نجوم كرة القدم في السجن Football stars in prison

Adam Johnson
آدم جونسون

قصة مشوقة من عالم كرة القدم نجوم ذهبوا خلف القضبان, وهي عبارة عن عقوبات والتي طالت نجوم كرة القدم في بعض الأحيان وصلت هذه العقوبات إلى السجن، والتي سوف نستعرضها لكم.

يحظى نجوم كرة القدم من مختلف الأندية والدول إلى العديد من الامتيازات الناتجة عن شهرتهم وحب الجماهير لهم، لكن هذا لا يمنحهم حصانة تجعلهم يفلتون من العقاب, ويدخلون بموجبها السجن.

باولو روسي

أسطورة الكرة الإيطالية، باولو روسي، أدين بالتلاعب في مباريات الدوري عام 1980 والتواطؤ مع بعض أعضاء المافيا في مراهنات غير شرعية، وكان وقتها في صفوف نادي بيروجيا، وحُكم عليه بالسجن مدة عامين في قضية عرفت إعلاميا باسم “توتونيرو”.

وأثناء وجوده في الحبس، اتخذ فريق يوفنتوس قرارا غريبا بالتعاقد مع باولو روسي عام 1981 في صفقة قياسية حينها، كما ذهب إنزو بيرزوت، مدرب منتخب إيطاليا الأسبق، لاتجاه أكثر غرابة، في ضمه إلى قائمة المنتخب الإيطالي في كأس العالم عام 1982.

باولو روسي شارك مع منتخب إيطاليا في المونديال الذي أقيم في إسبانيا دون جاهزية أو إعداد يذكر، لكنه لم يخيب ظن بيرزوت فيه، وكان النجم الأول إلى منتخب بلاده في المونديال، وساهم في تحقيقه لقبه الثالث بالبطولة.

توني أدامز

في عام 1990، حُكم على أسطورة فريق أرسنال، توني أدامز، بالسجن مدة أربع شهور، بعدما اصطدم سيارته بجدار أثناء القيادة وهو مخمور سكران، وخرج من السجن مطلع عام 1991، بعد قضاء نصف المدة, يذكر أن الواقعة كان لها دور كبير في إصرار المدافع السابق على التعافي من إدمان الكحوليات الخمور.

دانكن فيرجسون

عرف عن المهاجم السابق، دانكن فيرجسون، اللعب بأسلوب عنيف، وحين كان لاعبا في صفوف رينجرز قام بتوجيه ضربة عنيفة بالرأس إلى أحد لاعبي ريث روفرز بالدوري الاسكتلندي عام 1994، وعوقب بالسجن مدة ثلاثة أشهر، ليصبح أول لاعب كرة يسجن بسبب خطأ ارتكبه داخل الملعب.

وبعد خروجه من السجن إنتقل فيرجسون إلى إيفرتون وغادره في عام 1998 متجها إلى فريق نيوكاسل يونايتد, ثم عاد مجددا إلى فريق توفيز في عام 2000 حتى إعتزل في صفوفه عام 2006.

لي هيوز

في عام 2004 حُكم على مهاجم وست بروميتش السابق، لي هيوز، بالسجن ست سنوات، لتسببه في وفاة شخص نتيجة لقيادة سيارته بطريقة متهورة.

هيوز قضى ثلاث سنوات في السجن وعاد للملاعب مجددا في عام 2007 من بوابة فريق أولدهام أثليتيك، وتنقل بين عدة أندية بريطانية حتى اعتزاله في عام 2020.

آدم جونسون

في عام 2016 عوقب لاعب فريق سندرلاند الإنجليزي السابق، آدم جونسون، بالحبس ست سنوات وغرامة 50 ألف جنيه إسترليني، بعد إدانته في ممارسة الجنس مع فتاة قاصر لم تتجاوز 15 عاما.

وجونسون خرج من السجن في مارس/آذار من عام 2019 بعد قضاء نصف المدة، لكنه استعاد حريته بعدما خسر كل شيء، حيث فسخ العقد مع فريق سندرلاند، وكذلك أنهت شركة “أديداس” للمعدات الرياضية عقد الرعاية معه، كما تركته صديقته وبات مذموما وسط المجتمع بسبب ما فعله.

المصدر / العين الرياضية

Paolo Rossi
Paolo Rossi

An interesting story from the world of soccer stars who went behind bars, which are punishments that hit soccer stars sometimes and these penalties reached prison, which we will review for you.

Football stars from different clubs and countries enjoy many privileges resulting from their fame and the love of the fans for them, but this does not give them immunity that would make them go unpunished and go to prison.

Paolo Rossi

The legend of Italian football, Paolo Rossi, was convicted of fixing league matches in 1980 and colluding with some mafia members in illegal betting, and at that time he was in the ranks of Perugia, and he was sentenced to two years imprisonment in a case known to the media as “Totonero”.

While in custody, Juventus made a bizarre decision to sign Paolo Rossi in 1981 in a record deal at the time, and Enzo Birzot, former Italy coach, went in an even more bizarre direction, in including him on the Italian squad in the 1982 World Cup.

Paolo Rossi participated with the Italian national team in the World Cup, which was held in Spain without much preparation or preparation, but Birzout did not disappoint in it, and he was the first star to his country’s national team in the World Cup, and contributed to achieving his third title in the championship.

Tony Adams

In 1990, Arsenal legend Tony Adams was sentenced to four months in prison, after his car collided with a wall while driving while drunk, and was released from prison in early 1991, after serving half the time. The incident had a major role in the defender’s insistence. Previous to recover from alcohol addiction.

Duncan Ferguson
Duncan Ferguson

Duncan Ferguson

The former striker, Duncan Ferguson, was known to play in a violent manner, and when he was a player in the ranks of Rangers, he dealt a violent head blow to a player from Reith Rovers in the Scottish League in 1994, and he was sentenced to three months in prison, becoming the first football player to be imprisoned for a mistake he committed on the field.

After his release from prison, Ferguson moved to Everton and left in 1998 for Newcastle United, then he returned to Tovets in 2000 until he retired from his ranks in 2006.

Lee Hughes

In 2004, former West Brom striker Lee Hughes was sentenced to six years in prison for causing the death of a person as a result of reckless driving.

Hughes spent three years in prison and returned to the stadiums again in 2007 from the gates of Oldham Athletic, and transferred between several British clubs until his retirement in 2020.

Adam Johnson

In 2016, former England player from Sunderland, Adam Johnson, was sentenced to six years in prison and a fine of 50 thousand pounds sterling, after he was found guilty of having sex with a minor girl under the age of 15.

Johnson was released from prison in March of 2019 after serving half the time, but he regained his freedom after losing everything, as he terminated the contract with the Sunderland team, as well as the sports equipment company “Adidas” terminated the sponsorship contract with him, and his girlfriend left him and became reprehensible in the community Because of what he did.

Source / Al Ain Sports

Comment here

%d مدونون معجبون بهذه: