الغذاء والبيئة Food and the environment

 الغذاء والبيئة وكيفية المحافظة عليها

يكتسب القلق الجميع في هذا الكون شأن البيئة مزيدًا من الاهتمام السائد حيث يبدأ الناس في إدراك آثار التلوث والنفايات ليس فقط على الحياة البرية ، ولكن أيضًا على صحة البشر.

الغذاء والبيئة Food and the environment
الغذاء والبيئة Food and the environment

 فعلى سبيل المثال ، نحن نعلم الآن أن قدرًا كبيرًا من البلاستيك يعتبر غير قابل لإعادة التدوير وأنه قد تم إعادة تدوير 9٪ فقط من البلاستيك المنتج على الإطلاق على مستوى العالم.

نتعلم أيضًا كيف يمكن أن يتحلل البلاستيك إلى جزيئات بلاستيكية دقيقة تدخل في تركيبات جزئيات الماء والأرض والهواء، ثم يستهلكها البشر أو يستنشقونها، ولكن ، بعد أن عرفنا الآن ما نعرفه من هذه المعلومات ، هل قمنا بتغيير أي من عاداتنا السلوكية بين الغذاء والبيئة؟

يُنظر إلى المكتبات والكتب والورق على أنهم قادة وسادة المجتمع ، وأعتقد أنها تلعب دورًا أساسيًا في تزويد الجمهور بمعلومات موثوقة وذات صلة لموضوع معين خاصة الغذاء والبيئة.

الغذاء والبيئة Food and the environment
الغذاء والبيئة Food and the environment

 لذلك ، نعتقد أن المكتبات يجب أن تكون مثالاً يحتذى به وتحاول أن تصبح خضراء وجميلة في تزويد البشر بالثقافة العامة بين الغذاء والبيئة.

بالطبع ، قد تحتاج إلى جهود واسعة النطاق لتقليل البصمة الكربونية للمبنى ككل إلى موافقة الإدارة والبلاستيك، وقد لا تكون هدفًا واقعيًا للموظفين الموجودين على الأرض أقصد أرض الميدان للعمل. 

ومع ذلك ، أعتقد أن كل شخص في المكتبة يمكنه فعل شيء لمساعدة البيئة والتوازن بين الغذاء والبيئة ، ولتشجيع الجمهور على فعل الشيء نفسه.

هذه بعض الأفكار والنصائح التي توصلت إليها

 لا تتردد في إضافة أفكارك في التعليقات! إذا كنت تعمل في مكتبة ، فيمكنك مشاركة كيف أن مكان عملك يعطي الأولوية للبيئة:

الاستراتيجيات المحتملة

بدلاً من الإعتماد الكلي على إعادة التدوير ، قلل من شراء واستهلاك المنتجات غير الضرورية والبلاستيك وذات الاستخدام الواحد.

حاول التقليل من طباعة الأوراق

  • أعد التفكير في البرامج الحرفية والبرامج الأخرى التي تولد النفايات.
  •  قم بتشغيل المزيد من البرامج بمواد قابلة لإعادة الاستخدام (مثل الكتل والإلكترونيات وألعاب الطاولة وما إلى ذلك) أو استخدم مواد معاد تدويرها، أو أنشئ برنامجًا في الهواء الطلق مثل لعبة البحث عن عامل النظافة.
  • أعد التفكير في برنامج القراءة الصيفي وجميع الألعاب البلاستيكية الصغيرة التي يتم توزيعها كجوائز. 
  • تقوم بعض المكتبات “بالقراءة والخرز” وتوزع الخرز للأساور أو سلاسل المفاتيح والهدايا في تشجيع القراء على ثقافة التوازن بين الغذاء والبيئة.
الغذاء والبيئة Food and the environment
الغذاء والبيئة Food and the environment

يمكنك أيضًا تقديم المزيد من الخيارات الصديقة للبيئة ، على الرغم من أن تكلفة كل عنصر سترتفع على الأرجح.

  • استخدم الأكياس الورقية بدلاً من البلاستيك
  • ركب رفوف الدراجة في الخارج
  • ابدأ في مكتبة صغيرة وبسيطة ومفتوحة
  • ابدأ في بناء حديقة مجتمعية أو برنامج سماد مجتمعي

قم بتشغيل برامج في تثقيف وتوعية الجمهور حول كيفية التحول إلى البيئة الصحية من خلال تقليل بصمتهم الكربونية ، والتعرف على نمط الحياة الخالية من النفايات ، وبدء في نشر ثقافة الحدائق في كل حي.

إذا كان ذلك ممكنًا ، قم بتوفير الموارد التي تساعد المستفيدين على التحول إلى البيئة الخضراء ، نظرًا لأن الخيارات الصديقة للبيئة غالبًا ما تكلف أكثر وبالتالي لا يمكن الوصول إليها للأشخاص الذين لديهم أموال أقل.

الشراكة بين المجتمع وبين القطاعات الحكومية ( وزارات البلديات )

ضع في اعتبارك إنشاء “مكتبة عامة” – وهي مجموعة غير تقليدية من العناصر مثل الرسوم ، وأواني الكعك ، والألعاب ، وما إلى ذلك، والتي تتيح للمستفيدين الوصول إلى الأشياء التي قد يحتاجون إليها في بعض الأحيان ولكن لا يرغبون في شرائها. يمكنك البدء بطلب تبرعات من المجتمع للترويج لـ “إعادة الاستخدام” هذه الكتب.

قم بإعارة أجهزة مراقبة استخدام الكهرباء والماء حتى يتمكن المستفيدون من تقييم استخدامهم للطاقة في المنزل واتخاذ خطوات لتقليلها. قم بتشغيل البرامج التي تشجع المستفيدين على المشي أو ركوب الدراجات وأكثر من ذلك إعطاء جوائز لكل حي لمن يلتزم لهذه الثقافة. شجع رعاة المكتبات والقراء على إحضار حقائبهم القابلة لإعادة الاستخدام من المنزل.

الغذاء والبيئة Food and the environment
الغذاء والبيئة Food and the environment

توقف عن بيع زجاجات المياه البلاستيكية في آلات البيع. أعد التفكير في البرامج التي توزع الوجبات الخفيفة المغلفة بشكل فردي أو المعبأة في عبوات بلاستيكية. قم بتثقيف الجمهور حول الخطوات التي تتخذها المكتبة لتتحول إلى البيئة الخضراء النظيفة والصحية ، واطلب مساهمة المجتمع وردود الفعل.

الختام

نحن خلفاء الله في هذه الأرض وعلينا جميعاً نحن البشر في نشر هذه الثقافة الصحية والتي تشجع على رفع مستوى الوعي والصحة للبشر ويساهم في وضع توازن مثالي بين الغذاء والبيئة.

Food, environment and how to preserve it

Everyone in the universe with environmental concerns is gaining more mainstream attention as people begin to realize the effects of pollution and waste not only on wildlife, but also on human health.

For example, we now know that a great deal of plastic is considered non-recyclable and that only 9% of plastic produced has ever been recycled globally.

We also learn how plastic can break down into microplastic particles that go into water, land and air molecules, and then be consumed or inhaled by humans, but now that we know what we know from this information, have we changed any of our behavioral habits between food and the environment?

Libraries, books and paper are seen as leaders and masters of society, and I believe they play an essential role in providing the public with reliable and relevant information on a particular topic especially food and the environment.

Therefore, we believe that libraries should lead by example and try to be green and beautiful in providing people with the general culture between food and the environment.

Of course, large-scale efforts to reduce the carbon footprint of the building as a whole may need management approval and plastics, and it may not be a realistic target for staff on the ground I mean the field floor to work.

However, I believe everyone in the library can do something to help the environment and balance between food and environment, and to encourage the public to do the same.

Here are some of my ideas and tips

Feel free to add your thoughts in the comments! If you work in a library, you can share how your workplace prioritizes the environment:

Potential Strategies

Instead of relying entirely on recycling, reduce the purchase and consumption of unnecessary, plastic, and single-use products.

Try to reduce paper printing

Rethink craft and other programs that generate waste. Run more programs with reusable materials (like blocks, electronics, board games, etc.) or use recycled materials, or create an outdoor program like a janitor finder game.

Some libraries do “reading and beads” and distribute beads for bracelets or key chains and gifts to encourage readers to create a culture of balance between food and the environment.

Rethink the summer reading program and all the little plastic toys hand out as prizes. You can also offer more eco-friendly options, although the cost of each item will likely go up.

Use paper bags instead of plastic

Install bike racks outside

Start with a small, simple, and open library.

Start building a community garden or community composting program

Run programs to educate and educate the public on how to transition to a healthy environment by reducing their carbon footprint, learning about a waste-free lifestyle, and starting to spread garden culture in every neighborhood.

If possible, provide resources that help the beneficiaries switch to green, since environmentally friendly options often cost more and are therefore inaccessible to people with less money. Partnership between society and government sectors (municipal ministries)

Food and the environment الغذاء والبيئة

Consider creating a “public library” – an unconventional set of items such as drawings, cake utensils, toys, etc.

which allows patrons to access things that they may sometimes need but not want to purchase. You can start by asking for donations from the community to promote the “reuse” of these books.

Loan electricity and water usage monitors so that beneficiaries can assess their energy use in the home and take steps to reduce it.

Run programs that encourage beneficiaries to walk or cycle, and more. Give prizes per neighborhood to those who adhere to this culture. Encourage library patrons and readers to bring their own reusable bags from home.

Food and the environment الغذاء والبيئة

Stop selling plastic water bottles at vending machines. Rethink programs that distribute snacks individually wrapped or in plastic containers.

Educate the public about the steps the library is taking to transform into a green, clean and healthy environment, and solicit community input and feedback.

Conclusion

We are the successors of God on this earth and it is upon us all human beings to spread this healthy culture that encourages raising the level of awareness and health of human beings and contributes to setting an ideal balance between food and the environment.

One thought on “الغذاء والبيئة Food and the environment

أترك تعليق هنا Leave a comment here

%d مدونون معجبون بهذه: