدة سعيدة happy new year 2021

سنة جديدة سعيدة happy new year 2021
سنة جديدة سعيدة happy new year 2021

يستعد الملايين من الأشخاص حول العالم إلى إحتفال في ليلة رأس السنة الجديدة بشكل لا مثيل له مع فرض عمليات إغلاق وقيود وحظر تجول في عشرات البلدان في محاولة لوقف انتشار Covid 19 قبل بدء تفعيل حملات التطعيم.

سنة جديدة 2021

تصادف ليلة رأس السنة الجديدة مرور عام على ذكر منظمة الصحة العالمية لأول مرة وجود التهاب رئوي غامض في الصين تم تحديده لاحقًا باسم Covid-19 ، والذي استمر في عام 2020 لقتل أكثر من 1.79 مليون شخص وتدمير الاقتصاد العالمي بطرق غير مسبوقة.

لكن الجهود الدولية ساعدت في تطوير اللقاحات في وقت قياسي ، وبعد Pfizer-BioNTech و Moderna ، أصبح المرشح الذي طورته أكسفورد وشركة الأدوية AstraZeneca ثالثًا يحصل على الموافقة في العالم الغربي.

في المملكة المتحدة

بلغت حوالي 981 حالة وفاة يوم الأربعاء وسط طفرة مرتبطة بنوع جديد من Covid ، تم تحذير الأشخاص الذين يخططون للاحتفال بليلة رأس السنة الجديدة بضرورة مغادرة الحفلات في وقت لاحق في عام 2021 لأن Covid لان هذا الفيروس يحب الجماهير والحشود.

يوم الأربعاء عندما تم تسجيل 23 حالة جديدة ، أعلنت الحكومة تشديد القيود. قال البروفيسور ستيفن بويس ، المدير الطبي الوطني لهيئة الخدمات الصحية الوطنية في إنجلترا، إن البقاء في المنزل والرؤية في عام 2021 “ضمن القواعد” من شأنه أن يقلل العدوى ويخفف الضغط على المستشفيات ويقلل الإصابة.

وقال في مؤتمر صحفي في داونينج ستريت: “نحن نعلم أن هذه هي نهاية العام ، إنه وقت يرغب الناس فيه تقليديًا في الاحتفال والفرح والسعادة, ولكن من الأهمية بمكان أن يستمر الجميع هذا العام في اتباع الإرشادات من خلال البقاء في المنزل وعدم الاختلاط “.

وأضاف باويز: “يمكننا جميعًا أن نلعب دورًا في مكافحة هذا الفيروس الرهيب: ابق في المنزل ، واحتفل بالعام الجديد مع الأقرب والأعز ضمن القواعد.

 “سيقلل هذا الإجراء من العدوى ، ويخفف الضغط على المستشفيات، وهكذا يمكن للجميع المساعدة في إنقاذ الأرواح. يحب Covid الجماهير ، لذا يرجى ترك الحفلات في وقت لاحق من العام “. كما حث رئيس الوزراء ، بوريس جونسون ، الناس على اتباع القواعد و “رؤية العام الجديد بأمان في المنزل”.

سنة جديدة سعيدة happy new year 2021
سنة جديدة سعيدة happy new year 2021

في فرنسا

أعلنت أنها ستنشر 100.000 من رجال الشرطة لتضييق الخناق على الأحزاب والتجمعات وإحراق السيارات في يوم 31 ديسمبر.

وقال وزير الداخلية جيرالد دارمانين إن الضباط سيطبقون بصرامة حظر التجول الوطني من الساعة 8 مساءً حتى 6 صباحًا كجزء مما وصفه بـ “مكافحة التجمعات العامة غير المصرح بها وظاهرة العنف الحضري”.

يجب أن تتركز عمليات الشرطة في مراكز المدن والأحياء “الحساسة”, منها عدد رجال الشرطة والدرك هو نفسه العام الماضي, كما طلب دارمانين من رؤساء الشرطة المحليين فرض حظر على بيع الوقود أو الكحول في الحاويات.

في ألمانيا

قالت أنجيلا ميركل، التي تخضع للإغلاق الجزئي ، في خطابها العام الجديد الأخير كمستشارة للحكومة الألمانية أن عام 2020 كان إلى حد بعيد أصعب فترة في قيادتها التي استمرت 15 عامًا ، لكن بدء التطعيمات ضد Covid-19 جعل عام 2021 عامًا مليئًا بالأمل والتفائل.

وفي عرض نادر للعواطف ، أدانت ميركل ، التي قادت ألمانيا والاتحاد الأوروبي خلال الأزمة المالية لعام 2008 وأزمة الديون اليونانية بعد عام وأزمة المهاجرين قبل خمس سنوات، حركة احتجاجية معارضة لعمليات الإغلاق وقالت إنها ستتلقى التطعيم. وتقول “أعتقد أنني لا أبالغ عندما أقول: لم نشهد أبدًا في السنوات الخمس عشرة الماضية أن العام القديم ثقيلًا ولم نتطلع أبدًا ، على الرغم من كل المخاوف وبعض الشكوك ، إلى العام الجديد بأمل كبير.”

سيكون لرسالتها صدى لدى معظم الناس في بلد يعاني من ارتفاع في حالات الإصابة بفيروس كورونا والوفيات ، حيث تدعم الغالبية إجراءات الإغلاق والتطعيم كأفضل أسلحة ضد الفيروس. المديح لميركل ، وهي عالمة فيزيائية مدربة استُرشدت في إدارتها للوباء بالنصائح العلمية ، لأنها هدأت الموجة الأولى ، تحولت إلى انتقادات لفشلها الملحوظ في معالجة الثانية.

وقالت ميركل: “لا يمكنني إلا أن أتخيل مدى الشعور بالمرارة لأولئك الذين فقدوا أحباءهم في حالة حداد بسبب كورونا أو الذين يضطرون إلى محاربة تداعيات المرض عندما يتنازع بعض الأفراد اليائسين على الفيروس وينكرونه”. وأضافت أن “نظريات المؤامرة ليست خاطئة وخطيرة فحسب ، بل هي أيضًا ساخرة وقاسية”. “سوف أتلقى التطعيم أيضًا عندما يأتي دوري.”

في نيويورك

أن كرة ليلة رأس السنة الجديدة المرصعة بالكريستال ستسقط في تايمز سكوير في منتصف ليلة 31 ديسمبر، فإن نزولها سيكون موضع ترحيب في الشوارع التي سوف تصبح فارغة بسبب فيروس كورونا Covid-19 ، بدلاً من مئات الآلاف من المحتفلين. أعلنت سلطات مدينة نيويورك أن تايمز سكوير لن تكون مفتوحة للجمهور, يمكن للراغبين في الحضور البث عبر الإنترنت أو المشاهدة على التلفزيون.

هذا التحول الدراماتيكي ليس فريدًا في مانهاتن ولكنه ضمن الإحتياطات وتعمل المدن الأمريكية على تغيير طريقة ترتيبها في عام 2021 مع ارتفاع حالات الإصابة والوفيات في جميع أنحاء البلاد, تشير أحدث بيانات جامعة جونز هوبكنز إلى 19.448.626 حالة أمريكية و 336.947 حالة وفاة.

سنة جديدة سعيدة happy new year 2021
سنة جديدة سعيدة happy new year 2021

في تايوان

قامت برفع درجة الاستعداد أحداث ليلة رأس السنة الجديدة ck ويطلبون من الناس مشاهدة الألعاب النارية وغيرها من الاحتفالات في المنزل ، بعد أول حالة في الجزيرة مع فيروس كورونا شديد العدوى اكتُشف أصلاً في بريطانيا. أبقت تايوان الوباء تحت السيطرة بشكل جيد بفضل تدابير الوقاية المبكرة والفعالة ، بما في ذلك الحجر الصحي لكل قادم سائح من الخارج ، مع 800 حالة مؤكدة ، بما في ذلك سبع وفيات.

لكن الحكومة شعرت بالقلق من أول إرسال محلي لها منذ أبريل ، وأكد هذا الشهر، وتم الإعلان عن أول حالة من النوع الفيروس البريطاني يوم الأربعاء. كلا الشخصين في عزلة في المستشفى, وقالت مدن كاوشيونغ وتاينان وتايشونغ وتاويوان وشياي وكيلونغ في وقت متأخر من يوم الأربعاء إنها ستلغي الحضور العام في أحداث مثل عروض الألعاب النارية، والبت من الناس مشاهدتها في المنزل عبر الإنترنت وعلى التلفزيون.

في أستراليا

 أكبر مدينة ، سيدني ، حيث يزداد تفشي فيروس كورونا يوميًا ، وطُلب من الناس البقاء في المنزل وتجنب التجمع والحشود والبقا في المنزل ومشاهدة عروض الألعاب النارية الشهير في منتصف الليل.

في نيوزيلندا

 التي تمكنت من القضاء على فيروس كورونا بعد إغلاق صارم مدة سبعة أسابيع ، كانت خطط ليلة رأس السنة تسير كالمعتاد وبطريقة جميلة ورائعة.

سنة جديدة سعيدة happy new year 2021
سنة جديدة سعيدة happy new year 2021

Millions of people around the world are preparing for a New Year’s Eve celebration like no other, with closures, restrictions and curfews imposed in dozens of countries in an attempt to stop the spread of Covid 19 before vaccination campaigns begin.

New Year 2021

New Year’s Eve marks a year since the World Health Organization first mentioned mysterious pneumonia in China later identified as Covid-19, which in 2020 continued to kill more than 1.79 million people and destroy the global economy in unprecedented ways.

But international efforts helped develop vaccines in record time, and after Pfizer-BioNTech and Moderna, the candidate developed by Oxford and pharmaceutical company AstraZeneca is third to gain approval in the Western world.

in the UK

There were about 981 deaths on Wednesday amid a mutation linked to a new type of Covid, people planning to celebrate New Year’s Eve have been warned to leave the parties later in 2021 because Covid is because this virus loves fans and crowds.

On Wednesday, when 23 new cases were recorded, the government announced tighter restrictions. Professor Stephen Boyce, National Medical Director for the National Health Service in England, said that staying home and seeing 2021 “within the rules” would reduce infection, relieve stress on hospitals, and reduce infection.

He said at a press conference in Downing Street: “We know that this is the end of the year, it is a time when people traditionally want to celebrate, joy and happiness, but it is important that everyone this year continues to follow the instructions by staying at home and not mixing.”

Pawise added: “We can all play a role in fighting this terrible virus: Stay home, and celebrate the New Year with the closest and dearest within the rules.”

“This measure will reduce infection, relieve pressure on hospitals, and so everyone can help save lives. Covid loves the crowd, so please leave the partying for later in the year.” Prime Minister Boris Johnson also urged people to follow the rules and “see the New Year safely at home.”

in France

It announced that it would deploy 100,000 police and gendarmes to clamp down on parties and gatherings and set cars on fire on December 31.

Interior Minister Gerald Darmanen said that the officers would strictly enforce the national curfew from 8 pm to 6 am as part of what he described as “combating unauthorized public gatherings and the phenomenon of urban violence.”

Police operations should be concentrated in city centers and “sensitive” neighborhoods, including the number of policemen and gendarmes the same last year. Darmannin also asked local police chiefs to impose a ban on selling fuel or alcohol in containers.

سنة جديدة سعيدة happy new year 2021
سنة جديدة سعيدة happy new year 2021

In Germany

Angela Merkel, who is undergoing partial lockdown, said in her recent New Year speech as an adviser to the German government that 2020 was by far the most difficult period in her 15-year leadership, but the start of vaccinations against Covid-19 made 2021 a year full of hope and optimism.

In a rare display of emotion, Merkel, who led Germany and the European Union during the 2008 financial crisis, the Greek debt crisis a year later and the migrant crisis five years ago, condemned a protest movement opposing the closings and said she would receive a vaccination.

“I think I’m not exaggerating when I say, ‘We’ve never seen in the last fifteen years that the old year is heavy and we have never, despite all the worries and some doubts, looked forward to the new year with great hope,” she says.

Her message will resonate with most people in a country with a high incidence of Coronavirus infections and deaths, as the majority support lockdown measures and vaccination as the best weapons against the virus.

The praise for Merkel, a trained physicist who was guided in her management of the epidemic with scientific advice, because it calmed the first wave, turned into criticism for her perceived failure to address the second.

Merkel said: “I can only imagine the extent of the bitterness of those who lost loved ones in mourning because of Corona or who are forced to fight the repercussions of the disease when some desperate individuals fight and deny the virus.” She added that “conspiracy theories are not only wrong and dangerous, but also cynical and cruel.” “I will also get vaccinated when it is my turn.”

in New York

That a crystal-encrusted New Years Eve ball will drop in Times Square at midnight on December 31, its descent will be welcome on the streets that will be empty due to the Covid-19 Coronavirus, rather than hundreds of thousands of revelers.

New York City authorities announced that Times Square will not be open to the public. Those wishing to attend can broadcast online or watch on TV.

This dramatic shift is not unique to Manhattan, but it is within the precautions and US cities are working to change the way they are ranked in 2021 with the rise in cases and deaths across the country, the latest data from Johns Hopkins University indicates 19,448,626 US cases and 336,947 deaths.

سنة جديدة سعيدة happy new year 2021
سنة جديدة سعيدة happy new year 2021

In Taiwan

She has raised the level of preparedness for New Year’s Eve events and ask people to watch fireworks and other celebrations at home, after the island’s first case with a highly contagious Coronavirus originally discovered in Britain.

Taiwan has kept the epidemic well under control thanks to early and effective prevention measures, including quarantine for every tourist coming from overseas, with 800 confirmed cases, including seven deaths.

But the government was alarmed by its first domestic dispatch since April, and confirmed this month, and the first case of the British virus was announced on Wednesday.

Both people are in isolation in the hospital, and the cities of Kaohsiung, Tainan, Taichung, Taoyuan, Xiaai and Keelung said late Wednesday that they would cancel public attendance at events such as the Tame the fireworks, and let people see them at home over the Internet and on TV.

in Australia

The largest city, Sydney, where the outbreak of the Corona virus increases daily, and people are asked to stay home and avoid the gathering and crowds, staying at home and watching the famous fireworks displays in the middle of the night.

In New Zealand

Which managed to eliminate the Corona virus after a strict seven-week lockdown, plans for New Year’s Eve were going as usual and in a beautiful and wonderful way.

6 thoughts on “سنة جديدة سعيدة happy new year 2021

تعليق هنا Comment here

%d مدونون معجبون بهذه: