هاتف جالكسي اس ٢٢ الترا | Galaxy S22 Ultra

Galaxy S22 Ultra
جالكسي اس ٢٢ الترا

يعتبر هاتف Samsung Galaxy S22 Ultra أفخم سلسلة وتشعر أنه مختلف عن سلسلة Galaxy S ، وذلك لأن سامسونج قامت بدمج الكثير من المزايا, مما جعل سلسلة Galaxy Note الخاصة بها مشهورة جدًا في تصميم هذا الهاتف الجديد.

فهو الإبن المدلل إلى سلسلة Galaxy S وسلسلة Galaxy Note الرائعة ، ولكن مظهرها موروث بالكامل من عائلة المنتجات التي تجمع بين الإثنين.

دمج النوت مع الإس

في حين أن هاتف Samsung Galaxy S22 و Galaxy S22 Plus الجديدان كليهما عبارة عن ترقيات تدريجية مقارنة بأصدارات السابقة، فقد ركزت الشركة على خط Ultra الخاص بها.

في عام 2021 ، تخلت شركة Samsung عن سلسلة Galaxy Note، وبينما لم تؤكد الشركة أن خط الإنتاج قد ذهب إلى الأبد.

ويمكن القول إن سلسلة S22 Ultra هو المسمار الأخير في نعش Note, حيث يخبرنا المسؤولون التنفيذيون في الشركة أنه من الآن فصاعدًا ، تعتبر الملاحظة “تجربة” أكثر من كونها منتجًا.

ميزة القلم

يوجد قلم S Pen والتصميم المربع إلى سلسلة Galaxy Note هنا أصبح في Galaxy S22 Ultra ، وإذا كنت تبحث عن هاتف ذكي متطور مزود مع قلم في عام 2022 ، فمن المحتمل أن يكون هذا أحد أفضل ما تقدمه الشركة.

حيث تم تعيين Samsung Galaxy S22 Ultra ليكون هاتفًا ذكيًا باهظ الثمن، على الرغم من أنه ليس أكثر من طراز العام الماضي.

السعر

ويكلف نفس سعر S21 Ultra عند الإطلاق ، مع أرخص إصدار مع 8 جيجابايت من ذاكرة الوصول العشوائي و 128 جيجابايت للتخزين بتكلفة 1199 دولارًا / 1149 جنيهًا إسترلينيًا / 1849 دولارًا أستراليًا.

هناك أيضًا متغيرات بسعة 12 جيجابايت من ذاكرة الوصول العشوائي ومساحة تخزين أكبر ، مما سوف يكلفك الكثير. تستطيع أن ترى الأسعار الكاملة حسب كل دولة.

الطلب المسبق

ويمكنك طلب Samsung Galaxy S22 Ultra مسبقًا الآن ، وسوف يكون معروضًا للبيع يوم الجمعة ، 25 فبراير في الولايات المتحدة والمملكة المتحدة.

سوف يتعين عليك الانتظار لفترة أطول في أستراليا ، حيث تصل إلى أرفف المتاجر في 3 مارس, ثم بقية دول العالم والشرق الأوسط..

التصميم

لقد تم تصميم هاتف Galaxy S22 Ultra يشبه إلى حد كبير هاتف Note أكثر من كونه عضوًا في عائلة Galaxy S التقليدية.

وهذا يعني وجود حواف مسطحة في الجزء العلوي والسفلي من الجهاز ، والشاشة منحنية في الجسم من الجانبين. التصميم بشكل عام ممتلئ الجسم أكثر من Galaxy S22 أو Galaxy S22 Plus.

تم أيضًا إسقاط كاميرا القطع الكنتوري هنا ، حيث قدمت شركة Samsung بدلاً من ذلك عناصر الكاميرا الفردية التي تخرج من الجزء الخلفي من الهاتف, والجزء الخلفي من الهاتف مصنوع من الزجاج ، مع لمسة نهائية مصقولة تضمن لك ملمسًا رائعًا.

الألوان

حيث لديك أربعة خيارات للألوان ، وهي Phantom Black أو Phantom White أو Burgundy أو Green, وهذا الخيار الأخضر هو الظل الداكن، وهو إضافة جديدة خفية إلى نطاق الشركة.

الشاشة

والشيء الرئيسي الذي يجب ملاحظته هنا هو أن هاتف Galaxy S22 Ultra هو هاتف عملاق, وإذا كانت لديك أيدٍ أصغر ، فإننا نوصي بالتعامل مع أحد هذه الأيدي قبل الاستثمار.

وتبلغ أبعاده 77.9 × 163.3 × 8.9 ملم ، مما يعني أنه أكثر سمكًا من هواتف Galaxy Note السابقة ، ويبلغ وزنه 229 جرامًا.

حيث جدنا أنه من السهل استخدامه بكلتا يديك ، ولكن قد تشعر أحيانًا ببعض الثقل عندما تحاول استخدام قلم S Pen بيدك الأخرى.

القلم

وتم إدخال قلم S Pen في الحافة السفلية للهاتف، وهو الأول من نوعه في سلسلة Galaxy S, وكان هاتف Galaxy S21 Ultra من طراز 2021 متوافقًا مع قلم S Pen ، لكن القلم لم ينزلق إلى الجهاز نفسه.

وشاشة S22 Ultra كبيرة بشكل ملحوظ 6.8 بوصة مع دقة Quad HD Plus. إنه يستخدم تقنية AMOLED ويتميز بمعدل تحديث متغير يصل إلى 120 هرتز.

الحجم والوضوح

هذا يعني أنك سوف تحصل على صورة أكثر سلاسة عند اللعب والتمرير عبر قنوات التواصل الاجتماعي ، مع معدل التحديث الذي تم طلبه مرة أخرى عند القيام بذلك مثل قراءة النص من أجل حفظ البطارية.

لم نستخدم الهاتف بعد لفترة كافية لإعطاء حكم كامل على الشاشة، ولكن في وقت الاختبار لدينا وجدنا أنه واضح ونابض بالحياة ومشرق بما يكفي للمهام اليومية.

ومن المؤكد أن حجم الشاشة إرضاء أي شخص يريد مساحة كبيرة لتعدد المهام أو لمشاهدة الكثير من مقاطع الفيديو.

هناك ماسح ضوئي لبصمات الأصابع مضمن تحت الشاشة ، لكننا لم نتمكن بعد من اختبار ذلك ، وهو شيء آخر سنعود إليه قريبًا في مراجعتنا الكاملة.

التصوير

على الورق ، فإن إعداد الكاميرا في S22 Ultra مشابه بشكل ملحوظ لكاميرا S21 Ultra, حيث يتميز بكاميرا رئيسية 108 ميجابكسل f / 2.2 مع مجال رؤية بزاوية عريضة 85 درجة وكاميرا عريضة 12 ميجابكسل f / 2.2 مع مجال رؤية 120 درجة.

وهناك أيضًا نوعان من الكاميرات المقربة بدقة 10 ميجابكسل. هذا يعني أن ميزة Space Zoom قد عادت على هذا الهاتف ، مما يسمح بتكبير رقمي يصل إلى 100x.

وفي الاختبارات التي أجريناها ، لا يزال التكبير / التصغير 100 ضعفًا قابلاً للاستخدام ، ولكن من الصعب الحصول على لقطة واضحة عندما تمسك الهاتف في يدك ، والنتائج ليست قابلة للاستخدام بشكل خاص.

هذا يعني أن ميزات التكبير / التصغير الأخرى للكاميرا مفيدة ، خاصةً لأنها تعني أنه يمكنك التكبير بسهولة إلى أي مستوى يصل إلى 100x.

وجدنا أن الصور لا تزال قابلة للاستخدام بسهولة عند تكبير 10x ، على سبيل المثال. أي شيء بعد ذلك يستخدم التقريب الرقمي ، بدلاً من ميزات الزووم البصري للهاتف.

الوضع الليلي

هناك أيضًا ميزات جديدة للوضع الليلي ، والتي تسميها الشركة Advanced Nightography, ويستخدم ملف com مستشعر pany الجديد بدقة 2.4 ميكرومتر.

والذي يلتقط ضوءًا أكثر من الكاميرات السابقة من الشركة, ولم نختبر هذه الميزة بالكامل حتى الآن ، لذا عد لمراجعتنا الكاملة لمعرفة المزيد.

في الجزء الأمامي من S22 Ultra ، ستجد كاميرا أمامية بدقة 40 ميجابكسل ، والتي يبدو أنها توفر نتائج قوية في اختباراتنا الأولية.

الأداء

ويعتمد هاتف Galaxy S22 Ultra الذي يمكنك شرائه على مكان وجودك في العالم ؛ إذا كنت تعيش في الولايات المتحدة ، فسوف تحصل على مجموعة شرائح Qualcomm Snapdragon 8 من الجيل الأول داخل هذا الهاتف.

بينما سوف يحصل أولئك الموجودون في المملكة المتحدة أو أستراليا على مجموعة شرائح Exynos 2200 الخاصة بشركة Samsung.

المعالج

أشارت تسريبات المقارنة المعيارية إلى أن كلا الرقائق سوف تقدم فقط تحسينات طفيفة على ما رأيناه في سلسلة Galaxy S21.

ولكن حتى لو كان هذا هو الحال ، فسيكون هذان الهاتفان الذكيان قويتان للغاية ويمكنهما تحميل أي تطبيقات وألعاب وغير ذلك الكثير في لحظة.

إذا كنت تختار أرخص إصدار من S22 Ultra ، فسيأتي بسعة 8 غيغابايت من ذاكرة الوصول العشوائي ، في حين أن المتغيرات الأكثر تكلفة تأتي مع 12 غيغابايت.

الذاكرة

والجدير بالذكر أن شركة Samsung قد أسقطت خيار ذاكرة الوصول العشوائي (RAM) بسعة 16 جيجابايت التي قدمتها مع S21 Ultra.

نعتقد أنه من غير المحتمل أن تلاحظ فرقًا كبيرًا بين هذه الطرز ، ولكن إذا كنت تبحث عن أفضل أداء على الإطلاق ، فقد ترغب في الاستثمار في أحد الطرز سعة 12 غيغابايت.

يأتي الطراز بسعة 8 غيغابايت بسعة تخزين تبلغ 128 غيغابايت ، في حين أن طرازات 12 غيغابايت لها خيار 256 غيغابايت أو 512 غيغابايت أو 1 تيرابايت, لاحظ أنه لا يوجد دعم microSD على هذه الهواتف ، لذلك ستحتاج إلى اختيار سعة التخزين بحكمة.

البطارية

لا يزال يتعين علينا استخدام Galaxy S22 Ultra لفترة كافية لإصدار حكم على عمر بطاريته ، ولكن يمكننا إخبارك أنه يعمل ببطارية 5000 مللي أمبير في الساعة ، وهو نفس ما رأيناه في S21 Ultra.

كان هذا الهاتف يتمتع بعمر بطارية قوي ، لكنه لم يكن الأفضل على الإطلاق في السوق. إذا كان هذا مؤشرًا على ما يمكن أن نتوقعه هنا.

فإننا نتوقع أن يراك هذا الهاتف بشكل مريح خلال يوم كامل ، ولكن من غير المرجح أن يستمر لمدة يومين من الشحن الكامل.

الشحن

قامت شركة Samsung في تحسين الشحن السريع هنا ، ويتوافق سلسلة S22 مع أجهزة شحن تصل إلى 45 واط. لم نسمع بعد أي تقديرات حول المدة التي سيستغرقها شحن هذا الهاتف ، لكننا نتوقع أن يكون أسرع بكثير من الشحن بقوة 25 وات في Galaxy S22 و Galaxy S22 Plus.

ولكن لن تحصل على شاحن في العلبة مع هذا الهاتف ، لذلك سوف يتعين عليك شراء شاحن بقوة 45 واط بشكل منفصل أو استخدام شاحن لديك بالفعل. هناك أيضًا توافق مع الشحن اللاسلكي حتى 15 واط.

قرار الشراء

بالنسبة لأي شخص يحتاج تمامًا إلى قلم S Pen ، وكان متلهفًا إلى عودة مظهر Galaxy Note الأيقوني ، يجب أن يكون Galaxy S22 Ultra هو الحل لهم , لأنه يقدم كل ما فعلته هواتف Note من Samsung ، إلا أنه يحمل اسمًا جديدًا.

وإذا كنت تمتلك هاتف Samsung Galaxy S20 Ultra أو Galaxy S21 Ultra ، فلا داعي للترقية هنا, ولكن إذا كنت في السوق للحصول على هاتف ذكي متطور.

هنا نقول هاتف جالكسي اس 22 الترا يوفر تجربة استخدام القلم إلى جانب الكثير من المواصفات الرائعة الأخرى ، فمن غير المرجح أن تجد خيارًا أفضل هذا العام.

Galaxy S22 Ultra
Galaxy S22 Ultra

The Samsung Galaxy S22 Ultra is the most luxurious series and feels different from the Galaxy S series, because Samsung has integrated a lot of features, which made its Galaxy Note series very popular in the design of this new phone.

It is the spoiled son of the Galaxy S series and the gorgeous Galaxy Note series, but its looks are entirely inherited from the family of products that combine the two.

Merge the Notes with the S

While the new Samsung Galaxy S22 and Galaxy S22 Plus are incremental upgrades over their previous releases, the company has focused on its Ultra line.

In 2021, Samsung abandoned the Galaxy Note series, and while the company has not confirmed that the product line is gone forever.

The S22 Ultra series is arguably the final nail in the Note’s coffin, with company executives telling us that from now on, the Note is more of an “experience” than a product.

pen feature

S Pen and the square design to the Galaxy Note series is here on the Galaxy S22 Ultra, and if you’re looking for a high-end smartphone with a stylus in 2022, this is probably one of the best the company has to offer.

Galaxy S22 Ultra is set to be an expensive smartphone, even though it’s no more than last year’s model.

Price

It costs the same price as the S21 Ultra at launch, with the cheapest version with 8GB of RAM and 128GB of storage costing $1,199 / £1149 / AU$1,849.

There are also variants with 12GB of RAM and more storage space, which will cost you a lot. You can see full prices by country.

Pre-order

You can pre-order the Samsung Galaxy S22 Ultra now, and it will go on sale on Friday, February 25th in the US and UK.

You’ll have to wait much longer in Australia, hitting store shelves on March 3, and then the rest of the world and the Middle East.

the design

The Galaxy S22 Ultra is designed more like a Note phone than a member of the traditional Galaxy S family.

This means that there are flat edges on the top and bottom of the device, and the screen is curved in the body from the sides. The design is generally more stocky than the Galaxy S22 or Galaxy S22 Plus.

The contouring camera has also been dropped here, with Samsung instead introducing the single camera elements that stick out from the back of the phone, and the back of the phone is made of glass, with a polished finish that ensures a great feel.

Colors

You have four color options, Phantom Black, Phantom White, Burgundy or Green, and this green option is the darker shade, a subtle new addition to the company’s range.

the screen

The main thing to note here is that the Galaxy S22 Ultra is a giant phone, and if you have smaller hands, we recommend dealing with one before investing.

Its dimensions are 77.9 x 163.3 x 8.9 mm, which means that it is thicker than previous Galaxy Note phones, and it weighs 229 grams.

We found it easy to use with both hands, but sometimes it feels a little heavy when you try to use the S Pen with your other hand.

the pen

The S Pen was inserted into the bottom edge of the phone, a first in the Galaxy S series, and the 2021 Galaxy S21 Ultra was compatible with the S Pen, but the stylus did not slide into the device itself.

And the S22 Ultra has a noticeably large 6.8-inch display with Quad HD Plus resolution. It uses AMOLED technology and features a variable refresh rate of up to 120Hz.

Size and clarity

This means you’ll get a smoother picture when playing and scrolling through social media channels, with the refresh rate dialed back when you do it like reading text in order to save battery.

We haven’t used the phone yet long enough to give a full judgment on the screen, but in our testing time we found it to be clear, vibrant, and bright enough for everyday tasks.

The screen size is sure to satisfy anyone who wants plenty of room for multitasking or for watching loads of videos.

There’s a fingerprint scanner embedded under the display, but we haven’t been able to test that yet, which is something else we’ll return to shortly in our full review.

Photography

On paper, the S22 Ultra’s camera setup is remarkably similar to the S21 Ultra, featuring a 108MP f/2.2 main camera with an 85-degree wide-angle field of view and a 12MP f/2.2 ultra-wide camera with a 120-degree field of view.

There are also two 10MP telephoto cameras. This means that the Space Zoom feature is back on this phone, allowing for digital zoom up to 100x.

And in our tests, the 100x zoom is still usable, but it’s hard to get a clear shot when you hold the phone in your hand, and the results aren’t particularly usable.

This means that the camera’s other zoom features are useful, especially because it means you can easily zoom in to any level up to 100x.

We found that images are still easily usable at 10x magnification, for example. Anything after that uses digital zoom, rather than the phone’s optical zoom features.

night mode

There are also new features for Night Mode, which the company calls Advanced Nightography. The com coil uses the new 2.4µm pany sensor.

Which captures more light than previous cameras from the company, and we haven’t fully tested this feature yet, so come back for our full review to learn more.

On the front of the S22 Ultra, you’ll find a 40MP front camera, which appears to provide solid results in our initial tests.

the performance

It depends on the Galaxy S22 Ultra that you can buy his opinion of where you are in the world; If you live in the US, you will get a first-generation Qualcomm Snapdragon 8 chipset inside this phone.

While those in the UK or Australia will get Samsung’s own Exynos 2200 chipset.

Healer

Benchmark leaks have indicated that both chips will offer only slight improvements over what we saw in the Galaxy S21 series.

But even if that were the case, these two smartphones would be very powerful and could load any apps, games, and more in an instant.

If you opt for the cheapest variant of the S22 Ultra, it will come with 8GB of RAM, while the more expensive variants come with 12GB.

Memory

Notably, Samsung has dropped the 16GB RAM option it introduced with the S21 Ultra.

We think you’re unlikely to notice much of a difference between these models, but if you’re looking for the absolute best performance, you might want to invest in one of the 12GB models.

The 8GB model comes with 128GB of storage, while the 12GB models have a choice of 256GB, 512GB, or 1TB. Note that there’s no microSD support on these phones, so you’ll need to choose storage wisely.

the battery

We’ll still have to use the Galaxy S22 Ultra long enough to make a judgment on its battery life, but we can tell you that it’s powered by a 5,000mAh battery, which is the same as what we saw on the S21 Ultra.

This phone had a solid battery life, but it wasn’t the best at all on the market. If that’s an indication of what we can expect here.

We’d expect this phone to comfortably see you through a full day, but it’s unlikely to last two days on a full charge.

Shipping

Samsung has improved fast charging here, and the S22 series is compatible with chargers up to 45W.

We haven’t yet heard any estimates on how long this phone will take to charge, but we expect it to be significantly faster than the 25W charging of the Galaxy S22 and Galaxy S22 Plus.

But you won’t get a charger in the box with this phone, so you’ll have to buy a 45W charger separately or use one you already have. There is also compatibility with wireless charging up to 15W.

purchase decision

For anyone who absolutely needs an S Pen, and has been craving the return of the iconic Galaxy Note look, the Galaxy S22 Ultra should be the answer, as it offers everything Samsung’s Note phones did, except with a new name.

And if you own a Samsung Galaxy S20 Ultra or Galaxy S21 Ultra, there is no need to upgrade here, but if you are in the market for a high-end smartphone.

Here we say the Galaxy S22 Ultra offers a stylus experience along with a lot of other great specs, you are unlikely to find a better option this year.

2 thoughts on “هاتف جالكسي اس ٢٢ الترا | Galaxy S22 Ultra”

Leave a comment