حقيقة اللحوم المزروعة | Farmed Meat

Farmed Meat
اللحوم المستزرعة

منذ سنوات طويلة والعقل البشري يحاول إيجاد فكرة وحل مفهوم اللحوم المزروعة والتي تسيطر على الخيال البشري، ومنذ ذلك الوقت يعكف العلماء في مراكز المختبرات من أجل الحصول على لحوم مستزرعة صالحة للاستهلاك الإنساني، وتستطيع منافسة اللحوم من المواشي والأبقار.

وبعد مراحل وتطورات هامة مرت بها هذه الصناعة وهذه الفكرة، هناك توقيف هذه الأيام عند دراسة جديدة من شأنها أن تساهم في توسيع إنتاج اللحوم المستزرعة، حتى تصبح أقرب من أي وقت مضى.

لحوم المواشي

حيث تم تقديم الدراسة والتي تم نشرها في دورة “ديفيلوبمينت”، حلًا مبتكرًا يساعد على إنتاج اللحوم المستزرعة دون الحاجة إلى الطرق القديمة والتي كانت تعمل بها سابقا، عندما كانت تُصنع اللحوم مع أخذ عينة من الماشية أولا.

ثم بعد ذلك يقوم المختصين بجمع الخلايا الجذعية من الأنسجة التي يضاعفونها بطريقة مكررة ومستمرة ويسمحون لها بالتحول إلى ألياف بدائية تتجمع بعد ذلك حتى تصبح نسيج عضلي.

العلوم البيولوجية

وفي أحدث الدراسات الجديدة، طور باحثون من جامعة نوتنغهام في إنجلترا مع زملائهم في جامعات كامبريدج وإكزتر طوكيو وميغي.

نظام سلالات خلايا جذعية من أجنة الأبقار والأغنام والتي نمت دون الحاجة إلى مصل أو خلايا تغذية أو مضادات حيوية.

إستهلاك اللحوم

حيث يتوقع المختصيون في مجال صناعة اللحم أن تساهم مستقبلا في خفض التكاليف الكبيرة والتي يتطلبها تربية المواشي، خاصة مع زيادة استهلاك اللحوم من قبل البشر على مستوى العالم.

ومنذ نهاية الحرب العالمية الثانية, ارتفع الاستهلاك العالمي للحوم خمسة أضعاف، من 45 مليون طن من اللحوم المستهلكة يوميا في عام 1950, إلى حوالي 300 مليون طن مع نهاية عام 2020، وفق إلى ما نشرته مؤسسة Slow Food في مجال الغذاء.

Farmed Meat
Farmed Meat

For many years, the human mind has been trying to find an idea and solve the concept of cultured meat, which dominates the human imagination.

Since that time, scientists have been working in laboratory centers in order to obtain cultured meat suitable for human consumption, which can compete with meat from livestock and cows.

And after important stages and developments that this industry and this idea have gone through, these days there is a halt to a new study that would contribute to expanding the production of farmed meat, so that it becomes closer than ever before.

Livestock meat

The study, which was published in the “Development” course, presents an innovative solution that helps produce farmed meat without the old methods that were used previously, when the meat was made with a sample of cattle first.

Then, specialists collect stem cells from tissues that they replicate in a continuous and repeated manner and allow them to transform into primitive fibers that then assemble into muscle tissue.

Biological Sciences

In the latest new study, researchers from the University of Nottingham in England, along with colleagues at the universities of Cambridge, Exeter, Tokyo and Meiji Universities, developed it.

A system of stem cell lines from bovine and sheep embryos that were grown without the need for serum, feed cells or antibiotics.

Meat consumption

Where specialists in the field of meat industry expect that it will contribute in the future to reducing the large costs required by raising livestock, especially with the increase in meat consumption by humans worldwide.

Since the end of World War II, global meat consumption has increased fivefold, from 45 million tons of meat consumed per day in 1950, to about 300 million tons by the end of 2020, according to Slow Food.

2 thoughts on “حقيقة اللحوم المزروعة | Farmed Meat

Your Comment

%d مدونون معجبون بهذه: