مانشستر سيتي يعلن التعاقد مع هالاند | Haaland

Erling Haaland
إيرلينج هالاند

رسميا فريق مانشستر سيتي يعلن تعاقده مع المدمر اللاعب النرويجي إيرلينج هالاند حيث توصل مع فريق بوروسيا دورتموند الألماني على الإتفاق.

في خبر رياضي أعلن فريق مانشستر سيتي الإنجليزي إلى التوصل في إتفاق مع فريق بروسيا دورتموند الألماني في إنتقال المهاجم النرويجي إيرلينج هالاند 21عام.

مانشستر سيتي

حيث أعلن فريق مانشستر سيتي الإنجليزي بشكل رسمي إلى الإتفاق مع نادي بوروسيا دورتموند الألماني بشأن ضم المهاجم النرويجي إيرلينغ هالاند, مع بداية 1 يوليو 2022, ولم يتبقى سوى إنهاء المفاوضات مع اللاعب نفسه.

وخبير سوق الإنتقالات والصحفي في شبكة “سكاي سبورتس فابريزيو رومانو، كان، قد كشف عبر حسابه في موقع ”تويتر“.

على أن فريق مانستر سيتي سوف يدفع قيمة الشرط الجزائي في عقد النرويجي هالاند، والذي يبلغ حوالي 60 مليون يورو فقط، وليس 75 مليونا كما أشيع من قبل على مدار الفترة الماضية.

عقد إيرلينج هالاند

حيث أوضح أن عقد اللاعب النرويجي إيرلينج هالاند مع متصدر دوري بريميرليغ سوف يمتد حتى صيف من عام 2027.

وسوف يتقاضى خلاله 375 ألف جنيه إسترليني كل أسبوع، بالتساوي مع البلجيكي كيفن دي بروين، الأعلى أجرا في النادي.

غوارديولا

وكان المدرب بيب غوارديولا، وهو مدرب فريق مانشستر سيتي، قد حافظ على صمته في خصوص صفقة الانتقال المحتملة إلى إيرلينج هالاند، وقال إنه جرى إبلاغه في عدم الحديث عن الصفقة حتى تستكمل كافة الإجراءات.

ويعتبر المهاجم النرويجي إيرلينج هالاند، البالغ 21 عاما، من أبرز المواهب الكروية المنتظر انتقالها هذا الصيف، بعدما سجل 85 هدفا في 88 مباراة مع فريق دورتموند، منذ انضمامه في يناير كانون الثاني من عام 2020.

مسيرة إيرلينج هالاند

اللاعب الدولي النرويجي إيرلينج هالاند لفت إليه الأنظار بعد انضمامه إلى فريق ريد بول سالزبرج النمساوي في مبلغ 8 ملايين يورو في 2019

حيث تألق إيرلينج هالاند مع فريقه الجديد، خاصة في دور المجموعات من دوري أبطال أوروبا ضد فرق جنك وليفربول ونابولي وسجل 8 أهداف في 6 مباريات.

وشارك إيرلينج هالاند في دور 16 من دوري أبطال أوروبا أمام فريق باريس سان جيرمان، وقاد فريق دورتموند للفوز في الذهاب بهدفين لهدف، ثم خسر الفريق في مباراة الإياب هدفين لهدف.

Erling Haaland
Erling Haaland

Officially, Manchester City announced its contract with the devastating Norwegian player Erling Haaland, as he reached the German team, Borussia Dortmund.

In sports news, the English club Manchester City announced that it had reached an agreement with the German team, Borussia Dortmund, for the transfer of Norwegian striker Erling Haaland, 21.

Manchester City

As the English club Manchester City officially announced an agreement with the German club Borussia Dortmund regarding the inclusion of Norwegian striker Erling Haaland, at the beginning of July 1, 2022, and it remains only to end negotiations with the player himself.

Fabrizio Romano, a transfer market expert and journalist for Sky Sports, had revealed through his Twitter account.

However, the Manchester City team will pay the penalty clause in the Norwegian Haaland contract, which is about 60 million euros only, and not 75 million, as was rumored before over the last period.

Erling Haaland contract

He explained that the Norwegian player Erling Haaland’s contract with the Premier League leaders will extend until the summer of 2027.

During which he will earn 375,000 pounds per week, equal to the Belgian Kevin De Bruyne, the highest paid in the club.

Guardiola

And coach Pep Guardiola, who is the coach of the Manchester City team, had maintained his silence regarding the possible transfer to Erling Haaland, and said that he had been informed not to talk about the deal until all procedures were completed.

Norwegian striker Erling Haaland, 21, is considered one of the most prominent football talents expected to move this summer, having scored 85 goals in 88 games with Dortmund, since joining in January of 2020.

Erling Haaland’s career

The Norwegian international, Erling Haaland, drew attention after joining the Austrian team Red Bull Salzburg for an amount of 8 million euros in 2019.

Where Erling Haaland starred with his new team, especially in the group stage of the Champions League against Genk, Liverpool and Napoli, scoring 8 goals in 6 matches.

Erling Haaland participated in the round of 16 of the Champions League against Paris Saint-Germain, and led the Dortmund team to victory in the first leg with two goals, then the team lost in the second leg two goals to one.

2 thoughts on “مانشستر سيتي يعلن التعاقد مع هالاند | Haaland

Leave a comment

%d مدونون معجبون بهذه: